1. עמוד הבית
  2. »
  3. אוסטריה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. וינה, אוסטריה 2024 – המדריך המקיף | Vienna
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים בוינה
  8. »
  9. אוטובוס התיירים של וינה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Hop-on Hop-off Tours

אוטובוס התיירים של וינה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Hop-on Hop-off Tours

עדכון אביב 2024

האביב בוינה משרה אווירה אחרת על העיר, אך איתו מגיע גם מזג אוויר לא צפוי - ויום אחד יכול להיות גשום מאוד ויום אחר שימשי. אוטובוס התיירים הוא דרך נפלאה לראות את המקומות המרכזיים של העיר כך או כך, ועובר ליד המקומות האהובים ביותר בעיר כמו בית האופרה אך בלי צורך ללכת בגשם או בשמש, אלא לשבת בנוחות באוטובוס ולשמוע את ההסברים על המקומות השונים לידם תעבור באוזניות. להזמנת כרטיסים מראש לאוטובוס התיירים של וינה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

אוטובוס התיירים של וינה בכמה מילים

סיור באמצעות אוטובוס התיירים של וינה (Vienna) מהווה לאחת הדרכים המומלצות ביותר להכיר את העיר בצורה היקפית וגמישה לבחירתכם. האוטובוס עובר בחלקים המרכזיים בעיר וינה, בירתה היפה וההיסטורית של אוסטריה, ואחת הערים המתויירות ביותר באירופה. העיר ידועה כממוקמת על נהר הדנובה (Danube River), וכוללת רבעים עתיקים, מוזיאונים, קתדרלות, ארמונות ובתי קפה רבים מספור (תוכלו להתרשם ממידע על האטרקציות המרכזיות בעמוד האתרים והאטרקציות בוינה). לא סתם נחשב סיור באמצעות אוטובוס התיירים של וינה (Hop On Hop Off) לשיטה הנפוצה והפופולרית להכיר את העיר לעומק. האוטובוס הדו קומתי מאפשר לכם לבחור בין שלושת מסלוליו אשר מגיעים לחלקים שונים בעיר, ואף לבחור האם תרצו לסייר בו לאורך יום, יומיים או שלושה, כולל בחירה של תחנת העליה והירידה. 

  • טיפ זהב: למי שרוצה לחסוך מהעלויות יכול לבדוק הזמנת כרטיסים לאוטובוס המשולבים עם כרטיסים לאטרקציות אחרות בוינה. למשל מאוד פופלארי להזמין את הסיור באוטובוס יחד עם כרטיס ה CITY CARD (לפרטים והזמנה) או כרטיס Tuirst Pas (לפרטים והזמנה).

האוטובוסים מגיעים כל 60-90 דקות, וחשוב לדעת שהם מתחילים את שעת פעילותם בשעה 10:30 ומסיימים לכל המאוחר בשעה 16:30 כך שיש להערך לכך בהתאם לטובת תכנון טיולכם. כמו כן, נוסיף לומר כי האוטובוס מהווה אטרקציה בפני עצמה בה תוכלו להנות מהדרכה לאורך הנסיעה במגוון שפות לא כולל עברית, אך תרוויחו סיור ללא מאמץ פיזי והליכה רגלית, עצמאות וגמישות מבחינת אזורי העליה והירידה, ומבט על העיר המרהיבה מזווית שונה.

כיכר הגיבורים -אחת מנקודות העצירה באוטובוס התיירים של וינה (צילום: כיכר הגיבורים – אחת מנקודות העצירה באוטובוס התיירים של וינה

האתרים בהם עובר אוטובוס התיירים של וינה

אוטובוס התיירים בוינה עובר בנקודות המרכזיות בעיר ומאפשר סיור מהנה בתנאים נוחים עבור המטיילים, כמו כן הסיור כולל הדרכה מקצועית. באוטובוס תקבלו אוזניות חד פעמיות דרכן תשמעו מדריך קולי שבמהלך הנסיעה מספר אודות העיר וההיסטוריה שלה. את ההדרכה ניתן לשמוע באופן מוקלט באחת מ-16 שפות שונות (כולל אנגלית), יש לציין כי אין הדרכה בשפה העברית. האוטובוס מגיע לנקודות מרכזיות שונות בעיר כתלות במסלול הנבחר כפי שנפרט כעת:

מסלול אדום

מסלול זה פועל כל יום בין השעות 09:30-16:30, ועובר בתחנות: האופרה הממלכתית (State Opera), מוזיאון לתולדות האמנות / כיכר הגיבורים (Museum of Art History/Heroes’ Square), בורגתיאטר/ בניין העירייה (Burgtheater/Town Hall), אוניברסיטה (University), מוזיאון זיגמונד פרויד (Sigmund Freud Museum), המוזיאון לאמנות שימושית – MAK, אנדרטת שטראוס (Strauss Monument), וחוזר לאופרה הממלכתית.

המוזיאון לאמנות שימושית בוינה - אחת מהאטרקציות בהן תצפו מהאוטובוס במהלך הסיורהמוזיאון לאמנות שימושית בוינה – אחת מהאטרקציות בהן תצפו מהאוטובוס במהלך הסיור

מסלול צהוב

מסלול זה פועל כל יום בין השעות 10:00 – 16:30 ועובר בתחנות הבאות: האופרה הממלכתית (State Opera), ארמון שנברון (Schönbrunn Palace), התחנה המרכזית (Main station), ארמון בלוודר (Belvedere Palace), וחוזר לאופרה הממלכתית.

ארמון בלוודר המרשים בו תוכלו לצפות תוך כדי הסיור באוטובוס התייריםארמון בלוודר המרשים בו תוכלו לצפות תוך כדי הסיור באוטובוס התיירים

מסלול כחול

המסלול הכחול פועל כל יום בין השעות 10:30-14:45 ועובר בתחנות הנ”ל: האופרה ממלכתית (State Opera), התאטרון הלאומי (National Theatre), שוודנפלאץ (Schwedenplatz), פראטרהגלגל הענק של וינה (Prater/Giant Ferris Wheel), מגדל הדנובה (Danube Tower), המוזיאון לאמנות שימושית – MAK, אנדרטת שטראוס (Strauss Monument), וחוזר לאופרה הממלכתית.

האופרה הממלכתית בין המבנים החשובים בעיר שתראו מאוטובוס התיירים האופרה הממלכתית – בין המבנים החשובים בעיר שתראו מאוטובוס התיירים

כרטיסים לאוטובוס התיירים בוינה

אוטובוס התיירים בוינה (Hop On Hop Off) מגיע לנקודות המרכזיות והמעניינות בעיר, הוא מתאים למי שרוצה לספוג את המראות ואת הידע לגבי מירב האתרים שיש לעיר להציע ולהגיע אליהם בצורה מאורגנת ונוחה. בחלקו הקודם של העמוד פירטנו לגבי שלושת מסלולי האוטובוס השונים, כעת נפרט לגבי סוגי כרטיסים: החל מכרטיסים רגילים לאוטובוס התיירים, דרך כרטיסים לסיור פנורמי ייחודי בשעות הלילה, ועד לכרטיסים המשלבים את אוטובוס התיירים יחד עם אטרקציות שונות כגון גן החיות של וינה (Vienna Zoo) או ארמון שונברון (Schönbrunn Palace).

כרטיסים לאוטובוס התיירים של וינה: 24, 48 או 72 שעות

כרטיס זה מספק גישה מלאה לשלושת המסלולים השונים של אוטובוס התיירים (הצהוב, הכחול והאדום) למשך 24, 48, או 78 שעות לבחירתכם. מחיר הכרטיס משתנה כמובן כתלות במספר השעות שבחרתם. הכרטיס מספק את האפשרות לרדת ולעלות בכל תחנה לאורך המסלול, מדריך שמע ב-16 שפות (כולל אנגלית ולא כולל עברית), גישה לחיבור Wi-Fi בכל האוטובוסים, ואפליקציה להורדה שתוכלו להשתמש בה גם לסיור רגלי בהדרכה עצמית בעיר, אם תרצו. כרטיס זה מתאים לכל מי שרוצה לחוות את העיר וינה בצורה יעילה ולהנות מנופיה היפים מבלי להסתובב הרבה ברגל.

  • להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של וינה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של וינה עם אפשרות ביטול לחצו כאן

כרטיסים לסיור לילי פנורמי באוטובוס התיירים של וינה

כרטיס זה מספק גישה לסיור פנורמי לילי יפהיפה באוטובוס תיירים וינאי מסוג אחר. שימו לב שמדובר בסיור בעל נקודת התחלה וסיום מוגדרות, ולא בסיור בו ניתן לעלות ולרדת באיזו תחנה שרוצים. הסיור זמין החל מאפריל 2023 ויוצא בכל יום בשעה 19:00 ממול לאופרה הממלכתית של וינה. הסיור אורך כשעה, במהלכו תהנו מהדרכה מוקלטת במגוון שפות לבחירתכם ובמעבר באטרקציות המרכזיות בוינה כגון בניין העירייה (City Hall), בורגתיאטר (Burgtheater), ארמון בלוודר (Belvedere Palace), המוזיאון להיסטוריה של האמנות (Kunsthistorisches), הגלגל הענק של וינה (Giant Ferris Wheel) ועוד. את אותן האטרקציות שאפשר לראות במהלך היום בכרטיס הרגיל, תוכלו לראות בסיור זה באור שונה ומיוחד בשעות הלילה. הכרטיס מתאים למי שרוצה לראות את וינה לאור הכוכבים ולקבל סיור מעט יותר מובנה ומסודר בזמן מוגדר.

  • להזמנת כרטיסים לסיור לילי פנורמי באוטובוס התיירים של וינה עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

כרטיסים משולבים: סיור באוטובוס התיירים של וינה יחד עם כניסה לגן החיות של וינה

כרטיס זה מספק גישה לסיור באוטובוס התיירים של וינה יחד עם כניסה ודילוג על התור לגן החיות של וינה (Vienna Zoo), גן החיות העתיק בעולם. הכרטיס מתאים בעיקר למשפחות עם ילדים אשר רוצים לחסוך במחיר ולהנות גם מאטרקציה חווייתית של נסיעה באוטובוס התיירים, וגם מכניסה לגן החיות שמבטיחה דילוג על התור ועל כן גם חסכון בזמנים.

  • להזמנת כרטיסים משולבים לסיור באוטובוס התיירים של וינה יחד עם כניסה ודילוג על התור לגן החיות של וינה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן.

כרטיסים משולבים: סיור באוטובוס התיירים של וינה יחד עם כניסה לארמון שנברון

כרטיס זה מספק גישה לסיור באוטובוס התיירים של וינה יחד עם כניסה, דילוג על התור, וסיור מודרך בארמון שנברון (Schönbrunn Palace) – אחת האטרקציות הפופולריות והמומלצות ביותר לביקור בוינה. הכרטיס מתאים למי שמעוניין לחוות ביקור מקיף ומעשיר ידע בארמון שנברון היפה ובגניו, יחד עם סיור באוטובוס התיירים שיאפשר נקודות מבט מבחוץ על אטרקציות נוספות בוינה.

  • להזמנת כרטיסים משולבים לסיור באוטובוס התיירים של וינה יחד עם כניסה, דילוג על התור, וסיור מודרך בארמון שנברון בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן.

כרטיסים משולבים: סיור באוטובוס התיירים של וינה יחד עם נסיעה ברכבת הלוך חזור משדה התעופה של וינה

כרטיס זה מספק גישה לסיור באוטובוס התיירים של וינה יחד עם כרטיס נסיעה הלוך חזור ברכבת משדה התעופה (City Airport Train). הכרטיס מאפשר שימוש ברכבת המהירה והנוחה של וינה אשר באמצעותה תוכלו להגיע משדה התעופה למרכז העיר תוך רבע שעה בלבד וללא פקקים. כרטיס זה זול יותר, משתלם וחוסך בעלות בהשוואה לרכישת כרטיסים בנפרד בעבור אוטובוס התיירים וכרטיס נסיעה הלוך חזור ברכבת.

  • להזמנת כרטיסים משולבים לסיור באוטובוס התיירים של וינה יחד עם נסיעה ברכבת הלוך חזור משדה התעופה של וינה עם אפשרות ביטול לחצו כאן

הזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של וינה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • אוטובוס התיירים בוינה מומלץ עבור מטיילים המעוניינים לראות כמה שיותר מהנקודות המרכזיות בעיר בפרק זמן מוגבל, בנוחות וללא צורך בהליכה רגלית או שימוש באמצעי תחבורה שונים. כמו כן, האוטובוס מומלץ עבור חובבי ההיסטוריה וחובבי המבנים הארכיטקטורים המרהיבים שיש בוינה.
  • אנו ממליצים לעלות על אוטובוס התיירים בסביבות השעה 09:30-10:00, כאשר עומסי התנועה מדוללים וניתן יהיה להנות מהאטרקציה באופן המירבי.
  • האוטובוס עובר בנקודות המרכזיות והמשמעותיות ביותר בעיר ומאפשר מבט עליהן מבחוץ ושמיעת מידע באמצעות הדרכה מוקלטת. אנו ממליצים לשלב את הסיור בו יחד עם כניסה ללפחות אטרקציה אחת, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לרכוש כרטיס משולב אשר יחסוך בעלויות. למידע נוסף על כרטיסים משולבים לאוטובוס התיירים ולאטרקציות שונות בעיר תוכלו לקרוא בחלק בעמוד זה המוקדש לכרטיסים.
  • אוטובוס התיירים של וינה מומלץ בהחלט למשפחות עם ילדים. האוטובוס עובר בנקודות המרכזיות ומאפשר התניידות טובה למשפחות עם ילדים המעוניינות לבקר באזורים המפורסמים של העיר ללא הליכה רגלית ומאמץ פיזי עבור הילדים וההורים גם יחד. בסיור ניתן יהיה להקשיב למדריך ולצפות בנוף של העיר ובאתרים המפורסמים תוך הנאה ממזג האוויר ושחרור קל לרגליים. אמנם הסיור לא מועבר בעברית אך ילדים יהנו מעצם אטרקציית הנסיעה ומנופי העיר השונים.
  • האזור המומלץ ביותר לשהות בעיר בעל הקרבה המרבית לתחנות המרכזיות של אוטובוס התיירים ובקרבת המקום לאטרקציות הנוספות בעיר הוא בשתי השכונות הטובות בעיר והן: רובע המוזיאונים (Museums Quartier) והעיר הפנימית (Innere Stadt). ברובע המוזיאונים יש מגוון רחב של בתי אירוח ומלונות מומלצים, בין המומלצים שביניהם הוא מלון K+K מריה תרסיה (K+K Hotel Maria Theresia). מלון 4 כוכבים, ממוקם כ400 מ’ ממרכז הרובע ובקרבת מקום לרכבת התחתית, תחנת אוטובוס התיירים הקרובה ביותר היא מוזיאון לתולדות האמנות / כיכר הגיבורים (Museum of Art History/Heroes’ Square). ברובע Innere Stadt תוכלו להתארח במלון אם פארקרינג (Hotel Am Parkring) הממוקם מול הפארק העירוני שטאדטפארק (Stadtpark) ובסמוך לתחת אוטובוס התיירים שטאדטפארק (Stadtpark).
  • מומלץ לפני הזמנת הכרטיסים לתכנן את משך השימוש בכרטיסים שכן ניתן לרכוש כרטיסים ל24, 48 ו72 שעות והמחירים משתנים – בתוספת של 5 יורו בלבד תוכלו להנות מנסיעה באוטובוס במשך יומיים במקום יום אחד, למשל. לכן אנו ממליצים לתכנן את ביקורכם בוינה ולהזמין את הכרטיסים בהתאם לתכנון בצורה האופטימלית.

שאלות נפוצות על אוטובוס התיירים של וינה

הסיור באוטובוס התיירים של וינה מומלץ עבור מטיילים המעוניינים לבקר במגוון הנקודות המרכזיות של העיר תוך אפשרות האזנה להדרכה מוקלטת במגוון שפות, נסיעה דרך האתרים המרכזיים ביותר שיש לעיר להציע, ושחרור קל לרגליים.

יש שתי אפשרויות מומלצות לרכישת כרטיסים לאוטובוס התיירים של וינה. שתי אפשרויות אלו יעניקו לכם את האפשרות לבחור את היום והשעה המתאימים לכם לסיור, ואת מספר השעות אליו הסיור תקף (24, 48 או 72 שעות) - אפשרות אחת כוללת את היכולת לבטל את הכרטיס בחינם למקרה ותוכניותיכם ישתנו ואפשרות אחרת כוללת הנחה.

  • להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של וינה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של וינה עם אפשרות ביטול לחצו כאן

למידע נוסף ומפורט לגבי כלל סוגי הכרטיסים שניתן להזמין לאוטובוס התיירים של וינה אתם מוזומנים לקרוא בחלק המפרט על כרטיסים בעמוד זה.

קיימים כרטיסים ל24, 48, או 72 שעות של סיור באמצעות אוטובוס התיירים. המחירים משתלמים מאוד כאשר מזמינים סיור ליותר מיום אחד, ולכן אנו ממליצים להזמין את הכרטיס המתאים ביותר לכם כתלות בביקור המתוכנן בוינה.

אוטובוס התיירים של וינה עובר במגוון אטרקציות כתלות ב3 מסלולים: צהוב, כחול ואדום. בין האטרקציות אשר בהן האוטובוס עובר: המוזיאון לתולדות האמנות, בניין העירייה, המוזיאון לאמנות שימושית – MAK, ארמון שנברון, ארמון בלוודר, הגלגל הענק של וינה והאופרה הלאומית. תוכלו לקרוא את הפירוט המלא לגבי המסלולים והתחנות בחלק המפרט לגבי מידע זה בעמוד.

אוטובוס התיירים של וינה מתאים ומומלץ לילדים! על אף שההדרכה לא מועברת בעברית, ילדים יהנו מאטרקציית הנסיעה באוטובוס המיוחד והמשוכלל, וזו מהווה הזדמנות מושלמת למשפחות לנוח ולהנות מנסיעה נוחה ברחבי העיר מבלי צורך להסתובב עם עגלות וילדים ברחובות עצמם.

הסיור באוטובוס התיירים של וינה מומלץ לאורך כל עונות השנה, בשל היות האוטובוס מקורה וממוזג ופעיל בכל תנאי מזג האוויר.

מידע שימושי

  • אוטובוס התיירים של וינה פעיל כל יום בין שעות הבוקר לשעות אחר הצהריים (כתלות בסוג המסלול) ואנו ממליצים להזמין אליו כרטיסים מראש כדי לוודא שזמני הסיור מתאימים לסוג הטיול שאתם מתכננים בוינה מבעוד מועד.
  • עלויות הסיור באוטובוס התיירים של וינה: ל-24 שעות 32 יורו לאדם, ל-48 שעות 37 יורו לאדם, ול72 שעות 54 יורו לאדם.
  • שימו לב שילדים מעל גיל 5 משלמים מחיר מלא, ואילו ילדים מתחת לגיל 5 נכנסים לאוטובוס בחינם ללא צורך ברכישת כרטיס.
  • אין צורך להזמין כרטיס למסלול ספציפי מסוים (צהוב, אדום, או כחול) – כל כרטיס שתזמינו יאפשר לכם מעבר חופשי בין האוטובוסים והמסלולים השונים לאורך הזמן בו הכרטיס שלכם תקף.
  • האוטובוס נגיש לכסאות גלגלים ולבעלי מגבלות תנועה שונות. הוא מהווה פתרון מושלם לגילוי העיר על כל גווניה למי שלא רוצה או מתקשה ללכת מרחקים ארוכים.
  • נקודת היציאה והסיום של האוטובוס היא תחנת האופרה הממלכתית (State Opera) בכתובת Karlsplatz station, 1010, Vienna. כמו שציינו לפני כן, ניתן לעלות ולרדת בכל תחנה שרוצים לאורך מסלולי האוטובוס השונים לאחר רכישת הכרטיס.