1. עמוד הבית
  2. »
  3. ראיונות עם הדמויות המובילות של תעשיית התיירות בישראל – הכל על
  4. »
  5. נטע דגני – לתכנן טיול למרחבים של ארה”ב וקנדה

נטע דגני – לתכנן טיול למרחבים של ארה”ב וקנדה

עם 15 ספרי מסלולים שכתבה בנושא, אתר מפורט וקבוצת פייסבוק מצליחה נטע דגני היא אחת מהדמויות המוכרות בארץ בנושא ייעוץ טיולים לארה"ב וקנדה. ישבנו עם נטע לשיחה על איך היא הגיעה לעולם התיירות, מה מושך אותה בארה"ב וקנדה ואיפה בדיוק היא ראתה דב קוטב

להתייעצות בנוגע לטיול בארה”ב וקנדה ניתן לצור קשר עם נטע בערוצים הבאים

שלום לנטע דגני, יועצת טיולים, מחברת סדרת ספרי הטיולים “מדריכי נטע דגני לארה”ב וקנדה” ובעלת האתר הנושא את אותו שם. ספרי לנו על עצמך איך הגעת לעולם התיירות?

שמי נטע דגני, יש לי תואר שני בביולוגיה ימית ובעברי עבדתי גם כמה שנים כמהנדסת תוכנה אבל תמיד אהבתי יותר מכל לטייל, ולכן גם הדרכתי טיולים בצבא ואחרי הצבא. בשנת 2002 נסעתי לרילוקיישן בארה”ב שם טיילנו המון ועלה לי הרעיון שאין באמת מדריכי טיולים בעברית על ארה”ב המבוססים על מסלולי טיול, והחלטתי לכתוב מדריך בעצמי. הספר הראשון היה על קליפורניה והוא פורסם כשחזרתי לארץ ב-2007, ומאז ועד היום הוצאתי 15 מדריכי טיולים על ארהב וקנדה. כיום אני מוציאה פחות ספרים חדשים – גם כי המכירות של ספרים פחתו וגם כי יש לי המון עבודה על עדכוני הספרים. הפוקוס עבר במידה רבה לאתר, כשבו אני מעלה הרבה תוכן ותוכניות טיול דיגיטליות. יש לי באתר 60 תוכניות טיול דיגיטליות (בקטגוריה שנקראת: ‘בנק מסלולים’), שכל אחת היא כמו ספרון. התוכניות הללו יותר ממוקדות לטיול ספציפי לעומת הספרים שהם כמובן רחבים יותר. בנוסף אני מציעה באתר ‘מחולל מסלולים’ שבאמצעותו המטייל יכול למצוא את המסלול המתאים לו בלחיצת כפתור – כל מה שצריך לעשות זה להזין פרמטרים בנוגע למסלול (התחלה, סיום, אורך מסלול וכדומה) ואז מקבלים מסלול טיול בקליק. מבחינת המטייל זה כמו אפליקציה שעוזרת לבחור את המסלול המועדף.

מדוע בחרת להתמקד דווקא בארה”ב?

גרתי בארה”ב הרבה שנים ונסעתי לבקר שם הרבה מאוד, כל פעם לפחות לחודשיים חודשיים שלושה ואני ממשיכה לנסוע הרבה בשביל עדכוני המדריכים. לדוגמא חזרתי לפני שבוע וחצי משלושה שבועות בפלורידה ואלבמה (טיול עדכון ספר וגם טיול לפני צבא עם יובל הבן שלי. פעם נסענו לטיולי עדכון כל המשפחה, והיום כשהילדים גדולים אני מנסה לשלוף כל פעם ילד אחר כדי שיצטרף אלי לטיול אחד על אחד). למה ארה”ב וקנדה? מי שאוהב טבע נגיש מאוד ונוח ומעוניין לראות במהלך הטיול הרבה בעלי חיים ולחוות מרחבים פראיים ואזורי אקלים שונים יאהב את ארה”ב וקנדה.

נטע דגני ובנה

נטע ובנה יובל בטיול עדכון ספר באלבמה ופלורידה

האם הספרים באתר ובמדריכים מותאמים למשפחות?

הספרים וודאי מותאמים למשפחות אבל לא מיועדים רק למשפחות. הם מיועדים גם למשפחות, גם לצעירים וגם למבוגרים – אני מאוד משתדלת שתהיה בספרים נגיעה לכל סוגי האוכלוסייה, וזה מה שיפה בטיולים לארה”ב וקנדה – כולם יכולים ליהנות מאותו מקום באותה מידה כמעט. כמו כן יש דגש בספרים על מסלולי הליכה (גם מסלולים קלים וגם מסלולים למיטיבי לכת – שחלקם הגדול אגב מתאים גם למשפחות) ועל טיול קרוואן וטיולי קמפינג שכוללים לינה באוהל (כאשר טיולי קרוואן הפכו בשנים האחרונות פופולריים מאוד בקרב משפחות).

קראתי שיצא לך לפגוש דב קוטב, איפה זה היה?

בצ’רצ’יל שבקנדה על גדות מפרץ הדסון. זה מקום ששמענו עליו אני ובעלי כל אחד בנפרד וזה היה חלום חיינו להגיע אליו. צ’רציל הוא מקום מרוחק מאוד וההגעה אליו יקרה עם טיסה שעולה הרבה. הצלחנו להגיע עם הילדים יחסית בזול בעזרת רכבת לילה של 20 שעות צפונה שהייתה חוויה בפני עצמה. וכשהגענו יצא לנו לראות דובי קוטב ולוויתני בלוגה נדירים, וזה ללא ספק אחד המקומות המדהימים שהיינו בהם. מאז שלחתי לא מעט משפחות לשם ואני תמיד נהנית לשמוע את החוויות שלהם

שאלה אחרונה, מכל המקומות שהיית בהם בארה”ב וקנדה מה היעד המועדף עלייך?

יוטה – עם המדבריות המדהימים, חניוני הלילה, המרחבים העצומים והלילות מלאי הכוכבים. מבחינתי יוטה זה הטופ של טיולי ארה”ב.