המוזיאון החדש, ברלין – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Neues Museum

המוזיאון החדש בכמה מילים

המוזיאון החדש (Neues Museum), שקיבל את שמו בשל חוסר מקום במוזיאון הישן וכן נמצא בסמוך אליו באי המוזיאונים שבברלין, נפתח לראשונה בשנת 1855 ובנייתו לקחה כ-12 שנים, בזמן מלחמת העולם השנייה הוא הופצץ וכל שנותר ממנו היו קירותיו החיצוניים. עם פתיחתו המחודשת בשנת 2009, המוזיאון הפך מודרני יותר וכן קיבל ברק אותנטי מהשילוב בין מודרניות להיסטוריה וכן מהיותו בניין יוצא דופן עם סממנים היסטוריים, עקבות מהמלחמה שנשארו על גבי החזית.

מרבית התיירים הישראלים שיגיעו אליו, ישקיעו במוזיאון כשעה וחצי עד שעתיים וחצי של ביקור וימשיכו משם למוזיאונים אחרים במרחב, רצוי להזמין כרטיסים מראש (אפשר בקישור זה עם הנחה לגולשי הכל על, קוד קופון HAKO5).

המוזיאון מאגד תערוכות הקשורות מרחבית ורעיונית משלושה אוספים: המוזיאון המצרי ואוסף הפפירוס, המוזיאון לפרהיסטוריה והיסטוריה מוקדמת ואוסף העתיקות. תצוגה מקיפה זו מאפשרת למבקרים להבין את התפתחותן של תרבויות פרהיסטוריות וקדומות מהמזרח הקרוב לאוקיינוס ​​האטלנטי, מצפון אפריקה ועד סקנדינביה ברוחב ובשפע חסרי תקדים. כמו כן במוזיאון תוכלו להנות מהאומנויות העתיקות והמפורסמות ביתור, בניהם הפסל של נפרטיטי המרהיב וכן כובע הזהב של ברלין, שמסוגו נמצאו רק שלושה בכל רחבי אירופה. המייחד את המוזיאון הינו מיקומו באי המוזיאונים, המאפשר לחובבי ההיסטוריה להנות ממגון רחב באותו יום, באמצעות הליכה קצרה בין מקום למקום וכן הקשר שלו לתרבות המצרית העתיקה, הקשורה בתרבות היהודית העתיקה, אשר מושכת יהודי רבים מכל רחבי העולם וכן ישראלים רבים.

המוזיאון החדש ברלין

האולם המפואר לאחר השיפוץ במוזיאון החדש 

חמש המוצגים החשובים ביותר במוזיאון החדש של ברלין

  1. ראשה של נפרטיטי, היצירה ממוקמת במוזיאון המצריים והפפירוסים, חדר 2.
  2. כובע הזהב ברלין, היצירה ממוקמת באוסף ההיסטוריה, חדר 3.
  3. שער השוק ממילטוס, היצירה ממוקמת באוסף העתיקות הקלאסיות, חדר 4.
  4. פסל הממנון הצעיר, היצירה ממוקמת במוזיאון המצריים ומספרי הפפירוסים, חדר 4.
  5. הראש הירוק ברלין, היצירה ממוקמת באוסף העתיקות הקלאסיות, חדר 2.

ראשה של נקרפונטי מהמוצגים החשובים ביותר במוזיאון (צילום: Philip Pikart)

ביקורות גולשים על המוזיאון החדש בברלין:

למתבלבטים בהתבסס על סקירה של 6300 ביקורות וסקרים של מבקרים, תיירים בדרך כלל מרוצים מביקור במוזיאון החדש של ברלין. הם מרבים לשבח את אוסף החפצים המצריים והקלאסיים של המוזיאון (מומלץ להשקיע שם את מרבית הביקור שלכם, זה אזור מרשים), כמו גם את הארכיטקטורה והעיצוב המרשימים שלו. מבקרים רבים מעריכים גם את הארגון והפריסה של המוזיאון, כמו גם את המידע המסופק על ידי המוצגים והשילוט. עם זאת, חלק מהמבקרים מציינים שהמוזיאון עלול להיות צפוף, במיוחד בעונת השיא של התיירות, מה שעלול לגרוע מהחוויה הכוללת (לכן בתקופה זו מומלץ לדעתנו לבוא למוזיאון מוקדם או אחרי שעות השיא בין 12:00-16:00). בנוסף, חלק מהמבקרים מרגישים שמחיר הכניסה גבוה יחסית למוזיאונים אחרים בברלין. עם זאת, בסך הכל, רוב המבקרים במוזיאון החדש מדווחים על חוויה חיובית ומהנה.

המוזיאון החדש ברלין
האולם המפואר לאחר השיפוץ במוזיאון החדש 

המוזיאון החדש- סיור במצרים העתיקה

עדכון אביב 2024

בתקופה זו בברלין עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס במוזיאון החדש עדיין יכולים להיות ימים בהם יהיו תורים ועומס רב יותר, מיוחד בסופי שבוע וככל שנתקרב אל הקיץ. לכן, למרות שזה לא הכרחי כמו באתרים המובילים, תוכלו לרכוש כרטיסים מראש במידה והכנתם תוכנית לחופשה ויודעים מתי תרצו להגיע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון החדש: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מה רואים במוזיאון החדש

המוזיאון מחולק בעיקרו לשני אוספים עיקריים, המוזיאון המצרי ואוסף הפפירוס והמוזיאון לפרהיסטוריה והיסטוריה מוקדמת עם חפצים מאוסף העתיקות. כמו כן, ישנן תערוכות מתחלפות, מידי חודש, המוצגות במוזיאון.

המוזיאון המצרי ואוסף הפפירוס מספק תובנה מקיפה לגבי ההמשכיות והשינוי בתרבויות המצריות והנוביות הקדומות במשך ארבעת אלפים שנה. הסיור בתערוכה מתחיל בהיסטוריה של מצרים העתיקה והאוסף, מהצגת דמות המלך ועד להתפתחות האמנותית-היסטורית של הפסל “הראש הירוק” הברלינאי, המרשים ועובר לשלושת חדרי הקורבנות של הממלכה העתיקה, המאפשרים לחוות אדריכלות קבורה ואמנות תבליט. בקומה הראשית, הפסל העגול הנמצא בחזית יחד עם ראשה המפורסם של המלכה טייה והפסל המפורסם בעולם של נפרטיטי . הסיור המרתק במצרים מסתיים בטקסטים נבחרים ויצירות ספרותיות מהתרבות המצרית העתיקה ועד לתרבות הכתובה הקדומה המאוחרת ב”ספריית העת העתיקה”, חיי היומיום, החיים שלאחר המוות ופולחן האלים נדונים במרתף.

סרטון על המוזיאון החדש

כמו כן, המוזיאון לפרהיסטוריה והיסטוריה מוקדמת, מציע תערוכה מקיפה, עם 6,000 מוצגים, של ממצאים ארכיאולוגיים מכל רחבי אירופה וחלקים של אסיה, המציגים את ההיסטוריה התרבותית של אותם אזורים מתקופת האבן ועד ימי הביניים וכן, מצגת צולבת המשלבת גם יצירות אומנות מאוספים ארכיאולוגיים אחרים באי המוזיאונים.
מקומת הקרקע, בחדר “אודין, כדים, אומנות שנבזזה” תצאולמסע קסום אל הפרהיסטוריה ותוכלו להתרשם מציורי קיר היסטוריים על המיתולוגיה הנורדית, לאחר מכן להמשיך אל האולמות עם האוסף המפורסם של היינריך שלימן, של עתיקות טרויאניות וההיסטוריה התרבותית של קפריסין השכנה להמשיך בשביל אל הארכיאולוגיה של המחוזות הרומאים ותיאור השכנות הגרמניות של רומא מצפון, משם אל הקשת הרחבה מסוף העת העתיקה ועד לתחילתה של מערב הנוצרי לקנח בקומה השנייה המחזירה אתכם לתקופת האבן עם גולגולת הניאנדרטלי מלה מוסטייר, לתקופת הברונזה עם “כובע הזהב של ברלין” המסתורי והתרבות המורכבת של תקופת הברזל הפרה-רומית. הסיור כולו מסתיים בתובנות על אוסף המחקר השמור בסגנון המאה ה-19 – התקופה בה נבנה המוזיאון.

החצר המצרית במוזיאון החדש ברלין

ההיסטוריה האנושית המתועדת “בחצר המצרית” במוזיאון החדש (צילום: רישיון, Manfred Brückels

כרטיסים למוזיאון החדש

ישנם סוגים שונים של כרטיסי כניסה למוזיאון החדש. כרטיסים רגילים למוזיאון כוללים כניסה בלבד ועולים 15 יורו למבוגר (מעל גיל 18). ניתן להזמין אותם בקישור הבא. שימו לב, הכניסה למוזיאון הינה בחינם עבור מי שמתחת לגיל 18 אך עדיין נדרש להציג כרטיס. כרטיסים אלו מתאימים למי שמעוניין להסתפק בסיור במוזיאון בלבד, ומעוניין בביקור עצמאי באתר ללא הדרכה.

כרטיס נוסף מומלץ הוא סיור מודרך באנגלית עם מדריך ברחבי המוזיאון החדש ומוזיאון הפרגמון. הכרטיס כולל דילוג על תורים, ומאפשר כניסה גם לשאר המוזיאונים באי (אך ללא הדרכה). הסיור עורך 3 שעות לקבוצות של עד 10 אנשים. עלות הכרטיס הינה 59 יורו למבוגר. כרטיס זה מומלץ לאנשים המעוניינים בסיור קבוצתי מודרך, כניסה למוזיאונים נוספים ודילוג על תורים. ניתן להזמין את הכרטיס בקישור הבא.

לבסוף, ישנה אפשרות לקנות כרטיס המאפשר כניסה לכל המוזיאונים באי המוזיאונים וגישה בחינם לתחבורה הציבורית בברלין. הכרטיס תקף ל-72 שעות. בנוסף, הכרטיס גם מקנה הנחות של עד 50% הנחה בבתי עסק המשתפים פעולה עם חבילה זו, כמו מסעדות, אטרקציות, תיאטראות ועוד. מחיר הכרטיס הוא 52 יורו. ניתן להזמינו בקישור הבא הכרטיס מומלץ למי שחפץ לבקר בכל מוזאוני האי, ולא רק במוזיאון החדש, ומי שמתנייד בברלין בתחבורה ציבורית.

הזמנת כרטיסים למוזיאון החדש בברלין - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים במוזיאון החדש

  • הביקור במוזיאון החדש מומלץ לחובבי היסטוריה, אומנות ותרבויות עתיקות. סביר להניח שילדים בגילאים צעירים לא ימצאו עניין רב באתר.
  • הביקור במוזיאון החדש מומלץ בכל עונות השנה, מאחר והמבנה מקורה. מומלץ להגיע עם שעת הפתיחה (10:00) על מנת להמנע מתורים רבים ועומס.
  • הזמן המומלץ לביקור הוא בין 3 ל-4 שעות.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור במוזיאון החדש ביחד עם ביקור במוזיאונים נוספים באי המוזיאונים: מוזיאון בודה, המוזיאון הפרגמון, המוזיאון הישן וקתדרלת ברלין.
  • ההגעה למוזיאון הפרגמון מומלצת בתחבורה ציבורית. הגעה ברכב פרטי עלולה לסרבל את ההגעה.
  • משום שמוזיאון הפרגמון מציג ממצאים ארכיאולוגים עתיקים, המקום מומלץ בעיקר לחובבי היסטוריה ועתיקות. יש להפעיל שיקול דעת בהגעה עם ילדים, ולחשוב האם הם מתעניניים בתחום זה. במידה וכן, המוזיאון מעשיר ומהנה גם לבוגרים וגם לצעירים.
  • באזור ישנן מגוון אפשרויות הארחה.
  • נכון לשנת 2022, כרטיס כניסה עולה 15 יורו.
  • במידה ואתם מעוניינים לבקר במספר מוזאונים באי המוזאונים, ניתן לקנות כרטיס המאפשר כניסה לכולם וגם מאפשר גישה לתחבורה ציבורית בחינם בעלות של 52 יורו.
  • המוזיאון הינו מוזיאון מתוייר מאוד בברלין, כך שאין בעיות מיוחדות הצפויות בתחום הביטחון האישי. עם זאת, מומלץ להזהר מכייסים.
  • כדאי להימנע מהגעה למוזיאון החדש ברכב פרטי בשל איסור חנייה באי המוזיאונים.
  • אנו ממליצים לקנות כרטיסים למוזיאון החדש מראש על מנת לחסוך זמן ולדלג על התורים בקופות הכניסה, שיכולים להיות ארוכים מאחר וזהו מוזיאון מתוייר מאוד בברלין.

שאלות נפוצות על המוזיאון החדש

הביקור במוזיאון החדש מומלץ לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה, והעולם הקדום. סביר להניח שילדים בגילאים צעירים לא ימצאו עניין במוזיאון, אך אם אתם מתעניינים במורשת עתיקה וסקרנים לראות את המבנים האדריכליים הקדומים, תמצאו את מבוקשכם במוזיאון.

מומלץ לבקר במוזיאון החדש עם שעת הפתיחה 10:00, מאחר ותוכלו להגיע לפני תחילת העומס והתורים. אם לא ניתן להגיע בבוקר, מומלץ להגיע לאחר 14:00 מאחר והעומס יורד בשעה זו.

מומלץ להשקיע כ-3-4 שעות בביקור במוזיאון החדש.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בימי ראשון- רביעי, ושישי- שבת – 18:00-10:00
    ימי חמישי- 20:00-10:00
    שימו לב! בימי שני המוזיאון סגור.
  • מחיר: נכון לשנת 2022 כרטיס כניסה למבוגר עולה 15 אירו
  • כתובת: Bodestraße 1-3, 10178 Berlin
  • המוזיאון החדש נמצא באי המוזיאונים בברלין, המוקף בנהר השפרה, ואינו מכיל חנייה כלל בכל האי, דבר המקשה מעט על הגעה אליו. עם זאת, תוכלו להגיע אל האי באמצעות החשמלית בשילוב 5 דק’ הליכה, קווי אוטובוסים רבים הלוקחים לתחנת פרידריכשטראסה ממנו תלכו כעשר דק הליכה או האקשר מרקט ממנו תלכו כשש דקות הליכה עד למוזיאון החדש. כמו כן תוכלו לרדת בתחנה פרידריכשטראסה באמצעות הרכבת התחתית ומשם ברגל כעשר דק’ הליכה למוזיאון החדש.
  • אתר רשמי: https://www.smb.museum/museen-einrichtungen/neues-museum/home/




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: