קורדובה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Cordoba

כמה מילים על קורדובה

קורדובה (ספרדית: Córdoba) הינה עיר עתיקה בדרום ספרד ובירת חבל קורדובה שבקהילה האוטונומית של אנדלוסיה. העיר מייצגת את התרבות המגוונת והעשירה של אירופה. ניתן למצוא בה שרידים מהאימפריה הרומית, ארכיטקטורה עשירה ומגוונת וכן אירועים תרבותיים (כגון: פסטיבל הפלמנקו, קונצרטים והופעות בלט) מידי שנה המושכים מבקרים רבים.
בנוסף, קורדובה, עיר הולדתו של הרמב”ם, בעלת רובע יהודי מפותח עם אווירה עממית טיפוסית, סמטאות מפותלות, כיכרות מרשימים ומבנים ששווים ביקור.

מה עושים בקורדובה

קורדובה היא אחת הערים העתיקות והיפות בדרום ספרד ומייצגת את תרבותה העשירה והמגוונת של ספרד כשיהודים, מוסלמים ונוצרים חיו בהרמוניה יחדיו בימי תור הזהב של ספרד. בעיר יפיפיה זו תמצאו סמטאות מפותלות בעלות עצי הדרים, ארכיטקטורה מפוארת, טאפאס מצוין, הופעות פלמנקו ובלט וסנגרייה קרה. כמו כן בקורדובה מספר רב של אתרים שהוכרזו כאתרי מורשת על- ידי ארגון אונסק”ו, אתר אחד לדוגמה הוא הקתדרלה עליה תוכלו לקרוא בהמשך, והמרכזי מביניהם הוא העיר העתיקה, שם תוכלו להתה במבוך סמטאות עתיקות ולראות חצרות, מבנים היסטוריים מפואריים, ולהנות מבתי הקפה, החנויות וברים של טאפאס.

סימטאות קורדובה (צילום: )סימטאות קורדובה

אטרקציות וסיורים מודרכים בקורדובה

סיורים מודרכים בקורדובה

קורדובה הינה עיר עתיקה יפיפייה ובה מבנים ואתרים היסטוריים ותרבותיים. בזכות השפע הקיים בה, רוב הסיורים מתמקדים באזור מסוים או סביב נושא מסוים. כך לדוגמא, רבים מהסיורים המודרכים מועברים ברובע היהודי בקורדובה (למשל כאן או כאן). כמו כן, בסיורים רבים תבקרו בקתדרלה של קורדובה (ראו כאן או כאן) אשר הוכרזה כאתר מורשת בידי ארגון אונסק”ו, בארמון ההיסטורי (Alcázar of the Christian Monarchs) שנבנה במאה ה-14 (ראו כאן או כאן). מעבר לאתרים אלו, בחלק מהסיורים תבקרו במדינת א-זהרא (Azahara Medina) אשר הוכרזה כאתר מורשת עולמית בידי ארגון אונסק”ו, ובה ישנו ארמון ועיר מתקופת ימי הביניים (ראו כאן או כאן). למעוניינים בסיור מקסים ביופיו, ישנו סיור מודרך בחצרות ציבוריים (patio), בהן תוכלו להתבונן במגוון צמחים ופרחים (ראו כאן או כאן).

הסיורים מלווים במדריך מקומי אשר מספק מידע אודות האתרים השונים. ברוב הסיורים ההתניידות מאתר לאתר נעשית בהליכה רגלית, אך חלקם עוברים ברכיבה על אופניים (למשל כאן או כאן), אופניים חשמליים (למשל כאן או כאן), בנסיעה בטוק-טוק (למשל כאן) או בנסיעה בסגווי (למשל כאן).

למגוון סיורים מודרכים בקורדובה עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

הארמון המלכותי בקורדובה, ספרדהארמון המלכותי בקורדובה, ספרד

סיורי אוכל ויין בקורדובה

לחובבי הקולינריה ולמעוניינים לשבור את שגרת הטיול, תוכלו להצטרף לסיור טעימות של האוכל המקומי של קורדובה, הטאפסים (ראו כאן). לאחר מכן, תוכלו להמשיך לערב טעימות זני יין מקומיים (ראו כאן).

רחוב עם מסעדות בקורדובה, ספרדרחוב עם מסעדות בקורדובה, ספרד

טיולי יום מחוץ לקורדובה

טיול יום לרונדה (Ronda)

רונדה היא עיר בדרום ספרד המרוחקת כשעתיים נסיעה מקורדובה. במהלך יום הטיול תוכלו לחוות תרבות וטבע, ולבקר בזירת שוורים (bullring), ביקבים ולאכול את הטאפסים המקומיים (ראו כאן או כאן). חלק מהסיורים כוללים עצירות ביעדים נוספים, לדוגמא בעיירה סטניל דה לאס בודיגאס (ראו כאן), בה תוכלו לתצפת על הבתים הייחודיים שבנויים בתוך סלעים.

זירת שוורים ברונדה, ספרדזירת שוורים ברונדה, ספרד

טיול יום לסביליה (Seville)

סיביליה היא עיר בירת אנדלוסיה והמחוז סיביליה, ונמצאת כשעה וחצי נסיעה מקורדובה. במהלך הסיור בסביליה (ראו כאן) תבקרו באתרים המרכזיים בה, ובהן הארמון המלכותי העתיק ביותר באירופה בו עדיין מתגוררת המלוכה (Real Alcazar), קתדרת סנטה קרוז (Cathedral Santa Cruz), הרובע היהודי העתיק, קתדרת סביליה ועוד.

למגוון טיולי היום מקורדובה עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

הארמון המלכותי בסביליה, ספרדהארמון המלכותי בסביליה, ספרד

5 אתרים מרכזיים בקורדובה

הקתדרלה של קורדובה – המסקיטה

הקתדרלה של קורדובה – מסקיטה (Mezquita Cathedral of Córdoba) מסגד האנסמבל המונומנטלי-קתדרלת קורדובה מציעה את המורכבות היפה של שילוב בין סגנונות מגוונים ביותר ואומנות עשירה. באתר זה תוכלו לראות את השפעת ההלניזם יחד עם הבארוק והפאר הח’ליפי, דרכו תוכלו לקבל טעימה של תולדות האומנות, ושל דיאלוג עשיר בין תרבויות.
נבנה במאה ה-8 ע”י המוסלמים והוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו. חצר גדולה עם בוסתן עצי תפוזים יובילו אתכם לחלל המסגד, קשתות גבוהות, המאפיינות את האדריכלות המורית, בצבעי אדום לבן ושלל עיטורים מרשימים נוספים. כמו כן, בין השעות 22:00-23:15 תוכלו להנות ממופעי פלמנקו.
שימו לב! יש לבדוק באתר שאכן המקום פתוח ואין אירועים מיוחדים

הרובע היהודי

הרובע היהודי (Judería)באמצעות שיטוט ברחובות תוכלו להנות ממגוון רחב של שפע, חצרות מרשימות, חנויות ברים, ובתי קפה. כמו כן תוכלו למצוא את בית הכנסת העתיק של קורדובה (Córdoba Synagogue), בין הבודדים ששרד והפך למקום מקלט ומרכז חיי הרוח עבור היהודים, בית חולים, ובית ספר.
שעות פתיחה: ימי שלישי עד שבת 10:00 – 14:00, 15:30 – 17:30. ימי ראשון וחגים 10:00 – 14:00.
מול בית הכנסת נמצא המוזיאון (Casa de Sefarad) שהוא בית זכרונות הגולל בתוכו את סיפור ההיסטוריה והמציאות היהודית-ספרדית. משם תוכלו להמשיך לכיכר הרמב”ם (Plaza Tiberias) ולאחר מכן להמשיך לבית קפה בכיכר המרכזית של הרובע Plaza de Judá Levi דרך סמטת הפרחים Calleja de Las Flores.

הגשר הרומי

הגשר הרומי (Roman bridge of Córdoba) שאורכו 250 מ’, נבנה ע”י הקיסר הרומאי במאה ה-1 לספירה, נהרס ונבנה מחדש בתקופת השלטון המוסלמי. גשר זה היווה תפקיד חשוב והגן על העיר לאורך ההיסטוריה וכיום, משמש כטיילת יפהפייה המשקיפה על קורדובה. כמו כן, ניתן להנות משלל נגני הרחוב המקומיים , מוכרי הגלידה ותצפית קסומה, אף יותר, בשעות השקיעה ממגדל קאלאהורה(The Calahorra Tower) הנמצא בקצהו הדרומי. למגדל חשיבות היסטורית בשל היותו מבנה ההגנה העתיק ביותר בקורדובה שנבנה בתקופת השלטון המוסמי ושימש גם כן כבית כלא ובית ספר לבנות. כיום המגדל משמש כמוזיאון ומציג את חיי היהודים, המוסלמים, והנוצרים שעיצבו את תרבותה של קורדובה. בקומה העליונה ישנה נקודת התצפית. מומלץ לבדוק לפני כי המקום אכן פתוח. כרטיס לאדם יעלה כ-4 אירו וחצי.

הגן הבוטני

הגן הבוטני של קורדובה (Botanical Garden of Córdoba)הינו אחד הפארקים הגדולים של העיר. הגן מציע שפע של צמחייה בסמוך לנהר הגואדלקוויר,  א ומהווה אחת מריאותיה של העיר וכן מקום מנוחה מרענן מהאקלים החם. הגן הבוטני משתרע על פני שטח של כ13.6 דונם ומחולק לשמונה אזורי נושא שונים, אזורי עצים, גן ורדים, בית ספר בוטני וחלק המוקדש לצמחים קנריים. הפארק כולל גם מספר אטרקציות למבקרים עיוורים, כולל גן של טעמים ותיאורי ברייל.
על כל היופי הזה תשלמו שלוש אירו לאדם. שימו לב! המקום סגור בימי שני.

ארמון ויאנה

הארמון ויאנה (Palacio de Viana) המכונה גם “מוזיאון הפטיו”, טומן בתוכו חצרות מרשימות בעלות עציצים ומזרקות עם שפע של עצים. הבית המפואר והשמור ביותר בו תוכלו למצוא יצירות אומנות, מורשת והיסטוריה שלוקטו על ידי 18 בעליה לאורך חמש מאות שנות היסטוריה.
ארמון ויאנה הוכרז כאנדרטה היסטורית-אמנותית לאומית ב-1981 ושנתיים לאחר מכן, ב-1983, כגן היסטורי-אמנותי.
שעות פתיחה: שלישי-שבת, 10:00-19:00. ימי ראשון וחגים 10:00-15:00.
בחודשי יולי אוגוסט המקום פתוח משלישי-ראשון, 9:00-15:00.
שימו לב! המקום סגור בימי שני.

הקתדרלה של קורדובה-המסקיטה (צילום: הקתדרלה של קורדובה-המסקיטה




לינה בקורדובה

בקורדובה קיימות קרוב ל800 מקומות לינה שונים כשהנפוצות ביותר הם בתי הדירות. הלינה בקורדובה מתאימה במיוחד לאלה שלא שוכרים רכב, בשל ההתניידות הקלה יחסית. ריכוז מלונות גבוה תמצאו בעיר העתיקה, אך גם בצידו השני של נהר הגואדלקיביר (בספרדית: Guadalquivir) קיים מבחר של אפשרויות לינה. ככלל, ככל שמתרחקים מהעיר העתיקה כך מוזילים את עלויות הלינה, ולכן עבור מי שמעוניין לחסוך מומלץ לחפש מלון מחוץ לעיר העתיקה. שימו לב שבקורדובה קיימים רק 2 מלונות המדורגים בחמישה כוכבים כך שמי שמעוניין לחפש מלון מסוג זה יצטרך להזמין חדר זמן רב מראש.

חמש מלונות מומלצים בקורדובה

Eurostars Palace – מלון חמישה כוכבים הממוקם במרכז קורדובה, כ5 דקות הליכה מה-מסקיטה (Mezquita) המפורסמת ומהרובע היהודי. תחנת הרכבת AVE ותחנת אוטובוס נמצאות 700 מטרים משם. כמו כן, המלון מציע חניה ציבורית במקום בתשלום של 18 אירו ליום.

Las Casas de la Judería de Córdoba – מלון ארבעה כוכבים הממוקם במרחק של 250 מ’ מהקתדרלה של קורדובה (Mezquita), ומציע בריכה חיצונית ובר. המלון כולל בתים אטרקטיביים בני המאות ה-17 וה-18 עם גנים נאים, מזרקות ומתחמי פטיו. כמו כן מציע חניה פרטית בסמוך למקום בתשלום של כ25 אירו ליום. מומלץ מאוד לזוגות.

Eurostars Maimonides– מלון שלושה כוכבים הממוקם בלב הרובע היהודי, כחמש דקות הליכה מהגשר הרומי, ומציע פאטיו אנדלוסי מסורתי. כמו כן, המלון מציע חנייה מאובטחת באתר, בכפוף לבקשה, בתשלום של כ15 אירו ליום. במלון יש חדרים שיכולים להכיל עד 4 אנשים כך שהוא מומלץ עבור משפחות בעלות עד 4 נפשות אך גם לזוגות.

El Balcón de La Juderia– דירה הממוקמת בקורדובה וכוללת 2 מרפסות עם נוף לעיר. היחידה נמצאת במרחק של 300 מטרים מבית הכנסת של קורדובה, כ-750 מטרים מפסאו דה לה ויקטוריה (מרכז העיר) ותחנת הרכבת המהירה בקורדובה נמצאת במרחק של 1.6 ק”מ משם. בדירה יכולים להתארח עד שישה אנשים כך שהיא מומלצת ביותר עבור משפחות בעלות עד 6 נפשות.
כמו כן, המקום מציע שירותי חנייה ציבורית בעלות של כ12 אירו ליום.

Apartamentos Rurales El Lago – בית כפרי, מרוחק מעט מההמולה של מרכז העיר, מציע יחידות אירוח עם בריכה חיצונית, ג’קוזי, מגרש משחקים לילדים וטרסת שמש. כמו כן, אינטרנט אלחוטי וחניה פרטית זמינים בבית הכפרי ללא תשלום.
ממוקם במרחק של 4 ק”מ מארמון מרסד, ובמרחק של 4.3 ק”מ מארמון ויאנה וממסגד קורדובה. מומלץ בעיקר למשפחות בעלות עד 5 נפשות.
למידע נוסף ניתן לקרוא כאן.

השכרת רכב בקורדובה

השכרת רכב בקורדובה היא אפשרות קיימת ומאוד פופלארית בקרב מי שרוצה לעשות טיול רחב יותר בדרום ספרד. מאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.
אנו ממליצים לקרוא את העמוד שלנו אודות השכרת רכב בספרד.

איך מגיעים לקורדובה?

טיסה: קורדובה הוא לא יעד שקל במיוחד להגיע אליו בטיסה. ישנו נמל תעופה בקורדובה אך הוא לא משרת טיסות נוסעים סדירות ולכן לא ניתן להגיע לקורדובה עצמה בטיסה. הערים הקרובות ביותר אליהן ניתן להגיע בטיסה הם מאלגה (עם עצירת ביניים באחת מערי אירופה) וסביליה (עם שתי עצירות ביניים). העיר הקרובה ביותר אליה ניתן להגיע בטיסה ישירה היא מדריד.
תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה.

רכבת: זמן הנסיעה ברכבת ממאלגה (מתחנת MARÍA ZAMBRANO) הוא כשעה, זמן הנסיעה מסביליה (מתחנת La Buhaira) הוא בין שעה ו-10 דקות לשעתיים ורבע וממדריד הוא כשעתיים. יש לשים לב כי מכל הערים המצוינות יש לקחת אוטובוס מנמל התעופה אל תחנת הרכבת, ובהתחשב בכך שאל מדריד ניתן להגיע בטיסה ישירה, הדרך העדיפה ביותר היא לטוס אל מדריד ולסוע ממדריד לקורדובה ברכבת, גם אם מדריד רחוקה יותר ממלאגה.

לנסיעות בין עירוניות, במיוחד בשיא עונת התיירות, מומלץ להזמין כרטיסים מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה, וכך להבטיח השובה יחד גם בשיא עונת התיירות, בנוסף תוכלו לערוך השוואה בין זמני הנסיעה ועלות אפשרויות ההגעה השונות.
ההתניידות המומלצת בתוך בעיר הינה באמצעות תחבורה ציבורים ולשם כך יש אוטובוסים ציבוריים של חברת Aucorsa , אוטובוס תיירים (2 קווים) ומונית.

מזג האוויר בקורדובה

קורדובה ידועה במזג האוויר החם שלה- היא העיר החמה ביותר בכל אירופה ונחשבת כמעט כעיר אפריקאית מבחינת מזג האוויר, בחורף הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 10-14 מעלות ואילו בקיץ הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 34-36 מעלות, כאשר תופעת גלי החום הקיצוניים הממושכים נעשית יותר ויותר תדירה בשנים האחרונות, לדוגמה 41-44 מעלות בשיא הקיץ. גשם בקיץ ושלג בחורף הם נדירים מאוד בקורדובה. התקופה הגשומה היא עונת החורף, ובעיקר חודש פברואר אך היתכנות ירידת גשמים היא סבירה מדצמבר עד אפריל. המלצתנו היא לבדוק את תחזית מזג האוויר מבעוד מועד ולהיערך בהתאם, במיוחד בקיץ. לפיכך, תוכלו להמנע פעילויות חוץ בשעות הצהריים החמות בקיץ או להנות מהפארקים המוצלים וגני הפטיו בשעות אלו.

מקור השם קורדובה והמשמעות ההיסטורית של העיר

מקור השם של האי איביזה הגיע מהאל המיצרי בס, שהוא האל המיצרי המגן על הבית ועל נשים בלידתן, אך במקביל, כשכבשו אותה המוסלמים הם כינו אותה בתרגום חופשי “יבשה”.

ההתיישבות הראשונה שנרשמה באי הייתה בשנת 654 לפנה”ס ע”י הפיניקים (שייסדו גם את המושבות של מאלגה, סביליה וקורדובה) שקבעו את הנמל הראשון בו. לאחר ששקעה האימפריה הפיניקית איביזה נכבשה ע”י האשורים והנמל בה הפך את האי לתחנת מרכז מסחרית בנוסף לייצור ענף של חומרי גלם ומסחר נחשקים כגון צבעים ממשאבי העופרת באי, מלח וצמר. איביזה הייתה תחנת מעבר נוחה כיוון שהייתה בנתיב לכיוון ים התיכון ולא רחוקה מיבשת אפריקה. לאחר האשורים האי עבר לידי הרומאים, שהובילו לשגשוג האי יותר מאי פעם, ממש תור הזהב לפני שהוחרבה לחלוטין ע”י ההונדלים. לאחר מכן המוסלמים סילקו את השלטון ההונדלי באי ויישבו אותו מחדש. ולבסוף, לאחר ידיים רבות, צורפה איביזה לקבוצת האיים הבלאריים תחת השלטון הספרדי בתקופתה של אליזבת הראשונה בשנת 1496. בשנת 1999 הוכרזה איביזה כאתר מורשת לאומי ע”י האונסק”ו בשל ההיסטוריה והתרבות שהשתמרו בה. כיום, לאחר גלגולים רבים, האי הולך וצומח כאחד ממוקדי התיירות הנחשקים והנחשבים ביותר בים התיכון.

איביזה -אי של חופים צלולים, מסיבות וכיף




המלצות "הכל על" למבקרים בקורדובה

  • מומלץ לשלב את הביקור בקורדובה יחד עם אתרים נוספים בחבל אנדלוסיה, דוגמת הערים קאדיס, סביליה ומאלגה, רצועת החוף המפורסמת קוסטה דל סול והמושבה הבריטית ג’יברלטר
  • בשהייה בעיר מומלץ להתנייד בתחבורה ציבורית
  • ביקור בקורדובה מחייבת צפייה באחד ממופעי הפלמנקו הרבים שיש לעיר להציע. מגוון רב של בתי קפה ובארים מארחים הופעות לכל אורך השבוע בשעות הערב.
  • חשוב לזכור את המנהג הספרדי החשוב ביותר,הרי היא הסיאסטה המפורסמת. רבים מהחנויות נסגרות בשעות הצהריים ונפתחות מחדש לקראת הערב, לכן מומלץ לבדוק שעות פתיחה של חנויות אותם רוצים לפקוד, ולקחת בחשבון שרבות מהן עלולות להיות סגורות בין 13:00 ל17:00
  • בקורדובה ללא ספק יודעים לחגוג. כל חודש מאופיין בפסטיבלים הייחודים לו אך השיא קורה בחודש מאי העמוס בפסטיבלים המדגישים את החשיבות התרבותית של העיר. חגיגת הצלב (Fiesta de las Cruces), הפותחת בפנינו את פסטיבל הפטיו (Fiesta de los Patios) בו אנשים מוזמנים ליהנות מחצרות בעלות יופי שאין שני לו, עמוסות בעצים ופרחים, מזרקות ואביזרים. ונגמר בפריה , בסוף חודש מאי,המציע מופעי פלמנקו נלהבים, הדגמות תלבושות מסורתיות, תצוגת זיקוקים מרהיבה, מלחמת שוורים וכן תהלוכות של שומרי סוסים חכמים. המשמעות של כל זה מבחינה תיירותית היא שאם אתם רוצים להגיע אל העיר במהלך חודש מאי, יש להזמין לינה מראש ולא כדאי לעשות זאת ברגע האחרון, ובנוסף לכך לקחת בחשבון שהמחירים יהיו גבוהים יותר במהלך תקופה זו.

שאלות נפוצות על קורדובה

הביקור בקורדובה מומלץ לכל סוגי התיירים העירוניים. מגוון האפשרויות התרבויות, האמנותיות והבידוריות שיש לעיר להציע מבטיח כי כל סוגי התיירים ימצאו מה לעשות בעיר. היא תתאים במיוחד לזוגות בחופשה רומנטית.

בשל הטמפרטורות הנוחות ניתן לבקר בקורדובה גם בחורף אם כי בכל זאת יש להצטייד בבגדים חמים, מעילים (אם כי לא צריך להגזים) ומטריות, שלג הוא מאוד נדיר בקורדובה אך יש לקחת בחשבון ערפל שעלול להגיע בערבים ובשעות הבוקר המוקדמות. למגיעים בקיץ, יש לקחת בחשבון את שיאי החום - ואם אלו אינם לרוחכם עדיף להגיע באפריל ומאי, להימנע מיוני-אוגוסט והחל מספטמבר כבר יהיה פחות חם.

מומלץ להשקיע בביקור בקורדובה 2-3 ימים.

ניתן להגיע ממדריד לקורדובה באמצעות טיסה, תחבורה ציבורית או באמצעות הסעה מסודרת הכוללת כרטיס כניסה לקורדובה.

קורדובה הוא לא יעד שקל במיוחד להגיע אליו בטיסה. ישנו נמל תעופה בקורדובה אך הוא לא משרת טיסות נוסעים סדירות ולכן לא ניתן להגיע לקורדובה עצמה בטיסה. הערים הקרובות ביותר אליהן ניתן להגיע בטיסה הם מאלגה (עם עצירת ביניים באחת מערי אירופה) וסביליה (עם שתי עצירות ביניים). העיר הקרובה ביותר אליה ניתן להגיע בטיסה ישירה היא מדריד.
תוכלו לערוך השוואת מחירים בעבור טיסות למאלגהבקישור זה או בקישור זה במידה ואתם מעדיפים לרכוש כרטיסי טיסה מחברה המעניקה שירות לקוחות בעברית.

זמן הנסיעה ברכבת ממאלגה (מתחנת MARÍA ZAMBRANO) הוא כשעה, זמן הנסיעה מסביליה (מתחנת La Buhaira) הוא בין שעה ו-10 דקות לשעתיים ורבע וממדריד הוא כשעתיים. יש לשים לב כי מכל הערים המצוינות יש לקחת אוטובוס מנמל התעופה אל תחנת הרכבת, ובהתחשב בכך שאל מדריד ניתן להגיע בטיסה ישירה, הדרך העדיפה ביותר היא לטוס אל מדריד ולנסוע ממדריד לקורדובה ברכבת, גם אם מדריד רחוקה יותר ממלאגה. לרכישת כרטיסים לרכבות לחצו כאן.

ההתניידות המומלצת בתוך בעיר הינה באמצעות תחבורה ציבורית ולשם כך יש אוטובוסים ציבוריים של חברת Aucorsa , אוטובוס תיירים (2 קווים) ומונית.
להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה או לאתר זה שמשווה בין מחירי אוטובוסים.

במידה ואתם מעדיפים להימנע מתחבורה ציבורית ניתן להזמין מראש כרטיס כניסה (המאפשר דילוג על התור) עם הסעה ממדריד (לדוגמה באפשרות זו) וכך להגיע לקורדובה בנוחות. אפשרות זו מועדפת בדרך כלל על ידי משפחות, או על תיירים שמחפשים נוחות מרבית.

ניתן להגיע מאנדלוסיה לקורדובה באמצעות רכב שכור.

ניתן להזמין רכב שכור באנדלוסיה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לקורדובה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מומלץ לנסוע דרך A-45 זהו המסלול המהיר ביותר ונסיעה בו אורכת כ45 דקות.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: