קדיז, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Cadiz

קדיז בכמה מילים

קדיז היא עיר נמל בדרום-מערב ספרד, ממוקמת כ-120 קילומטרים דרום מערבית לסביליה ונמצאת באחד משמונת המחוזות המרכיבים את הקהילה האוטונומית אנדלוסיה. קדיז הוקמה על ידי הפיניקים כתחנת מסחר עונתית קטנה במאה ה-12 לפני הספירה, ומאז מתהדרת בתואר העיר העתיקה ביותר שעדיין עומדת במערב אירופה. נמלה של העיר פרח במאה ה-16 והיווה בסיס לחקר ולמסחר. בנוסף לכך הוא גם ביתו של הצי הספרדי ויש בו יותר מ-100 מגדלי שמירה, כולל טורה טווירה האייקוני, ששימש באופן מסורתי לאיתור ספינות. על קו המים נמצאת קתדרלת קדיז בעלת הכיפה מהמאה ה-18, הכוללת אלמנטים בארוקיים וניאו-קלאסיים. מעבר לעתיקות ואתרים היסטוריים, העיר מציעה גם מספר חופים יפים כמו לה קלטה (la Caleta), רחובות צרים מתפתלים, רחבות יפות עטורות עצים, מזרקות, מסעדות נהדרות ונופים מרהיבים.

עיר הנמל הפסטורלית קדיז, עם הבתים הצבועים בלבן בסגנון אופייני למקום.   עיר הנמל הפסטורלית קדיז, עם הבתים הצבועים בלבן בסגנון אופייני למקום.

מה עושים בקדיז

קדיז היא עיר חוף יפהפייה בדרום ספרד, שמתהדרת בהיסטוריה עשירה, ארכיטקטורה מדהימה וחופים עוצרי נשימה שכן היא מוקפת ים כמעט מכל עבריה. העיר יחסית קטנה וכל חלק, פינה ורחוב קטנים או גדולים בה מרגישים כאתר שאסור לפספס. במילים אחרות, כל צעד בקדיז מרגיש מיוחד ולבטח תלווה אתכם התחושה שהגעתם לאתר נחשק. על כן הרשימה של האתרים במומלצים לביקור היא ארוכה. נתחיל מקתדרלת קדיז (Catedral de Cádiz), היא קתדרלה בארוקית יפהפייה עם כיפה צהובה ייחודית. קתדרלה זו מהווה אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר בעיר, וחלקה הפנימי מלא באוסף של ציורים ופסלים שבוודאי ירשימו כל צופה. אטרקציה נוספת שחובה לבקר בה היא מגדל טבירה (Torre Tavira), מגדל שמירה מהמאה ה-18 שמציע נופים פנורמיים של העיר וקו החוף שמסביב. ממרומי המגדל תוכלו לראות את המראות המדהימים של הים והמרכז ההיסטורי של קדיז. מכיוון שהרשימה עוד מתארכת אנו ממליצים על סיור יומי ברחבי מרכז העיר וסביבתה, אם באופן עצמאי או באמצעות סיור מאורגן. בקדיש ישנם סיורי יום רבים שתוכלו לבחור בהם, רובם אורכים לא יותר משלוש שעות, כוללים ליווי של מדריך מוסמך שכמובן יענה על כל שאלותיכם, נפלא ומותאם לכל סוגי המטיילים ובטח שגם למשפחות עם ילדים. להשתתפות בסיור רגלי בקדיז לחצו כאן, אם תרצו לפלפל מעט את יומכם לחצו כאן להזמנת כרטיסים לסיור אופניים בקדיז וכסו מרחבים רבים יותר בתוך העיר, בעוד שמבקרים אחרים המעוניינים להשתתף בסיור עירוני על כלי ממונע, לחצו כאן לרכישת כרטיסים לסיור יומי בקדיש באמצעות סאג-ווי.

 

קתדרלת קדיש, אתר אחד מני רבים מרהיבים ברחבי קדיזקתדרלת קדיש, אתר אחד מני רבים ומרהיבים ברחבי קדיז

לטעימה מהתרבות המקומית, פנו לפלאזה דה לאס פלורס (Plaza de las Flores), כיכר ציורית הידועה בדוכני הפרחים הצבעוניים והאווירה ההומה, כמו גם השוק המרכזי של קדיז (Mercado Central), הוא שוק תוסס הידוע במאכלי הים הטובים ביותר באזור ותענוגות קולינריים אחרים. שניהם נהדרים לביקור בעיקר לחובבי קולינריה, ונחשבים מקומות נפלאים בכדי לטעום מאכלים ספרדיים מסורתיים ולספוג את התרבות המקומית. לחובבי גסטרונומיה שהיו רוצים לקחת אהבתם שלב אחד קדימה, אל תפספסו את סיור האוכל של קדיז, האורך שלוש שעות בליווי מדריך מקומי שמבטיח הרבה כיף ועונג שרק אוכל ואנשים יכולים ליצור. להזמנת כרטיסים לסיור אוכל בקדיז לחצו כאן.

אם אתם מחפשים קצת היסטוריה, הקפידו לבקר בקסטילו דה סן סבסטיאן (Castillo de San Sebastián), מבצר מרשים מהמאה ה-16 הממוקם בקצהו של חצי אי הבולט אל האוקיינוס ​​האטלנטי. הטירה מציעה נופים מדהימים של הים והעיר והיא אתר חובה לחובבי היסטוריה. לקצת רגיעה, פנו לפלאיה דה לה קלטה (Playa de la Caleta), חוף יפהפה הממוקם בלב העיר. זהו אחד המקומות הפופולריים ביותר עבור מקומיים ותיירים כאחד, והוא מקום נהדר לספוג את השמש הים תיכונית.אם תרצו להנות מהים בעיר בצורה נוספת לחצו כאן להזמנת סיור שייט ביאכטה או שיעור גלישת גלים. אטרקציות נוספות שחובה לבקר בהן כוללות את מוזיאון קדיז (Museo de Cádiz), המאכלס אוסף של חפצים ותערוכות הקשורות להיסטוריה ולתרבות של קדיז, את כנסיית סן פליפה הקדטש (Oratorio de San Felipe Neri), כנסייה יפהפייה הידועה בארכיטקטורה הבארוקית המדהימה ובפנים היפים שלה. להתרשמות ממגוון סיורים נוספים המוצעים בקדיז וממנה ניתן ללחוץ כאן.

חוף הים בעיר הנמל קדיז הידועה בחופיה היפים חוף הים בעיר הנמל קדיז הידועה בחופיה היפים

לינה בקדיז

בבואכם לעיר המדהימה קדיז (Cadiz) מומלץ ללון בעיר העתיקה, האזור הטוב ביותר לשהות בו. רוב האטרקציות והרחובות המרכזיים נמצאים בקרבת מקום. לעיר יש שני אזורים מרכזיים ופופולאריים עם היצע מלונות טוב והם אזור חוף ויקטוריה והעיר העתיקה במרכז ההיסטורי. בעיר קדיז מגוון רחב של פתרונות לינה. בין המומלצים שביניהם הוא מלון סנטור קדיז (Senator Cádiz Spa Hotel) אשר ממוקם 350 מ’ ממרכז העיר, בקרבת עיר העתיקה ישנם מרכזי קניות ותחבורה ציבורית. מלון זה מציע בריכה חיצונית עונתית, ספא ומרכז כושר,אינטרנט אלחוטי, מיזוג אוויר וחימום עונתיים. חניה פרטית אפשרית באתר תמורת תשלום נוסף- להזמנה . מלון מומלץ בקרבת חוף סנטה מריה דל מארב ובמרחק 20 דקות הליכה ממרכז העיר הוא מלון מונטה פוארטיירה Monte Puertatierra, הממוקם במרחק של 100 מטרים מחוף סנטה. המלון נמצא במרחק של כ-10 דקות הליכה מפוארטה דה טיירה, הכניסה לעיר העתיקה של קאדיס. ניתן להגיע ממנו אל הקתדרלה, טורה טאווירה ואל גראן תיאטרו פאלה ברגל. להזמנה לחצו כאן. במרחק של 100 מטרים בלבד מחוף פלאיה דה לה ויקטוריה נמצא מלון אוקסידנטל קדיז (Occidental Cádiz), המציע בבואכם לעיר המדהימה קדיז (Cadiz) מומלץ ללון בעיר העתיקה, האזור הטוב ביותר לשהות בו. רוב האטרקציות והרחובות המרכזיים נמצאים בקרבת מקום. לעיר יש שני אזורים מרכזיים ופופולאריים עם היצע מלונות טוב והם אזור חוף ויקטוריה והעיר העתיקה במרכז ההיסטורי. בעיר קדיז מגוון רחב של פתרונות לינה. בין המומלצים שביניהם הוא מלון סנטור קדיז (Senator Cádiz Spa Hotel) אשר ממוקם 350 מ’ ממרכז העיר, בקרבת עיר העתיקה ישנם מרכזי קניות ותחבורה ציבורית. מלון זה מציע בריכה חיצונית עונתית, ספא ומרכז כושר,אינטרנט אלחוטי, מיזוג אוויר וחימום עונתיים. חניה פרטית אפשרית באתר תמורת תשלום נוסף. לקבלת הצעת מחיר והזמנה לחצו כאן. מלון מומלץ בקרבת חוף סנטה מריה דל מארב ובמרחק 20 דקות הליכה ממרכז העיר הוא מלון מונטה פוארטיירה Monte Puertatierra, הממוקם במרחק של 100 מטרים מחוף סנטה. המלון נמצא במרחק של כ-10 דקות הליכה מפוארטה דה טיירה, הכניסה לעיר העתיקה של קאדיס. ניתן להגיע ממנו אל הקתדרלה, טורה טאווירה ואל גראן תיאטרו פאלה ברגל. לקבלת הצעת מחיר והזמנה לחצו כאן. במרחק של 100 מטרים בלבד מחוף פלאיה דה לה ויקטוריה נמצא מלון אוקסידנטל קדיז (Occidental Cádiz), המציע חדרים מרווחים עם אינטרנט אלחוטי חינם וטלוויזיה בלוויין בעלת מסך שטוח. המרכז ההיסטורי של קאדיס נמצא במרחק של 15 דקות הליכה ממנו ותחנת הרכבת של קדיז ומרכז הכנסים הראשי של העיר נמצאים במרחק של פחות מ-2 ק”מ משם. נמל התעופה של Jerez נמצא במרחק של 40 ק”מ משם. להזמנה לחצו כאן.
למגוון מלונות ובתי הארחה נוספים אפשר לבדוק כאן.




המלצות "הכל על" למבקרים בקדיז

  • התקופות המומלצות והפופולאריות בשנה לביקור בקאדיז הן האביב (מאי ויוני), סוף הקיץ ותחילת הסתיו (ספטמבר ואוקטובר). הימים ארוכים, הטמפרטורות מספיק נעימות ותיהנו מקאדיס במיטבה. הביקור מומלץ לחובבי העתיקות וההיסטוריה, בעיר מבנים עתיקים, מוזיאונים ונקודות ציון היסטוריים.
  • סוף שבוע בקאדיז הוא נקודת התחלה טובה, אבל לחוויה המלאה, מומלץ לשהות 3-4 ימים בעיר.
  • ביקור בחבל אנדלוסיה מזמן שפע של תרבות, היסטוריה ומופעים ייחודיים לאזור. במרחק של כ45 דק’ נסיעה ברכבת מקדיז תוכלו להגיע לעיר חרס דה לה פרונטרה (Jerez de la Frontera), שם בשבוע הראשון או לעיתים בשבוע השני של חודש מאי מתקיים פסטיבל מקומי מרשים Feria del Caballo בו מתלבשים המקומיים בלבוש מסורתי, גברים ונשים כאחד. בפסטיבל תוכלו למצוא דוכני אוכל רבים המגישים אוכל אותנטי, יין וטאפסים נהדרים. במהלך היום מתקיים מצעד קבוע של סוסים, כרכרות, סוסי ראווה וטיולי כרכרות בתשלום, גם ביום וגם בלילה יש כמה ביתנים שבהם אנשים רוקדים פלמנקו. בלילה תוכלו להנות מאורות מרהיבים, מוזיקה רועשת ואירועים מוזיקליים בהם להקות מבצעות מפעים חיים.
  • בקאדיז תחבורה ציבורית מפותחת, שירותי האוטובוס מעולים ומגישים לנקודות המרכזיות של העיר. רוב האטרקציות נמצאות במרכז העיר ובתי האירוח המומלצים ברצועת החוף כך שאוטובוס בהחלט עונה על הדרישות של הגעה ממקום למקום. ישנם שני שדות תעופה בינלאומיים הממוקמים קרוב לקאדיז והם חרז (Jerez) וסביליה (Seville), מנמל התעופה חרז יש רכבות ישירות לקדיז המגיעות בנסיעה של עד 45 דקות למרכז העיר, לפרטים והזמנת כרטיסי נסיעה אפשר לבדוק כאן.
  • חוף הים הוא המקום המושלם ליום בחוץ עם ילדיכם בחופשה המשפחתית שלכם בקאדיז, למשל חוף פלאיה דה לה ז’רה (Playa de La Jara) נחשב לחוף תוסס יחסית עם מקומות המוכרים שתייה קרה וארטיקים, המון צדפים וים נהדר, מצוין עבור משפחות עם ילדים. אם אתם מעדיפים לצאת לטיולים בעיירות ובכפרים השונים הרחק מעיר הבירה, ישנם מספר חופים ידידותיים למשפחות בקאדיז שמאוד ממולצים בקרב ילדים ומבוגרים כאחד.
  • בביקור בקדיז מומלץ ללון בעיר העתיקה, אזור פופולארי מאוד בסמוך לרחובות מרכזיים ולתחבורה הציבורית. כמו כן, אזור חוף ויקטוריה גם כן נחשב מאוד טוב ומומלץ.
  • לאוהבי קניות ושופינג אחד הקניונים המומלצים הוא El Corte Inglés, שם תוכלו למצוא מגוון מותגים וחברות בינלאומיות, מתחמי אוכל ופינות ישיבה. בנוסף תוכלו למצוא גם כן במרכז העיר את Mercado de Abastos, מתחם בסגנון שווק עם דוכני מאכלי ים, פירות וירקות. המקום נמצא באזור מקורה ונעים, סביבה יחסית צפופה תלוי יום במהלך השבוע.

קדיז מרחפן

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור מומלץ לחובבי ההסיטוריה, עתיקות ומבנים מימי הביניים כמו כן מומלץ לחובבי החופים.

הביקור בקדיז מומלץ בחודשי מאי ויוני בקיץ ובחודשי סמפטמבר ואוקטובר בסתיו. תוכלו להנות ממזג אוויר נעים ומתאים לטיול.

השהות המומלצת נעה בין 3-4 ימים.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: