1. עמוד הבית
  2. »
  3. פריז 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פריז מידע כללי
  6. »
  7. חופשת חגים וסתיו בפריז – הזמן המשולם לבקר בבירת צרפת

חופשת חגים וסתיו בפריז – הזמן המשולם לבקר בבירת צרפת

פריז, עיר האורות, הייתה מאז ומתמיד יעד מועדף על ישראלים רבים שחיפשו את חוויית החופשה המושלמת. פריז מציעה רומנטיקה, תרבות, אוכל ייחודי וגם מגוון עצום של אטרקציות לכל המשפחה כמו למשל שייט בנהר הסיין, פארק המים אקווה בולווארד וכמובן דיסנילנד פריז. כאשר מנסים להבין מתי הזמן הטוב ביותר לטוס לפריז על מנת ליהנות ממנה בצורה הטובה ביותר, אין כל ספק שתקופת חגי תשרי היא המועדפת. עונת חגי ישראל בתשרי היא כמובן עונת הסתיו, אשר מביאה איתה מזג אוויר אידיאלי, מינימום חופש מהעבודה, ואפשרות לקבל עזרה מסבא וסבתא אם רוצים לטוס לבד.

פריז בסתיו

הסתיו הוא עונה מצויינת לחופשה בפריז

בפריז תמצאו גם מגוון רחב של אטרקציות ייעודיות לסתיו, שיאפשרו לכם לחוות את העיר בצורה הטובה ביותר, עם אטרקציות בתוך מבנים וגם מתחת לכיפת השמיים. בעונת הסתיו, כל האטרקציות בפריז וסביבתה פתוחות, ותוכלו גם לקחת רכב כשהסיכוי שתנהגו במזג אוויר קשה או קיצוני נמוך, ולמעשה, תגיעו למצב בו כל האופציות פתוחות עבורכם, שזה דבר חשוב מאוד ויכול להגדיר בסופו של דבר את הטיול.
בעמוד זה ננסה לעשות סדר בכל מה שצריך לדעת לפני שמגיעים לפריז בסתיו ובתקופת החגים בפרט. מה קורה בפריז בסתיו, אילו משחקי כדורגל מתרחשים בתקופה זו, איפה כדאי לקחת מלון ואילו מלונות מומלצים בפריז וכמובן לאיזה מזג אוויר להתכונן.

מזג האוויר הפריז בסתיו

בשנים האחרונות הקיץ בפריז חם יותר וכולל גלי חום קיצוניים והחורף הוא קשה יותר מבחינת גשמים, סופות ועוד. בנוסף עונת הקיץ היא גם מעט ארוכה יותר, ונמשכת אל תוך הסתיו בצורה מאוד ברורה. כלומר, גם בחודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר, עדיין נעים על גבול החם. לכן, כאשר אורזים לטיול בפריז בסתיו, אפשר לקחת בגדים קלים יחסית, ללא מעילים או מגפיים, ואפילו מכנסיים קצרים – כמובן אחרי שבודקים את התחזית המעודנת לימי הטיול שלכם. עם זאת, אם אתם טסים בסוף הסתיו, באזור חודש נובמבר, קחו אתכם עליונית ליתר ביטחון, אם הטמפרטורות יחליטו לרדת באופן קיצוני.
פריז תחזית מזג האוויר

הידעת? – מתי מתרחש הסתיו
לפי הגישה המטארולוגית (הפשוטה והקבועה יותר) הסתיו מתחיל בראשון בספטמבר, ונמשך עד לסוף נובמבר, לאחר מכן מתחיל באופן רשמי החורף. לפי הגישה האסטרונומית הסתיו מתחיל בנקודת השיוויון הסתווית – היום בו משך היום ומשך הלילה זהה זה לזה או בשמו הלועזי Equinox שהוא שילוב של המילה שווה והמילה לילה בלטינית. לפי הגישה האסטרונומית הסתיו מתחיל בכל שנה או ב22- בספטמבר או ב-23 בספטמבר, והשנה נקודת השיוויון אמורה להתרחש בתאריך 23.9.2023. מתי החורף מתחיל לפי גישה זו? ביום הקצר ביותר בשנה שגם הוא לא מתרחש בתאריך קבוע והשנה צפוי להתרחש בתאריך 22.12.2023.




מה קורה בפריז בסתיו

אטרקציות ומוזיאונים בפריז

אם הגעתם לפריז, ולא משנה אם בסתיו או בכל זמן אחר, יש כמה אטרקציות ואתרים שאסור לכם לפספס, כמו מגדל אייפל (אליו כדאי להזמין כרטיס מראש), השאנז אליזה, שער הניצחון ומוזיאון הלובר (אליו מומלץ להזמין כרטיס מראש).
אחת האטרקציות שלא כדאי לפספס בביקור בפריז, במיוחד כשמטיילים עם ילדים, היא כמובן דיסנילנד פריז, ומומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש – אפשר בקישור הזה עם 5% הנחה (קופון HAKO5) או בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם. תקופת החגים היא תקופה אידיאלית לביקור בפארק, התורים מתקצרים והמחירים יורדים ביחס לתקופת הקיץ. סיבה נוספת שהופכת את תקופת החגים לאידיאלית לביקור בפארק היא שמהראשון באוקטובר ועד השישי בנובמבר דיסנילנד פריז יקושט במיוחד לכבוד ליל כל הקדושים בנוסף בתאריכים אלו במסעדות הפארק מוצעות מנות ברוח החג ובהשראת נבלי סרטי דיסני.
בחודשים ספטמבר אוקטובר יהיו כמה מן המתקנים יהיו סגורים לרגל שיפוצים- המתקן של פיטר פן צפוי להיות סגור בתאריכים 4-22.9.23, המתקן של רטטוי יהיה סגור בתאריכים 11-29.9.23, רכבת ההרים ספייס מאונטיין תהיה סגורה בתאריכים 18-22.9.23, רכבת ההרים של אינדיאנה ג’ונס תהיה סגורה מה-25.9.23 כרגע בלי תאריך פתיחה מחדש, ורכבת ההרים במתחם הנוקמים תהיה סגורה ב4-8.9.23.
דיסנילנד בהאלווין

דיסנילנד פריז מקושט לכבוד ההאלווין, מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש (למשל כאן)

חגים ואירועים בסתיו

בסתיו בפריז מתקיימים לא מעט אירועים ופסטיבלים, ביניהם כמובן חג ליל כל הקדושים המתרחש ב31 באוקטובר. ב7- 16 בספטמבר מתרחש בפריז שבוע העיצוב. בימים אלה ישנן תערוכות ומצגים שונים הקשורים בעיצוב על כל גווניו ברחבי פריז. בנוסף, בסתיו הפריזאים חוגגים את בציר היין השנתי במספר אירועים שונים, ב11-15 באוקטובר מתרחש בפריז פסטיבל בציר הענבים, אומנם כיום כמות יצור היין בפריז איננה גדולה כמו בעבר, אך עדיין ניתן להנות משלל פעילויות הקשורות ביין בשכונת מונמארטר חובבי היין המטיילים עם המשפחה ישמחו לשמוע שבמקום מוצעות גם פעילויות המתאימות לילדים.  בנוסף ליום בציר הענבים, אם תמצאו את עצמכם  בפריז ב16 בנובמבר, תוכלו להינות מהבוז’ולה נובו (Beaujolais Nouveau Day) – יום היין הצרפתי.

בוז'ולה

כרמים בבוז’ולה – האזור בו גדלים הענבים מהם עושים את יין הבוז’ולה נובו

כמובן שגם אם אינכם חובבי יין, תוכלו לחגוג בפסטיבלים שונים המתרחשים בסתיו הפריזאי. ב25-31 באוקטובר נחגג בפריז “הפסטיבל הראשון שלי” זהו פסטיבל קולנוע לילדים המיועד לילדים מעל גיל שנתיים, הפסטיבל מתרחש ב12 בתי קולנוע הפזורים ברחבי פריז. בנוסף מכורי השוקולד המתכננים חופשה סתיו ישמחו לשמוע כי החל מה28 באוקטובר ועד ה1 בנובמבר מתרחש בפריז פסטיבל השוקולד, זהו יריד בן חמישה ימים הכולל מאות מייצגים שונים של שוקולד,  סדנאות לילדים ולמבוגרים, מופע קונדטוריה ואף תצוגת אופנה בה הדוגמניות לובשות שמלות משוקולד.

פיסול בשוקולד

חלק מפסטיבל השוקולד הוא מיצגי פסלים העשויים משוקולד

ב31 באוקטובר יחגג בפריז ליל כל הקדושים, יש לקחת בחשבון כי ערב החג עצמו הוא חג משפחתי ולכן חנויות, מוזיאונים ובתי עסק שונים צפויים להיות סגורים. בימים שלפני ואחרי החג עצמו צפו לצפיפות גבוהה ברחובות פריז.
ב11 בנובמבר מצוין ברחבי צרפת יום הזיכרון של העם הצרפתי, זהו יום המציין את שביתת הנשק שנחתמה בין גרמניה לבעלות הברית שהובילה להפסקת אש ולבסוף שמה קץ למלחמת העולם הראשונה ב1918. זהו יום חופש ציבורי בצרפת לכן יש לקחת בחשבון שמסעדות ובתי עסק שונים עשויים להיות סגורים, במיוחד אם מודבר במקומות המיועדים למקומיים.

קישוטים להאלווין

חלון ראווה מקושט לכבוד ההאלווין

פארקים ושלכת בסתיו

בפריז ישנו מגוון עצום (מעל !425) של פארקים וגנים, אשר נמצאים בתקופת השלכת בעונת הסתיו. העונה הזו ייחודית ומאפשרת לגלות את הפארקים הגדולים בשיא תפארתם, עם שלכת צבעונית ומזג ,אוויר אידיאלי לפיקניק בפארק. בין הפארקים המומלצים לביקור בעיר ניתן למנות את גני טווילרי, יער בולון, גני לוקסמבורג, יער ונסן, גני טרוקדרו וארמון שאיו.

מעבר לפארקים החינמיים בפריז, זוהי עונה מצוינת לצאת מעט מפריז ולבקר בארמון ורסאי ובגני ורסאי המרהיבים הסמוכים לו, מומלץ להזמין לשם כך כרטיסים מראש, למשל בקישור הזה עם הנחה (קופון HAKO5) או בקישור הזה עם ביטול בחינם. בנוסף סביב פריז ישנם יערות מושלמים לטיולי שטח בסתיו, כמו יערות הפונטיבלו וקומפיין.

גני ורסאי בסתיו

גני ורסאי בסתיו

כדורגל בחגים ובסתיו בפריז

קבוצת הכדורגל של פריז סן ז’רמן היא אחת הקבוצות הגדולות, העשירות והנוצצות בעולם. בפריז משחקים כמה מהשחקנים הגדולים בעולם והקבוצה לרוב מציגה תצוגות כדורגל חד צדדיות בליגה המקומית, לצד משחקי ענק בליגת האלופות.

בסתיו עונת הכדורגל היא בראשיתה ויש התרגשות גדולה בעיר מהמשחקים של הקבוצה. עם זאת, תמיד אפשר למצוא כרטיסים למשחקים של פ.ס.ז, בטח בתחילת העונה, באצטדיון סטאד דה פראנס. שימו לב, האצטדיון במיקום קצת רחוק מהאטרקציות, אז ייתכן שתצטרכו להשקיע יום שלם בנסיעה וחזרה מהמשחק. בתאריכים הללו תוכלו גם למצוא כרטיסים למשחקי ליגת האלופות, אם כי אלו יהיו יקרים יותר, ולבטח אם פ.ס.ז’ תארח קבוצות גדולות ונוצצות במגרשה הביתי. בתחילת הסתיו, יש גם פגרת נבחרות מסורתית, ולכן, בדקו ואולי תזכו גם לראות משחקים של הנבחרת הצרפתית בזמן השהות שלכם בפריז. מדובר באחת האטרקציות המבוקשות ביותר בעיר בשנים האחרונות לאור ההצלחה של הקבוצה, ועדיין, המחיר הוא נמוך יחסית למשחקים בליגה הצרפתית, כך שכולם מוזמנים.

משחקי כדורגל מרכזיים בתקופת החגים 2023

17 בספטמבר – פ.ס.ז’ – ניס במסגרת הליגה הצרפתית

24 בספטמבר – פ.ס.ז’ – מארסיי במסגרת הליגה הצרפתית

כדי לראות את כלל המשחקים המתקיימים בפריז בתקופת הסתיו לחצו כאן ללוח המלא והמעודכן של המשחקים והאירועים בפריז לשלושת החודשים הקרובים.

מלונות בפריז לחופשה בסתיו

אם תבואו לבקר בפריז בתקופת חגי תשרי, תהנו מהורדת מחירי המלונות המתקיימת בסוף הקיץ. המחירים צפויים לעלות בצורה חדה בתאריכים הסמוכים ל31 באוקטובר – זהו התאריך של ליל כל הקדושים, המלונות עשויים להתמלא ומחירי הלינה יעלו ולכן בתקופה זו כדאי להזמין מלון זמן רב מראש.

בפריז יש מגוון עצום של אפשרויות לינה – מלונותדירותהוסטלים וכל מה שבניהם. כשבוחרים מקום לינה בפריז חשוב לקחת בחשבון לא רק את סוג מקום הלינה (מלון או דירה למשל) אלא גם את המיקום. פריז גדולה מאוד, וכך גם האזור שנחשב למרכז התיירותי של העיר. ככל שמתרחקים יותר מהלב של אותו מרכז תיירותי – אזור השאנז אליזההטוולירי והרובע הלטיני – כך עלויות הלינה הופכות זולות יותר לרוב (כמובן שכאן נכנס לתמונה האלמנט של איזה סוג מקום הלינה בו בוחרים). יש לנו באתר עמודים שלמים שמתמקדים באפשרויות הלינה באזורים השונים, כמו גם ביתרונות ובחסרונות שלהם, ומומלץ מאוד להציץ בהם. תוכלו לעשות זאת בעמוד מלונות בפריז לפי אזורים ואתרים.

שאנז אליזה בסתיו

לינה בסמוך לשאנז אליזה תהיה יקרה יותר מלינה מרוחקת יותר

מעבר לכך, לסוגי תיירים שונים יש צרכים שונים ממקום הלינה שלהם, אפשרויות לינה המתאימות לזוג יהיו בעייתיות ללינה של משפחות עם כמה ילדים לדוגמה. גם לנושאים אלו הקדשנו עמודים שלמים, תוכלו ומומלץ לקרוא עליהם בעמוד מלונות בפריז לפי תייר, בהם תמצאו גם עמודים על לינה זולה בפריז ומלונות לדתיים ושומרי מסורת בפריז. כאן בעמוד תוכלו לראות רשימה מאוד מצומצמת של מלונות המתאימים למשפחות ומלונות המתאימים לזוגות.

מלונות מומלצים למשפחות בפריז

כאשר מגיעים לפריז כמשפחה, בעיקר כשמדובר על משפחה של יותר מארבע נפשות מציאות מלון או דירה יכולה להיות מעט יותר בעייתית –לא כל המלונות ולא כל הדירות מותאמות לאירוח של חמש נפשות או יותר.  בין הדירות והמלונות שמתאימים לאירוח שכזה ניתן למנות מלון בדירוג של ארבעה כוכבים כמו מלון Hotel le Lapin Blan שנמצא באזור הרובע הלטיני ומציע חדרים מחוברים המתאימים לאירוח של חמישה מלון Hotel Etats Unis Opera שנמצא באזור האופרה ומציע חדרים לארבעה אליהם אפשר להוסיף מיטה או מיטת תינוק נוספת, ומלון Suites & Hôtel Helzear Champs-Elysées שנמצא ליד שדרות השאנז אליזה ומציע יחידות וסוויטות המתאימות לאירוח של עד שישה. יש כמובן גם מלונות בעלי דירוג שלושה כוכבים המציעים לינה במחיר זול יותר המתאימים גם הם לאירוח של משפחות – למשל מלון Hôtel du Levant ברובע הלטיני ובו חדרים מחוברים המתאימים לאירוח של משפחות של חמש נפשות להזמנה וביקורות או מלון Daunou Opéra באזור האופרה אשר מציע חדרים מחוברים המתאימים לאירוח של עד שישה אנשים .

אופרה גרנייה

הלינה באזור האופרה מספקת איזון טוב בין מחיר לבין קרבה ונגישות לאתרים המרכזיים

פריז שופעת מלונות המתאימים לחופשה רומנטית בעיר, כיאה לאחת מהערים הרומנטיות ביותר בעולם. המלונות הבאים הם רק קומץ, תוכלו לקרוא עוד בעמוד מלונות לחופשה רומנטית בפריז.

מבחינת מלונות מומלצים לחופשה זוגית בעיר בעלי דירוג של ארבעה כוכבים יש מגוון אופציות רחב ומגוון. בין השאר מלון Hôtel Molière אשר נמצא ממש ליד הלובר וגני טווילרי , מלון Bradford Elysées – Astotel שנמצא ליד שדרות השאנז אליזה , כמו גם מלון Le Basile Hôtel  שנמצא באזור האופרה המומלץ למי שרוצה להיות בסביבה יחסית מרכזית במחיר יותר נוח  וביקורות  ומלון Hôtel du Rond-Point des Champs-Elysées שנמצא ברחוב המקביל לחלק המרכזי של השאנז אליזה להזמנה .

בעבור מי שמחפש חופשה מפנקת ומפוארת יותר יש גם מלונות בדירוג חמישה כוכבים מומלצים מאוד בפריז. דוגמאות למלונות כאלו הן מלון Hôtel D’Aubusson הנמצא ברובע הלטיני המקסים , מלון Nolinski Paris שנמצא באזור המבוקש שליד מוזיאון הלובר וגני טווילרי , ומלון Les Jardins du Faubourg Hotel & Spa by Shiseido הנמצא באזור האופרה בחלק שקרוב יותר לגני טווילרי ומציע ספא מפנק לאורחיו.

משולשי הזכוכית בלובר

הלינה באזור הלובר מבוקשת מאוד ולכן מומלץ להזמין מקום לינה מראש (למשל בקישור הזה)




המלצות הכל על לחופשת חגים וסתיו בפריז

  • רוצים להוזיל את עלות הטיסה? נסו לחפש טיסות בתאריכים גמישים וכך למצוא את תאריך הטיסה הכדאי ביותר, או לחילופין לבחור טיסות עם עצירת ביניים. מומלץ לקרוא על דרכים נוספות להוזלת הטיסות בעמוד טיסות זולות: שיטות וצורות להוזיל את מחיר הטיסה.
  • כאשר מחפשים כרטיסי טיסה במחירים נוחים חשוב לזכור – תזמון הוא שם המשחק, אם אתם משפחה מטיילת נמליץ להזמין את הכרטיסים כשלושה חודשים מראש ואף יותר, אם מדובר בזוג ניתן לחכות לרגע האחרון עם הזמנת הכרטיסים וכך להרוויח כרטיסים במחירי רצפה. אופציה נוספת להשגת כרטיסי טיסה זולים היא לטוס בין ראש השנה לחג סוכות ולא בחגים עצמם, אם הדבר מתאפשר כמובן.
  • מאחר ומדובר בעונה הפכפכה מבחינת מזג אוויר היו ערוכים למספר אפשרויות ובדקו את תחזית מזג האוויר בסמוך לטיסה.
  • אנו ממליצים להצטרף לקהילת הפייסבוק שלנו בקבוצה הכל על פריז – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר האורות ולהיעזר בקהילה לשאלות, התייעצויות וטיפים.
  • במידה ואתם מגיעים לפריז עם ילדים בתאריכים של ליל כל הקדושים, שווה להצטייד מראש ב”מיני תחפושת” למקרה שהילדים ירצו להתאם את עצמם לרוח החג.