מגדל הטלוויזיה, ברלין – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Berlin TV Tower – Fernsehturm

מגדל הטלוויזיה בכמה מילים

מגדל הטלוויזיה בברלין הממוקם באזור מיטה ליד אלכסנדרפלאץ הוא אחד מסמליה הבולטים והמעניינים ביותר של העיר. קשה לפספס את המגדל הזה, השולט בקו הרקיע של ברלין, מתנשא לגובה רב של 368 מטרים ובכך נחשב למבנה הגבוה ביותר בעיר ברלין ואף אחד מהמבנים הגבוהים ביותר באירופה כולה. בראש המגדל, שנראה כמו כדור דיסקו, ישנה מרפסת תצפית ממנה נשקף נוף מדהים של העיר, ומעליה מסעדה מסתובבת שגם ממנה נשקף נוף פנורמי מדהים על כל רחבי העיר. אל מעלה המגדל ניתן להגיע באמצעות מעלית מהירה ב40 שניות בלבד. אם אתם מחפשים נקודת תצפית ייחודית על הנוף העירוני של ברלין, מומלץ מאוד לבקר במגדל הטלוויזיה של ברלין. חוויה זו מתאימה לכל הגילים, כולל משפחות עם ילדים, זוגות ויחידים.

ההיסטוריה של מגדל הטלוויזיה

למגדל הטלוויזיה היסטוריה מעניינת, הוא הוקם בשנת 1969, עוד כשהייתה ברלין מחולקת ל2 צדדים, הצד המזרחי והצד המערבי. הקמתו נעשתה בידי ממשלת גרמניה המזרחית במטרה לסמל את העיר ברלין המזרחית, את כוחה של המדינה הקומוניסטית ולהתעלות מעל צידה של גרמניה המערבית. תחילה המגדל נבנה בגובה של 365 מטרים אך בהמשך הוגבהה האנטנה שנמצאת במעלה המגדל והביאה אותו לגובהו כיום, 368 מטרים.

מגדל הטלוויזיה מהווה סמל לאומי לברלין המאוחדתמגדל הטלוויזיה הוקם במטרה לסמל את ברלין המזרחית

מגדל הטלוויזיה כאתר תיירותי

כיום משמש מגדל הטלוויזיה כמגדל תקשורת של מספר ערוצי טלוויזיה ורדיו גרמניים, אך מעבר לכך הוא הפך מסמל לאומי של גרמניה המזרחית לסמל של ברלין המאוחדת. הנופים המדהימים הנשקפים מראש המגדל, לצד גובהו הרב ומבנהו המיוחד הופכים אותו לאחת מהאטרקציות הפופולריות ביותר של העיר שמושכת לא פחות מ1.3 מיליון מבקרים בכל שנה.

לינה ליד מגדל הטלוויזיה

הלינה באזור אלכסנדרפלאץ בכלל ובסמוך למגדל הטלוויזיה בפרט, הינה אחת מאפשרויות הלינה המבוקשות ביותר בפני תיירים המגיעים לברלין. באזור זה ישנם כ-680 מקומות לינה מסוגים שונים – מלונות, דירות ואפשרויות הארחה נוספות. בין מקומות הלינה המומלצים בסמוך למגדל הטלוויזיה ניתן למנות את מלון 4 הכוכבים Classik Hotel Alexander Plaza המתאים ללינה ברמה גבוהה, מלון 3 הכוכבים Hotel Nikolai Residence המתאים ללינה פונקציונלית ומלון Motel One Berlin-Alexanderplatz המתאים לאלו המחפשים לינה ברמת מחירים נמוכה יותר. אנו ממליצים לקרוא מידע נוסף בעמוד שהקדשנו לכך מלונות ודירות באזור אלכסנדרפלאץ, חובה לקרוא לפני שמזמינים לינה!

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים בברלין במגמת עלייה, שתלך ותתגבר ככל שנתקרב אל הקיץ. ולכן כשמתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, כמו מגדל הטלוויזיה מומלץ להזמין כרטיסים מראש, במיוחד אם מתכננים להגיע בסוף שבוע. הזמנה מראש תאפשר לכם להבטיח את כניסתכם במועד המתאים לכם ביותר ותחסוך לכם המתנה בתור לרכישת הכרטיסים. להזמנת כרטיסים מראש למגדל הטלוויזיה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

מה רואים במגדל הטלוויזיה בברלין

מגדל הטלוויזיה הוא כאמור אחת האטרקציות הפופלריות ביותר בעיר ברלין שהפכה לכזו בזכות גובהו המרשים והנוף הנשקף ממנו. מגדל הטלוויזיה בנוי כעמוד בטון צר כאשר במעלה המגדל ישנו מעין כדור דיסקו העשוי מפלדה ומעליו אנטנה ארוכה. כדאי לראות את המגדל מבחוץ ולהתרשם ממבנהו המיוחד. במעלה המגדל, בתוך המבנה העגול בגובה 204 מטרים נמצאת מרפסת התצפית ממנה ניתן להביט על רחבי ברלין ולהתרשם מיופייה של העיר ומהנוף הפנורמי.

מגדל הטלוויזיה בברלין 3במעלה המגדל ישנה מרפסת התצפית ממנה ניתן להביט על רחבי ברלין

בקומה מעל המרפסת, בגובה של 207 מטרים נמצאת המסעדה המסתובבת שמעבר לכך שהיא מציעה תפריט אוכל ושתייה, היא מציעה גם נוף מדהים של העיר. ייחודה של המסעדה הוא גם בכך שהיא מסתובבת ומשלימה הקפה של 360 מעלות בכל 20 דקות, כך שניתן לראות בזמן הזה כמעט את כל ברלין (עד מרחק של 42 ק”מ) בלי לזוז מהמקום. העלייה למרפסת ולמסעדה נעשית באמצעות מעלית וכרוכה בתשלום (הרחבנו על כך מטה תחת כרטיסים למגדל הטלוויזיה).

סרטון על מגדל הטלוויזיה

כרטיסים למגדל הטלוויזיה בברלין

ישנם סוגים רבים של כרטיסים לעלייה למגדל הטלוויזיה, חלקם כוללים גישה למרפסת התצפית בלבד וחלקם כוללים גם גישה למסעדה המסתובבת, עם או בלי ארוחה. מרבית הכרטיסים יאפשרו לכם גם לדלג על התורים הארוכים למעלית, מה שיחסוך לכם הרבה זמן. הדבר נכון תמיד בגלל הפופולריות של המקום אך עוד יותר בעונות הביקוש כמו חודשי הקיץ והחגים הנוצריים. באתר הרשמי של מגדל הטלוויזיה ניתן להזמין מראש כרטיסים לעלייה למגדל וכן כרטיסים מוזלים לילדים ולקבוצות (מעל 9 אנשים) אך הבעיה שהרבה פעמים אין זמינות גבוהה של כרטיסים ואז צריך לקנות כרטיסים דרך אחד הספקים המומלצים.

כרטיסי כניסה למגדל הטלוויזיה הכוללים דילוג על התור למעלית

ספקים שונים יציעו לכם כרטיסים למגדל הטלוויזיה עם זמינות גבוהה הרבה יותר מאשר באתר הרשמי. הכרטיסים השונים יאפשרו לכם גם לדלג על התור הארוך למעלית ולכן מומלצים במיוחד, בעיקר בקיץ ובשאר עונות הביקוש.

כרטיס דילוג על התור למרפסת התצפית

הכרטיס הבסיסי והזול ביותר שיתאים לתיירים שמעוניינים לעלות רק למרפסת התצפית ולהנות מהנוף הנשקף ממנה בגובה של 204 מטרים. הכרטיס כולל כניסה מהירה למגדל הטלוויזיה ודילוג על התור למעלית שמובילה למרפסת.

  • להזמנת כרטיסים למרפסת התצפית במגדל הטלוויזיה כולל דילוג על התור למעלית בתוספת של 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסים למרפסת התצפית במגדל הטלוויזיה כולל דילוג על התור למעלית עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

כרטיס דילוג על התור למרפסת התצפית ולמסעדה המסתובבת

כרטיס זה מקנה כניסה מהירה למגדל הטלוויזיה כולל דילוג על התור למעלית ומאפשר לעלות הן למרפסת התצפית והן למסעדה המסתובבת בגובה 207 מטרים. כמו כן, כרטיס זה מבטיח לכם מקום שמור ליד החלון כך שתוכלו להנות מהנוף המדהים של ברלין בזמן כוס קפה או ארוחה. הכרטיס מתאים עבור התיירים שמעוניינים לבלות זמן רב יותר מול הנוף של ברלין ולחוות אותו מכמה מקומות.

  • להזמנת כרטיסים למרפסת התצפית ולמסעדה המסתובבת במגדל הטלוויזיה כולל דילוג על התור למעלית בתוספת של 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסים למרפסת התצפית ולמסעדה המסתובבת במגדל הטלוויזיה כולל דילוג על התור למעלית עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

ניתן גם לרכוש כרטיס מעט זול יותר למסעדה עם שולחן השמור לכם בחלקה הפנימי של המסעדה אך כמובן שבתום הארוחה ניתן ללכת לנקודות התצפית בקומה ולחוות את יופייה של העיר. ראו אפשרות זו הכוללת אפשרות ביטול בחינם.

כרטיסי כניסה למגדל הטלוויזיה הכוללים דילוג על התור למעלית וארוחה במסעדה

במידה ותעדיפו לקנות כרטיס דילוג על התור למעלית שכולל כבר ארוחה במסעדה וגם מבטיח לכם מקום ליד החלון עם ראות מצוינת לנוף המדהים של ברלין תמצאו לא מעט אפשרויות.

כרטיס דילוג על התור עם ארוחת בוקר

כרטיס זה מקנה לכם גישה למרפסת התצפית ולמסעדה המסתובבת כולל ארוחת בוקר עם מקום ששמור לכם ליד החלון.

  • להזמנת כרטיסי דילוג על התור כולל ארוחת בוקר במסעדה המסתובבת בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסי דילוג על התור כולל ארוחת בוקר במסעדה המסתובבת עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

כרטיס דילוג על התור כולל ארוחה קלה

אפשרות טובה נוספת היא לאכול במסעדה המסתובבת ארוחה קלה יותר הכוללת כריך, מאפה ושתייה חמה.

  • להזמנת כרטיסי דילוג על התור כולל ארוחה קלה במסעדה המסתובבת בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסי דילוג על התור כולל ארוחה קלה במסעדה המסתובבת עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

כרטיס דילוג על התור כולל ארוחת שלוש מנות

האפשרות היקרה ביותר עבור התיירים שירצו להשקיע היא ארוחת 3 מנות גדולה במסעדה המסתובבת עם מקום ששמור לכם ליד החלון כמובן.

  • להזמנת כרטיסי דילוג על התור כולל ארוחת 3 מנות במסעדה המסתובבת בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסי דילוג על התור כולל ארוחת 3 מנות במסעדה המסתובבת עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

חווית מציאות מדומה במגדל הטלוויזיה

אפשרות מעניינת נוספת שדווקא לא כוללת עלייה למרפסת או למסעדה, היא חוויה אינטראקטיבית של צפייה ב800 שנות ההיסטוריה של ברלין הנעשית באמצעות משקפי מציאות מדומה (VR). לדעתנו אפשרות זו מתאימה בעיקר לילדים או למבוגרים חובבי תחום המציאות המדומה. כרטיס לחוויה זו יהיה הזול ביותר.

  • להזמנת כרטיס לחווית מציאות מדומה במגדל הטלוויזיה עם 5% הנחה (קוד HAKO5) – לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים למגדל הטלוויזיה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים במגדל הטלוויזיה

  • הביקור במגדל הטלוויזיה מומלץ לכל המבקרים בברלין, בעיקר לאלו המגיעים לעיר בפעם הראשונה ורוצים להנות מנופה הפנורמי המדהים של העיר. המקום מומלץ מאוד גם לילדים שלא יוכלו להישאר אדישים למראה העיר והנוף הנגלה ממעלה המגדל.
  • הביקור במגדל הטלוויזיה מומלץ תמיד, בעיקר בימים בהם הראות טובה יותר, בדרך כלל בחודשי הקיץ והאביב. כדאי מאוד להגיע למגדל גם בשעות השקיעה.
  • הביקור במגדל הטלוויזיה יהיה לא ארוך במיוחד, בין חצי שעה לשעתיים. תלוי כמובן במה תבחרו לעשות- הוא יהיה קצר יותר אם תעלו למרפסת התצפית בלבד, מעט ארוך יותר אם תעלו גם למסעדה וארוך עוד יותר אם תישארו גם לקפה או לארוחה במסעדה.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור במגדל הטלוויזיה עם אתרים ואטקציות נוספות שנמצאות באזור אלכסנדרפלאץ, לדוגמה מוזיאון הפרגמון והמוזיאון החדש.
  • ההגעה למגדל הטלוויזיה מומלצת באמצעות כל סוגי התחבורה ציבורית.
  • הביקור במגדל הטלוויזיה מומלץ למשפחות עם ילדים המגיעות לברלין בזכות גובהו ומבנהו של המגדל. הילדים לא יוכלו שלא להתפעל מהגובה הרב של המגדל ובעיקר מהנוף הנשקף ממעלה המגדל. כדאי גם לספר להם מעט על ההיסטוריה של המקום, על חלוקת ברלין בעבר ל2 צדדים, הצד המזרחי והצד המערבי ולקשר זאת עם חומת ברלין.
  • הלינה באזור כיכר אלכסנדרפאץ ובמיוחד באזור סביב האטרקציות המרכזיות כדוגמת מגדל הטלוויזיה נפוץ ופופולרי מאוד. באזור זה מלונות ואפשרויות הארחה רבות, לדוגמה מלון 4 הכוכבים Classik Hotel Alexander Plaza ומלון Motel One Berlin-Hackescher Markt.
  • נכון לשנת 2023 כרטיס כניסה למבוגר למרפסת התצפית עולה 22.5 אירו. כרטיס כניסה למבוגר למסעדה עם מקום שמור ליד החלון יעלה 27.5 אירו ומקום שמור בחלקה הפנימי של המסעדה יעלה 24.5 אירו.
  • ילדים בגילים 14-4 זכאים למחיר מופחת- עלות הכרטיס עבורם תהיה 12.5 אירו למרפסת, 14.5 אירו למסעדה למקום בחלק הפנימי ו17.5 אירו למקום ליד החלון במסעדה. ילדים בגילים 3-0 נכנסים למגדל הטלוויזיה בחינם, הן למרפסת והן למסעדה. כמו כן, כרטיס הברלין סיטי קארד מקנה כניסה למספר אתרים, בינהם כניסה למגדל הטלוויזיה כולל דילוג על התור.
  • מגדל הטלוויזיה הוא אתר פופולרי במרכז ברלין כך שאין בעיות מיוחדות במקום מבחינת ביטחון אישי. עם זאת, מומלץ במיוחד להיזהר מכייסים, בעיקר בתקופות הביקוש שכן האזור עמוס בתיירים ובהתאם עלולים להיות מקרים של כייסות.
  • אנו ממש לא ממליצים לשכור רכב לשם ביקור במגדל הטלוויזיה ובכלל באזור כיכר אלכסנדרפלאץ, הדבר יהפוך את החוויה למסורבלת ויקרה יותר.
  • אנו ממליצים לקנות כרטיסים למגדל הטלוויזיה מראש על מנת לחסוך זמן ולדלג על התורים בקופות הכניסה, שיכולים להיות ארוכים מאוד בעיקר בעונות הביקוש כמו הקיץ אך גם בשאר השנה.
  • אנו לא ממליצים להגיע למגדל כשהראות לא טובה, לדוגמה בימי חורף גשומים או כשיש ערפל. הדבר פוגע בתצפית ויכול להרוס את החוויה.
  • כדאי לקחת בחשבון שמחירי המנות והשתייה במסעדה המסתובבת גבוהים יחסית.
  • שאלות נפוצות על מגדל הטלוויזיה

    התקופה המומלצת ביותר לביקור במגדל הטלוויזיה בברלין הינה בקיץ (בחודשים יוני-ספטמבר) ובאביב (בחודשים אפריל-יוני) אז הראות טובה יותר וניתן להנות יותר מהנוף היפה.

    הביקור במגדל הטלוויזיה בברלין יהיה לא ארוך במיוחד, בין חצי שעה לשעתיים, תלוי כמובן באם תעלו למרפסת התצפית בלבד, תעלו גם למסעדה או שתישארו גם לקפה או לארוחה במסעדה.

    קניית כרטיסים מראש, בין אם כרטיסים שנקנו דרך האתר הרשמי או דרך אחד מאתרי מכירת הכרטיסים היא מומלצת מאוד. הגעה עם כרטיס מראש מבטיחה את מקומכם באטרקציה ומאפשרת לכם לדלג על התור הארוך לרכישת הכרטיסים בקופות הכניסה כך שניתן פשוט להיכנס למגדל.

    ניתן להזמין כרטיסים למגדל הטלוויזיה במספר מקומות:
    באתר הרשמי בהתאם לזמינות (אך היא לא תמיד גבוהה), בקופות הכניסה (מה שפחות מומלץ בגלל התורים הארוכים במקום) או דרך אחד מהספקים המורשים. קנייה דרך ספק מורשה, לדוגמה דרך אחד מאתרי רכישת הכרטיסים כמו האתר הבא או האתר הזה מאפשר זמינות כרטיסים גבוהה מבחינת תאריכים ושעות.

    על מנת לחסוך זמן ולדלג על התור מומלץ להזמין מראש כרטיס כניסה הכולל דילוג על התור (Fast View). ניתן לקנות כרטיס זה באתר הרשמי בהתאם לזמינות או באפשרות המומלצת הזו או הזו שמאפשרת זמינות גבוהה יותר של כרטיסים. אופציות אילו עדיפות פחות בעבור מי שמעדיף לחסוך כסף.

    ישנם סוגים רבים של כרטיסים לעלייה למגדל הטלוויזיה, הכרטיסים הזולים יותר כוללים גישה למרפסת התצפית בלבד וכרטיסים אחרים כוללים גם גישה למסעדה המסתובבת, כאשר ניתן למצוא כרטיס ללא ארוחה במסעדה או כרטיס עם ארוחה קלה, עם ארוחת בוקר או עם ארוחת 3 מנות. מרבית הכרטיסים שמאפשרים לעלות גם למסעדה כוללים מקום שמור ליד החלון במסעדה ממנו נשקף הנוף של העיר אך ניתן למצוא גם כרטיס מעט זול יותר הכולל הושבה בחלק הפנימי של המסעדה. הרחבנו על כך תחת כרטיסים למגדל הטלוויזיה.

    מידע שימושי

  • שעות פתיחה: מגדל הטלוויזיה פתוח בכל יום בין השעות 22:00-10:00.
  • מחיר: נכון לשנת 2023 כרטיס כניסה למבוגר למרפסת התצפית עולה 22.5 אירו. כרטיס כניסה למבוגר למסעדה עם מקום שמור ליד החלון יעלה 27.5 אירו ומקום שמור בחלק הפנימי של המסעדה יעלה 24.5 אירו.
  • כתובת: Panorama­straße 1A D-10178 Berlin
  • מגדל הטלוויזיה נמצא במרכז ברלין כך שניתן להגיע אליו באמצעות תחבורה ציבורית ללא בעיה. תחנת הרכבת Berlin Alexanderplatz Bahnhof נמצאת ממול למגדל הטלוויזיה. ניתן להגיע גם באמצעות המטרו ולרדת בתחנת Alexanderplatz הסמוכה גם היא למגדל.
  • אתר רשמי: https://tv-turm.de/en
  • בתאריך 24/12 שעות הפתיחה של מגדל הטלוויזיה הינן 16:00-10:00. ב31/12 מרפסת התצפית נסגרת ב20:00 ואילו המסעדה המסתובבת נסגרת ב18:00.
    המגדל סגור בתאריכים 07/11, ב27/03 וב06/11.



  • למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: