1. עמוד הבית
  2. »
  3. אוסטריה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. וינה, אוסטריה 2024 – המדריך המקיף | Vienna
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים בוינה
  8. »
  9. המוזיאון לתולדות האמנות, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Kunsthistorisches Museum

המוזיאון לתולדות האמנות, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Kunsthistorisches Museum

עדכון אפריל, 2024

בשבועות אלו כמות התיירים בוינה במגמת עלייה, והיא תגיע לשיאה בחודשי הקיץ. בשל עומס התיירים, כאשר מתכננים להגיע למוזיאונים המובילים, כמו המוזיאון לתולדות האמנות, מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש. הזמנת הכרטיסים מראש תבטיח את כניסתכם במועד הנוח לכם ביותר (במיוחד אם אתם מתכננים להגיע במהלך סוף השבוע) ותאפשר לכם גם להיכנס ישר למוזיאון בלי לחכות בתור לרכישת הכרטיסים בקופות. להזמנת כרטיסים מראש להמוזיאון לתולדות האמנות: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

המוזיאון לתולדות האמנות בכמה מילים

המוזיאון להיסטוריה של האמנות (בעברית ״המוזיאון לתולדות האמנות״) בוינה הוא אחד מהמוזיאונים הגדולים והבולטים באירופה ואחד החשובים בעולם. המוזיאון מפורסם בזכות אוספי האמנות הגדולים של בית המלוכה ההבסבורגי, יצירות אמנות עתיקות מאירופה, מימי הביניים, הרנסנס תקופת הבארוק ומן העת העתיקה והציירים הגדולים (Old Master). המוזיאון נמצא בלב וינה, בסמוך לכיכר מריה תרזה, לארמון הקיסרי הופבורג וגם למוזיאונים רבים. המוזיאון עוצב ע”י גוטפריד סמפר וקארל פרייהר פון הסנאואר באישורו של הקיסר פרנץ יוזף על מנת לשכן את יצירות האמנות שנאספה במהלך מאות שנים על ידי שושלת המלוכה הבסבורג. בניית המוזיאון החלה בשנת 1872 והסתיימה בשנת 1891. המוזיאון הוא מבנה ארכיטקטוני בהשראת האדריכלות והקלאסיקה הרומית אשר מורכב מבניינים מלבניים, עם חזיתות סימטריות שנשמרו מתקופת הרנסנס, חלונות מקושתים גדולים וכיפה מתומנת בסגנון ניאו-רנסנס המתמרת לגובה של 60 מטרים.

פנים המוזיאון מורכב מאולם הכניסה, גרם מדרגות הראשי ואולם הכיפה אשר יחדיו יוצרים מבנה מרשים שמטרתו לחגוג את ההפטרון הקיסרי ואת אלו ששימשו כקודמיו. בתקרת אולם הכניסה המרשים ישנו פתח עגול המציעה הצצה ראשונה לאולם הכיפה ומאפשר גישה לאגף של האוסף המצרי. גרם המדרגות הראשי היא גולת הכותרת של אדריכלות הווינאית מהמאה ה-19 ובו תוכלו למצוא ציורים של האמנים: גוסטב קלימט, ארנסט קלימט, פרנץ מאטש, הנס מקארט ומיהלי מונקסי. באמצע גרם המדרגות נמצא פסלו של אנטוניו קנובה “תזאוס הורג את הקנטאור” ומשני צדדיו נמצאים אריות אימפריאליים. בקומה הראשונה נמצא אולם הקופולה (Cupola Hall), אשר מעוטר גרניט ושיש והוא החלק המרשים ביותר מבחינה ארכיטקטונית בבניין.
בנוסף, בחלקו החיצוני ובחזית המוזיאון נמצאים פסלים של אמנים מפורסמים המופיעים בסדר כרונולוגי, מאלכסנדר הגדול, המדינאי האתונאי, פריקלס עד פסלים המייצגים את תרבות הרנסנס ופסלים של טיציאן וצ’לי, מיכלאנג’לו ורפאל.

מה רואים במוזיאון לתולדות האמנות

המוזיאון מכיל יצירות אמנות שהצטברו במהלך שבעת אלפים שנה, החל ממצרים העתיקה ועד סוף המאה ה-18. המוזיאון מחולק לחמישה מתחמים המתפרסים על שתי קומות: האגף לאמנות ממצרים העתיקה והמזרח הקרוב, האגף הרומי, אגף המטבעות, אגף לפיסול וכלים אומנותיים ואגף מרכזי שבו מוצגות יצירות האמנות והאוספים המפורסמים ביותר במוזיאון. האוסף המצרי של המוזיאון הוא בין החשובים בעולם בנוגע לעתיקות מצרית. האוסף המצרי מחולק לארבעה תחומים ראשיים: פולחן הקבורה, תולדות התרבות, פיסול ותבליט והתפתחות הכתיבה. באוסף המצרי תוכלו לראות יותר מ-17,000 ממצאים ארכיאולוגיים המתוארכים
לפני כמעט ארבעת אלפים שנים, מהתקופה הקדם-שושלתית, השושלת הקדומה, הממלכה התיכונה, הממלכה החדשה, תקופת הביניים השלישית של מצרים העתיקה, מצרים התלמיית ואוסף מהמזרח הקרוב.

האגף של אוסף העתיקות היווניות והרומיות מתוארך לתקופה של יותר משלושת אלפי שנה ומציג אומנויות שונות החל מתקופת הברונזה של קפריסין מלפני הספירה עד לממצאים המוקדמים של ימי הביניים.
בנוסף, תוכלו למצוא באגף העתיקות היווניות והרומיות: אמנות קפריסאית עתיקה ומיקנית, אמנות וקרמיקה יוונית, אמנות הלניסטית, אמנות רומית, דיוקנאות ופסלים רומיים ועוד, סה”כ ישנם באגף העתיקות היווני והרומי כ-2500 חפצים מוצגים בתצוגה הקבועה. שלושה אזורים באגף הופכים את האוסף לאחד מסוגו: הראשון הוא הקמעות העתיקות, המציגות לדוגמא את ג’מה אוגוסטיה המפורסמת (בלטינית, אבן חן של אוגוסטוס), השנייה הם אוצרות המתוארכים לתקופת ההגירה הגדולה וימי הביניים המוקדמים, כגון אוצר נגיסנטמיקלוס (Treasure of Nagyszentmiklós) והשלישי הוא אוסף האגרטלים עם יצירת מופת כמו Brygos Cup.

אוסף המטבעות במוזיאון הוא אחד מחמשת אוספי המטבעות הגדולים והחשובים הנמצאים בעולם כיום המכיל כ – 600,000 חפצים שנאספו במשך כ- 3,000 שנים. אוסף המטבעות מחולק לשני אולמות:- האולם הראשון מספק סקירה על ההיסטוריה וההתפתחות של מדליות שמוצאם באיטליה משנת 1400 ועד המאה ה-20. האולם השני עוסק בהיסטוריה של מטבעות ונייר כסף, וצורות תשלום שונות שהתפתחו עד המצאת המטבע במאה ה-7 לפנה”ס.

אגף גלריית התמונות של המוזיאון התפתחה מאוספי האמנות של בית הבסבורג וכיום הוא אחד מהגדולים מסוגו בעולם. מקורה של גלריית התמונות היא מהמאה ה-16 המתמקדת בציור ונציאני ומציגים את האמנים: טיציאן, ורונזה, טינטורטו, את הציור הפלמי מהמאה ה – 17, עם יצירות אמנות של פיטר פול רובנס, סר אנתוני ואן דייק ושל סוף המאה ה-18. בנוסף, הגלריה מציגה 12 ציורים של פיטר ברויגל האב, אשר נחשבות ייחודיות במינן והופכת את התערוכה לאוסף הגדול והחשוב בעולם ליצירותיו של פיטר ברויגל האב. הגלריה מציגה גם יצירות אמנות מרכזיות רבות בתולדות האמנות האירופית, כמו מדונה באחו” של רפאל, “אלגוריית הציור” של ורמיר, “דוד עם ראשו של גוליית” קאראווג’ו’ ועוד.

המוזיאון מציג תערוכות נוספות כגון: מוזיאון אפסוס, המציג ממצאים ארכיאולוגיים מחורבות אפסוס שהייתה אחת הערים החשובות של העת העתיקה, הנמצאת בטורקיה של ימינו. תערוכה של נשק אימפריאלי הנחשב בין הטובים מסוגו בעולם, המציג כלי נשק, חליפות שריון ועוד. תערוכה של אוסף כלי נגינה היסטוריים, מקדש תזאוס, משרד האוצר הקיסרי של וינה, טירת אמברס ועוד.

המוזיאון לתולדות האמנות

כרטיסים והגעה למוזיאון לתולדות האמנות

באתר האינטרנט של המוזיאון תוכלו לרכוש כרטיס כניסה על סך 18 יורו למבוגר, לגמלאים מעל גיל 65, בהצגת תעודה מזהה 15 יורו, וסטודנטים עד גיל 25, בהצגת תעודה מזהה 15 יורו, לילדים ובני נוער מתחת לגיל 19 הכניסה חופשית. באתר גט יור גייד תוכלו לרכוש כרטיס משולב המאפשר כניסה למוזיאון תולדות האמנות ולמוזיאון האוצר הקיסרי (Imperial Treasury Vienna), הכרטיס מזכה בכניסה חד פעמית לשני המוזיאונים וניתן לבקר בהם בתאריכים שונים, הכרטיס תקף למשך שנה. בנוסף, תוכלו לרכוש ב – 89 יורו כרטיס של “דלג על התור” המקנה הצטרפות לסיור מודרך של עד 15 משתתפים עם מדריך מקצועי במוזיאון. באתר tiqets, ישנו כרטיס המציע כרטיס “דלג על התור” עם גישה לתערוכות זמניות בעלות של 24 יורו.

הזמנת כרטיסים למוזיאון לתולדות האמנות - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • המוזיאון לתולדות האמנות מומלץ לכולם, החל ממבוגרים עד ילדים, במיוחד לחובבי אמנות והיסטוריה.
  • מומלץ לבקר לפחות שעתיים במוזיאון ולעבור בין כל התערוכות השונות.
  • מומלץ לשלב את ביקורכם עם ביקור ברובע המוזיאונים בוינה ובכיכר מריה תרזה הקרובה.
  • הדרך המומלצת להגיע למוזיאון היא באמצעות תחבורה ציבורית, רכבת תחתית, אוטובוס, רכבת חשמלית.

שאלות נפוצות על המוזיאון לתולדות האמנות

הביקור במוזיאון לתולדות האמנות מומלץ לכל המבקרים בוינה ואוהבים אמנות, היסטוריה וארכיטקטורה.

המוזיאון לתולדות האמנות פתוח במשך כל ימי השנה, אך מומלץ להימנע מביקור בתקופות העמוסות של השנה.

כדאי להשקיע לפחות שעתיים בביקור במוזיאון לתולדות האמנות.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:
    10:00 – 18:00
    ימי חמישי – 10:00 – 21:00
  • מחיר כרטיס הכניסה נע בין 15-18 יורו, לילדים ונוער מתחת לגיל 19 כניסה חופשית.
  • כתובת: Maria-Theresien-Platz, 1010 Wien
  • ההגעה למוזיאון בתחבורה ציבורית נוחה ונגישה, ברכבת התחתית מתחנת Wes tbahnhof ניתן לעלות על קו U3 לתחנת Volkstheater . אם מגיעים מהתחנה Hauptbahnhof ניתן לקחת רכבת חשמלית D עד לתחנת Burgring/Kunsthistorisches. ניתן להגיע גם עם אוטובוס מס/ 57A לתחנת “Burgring”.
  • אתר רשמי: https://www.khm.at/