אי המוזיאונים, ברלין – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Museum Island

אי המוזיאונים בכמה מילים

אי המוזיאונים (Museumsinsel) המוכרז כאתר מורשת לאומית על ידי ארגון אונסק”ו, הינו אי, הנוצר בין זרועות נהר השפרה, בליבה של ברלין, המהווה פנינה היסטורית מלאת תרבות ואומנות. למעשה, האי מחולק לחלקו הדרומי המכונה כיום “אי הדייגים”, לחלקו הצפוני המושך את עיקר התיירים ותשומת הלב ובו חמישה מוזיאונים ייחודיים (מוזיאון פרגמון, המוזיאון החדש, המוזיאון הישן, מוזיאון בודה והגלריה הלאומית הישנה), קתדרלת ברלין המפורסמת, הברלינר שטטשלוס- ארמון בארוק מסורתי השימש את הקיסרות הפרוסית, הלוסטגארטן ומדשאות נוספות לפיקניק שעליהם תוכלו לנוח ולהנות מהקסם של האי באמצע יום עמוס.

המדשאות הקסומות סביב אי המוזיאונים המדשאות הקסומות סביב אי המוזיאונים

מה רואים באי המוזיאונים

בכניסתכם לאי המוזיאונים תוכלו להגיע לבניין הכניסה, גלריית ג’יימס סיימון, הממוקמת בין המוזיאון הישן למוזיאון החדש, ומהווה בפני עצמה מרכז מודרני לתערוכות מתחלפות מעניינות. משם תוכלו להמשיך אל המוזיאון הישן, בניין המוזיאון הראשון באי עם ארכיטקטורה מפוארת המציג יצירות מופת רבות מהאומנות היוונים והאטרוסקית, והמוזיאון החדש, המהווה סגנון אדריכלי יוצא דופן בשל השילוב בין עקבות המלחמה וההיסטוריה לבין המודרניות שקיבל המקום לאחר שחזור ושיפוץ המקום ב2009. כמו כן, במוזיאון החדש תוכלו להנות משלל אוספים, המצרי, הפפירוס והפרהיסטורי ואף לחזות בפסל המפורסם בעולם של נפרטיטי המוצג באחד מחדרי המוזיאון. את המוזיאון הפרגמון, לא תרצו לפספס, המוזיאון מציג אוסף ארכיאולוגי עשיר, המעניק תחושת נסיעה בזמן מתקופת רומא ויוון העתיקה ועד המזרח התיכון הקדום ואף, מבנים קדומים שהובאו אליו בשלמותם והוקמו בו מחדש, בניהם מזבח פרגמון, אשר ממנו קיבל המוזיאון את שמו ובשל כך הוכרז כאתר אונסק”ו ונחשב למוזיאון הבולט ביותר על האי, וכן, לאחד המוזיאנים המתויירים ביותר בברלין, עם מעל למיליון מבקרים בשנה.

סרטון על אי המוזיאונים

באי המוזיאונים תוכלו גם להנות מהגלריה הלאומית הישנה, המהווה ממש כמו מקדש עתיק ונחשב לאחד מאוספי האומנות המקיפים ביותר מהתקופה שבין המהפכה הצרפתית למלחמת העולם הראשונה, ממוזיאון בודה, הנמצא בקצה האי, ומכיל אוסף ייחודי של פסלים המציגים תערכוות מימי הביניים ועד המאה ה19, מקתדרלת ברלין, הברלינר דום, ולהנות ממנוחה נעימה בפארק לוסטגאטן, הנמצא בסמוך.

מוזיאון החדש המשלב בין עבר למודרנה בסגנון אדריכלי מיוחד ביותרמוזיאון החדש המשלב בין עבר למודרנה בסגנון אדריכלי מיוחד ביותר

כרטיסים והגעה אל אי המוזיאונים

הכניסה למתחם אי המויזאונים הינה בחינם ונעשית באמצעות תחבורה ציבורית בלבד או הליכה ברגל בשל איסור החנייה באי.
ישנם לא מעט מוזיאונים באי ולכולם מגוון רחב מאוד של כרטיסים ואפשרויות. למעוניינים בכרטיס בסיסי רק לאחד מהמוזיאונים אנו ממליצים לרכוש מהדף הייעודי למוזיאון באתר שלנו וכך גם להנות ממגוון הטבות.

כמו כן, ישנה אפשרות לקנות כרטיס המאפשר כניסה לכל המוזיאונים באי המוזיאונים וגישה בחינם לתחבורה הציבורית בברלין. הכרטיס תקף ל-72 שעות. בנוסף, הכרטיס גם מקנה הנחות של עד 50% הנחה בבתי עסק המשתפים פעולה עם חבילה זו, כמו מסעדות, אטרקציות, תיאטראות ועוד. מחיר הכרטיס הוא 52 יורו. ניתן להזמינו בקישור הבא הכרטיס מומלץ למי שחפץ לבקר בכל מוזאוני האי, ולא רק באחד מהמוזיאונים למי שמתנייד בברלין בתחבורה ציבורית, ולמי שברצונו לחסוך ועדיין להנות מהמירב שיש לעיר להציע.

הזמנת כרטיסים לאי המוזיאונים - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים באי המוזיאונים

  • הביקור באי ובמגוון המוזיאונים מומלץ לחובבי היסטוריה, אומנות ותרבויות עתיקות. סביר להניח שילדים בגילאים צעירים פחות ימצאו עניין רב במוזיאונים אך תוכלו להנות איתם בפארקים השונים ברחבי האי.
  • הזמן המומלץ לביקור באי הוא בין החודשים מאי עד ספטמבר בהם מזג האוויר בברלין נוח ונעים.
  • הזמן המומלץ לביקור באי המוזיאונים על מנת להנות מהשפע הוא כיום שלם בו תה יוכל להנות מהמוזיאונים השונים ברחבי האי.
  • מומלץ לשלב את הביקור באי המוזיאונים יחד עם מגוון האתרים והאטרקציות שיש לברלין להציע כגון, אקווה דום, מגדל הטלוויזיה, שייט בנהר השפרה,
  • ההגעה לאי המוזיאונים מומלצת בתחבורה ציבורית. הגעה ברכב פרטי עלולה לסרבל את ההגעה בשל איסור החנייה באי.
  • עלות הביקור באי תלוייה אך ורק בכם, תוכלו לבחור לבקר במגוון רחב של מוזיאונים וכן תוכלו גם להסתפק באחד. שימו לב שישנם כרטיסים משולבים וכן כרטיס האי המוזילים משמעותית את העלויות ומאפשרים מגוון רחב של אטרקציות.
  • למעוניינים בהוזלת הביקור אנו ממליצים לרכוש כרטיס המאפשר כניסה לכל המוזיאונים באי וכן מספק גישה חופשית לתחבורה ציבורית בחינם בעלות של 52 יורו לאדם.
  • כדאי להימנע מהגעה לאי מוזיאונים באמצעות רכב פרטי בשל איסור חנייה באי המוזיאונים.
  • למעוניינים בכניסה למוזיאונים, אנו ממליצים לקנות כרטיסים מראש על מנת לחסוך זמן ולדלג על התורים בקופות הכניסה, שיכולים להיות ארוכים מאוד ולקצר את זמן ההנאה שלכם מהמוזיאונים עצמם.

שאלות נפוצות על אי המוזיאונים

הביקור באי המוזיאונים מומלץ לחובבי אומנות, היסטוריה, ארכיאולוגיה, והעולם הקדום. סביר להניח שילדים בגילאים צעירים לא ימצאו עניין במוזיאונים עצמם, אך אם אתם מתעניינים במורשת עתיקה וסקרנים לראות את המבנים האדריכליים הקדומים, תמצאו את מבוקשכם באי.

מומלץ להשקיע כיום שלם בביקור באי המוזיאונים.

ילדים החובבים היסטוריה ומורשת עתיקה לגמרי יכולים להנות ולמצוא את עצמם במוזיאונים השונים באי. הפעילו שיקול דעת בנוגע לילדיכם.

ממש לא. הגעה ברכב אינה נוחה ומסרבלת את ההגעה בעיקר בשל איסור החנייה באי. עם זאת התחבורה הציבורית בברלין רחבה וטובה ומאוד דבר ההופך את ההגעה לאי פשוטה ועדיפה בתחבורה ציבורית.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: כל המוזיאונים פתוחים בימי ראשון-שבת בין השעות 18:00-10:00
    שימו לב! בימי שני המוזיאונים סגור.
    כמ כן אנו ממליצים לבדוק מראש את שעות הפעילות בייחוד בחגים.
  • מחיר הכניסה לאי הינו בחינם ומחירי הכניסה משתנים ממוזיאון למוזיאון.
  • כתובת: Museumsinsel, Berlin
  • אי המוזיאונים נגיש בקלות באמצעות כל צורות התחבורה הציבורית בברלין. אתה יכול לנסוע ברכבת התחתית באמצעות קווי U5, U6 או S-Bahn S1, S2, S25, S5, S7 או S75. תחנת ה-S-Bahn של Hackescher Markt נמצאת במרחק של 15 דקות הליכה בלבד מהאי. החשמליות M1 ו-M12 עוצרות בקופרגראבן הסמוכה, במרחק של פחות מ-5 דקות הליכה משם. תחנת האוטובוס לוסטגרטן נמצאת במרחק של 600 מטרים ממוזיאון פרגמון וניתן להגיע אליה באמצעות קווי האוטובוסים 100 ו-200.
  • אתר רשמי: https://www.smb.museum/en/home/
  • שטחי מוזיאון הפרגמון סגורים עקב עבודות שיפוץ. הבניין המרכזי עם מזבח פרגמון וכן האגף הצפוני ייפתחו מחדש ב-2025 לכל המוקדם.