מרביאה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Marbella

מרביאה בכמה מילים

מרבאיה (או מרבלה, marbella) היא עיר חוף בפרובנצית מלגה שבאנדלוסיה, השוכנת על שפת הים התיכון ומפרץ גיברלטר, ולמרגלות ההר סיירה בלנקה (Sierra Blanca). לצד השיק, אורח החיים הנינוח והספורט הימי המאפיינים ערי חוף רבות, מרבאיה מתאפיינת בבתים צבועים בלבן, בנייה ערבית והיסטוריה עשירה ממנה ניתן לטעום בעיר העתיקה של מרבאיה. ההיסטוריה של מרבאיה מתחילה ככל הנראה כבר במאה ה-7 לפני הספירה, ולפי הדעה המקובלת כיום הייתה זו התיישבות של האמפריה הרומית שהקימה את El Casco Antiguo, העיר העתיקה של מרבאיה. העיר עברה בין שלטונות רבים, בניהם השלטון המוסלמי בימי הביניים, ובית המלוכה של קסטיליה. במהלך מלחמת האזרחים של ספרד (1932), מספר בתי תפילה הוצתו על ידי המורדים ולאחר מספר חודשים מרבאייה נכבשה מחדש על ידי כוחות צבאיים ספרדים ואיטלקים, מה שהפך את העיר למקום מקלט עבור נאצים בכירים. לאחר מלחמת העולם השנייה, מרבאייה יושבה על ידי אריסטוקרטים מאיטליה, ומאז הפכה ליעד תיירותי יוקרתי.

עיר החוף הפסטורלית מרביאה על רקע ההר סיירה בלנקה  עיר החוף הפסטורלית מרביאה על רקע ההר סיירה בלנקה

מה עושים במרביאה

לבד ממראה אותנטי ומיוחד, בין היתר בזכות הבתים הצבועים לבן לצד מי הים הכחולים והטירות המפוארות, מרבאיה היא עיר יוקרתית במיוחד ולכן מציעה אטרקציות רבות. אוהבי ההיסטוריה והאמנות יוכלו לשוטט בעיר העתיקה (marbella old town) ובמבוך סמטאותיה. סביב הכיכר המרכזית Plaza de los Naranjos ניתן להבחין במבנים מרשימים מהמאות ה15-16, בניהם בית העירייה (the town hall), בית ראש העיר (the Mayor’s house) וכנסיית סאנטיאגו (Chapel of Santiago), בעלי מאפייני בנייה רנסנסים, גוטים ועוד. מכיוון שהעיר העתיקה של מרביאה עברה תחת שלטונות שונים ודתות שונות, לכל כיכר ומבנה סיפור אחר, ולכן מומלץ לקחת את אחד מהסיורים הקצרים בעיר העתיקה שיוכלו לצקת תוכן לאותן סמטאות ציוריות ובתי תפילה מרשימים. להשתתפות בסיור לגילוי ההיסטוריה של מרבאיה עם קבוצה קטנה בחברת מדריך מקומי מומחה, לחצו כאן. הסיור מומלץ למשפחות עם ילדים וכל סוגי המטיילים השואפים לדעת יותר על הסביבה בה הם מטיילים.
כמו כן, ניתן למצוא גם מוזיאונים וגלריות אמנות קטנות בעיר, בניהם המוזיאון העכשווי לתחריטים (Spanish Contemporary Engraving Museum).
אם לא די בשפע התרבותי שמציעה העיר העתיקה של מרבאיה, ניתן לנפוש בחופים העירוניים של העיר, או להרחיק למבודדים ורחבים יותר, חוף מומלץ במיוחד הוא Playa de la Levante, הנמצא בקרבת מרכז העיר אך רחב ושקט יחסית.

סגנון הבתים הלבנים הייחודי במרביאה סגנון הבתים הלבנים הייחודי במרביאה

סיורי אוכל במרבאיה

בין היתר ניתן למצוא סיורים שמשלבים טעימות טאפס, יין וחושפים מקומות בילוי סודיים. להזמנת סיור אוכל במרבאיה לחצו כאן, ותוכלו לגלו את הצד הקולינרי של העיר ולפנק את עצמכם בכמה מהמוצרים הספרדיים הטובים ביותר בעת סיור בעיר העתיקה. נסו טאפאס מסורתיים, יין מקומי ושמני זית תוך כדי שאתם לומדים עוד על העיר היפה הזו ממדריך מוסמך שילווה אתכם במשך כשלוש שעות.

אפשרות נוספת לסיור אוכל הוא להצטרף לשני חברים ושכנים מאיטליה וישראל, שניהם גרים בספרד עם התשוקה משותפת לבישול. תצעדו עימם במרכז מרבלה (Casco Antiguo) כדי לגלות כמה ברי טאפאס נחמדים ומסורתיים ולטעום את מיטב ההתמחויות שלהם. לחצו כאן להשתתפות בסיור קולינרי בו תשמעו מחשבות, פילוסופיות וסיפורי חיים עם אנשים מכל עבר.

ספורט ימי ושייט במרבאיה

בחופי מרביאה ניתן למצוא שלל ספורט ימי זמין, שיט בסירות קטנות או יאכטות, ואפילו שיט עם דולפינים. מבקרים המחפשים אטרקציה מיוחדת, אם לאירוע או מאורע, שייט לאורך קוסטה דל סול (Costa del Sol) בסירת מפרש פרטית, מרווחת, בליווי מדריך אישי, תהיה הבחירה המושלמת. ניתן יהיה להירגע על הסיפון עם משקאות וחטיפים הכלולים במחיר השייט ולהינות משימוש בגלשן הסטנדאפ וציוד השנורקלינג. להזמנת שייט פרטי במרבאיה לחצו כאן.

חובבי עולם המים והחיות בו, אנו ממליצים על הבחירה בשייט לאורך חוף מרבאיה בקטמרן, ממנו תוכלו לצפות בדולפינים. הסיור כולל משקה ואפריטיף, ובנוסף ציוד ספורט ימי כמו קיאקים וגלשנים, אלא אם תבחרו לשחות בגפכם. לחצו כאן לרכישת כרטיסים לסיור שייט בקטמרן האורך כשלוש שעות יחד עם מנחה וצוות מלווה.

למעוניינים לצפות בנופים מרשימים של מרבאיה מנקודת מבט רעננה ולחקור את חופיה באמצעות סאפ, לחצו כאן. סיור זה מומלץ למבקרים המעוניינים בפעילות ערב נינוחה ואקטיבית, בה תוכלו לצפות בשקיעה בים, ולאחר מכן לטעום מכמה טאפאס טעימים ומשקה במסעדה נחמדה על החוף. לעוד סיורי ספורט ימי ובכלל ספורט אתגרי כמו טיפוס הרים, קניונינג, ורכיבה על אופני הרים במרבאיה וסביבתה לחצו כאן. 

 

 

סירות ויאכטות עוגנות במרינה במרביאה סירות ויאכטות עוגנות במרינה במרביאה

הגעה למרביאה

ההגעה למרביאה תהיה לרוב עם רכב שכור. הכבישים לפה נוחים, ואומנם יש בעיות חניה בקיץ אבל לא משהו שלא ניתן להסתדר איתו. אנו ממליצים למי שמחפש להזמין רכב לאזור להזמין אותו מבעוד מועד: בניגוד לטיסות ומלונות, בהם יש אפשרות למצוא מבצעים טובים בדקה ה-90, בכל הנוגע להשכרת רכב זה לא המצב, ובנוסף הזמינות של הרכבים באזור זה בקיץ נמוכה ורכבים בעלי ביקוש גבוה (למשל אוטומטיים או רכבים גדולים) לעיתים קשים מאוד להשגה ולכן אנו ממליצים לשכורר רכב כמה שיותר זמן מראש, דרך אתרים בהם יש אפשרות ביטול (למשל דרך אתר זה בו ישנה אפשרות לביטול חינם). אופציה נוספת היא השכרת רכב עם הנחה ייעודית של כ10% לגולשי הכל על בלבד, דרך קישור זה. לקריאה נוספת אודות השכרת רכב באנדלוסיה בכלל ובמאלגה בפרט בקרו בעמודים המקיפים שלנו בנושא: הכל על השכרת רכב באנדלוסיה והכל על השכרת רכב במאלגה

למי שרוצה להגיע עם תחבורה ציבורית הוא לרוב יעשה זאת ממלאגה בעזרת אוטובוס . הנסיעה אורכת כ-45 דקות עד שעה, תלוי בתנועה. האוטובוסים יוצאים מתחנת האוטובוסים המרכזית של מלאגה (Estación de Autobuses de Málaga),מומלץ להזמין את הכרטיסים מראש (לפרטים והזמנה)

לינה במרביאה

מרבית התיירים המגיעים למרביאה שוהים בה לפחות יום וחצי (אם היא תחנת מעבר) וחלקם נשארים בה למשך כ3-4 ימים לכן יש בה אפשרויות לינה מגוונות ורבות, אך יש לשים לב כי בחירה של סגנון מקום הלינה הרבה פעמים תשליך על האיזור שבו תהיו. ניתן ללון בתוך העיר העתיקה, במרחק כמה דקות הליכה מהחוף העירוני, במלונות המציעים דירות קטנות כמו MarbellaTown  או בית ההארחה Lucero 12 . אלו שמעדיפים נוף לים על פני נוף עירוני יצטרכו לבחור בין מלונות ובתי דירות קרובים למרכז העיר ומרכזי התיירות כמו Amàre Beach Hotel Marbella התוסס והצעיר או Eden Roc BeachFront Apartments, לבין מלונות יוקרה ודירות מרווחות מחוץ לאיזור הצפוף של מרכז העיר ומרכזי התיירות. האיזורים העוטפים את מרכז העיר של מרביאה מלאים במקומות לינה מלאי אופי, בעלי סגנון יוקרתי ונינוח. בין היתר, מומלץ ללון ב-The Pearl – Marbella  או ב-Casa Capricornio הנמצא באיזור הררי ומשקיף אל חופיה הרחוקים של מרביאה.




המלצות "הכל על" למבקרים במרביאה

  • אנדלוסיה נחשבת לחבל ארץ חם בקיץ, אך מכיוון שמרביאה שוכנת על החוף, ביקור בחודשי אוגוסט יהיה אפשרי וזול יותר. העונה המומלצת לביקור במרביאה, בה הטמפרטורות הן אידיאליות הן לשוטטות בעיר והן לרחצה בים היא בחודשים ספטמבר-אוקטובר, וגם באפריל מזג האוויר נעים בהחלט.
  • מומלץ להקדיש לביקור במרביאה יומיים אם עיקר הביקור הוא היסטורי ועירוני, אך בהחלט ניתן להשאר לאורך זמן רב יותר לאלו שנהנים מרחצה וספורט ימי. ניתן לחבר את הביקור בעיר עם ביקור במלאגה (Málaga), המטרופולין הגדול של אנדלוסיה, טיול בפארק הטבע סיירה דה גרסלמה (Parque Natural Sierra de Grazalema), ואפילו שיט למרוקו לאלו שמעוניינים בטיול בין יבשתי מגוון.
  • ניתן לחבר את הביקור במרביאה עם ביקור במלאגה (Málaga), המטרופולין הגדול של אנדלוסיה, טיול בפארק הטבע סיירה דה גרסלמה (Parque Natural Sierra de Grazalema), ואפילו שיט למרוקו לאלו שמעוניינים בטיול בין יבשתי מגוון.
  • התחבורה הציבורית בספרד עשויה להיות מסורבלת, אך ניתן להגיע למרביאה באוטובוס. לאלו המגיעים ממלאגה תהיה זו נסיעה פשוטה, אך אפילו מקורדובה או ברצלונה המסע אפשרי. גם בתוך העיר ישנן תחנות אוטובוס רבות, ואף מומלץ שלא להתנייד בה ברכב. לאלו המעוניינים לטייל בטבע או ללון באיזור מרוחק, השכרת רכב כן תהיה נחוצה (אפשר לבדוק כאן).
  • התיירות המפותחת של מרביאה לא מגבילה את עצמה למבוגרים בלבד, ולצד סיורי הקניות וטעימות היין, ניתן למצוא כמות לא מבוטלת של אטרקציות ימיות כמו שייט עם דולפינים, סיורים בסירות, סיורי אוטובוס, טיולי ג’יפים ואף טיול רטוב בקניונים צפופים.
  • המוקד התיירותי של מרביאה הוא העיר העתיקה והטיילת הקרובה אליה, לכן לינה באיזורים אלו תקל על התניידות ותאפשר מגוון רחב יותר של מקומות לאכול ולבקר. יחד עם זאת, זהו איזור צפוף ותיירותי ביותר שלא יתאים לכל סוג של ביקור, לאלו שמעדיפים שקט ושלווה, ניתן ללון בפאתי העיר או בהרים, ולבקר בעיר ברכב או אוטובוס (תלוי במקום הלינה המדוייק) לפרקים.
  • כיוון שמרכז העיר הוא צפוף וגדוש מבקרים, הגעה עם רכב לתוך העיר עשויה להיות מורכבת מבחינת נהיגה וחנייה, אנו ממליצים לחנות מפאתי העיר ולהתנייד בתוך העיר בתחבורה ציבורית
  • מכיוון שמרביאה היא עיר ים, המנות המפותחות והמגוונות ביותר יהיו על טהרת הדגים ופירות הים, אין מה לחשוש להזמין סוגים שונים של דגים באיזור זה, הטריות מובטחת והמנה מיוחדת במינה. איזורים כאלו יכולים להיות מגבילים ביותר לאוכלים כשר או לאלו המחפשים ארוחות נוחות ומוכרות יותר, לאלו, אנו ממליצים על טאפס על גווניו. באופן כללי טאפס היא מנה המורכבת ממנות קטנות (כמו סלטים במטבח הישראלי) וברובן יש אופציה צמחונית, בכל איזור הטאפס מורכב מהרכיבים הזמינים והייחודיים למקום, ולמרות שכל צלחת היא קטנה, אף אחד לא יוצא מבר טאפס רעב.
  • מבחינת לינה מרביאה אינה עיר מסוכנת ולכן במקום ללון באיזורים הצפופים, ניתן לקבל תמורה טובה למחיר באיזורים מעט מרוחקים יותר, בשכונות המגורים של העיר או בפאתיה.
    בנוגע לאוכל המקומי, כמו בתל אביב, גם כאן המסעדות הנגישות ביותר הן היקרות ביותר. תאכלו אוכל מקומי, תסתכלו מי יושב במסעדה, אם תראו שתי חברות משוחחות, פגישת עבודה או משפחה מקומית, המחיר יהיה הוגן.
  • מרביאה ידועה במגרשי הגולף הרבים שמקיפים אותה. אוהבים גולף? אתם במקום הנכון! לא ניסיתם? אולי זה הזמן לגלות תחביב חדש 🙂
  • ישנם תיירים אשר מגיעים למרביאה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה או כחלק מטיול בספרד בתחבורה ציבורית), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד פארק דה לה רפרסה (Parque de la Represa). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

חוף הים במרביאה

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור במרביאה מומלץ לחובבי הספורט הימי, משפחות, נופש יוקרתי או לאלו שמחפשים פנינה קטנה לעצור בדרך בטיול ארוך באנדלוסיה או בספרד כולה.

מומלץ להגיע למרביאה בסתיו או באביב, בחודשים ספטמבר - אוקטובר/ אפריל.

מומלץ להשקיע בביקור במרביאה בין יומיים לחמישה ימים.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: