מוזיאון תיסן בורנמיסה, מדריד | Thyssen-Bornemisza Museum

עדכון אביב 2024

בעונה זו במדריד עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס במוזיאון תיסן בורנמיסה עדיין יכולים להיות ימים בהם יהיו תורים ועומס רב יותר, מיוחד בסופי שבוע וככל שנתקרב אל הקיץ. לכן, למרות שזה לא הכרחי כמו באתרים המובילים, תוכלו לרכוש כרטיסים מראש במידה והכנתם תוכנית לחופשה ויודעים מתי תרצו להגיע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון תיסן בורנמיסה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מידע כללי והיסטוריה

מוזיאון תיסן-בורנמיסה (Thyssen-Bornemisza Museum) הוא גלריית אמנות, מהחשובות שבמדריד. המוזיאון הוא צלע ממשולש הזהב של האמנות, יחד עם מוזיאון הפראדו (Prado Museum) ומוזיאון ריינה סופיה (Museo Reina Sofía).

המוזיאון החל את דרכו בשנת 1920, כאוסף אמנות פרטי של הברון היינרין תיסן-בורנמיסה, שהיה אספן אמנות ידוע. אוסף זה נחשב לאחד מהאוספים הפרטיים המרשימים בעולם. בנו של תיסן-בורנמיסה ממשיך את עבודת אביו, ולאחר שמתחתן עם כרמן סרברה, היא מצטרפת אליו לאיסוף האמנות והיא זו שאחראית על הצגת האוסף במוזיאון. ב1992 המוזיאון נפתח ולברונית סרברה היה חלק גדול בפתיחתו – היא אחראית על עיצוב הפנים של המוזיאון ועל שימורו כמו גם על אוסף יצירות משלה.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.




חזית מוזיאון תיסן-בורנמיסה
(צילום: Zaqarbalרישיון)

מה רואים במוזיאון?

האוסף החל כאמור בתחילת המאה ה20, אז נרכשו ע”י תיסן האב יצירות מהמאות 14 ו15, והמשיך כאשר תיסן הבן המשיך ברכישות של המאות ה19 וה20. כך למעשה נוצר אוסף המתפרש על פני מאות שנים, המתמקד בעיקר בנקודות ציון חשובות.

במוזיאון יצירות מתקופות שונות (מימי הביניים ועד למאה ה20) ומסגנונות שונים כמו גותי, רנסנס, בארוק, ניאו-קלאסי, ריאליזם, אימפרסיוניזם, פוסט-אימפרסיוניזם, אקספרסיוניזם, אוונגארד, סוריאליזם ופופ. עבודתיהם של אמנים רבים וטובים מוצגות פה במוזיאון – רפאל, אל גרקו, רמברנדט, מונה, פיקאסו, ואן גוך, מאטיס ועוד.

גם במוזיאון הלאומי לאמנות של קטלוניה בברצלונה תוכלו למצוא חלק מהאוסף הפרטי של תיסן-בורנמיסה.




המלצות "הכל על"

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו מדריד למטיילים – Madrid for travelers:

  • הלכתי לפראדו ולתיסן. לדעתי אם הייתם במטרופוליטן בניו יורק ובוותיקן ברומא ואתם לא חובבי אומנות מושבעים, לא תרגישו משהו מיוחד במוזאונים האלו. פשוט עוד ציורים. אם לא הייתם במקומות שציינתי אז כדאי.

מידע שימושי על מוזיאון תיסן בורנמיסה

שעות פתיחה

ימים שלישי עד ראשון 10:00-19:00. יום שני 12:00-16:00

כתובת

Paseo del Prado, 8, 28014, מדרידספרד

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 1 (תכלת) לתחנת Antón Martín או קו 2 (אדום) לתחנת Banco de España

directions_bus
אוטובוס

קווים 10, 14, 34

directions_subway

רכבת

קווים C2C3C4C5C7C8C10 לתחנת Atocha