רובע מיטה, ברלין – המדריך המקיף | Mitte

רובע מיטה בכמה מילים

מיטה (Mitte) הוא הרובע המרכזי בברלין (מכאן גם השם שלו, המשמעות מיטה בגרמנים היא אמצע) זהו אחד משני הרובעים שחולקו בעבר בין מזרח ומערב ברלין. הרובע הוקם לאורך נהר השפרה, ובאמצע ישנו אי שהפך להיות מקום משכנם של הרבה מוזיאונים ושל קתדרלת ברלין (ברלין דום) ולכן נקרא גם ‘אי-המוזיאונים‘. בנוסף למגוון הרחב של המוזיאונים ישנם עוד כמה וכמה יעדים תיירותיים פופולאריים הנמצאים במיטה בניהם הרייכסטאג (Reichstag) ומגדל הטלוויזיה (TV tower). כמובן שמעבר לעושר התרבותי והארכיטקטורי ניתן להנות משופינג חדשני ברובע.

קתדרלת ברלין (Berlin Cathedral Church)קתדרלת ברלין (Berlin Cathedral Church)

מה עושים במיטה

מיטה (Mitte) הוא הרובע המושלם לתיירים בברלין, הוא עמוס באטרקציות, מסעדות ומקומות לשופינג. ברובע זה שוכנים רוב מוסדות ממשלת גרמניה, שגרירויות של מדינות רבות ומספר אתרי תיירות פופולאריים של ברלין, ובהם מגדל הטלוויזיה (Berlin TV Tower – Fernsehturm) שהפך להיות אחד מסמלי העיר בזכות גובהו הרב והתצפית המרשימה שנשקפת ממנו.

מגדל הטלוויזיה, ברליןמגדל הטלוויזיה, ברלין

אטרקציות במיטה

יש באזור זה אטרקציות רבות שמשוכות אליהן תיירים רבים, כל אחת מהן מעולמות שונים לגמרי, כך שכל אחד מוצא משהו שמעניין אותו.

  • הצינוק של ברלין (Berlin Dungeon)

אטרקציה שתיקח אתכם לעבר האפל של העיר ברלין לאורך מאוד השנים בהן העיר קיימת, עם אפקטים מיוחדים ושחקנים אמיתיים שהופכים את החוויה לכזו שמתאימה בעיקר לבעלי לב חזק. כדאי להזמין כרטיסים מראש עם הנחה בקישור הזה (קוד קופון HAKO5).

  • עיר קטנה גדולה (Little BIG City Berlin)

אטרקציה שגם היא עוסקת בהיסטוריה של העיר, אבל שמתאימה למשפחות עם ילדים (ולחובבי הדגמים שבניכם) בה אפשר לראות את העיר כולה וההתפתחות שלה לאורך השנים, בדגמים מיניאטוריים ועם דמויות של אנשי מפתח אמיתיים שחיו בברלין.  ניתן להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה.

  • מוזיאון האשליות (Illuseum Berlin)

מוזיאוני אשליות הפכו בשנים האחרונות לאטרקציה מובילה בכל עיר אליה מגיעים. החוויה במוזיאון כיפית במיוחד, תוכלו לראות בו מגוון אשליות אופטיות שכמובן מצטלמות נהדר. לרוב אין תורים ארוכים למוזיאון זה, אבל הזמנת כרטיסים מראש בקישור הזה תזכה אתכם בהנחה, ולכן כדאי לרכוש כרטיס מראש כדי לחסוך במחיר הכרטיס (קוד קופון HAKO5).

  • עולם הגופות (BODY WORLDS Berlin)

זוהי תערוכה שזכתה להצלחה עולמית בה אפשר ללמוד על הגוף האנושי והאנטומיה שלו עם מייצגים אמיתיים. אפשר להזמין כרטיסים מראש כאן.

מוזיאונים במיטה

בברלין ישנם למעלה מ-200 מוזיאונים, אשר רבים מהם נמצאים ברובע מיטה. לפיכך, בביקורכם במיטה מומלץ לבקר לפחות במוזיאון אחד, לפי תחומי עניינכם. באי המוזיאונים (Museum Island) תוכלו למצוא מגוון מוזיאונים ייחודים, החל ממוזיאון הפרגמון (Pergamon museum) הכולל אוסף ארכיאולוגי ייחודי, דרך המוזיאון החדש (Neues Museum), ועד אקווה דום – סיי לייף (AquaDom Sea Life), עולם המים של ברלין. יעד אטרקטיבי נוסף שנמצא ברובע הינו מוזיאון מאדאם טוסו (Madame Tussauds), עולם השעווה המסקרן.

לרכישת כרטיסים למוזיאונים עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

אי המוזיאונים ונהר השפרה, ברליןאי המוזיאונים ונהר השפרה, ברלין

שייט במיטה

בזכות כך שנהר השפרה (Spree) חוצה את רובע המיטה, תוכלו להנות ממגוון פעילויות הקשורות במים במהלך טיולכם בברלין. אחת הפעילויות הנפוצות הינה שייט בנהר (למשל כאן או כאן), במהלכו תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של ברלין, תתבוננו בעיר מנקודת מבט אחרת ותוכלו לראות מספר אתרים היסטוריים ותרבותיים, כגון קתדרלת ברלין, אי המוזיאונים וארמון בלוו (Bellevue Palace).

למגוון פעילויות המים במיטה עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

נהר השפרה, ברליןנהר השפרה, ברלין

סיורים מודרכים

ברלין בכלל, ורובע מיטה בפרט, הינו יעד תיירותי מאוד. בהתאם לכך, רבים מאוד הסיורים המודרכים בעיר, ואלו נבדלים במשך הזמן שלהם ובאתרים דרכם הם עוברים. כמו כן, אופן ההתניידות בין אתר לאתר משתנה בין הסיורים, בחלקם הינו הליכה רגלית (ראו כאן או כאן), בחלקם ברכיבה על אופניים (ראו כאן או כאן), בחלקם בנסיעה בסאגווי (ראו כאן) ובחלקם בנסיעה באוטובוס (ראו כאן או כאן). בסיורים תוכלו ללמוד על האתרים בהם תבקרו בעזרת מדריך מקומי.

מעבר לסיורים באתרים ההיסטוריים והתרבותיים בעיר, תוכלו להנות מהקולינריה המקומית בסיורי אוכל מודרכים. במהלך סיורי האוכל (למשל כאן או כאן), תבקרו בבתי קפה ומסעדות, ותשמעו את סיפוריהן הייחודי.

למגוון הסיורים המודרכים ברובע מיטה עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

נקניקייה בלחמניה- מאכל גרמני מסורתינקניקייה בלחמניה- מאכל גרמני מסורתי

לינה ברובע מיטה

מיטה הוא אחד היעדים הפופולאריים בקרב תיירי ברלין ורבים מהם נשארים ללון ברובע כדי לנצל את מגוון האטרקציות הרחב שהוא מציע. ישנו מגוון רחב של סוגי לינה ברובע רובם הם מלונות או דירות, אחד האזורים שתיירים רבים נשארים ללון בו הוא כיכר האלכסנדרפלאץ (Alexanderplatz) מומלץ להתעניין במלון Motel One Berlin-Alexanderplatz עוד אזור שרבים נוטים להישאר ללון בו הוא ליד היעד שער ברנדנבורג (Brandenburg Gate) באזור הזה מומלץ לבדוק את מלון 5 הכוכבים Hotel Adlon Kempinski Berlinאי המוזיאונים הינו עוד אזור בו רבים מטיילים ומחפשים לישון בקרבתו, מומלץ לבדוק את מלון 4 כוכבים Meliá Berlin.




המלצות "הכל על" למבקרים במיטה

  • מומלץ לבקר ברובע מיטה כל מי שרוצה לחוות את התרבות והאווירה של העיר ברלין, המקום מציע מגוון רחב של אטרקציות המתאימות לזוגות צעירים ומבוגרים וגם למשפחות עם ילדים, מומלץ להגיע בחדשי הקיץ (חודשים מאי-ספטמבר) בהם יש מגז אוויר נעים.
  • מומלץ להשקיע לביקור במיטה בין 4-5 ימים כדי להספיק את האתרים המרכזיים.
  • מומלץ לשלב את הביקור ברובע עם שאר הרובעים של ברלין.
  • מומלץ להתנייד ברובע בתחבורה ציבורית באוטובוסים או חשמליות.
  • משפחות המגיעות לרובע מומלץ להם לבקר במגדל הטלוויזיה או להנות משייט על נהר השפרה או לבקר בעולם המים-אקווה דום.
  • מומלץ להמנע מלהגיע או להסתובב ברובע עם רכב.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור רובע מיטה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי ברלין. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד תחנת שער ברנדנבורג (Brandenburger Tor). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

תשובות לשאלות נפוצות על רובע מיטה

מומלץ להשקיע לביקור במיטה בין 4-5 ימים כדי להספיק את האתרים המרכזיים.

מומלץ להגיע בחדשי הקיץ (חודשים מאי-ספטמבר) בהם יש מגז אוויר נעים.

מומלץ לבקר ברובע מיטה כל מי שרוצה לחוות את התרבות והאווירה של העיר ברלין, המקום מציע מגוון רחב של אטרקציות המתאימות לזוגות צעירים ומבוגרים וגם למשפחות עם ילדים, מומלץ להגיע בחדשי הקיץ (חודשים מאי-ספטמבר) בהם יש מגז אוויר נעים.