השדרה החמישית, ניו יורק – המדריך המקיף ביותר בעברית | Fifth Avenue

השדרה החמישית בכמה מילים

השדרה החמישית בניו יורק (Fifth Avenue) היא אחד הרחובות המפורסמים ביותר בעולם, הידועה בזכות קניות היוקרה, ציוני דרך איקוניים ומשמעות תרבותית. השדרה שוכנת בלב ניו יורק בסמוך לסנטרל פארק ויש לה היסטוריה עשירה שהחלה בסוף המאה ה-19 כשהיא רצופת בתים של האליטה העשירה של ניו יורק.

במהלך השנים, השדרה החמישית עברה שינוי משמעותי, כאשר רבים מהבתים המפוארים שלה הוחלפו במותגים יוקרתיים ובמוסדות תרבות מפורסמים. כמה מציוני הדרך הבולטים ביותר לאורך השדרה כוללים את האמפייר סטייט בילדינג, קתדרלת סנט פטריק והספרייה הציבורית של ניו יורק.

למרות ההתפתחות שלה, השדרה החמישית נותרה סמל של יוקרה, אלגנטיות ותחכום, ומושכת מיליוני מבקרים מרחבי העולם מדי שנה. כיום, השדרה החמישית נחשבת כאחד מיעדי הקניות המפורסמים ביותר בעולם וביתם של כמה מהמותגים היוקרתיים ביותר. מנקודות הציון האייקוניות שלה ועד לחוויות הקניות והקולינריה ברמה עולמית, השדרה החמישית היא ייצוג אמיתי של העיר שלעולם לא ישנה ויעד חובה לביקור לכל מי שנוסע לתפוח הגדול.

קתדרלת סנט פטריק, אחד מבין ציוני הדרך המרשימים בשדרה החמישיתקתדרלת סנט פטריק, אחד מבין ציוני הדרך המרשימים בשדרה החמישית

מה עושים בשדרה החמישית

ביקור בשדרה החמישית היא חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. השדרה מלאה באנרגיה וריגוש, האזור הפופולרי ביותר של השדרה החמישית הוא בין הרחובות ה-49 וה-60, שם יכולים המבקרים למצוא את בניין האמפייר סטייט האייקוניניתן לרכוש כרטיס עליה לבניין לביקור יום ולילה עם אפשרות ביטול בקישור הבא וקתדרלת סנט פטריק אליה ניתן לרכוש כרטיס עם הדרכת אוזניות עם אפשרות לביטול בקישור הבא.

השדרה מלאה במותגים יוקרתיים, ממותגי אופנה יוקרתיים כמו גוצ’י ופראדה ועד לחנויות תכשיטים כמו קרטייה והארי ווינסטון. השדרה ידועה בחוויית קניות יוקרתית אשר מושכת תיירים רבים מכל העולם. בנוסף לקניות, תוכלו למצוא בשדרה גם מוסדות תרבות מדהימים, כולל מוזיאון המטרופוליטן לאמנות אליו ניתן לרכוש כרטיס עם הדרכה קבוצתית עם אפשרות ביטול בקישור הזה , מוזיאיון ה-MoMA (מוזיאון לאמנות מודרנית) והספרייה הציבורית של ניו יורק.

ניתן לבלות שעות רבות במקומות התרבות, להתפעל מיצירות מופת ולהשיג הבנה מעמיקה יותר של המורשת התרבותית העשירה של העיר. השדרה החמישית מלאה באומנות אך היא גם יצירת אומנות בפני עצמה כאשר היא עטורת יצירות מופת ארכיטקטוניות מדהימות, כולל ה-Grand Army Plaza, הספרייה הציבורית של ניו יורק ומלון פלאזה. למי שמחפש קולינריה השדרה החמישית מציעה מגוון אפשרויות לסעודה, ממסעדות יוקרה ועד בתי קפה נינוחים ומשאיות אוכל. בנוסף, רק כמה רחובות משם נמצא סנטרל פארק, אחד הפארקים העירוניים הגדולים והמפורסמים בעולם שבו תיירים יכולים לטייל, לעשות פיקניק, או פשוט ליהנות מהשלווה והפסטורליות של הטבע בלב העיר. השדרה החמישית היא אחד המקומות המפורסמים והידועים בניו יורק, בו באים אנשים לראות ולהיראות. השדרה מציעה גיוון של נושאים בין אם זה קניות, תרבות, קולינריה, ארכיטקטורה או סתם לספוג את האנרגיה של העיר, אסור לפספס את השדרה החמישית.

השדרה החמישית מוכרת כיעד לחווית שופינג יוקרתי השדרה החמישית מוכרת כיעד לחווית שופינג יוקרתי

לינה בשדרה החמישית

האזורים האהובים ביותר ללינה בקרב תיירים המגיעים לשדרה החמישית הם מידטאון מנהטן והאפר איסט סייד. שני האזורים מציעים גישה נוחה לאטרקציות וציוני הדרך הרבים של השדרה החמישית ומגוון אפשרויות לינה, החל ממלונות בתקציב נמוך ועד לאתרי נופש יוקרתיים.
בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את Park Lane New York, מלון חמישה כוכבים המתאים למי שמחפש לינה ברמה גבוהה – להזמנת מקומות לינה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן
אפשרות נוספת היא מלון The Jewel Hotel, New York – מלון ארבעה כוכבים,  להזמנת מקומות לינה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן. ומלון Best Western Plus Hospitality House Suites  – מלון שלושה כוכבים המתאים למי שמחפש לינה פונקציונאלית ומרכזית, להזמנת מקומות לינה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן
למי שמעוניין במקום לינה שמעט מרוחק מהמרכז אך עדיין יחסית נגיש כדאי להסתכל על מקומות לינה הבאים- מלון Arlo Midtown ומלון SpringHill Suites by Marriott New York Manhattan Chelsea.
מידטאון מנהטן ואפר איסט סייד מחוברים לחלקים אחרים של העיר באמצעות הרכבת התחתית, מה שמקל על תיירים לחקור אזורים ואטרקציות אחרים בניו יורק ואלו חלק מהשכונות האייקוניות ביותר לשהייה בניו יורק.
כדאי מאוד להיכנס לעמוד מלונות ודירות בשדרה החמישית בו פירטנו בהרחבה בנושא זה.




המלצות "הכל על" למבקרים בשדרה החמישית

  • הביקור בשדרה מומלץ לכל מי שמתעניין בקניות, אמנות, אדריכלות, היסטוריה או תרבות. השדרה מציעה משהו לכולם, ממוזיאונים בעלי שם עולמי ויעדי קניות איקוניים ועד פארקים ציוריים וציוני דרך היסטוריים. השדרה החמישית היא חלק ייחודי ותוסס בעיר ניו יורק שאסור לפספס.
  • הביקור בשדרה יכול לנוע בין כמה שעות לבין יום או יומיים שלמים, תלוי ברמת העניין ובכמות הזמן אשר תרצו להשקיע בביקור באזור.
  • מומלץ לבקר באזורים ידועים הנמצאים בסמוך לשדרה כגון כיכר טיימס סקוור וסנטרל פארק.
  • הדרך הכי נוחה להתנייד בשדרה החמישית היא בעזרת תחבורה ציבורית כגון רכבת תחתית או הליכה ברגל.
  • בין המקומות המומלצים למשפחות עם ילדים בשדרה החמישית ניתן למנות את גן החיות בסנטרל פארק (Central Park Zoo) ואת מוזיאון הטבע וההיסטוריה האמריקאי (American Museum of Natural History). השדרה היא מקום עמוס עם המון הסחות דעת ומומלץ להשאר צמודים לילדים ולארוז חטיפים מראש.
  • מומלץ ביותר לישון באזור המיד טאון מנהטן והאפר איסט סייד מאחר שהן שכונות מרכזיות ושוקקות חיים בהן ניתן למצוא אטרקציות רבות.
  • במידה ואתם מגיעים עם רכב מומלץ לא להתקרב לאיזור השדרה החמישית
  • אחד השווקים המפורסמים ביותר שהשדרה החמישית מציעה היא שוק הכריסמס של רוקפלר (Rockefeller) אותוניתן לחוות במהלך הכריסמס
  • השדרה החמישית בניו יורק מוקפת באפשרויות קולינקיות רבות, ומציעה מגוון רחב של אפשרויות שיתאימו לטעמים ותקציבים שונים. תוכלו למצוא את מסעדת Jean Georges ואת מסעדת Le Bernardin המגישות מנות גורמה. בשדרה יש המון דוכני אוכל, מאכלים אתניים מארצות שונות ומסעדות ברמות מגוונות. האוכל בשדרה מומלץ מאוד ובזכות מגוון האפשרויות כמעט כל מבקר יכול משהו לאכול בשדרה.
  • השדרה החמישית ידועה מאוד בזכות מתחם הקניות שלה הכולל גם מותגי יוקרה רבים והיא אחד המוקדים המרכזיים לקניות בעולם. בין המותגים השונים ניתן למנות את שאנל, קארטייר ולואי ויטון – ולכן כדאי להכין את עצמכם למחירים בהתאם.
  • חלק מהאטקרציות בשדרה הן ללא עלות ומומלץ לבקר בסיפרייה הציבורית של ניו יורק וקתדרלת סנט פטריק ללא עלות.
  • השדרה החמישית היא איזור מאוד תיירותי ולכן ישנם כייסים רבים. מומלץ לשמור על התיקים והחפצים האישיים עם תשומת לב רבה.
  • השדרה החמישית היא איזור מאוד עמוס לכן כדי להמנע מעומסים מומלץ לבקר בשעות הפחות עמוסות (למשל מוקדם בבוקר) ובעונות הפחות מתויירות (למשל אמצע שבוע או בחורף).
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור השדרה החמישית עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי ניו יורק. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד התחנה המרכזית גרנד סנטרל (grand central station). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

סרטון על השדרה החמישית

תשובות לשאלות נפוצות

מומלץ להשקיע בביקור יום שלם בכדי לחוות את שלל האטרקציות שיש לשדרה להציע.

ניתן לבלות בשדרה החמישית לאורך כל השנה אך מומלץ להמנע מעומסים ולכן מומלץ לבקר בעונות המעבר הפחות מתויירות כגון סתיו ואביב. בנוסף מומלץ להגיע באמצע שבוע בכדי להימנע מעומסים.

הביקור בשדרה החמישית מומלץ לכל מי שמתעניין בקניות, אומנות, תרבות, קולינריה וההיסטוריה של ארה"ב. הביקור מתאים לכל סוגי המטיילים אשר רוצים לחוות את חלק מהמקומות הכי מפורסמים בניו יורק.