1. עמוד הבית
  2. »
  3. אוסטריה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. וינה, אוסטריה 2024 – המדריך המקיף | Vienna
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים בוינה
  8. »
  9. ארמון שנברון, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Schönbrunn Palace

ארמון שנברון, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Schönbrunn Palace

עדכון אפריל, 2024

בתקפה הקרובה מספר התיירים בוינה במגמת עלייה שתגיע לשיא שלה בקיץ. כאשר מתכננים ביקור באחת מהאטרקציות האהובות ביותר בעיר, כמו ארמון שנברון מומלץ להזמין כרטיסים מראש - וכך להבטיח את הכניסה שלכם בזמן המתאים לכם ביותר ולחסוך את ההמתנה בכניסה. להזמנת כרטיסים מראש לארמון שנברון: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

ארמון שנברון בכמה מילים

ארמון שנברון (Schönbrunn Palace) הממוקם במערב העיר וינה, הוא ארמון מלכותי היסטורי של שליטי וינה מבית הבסבורג ואחד מנכסי התרבות המפוארים של אוסטריה ומשנות ה-60 של המאה ה-20 הוא מהווה אטרקציה תיירותיות מרכזית בעיר, ומבקרים בו ובגניו המעוצבים מיליוני מבקרים מדי שנה (בגלל הפופולריות של הארמון אנו ממליצים להזמין אליו כרטיסי דילוג על התור מראש, לחצו כאן להזמנת כרטיסי כניסה לארמון שנברון עם 5% הנחה בקוד HAKO5). בדצמבר 1996 הארמון הפך להיות חלק מאתרי המורשת התרבותית העולמית של אונסק”ו.

מזרקת נפטון המרהיבה בגני ארמון שנברוןמזרקת נפטון המרהיבה בגני ארמון שנברון

ההיסטוריה של ארמון שנברון

ההיסטוריה של הארמון מתחילה עוד הרבה לפני שהוא היה ארמון, המבנה הראשון מתוארך למאה ה14, הוא כלל אחוזה שהייתה קרויה קטרבורג (Katterburg), תחנת תירס וחווה חקלאית עם כרמים. במהלך מאות השנים השטח עבר בין חוכרים רבים, יש תיעוד שבשנת 1548 ראש העיר של וינה הרחיב את הנכס והפך אותו לנכס משמעותי. בשנת 1569 השטח נקנה ע”י הקיסר הרומי מקסימיליאן השני (Maximilian II) הוא דאג לגדר את השטח ולהפוך אותו לאזור ציד, אם כי הייתה פינה מיוחדת בפני עצמה עם עופות אקזוטיים (טווסים ותרנגולי הודו). המקום עבר בירושה לקיסר פרדיננד השני (Emperor Ferdinand II), ואשתו אלאונורה פון גונזאגה (Eleonora von Gonzaga) ולאחר מותו של הקיסר בשנת 1642 בנתה אלמנתו טירה שתתאים לחיי החברה העמוסים שניהלה, שם הוחלף השם רשמית לשנברון (Schönbrunn).

במהלך מצוד טורקי על וינה הטירה הושחתה, ובעקבות החלטה של הקיסר לאופולד הראשון להוריש את המקום כבית מגורים לבנו יוזף היה צורך לשפץ מחדש את המקום- למשימה הזו נבחר האדריכל הרומי יוהאן ברנהרד פישר פון ארלך (Johann Bernhard Fischer von Erlach) שהתחיל ב1700 את הבנייה אך לא סיים אותה. הארמון הלא גמור עבר לבת של הקיסר קרל השישי, מריה תרזה (Maria Theresa) שדחפה וקידמה רבות את הרחבתו ופיתוחו של הארמון בעזרת פקאסי (Pacassi) שדאג לעצב אותו בסגנון הרוקוקו- שימוש ניכר בצבעים עדינים הבאים להאיר בניגוד לעיצוב בארוק שהכל מעוצב בנוקשות, קודרות ורשמיות. מריה דאגה לפיתוח הגנים שכללו את שער הניצחון לה גלורייט, מזרקת נפטון, החורבה הרומית ומזרקת האובליסק. הקיסר פרנץ שיפץ את הארמון בשנים 1817-1819 ובין היתר שינה את החזות שעוצבה בסגנון הרוקוקו והעניק לארמון את המראה שניתן לראות היום.

מה רואים בארמון שנברון

לארמון שנברון יש 4 קומות והוא מכיל 1,441 חדרים, מסביבו ישנם גנים מטופחים עם 32 פסלים ואת מבנה לה גלורייט שממוקם על גבעה בגובה 60 מטר שנהרסה במהלך מלחמת העולם השנייה אך שוחזרה מיד ב1947 ושוב ב1995. היות ומבנה הארמון עצום מומלץ להשתמש במדריך הקולי שהארמון מספק ב22 שפות. הארמון מספק מספר רב של סיורים במגוון מחירים בהתאם למה שרואים:

1. הסיור ‘קיסרי’- במשך 40 דקות יוסבר על התקופות השונות של המלוכה הקיסרית וניתן לראות 22 חדרים באגף המערבי ביניהם את החדרים הפרטיים של פרנץ יוזף וא-סיסי.

2. הסיור ‘הגדול’- אורך כשעה בה ניתן לראות גם את האגף המזרחי ולבקר ב40 חדרים מלכותיים וגם לדירות הפרטיות של מריה תרזה (Maria Theresa), כמו גם המגורים של הארכידוכס פרנץ קרל ואשתו הנסיכה סופי (Sophie) כמובן תוך כדי הסתובבות בחללים המפוארים בארמון. אחד השיאים הוא מה שנקרא חדר חרסינה, הוא ממוקם בדירותיהם של מריה תרזה והקיסר פרנץ סטפן מלוריין ושימש אותם כחדר עבודה.

3.’סיור בטירת פרנץ יוזף’ בסיור האורך כשעה ניתן להגיע לאזורים מחוץ לסיור המבקרים, לשוטט בתקופות הסגנוניות של התקופה הקיסרית ולראות את החדרים הייצוגיים והדירות הפרטיות של הזוג הקיסרי פרנץ יוזף ואליזבת (26 חדרים).

4. ‘סיור בטירה-מריה תרזיה’ סיור האורך כשעה בו תוכלו לראות את ציורי הנוף הבארוקיים בחדרים בקומת הקרקע וכן לסייר בחדרי המדינה הטקסיים ולאחר מכן בחדרים היקרים ביותר מהמאה ה -18 מימי מריה תרזה. (25 חדרים)

5. מוזיאון הילדים של ארמון שנברון- מיועד לילדים בגילאים 3-12, בו ניתן לחוות איך ילד חי בתקופה הקיסרית, המוזיאון מלא בתחנות המעשיות המיוחדות, כגון עריכת השולחן, לבישת פאות והתנסות בפאזל הגן הגדול.

ניתן להיכנס לגן שמחוץ לארמון בחינם, אך כניסה לאטרקציות מיוחדת נוספות כגון הגן המלכותי, גן אורנג’רי או המבוך, כמו גם גן החיות, בית הדקלים ובית המדבר- יש צורך ברכישת כרטיסים בהתאם.

שער הניצחון המפואר לה גלורייט בראש הגבעהשער הניצחון המפואר לה גלורייט בראש הגבעה

סרטון על ארמון שנברון

כרטיסים לארמון שנברון

ארמון השנברון הוא אחד מאתרי המורשת התרבותית העולמית של אונסק”ו ובין המקומות הפופולאריים בקרב תיירי וינה בשל גודלו ובזכות ההיסטוריה המפוארת שלו, הוא מוכר גם בשל גניו המרהיבים והארכיטקטורה הבארוקית שלו. בחודשי הקיץ הארמון מוצף במבקרים ולכן מומלץ להצטייד בכרטיסים ללא המתנה בתור או להיכנס עם קבוצות מודרכות, הארמון פעיל גם בלילה בו מתקיימים קונצרטים, נפרט את מגוון הכרטיסים הקיימים:

כרטיס סיור עם דילוג על התור

כרטיס זה מאפשר לכם להצטרף לקבוצה שלא צריכה לחכות בתור אלא היא מדלגת עליו, משך ההדרכה היא שעה וחצי עם מדריך מקצועי בשפות אנגלית, גרמנית או ספרדית בו תסיירו ברחבי ההרמון ותהנו מהחדרים המרהיבים המלווים בהסברים המדריך, בנוסף כרטיס זה כולל גישה לגני הארמון, כרטיס זה מתאים למי שרוצה להנות מהארמון ללא עיכובים תוך העשרת ידע, עלות של הכרטיס היא 42 יורו לאדם ועבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5 יהיו זכאים להנחה של 5%, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

כרטיס דומה הכולל מדריך טיולים וסיור בארמון ובגנים אך כולל גם אוזניות כדי שתוכלו לשמוע את המדריך בבירור ואורך שעתיים, עלות של הכרטיס היא 42 יורו לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

כרטיס כניסה לארמון כחלק מסיור בעיר

כרטיס זה מאפשר לכם להצטרף לקבוצה עם מדריך מקצועי בשפות ספרדית, גרמנית ואנגלית הסיור אורך כ3.5 שעות ונעשה עם המדריך באוטובוס ממוזג איתו תגלו את הקסם של העיר וינה, בין היתר תעברו ברובע המוזיאונים וכמובן גולת הכותרת של הסיור הוא ארמון שנברון אליו תיכנסו ללא המתנה בתור והתנו מסיור מודרך בארמון ובגנים, עלות של הכרטיס היא 59 יורו לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא

כרטיס זהה בעלות של 59 יורו לאדם אך עבור גולשי הכל על שמזינים את הקוד קופון HAKO5 יש זכאות להנחה של 5%, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא

כרטיסים ליליים לארמון

הארמון שוקק חיים לא רק ביום אלא גם בלילה הוא מארח קונצרטים רבים לצד יין משובח או ארוחה מלכותית. כרטיס זה יאפשר לכם להנות מיצירותיהם של מוצרט ושטראוס באולם המלכותי אורנג’רי שנברון, הכרטיס מתאים לכל מי שמחפש ערב זוגי באווירה רומנטית מלכותית, עלות של הכרטיס היא 45 יורו לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא ניתן לשדרג את הכרטיס במקומות vip שכוללים יין משובח בעלות של 45 יורו לאדם ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

ישנו כרטיס המציע סיור לילי בארמון לאחר שעות הסגירה הרשמיות עם מדריך קולי (בשפות אנגלית, צרפתית, גרמנית, איטלקית, ספרדית) ולסיום הצטרפות לקונצרט, הכרטיס מתאים למי שרוצה לנצל את הביקור בארמון כשהוא ריק ממבקרים ורוצה להמשיך לערב רומנטי, עלות של הכרטיס היא 65 יורו לאדם ועבור גולשי הכל על שמזינים את הקוד קופון HAKO5 יש זכאות להנחה של 5%, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

למעוניינים להנות מהקונצרט ולשלב אותו עם ארוחה רומנטית הכוללת 3 מנות במסעדה נבחרת בעלות של 81 יורו לאדם ועבור גולשי הכל על שמזינים את הקוד קופון HAKO5 יש זכאות להנחה של 5%, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

ישנו כרטיס המשלב סיור לילי בארמון, קונצרט וארוחה מלכותית הכוללת 3 מנות במסעדה נבחרת- סה”כ בילוי מלכותי האורך כ5 שעות- מתאים למי שמעוניין לבלות ערב זוגי מושקע ורומנטי, עלות של 99 יורו לאדם ועבור גולשי הכל על שמזינים את הקוד קופון HAKO5 יש זכאות להנחה של 5%, ניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הבא.

הזמנת כרטיסים לארמון שנברון - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור בארמון מתאים לכל מי שרוצה להיחשף לארמון מלכותי עם היסטוריה עשירה. מתאים גם למשפחות עם ילדים.
  • הארמון פתוח כל השנה- מוזמנים לבקר.
  • משך הביקור משתנה ע”פ הסיורים שתבחרו, נע בין שעה עד שעתיים.
  • מומלץ לחבר את הביקור בארמון שנברון עם גן החיות שנמצא בסמוך לארמון.
  • הביקור מתאים למשפחות עם ילדים, יש מוזיאון שמיועד להם במיוחד.
  • אם אתם מעוניינים ללון באזור הארמון מומלץ להתעניין במלון 3 כוכבים Seminarhotel Springer Schlössl פרטים בקישור הבא וכן שווה לבדוק את מלון 3 כוכבים Hotel Viktoria Schönbrunn פרטים בקישור הבא.
  • לא מומלץ להתקרב לאזור עם רכב. אם בכל זאת אתם מעדיפים להגיע עם רכב תוכלו להנות מחניון הצמוד לארמון, בעלות של 4 יורו לשעה ולא יגבו ממכם יותר מ40 יורו ליום(24 שעות). פרטים נוספים בקישור הבא .

שאלות נפוצות על ארמון שנברון

מומלץ לבקר בארמון שנברון לכל מי שרוצה להיחשף לארמון מלכותי עם היסטוריה עשירה. מתאים גם למשפחות עם ילדים.

הדרך המומלצת תלויה מהמקום ממנו יוצאים לארמון, וישנם מספר אפשרויות להגיע:

  • רכבת תחתית- קו U4 לרדת בתחנה שנברון 'Schönbrunn'.
  • חשמלית- קווים 10/60 לרדת בתחנה 'Schloss Schönbrunn'.
  • אוטובוס- 10A לרדת בתחנה 'Schloss Schönbrunn'.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לארמון שנברון, האפשרות המומלצת על ידינו היא:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.

למגוון רחב של כרטיסים לארמון שנברון הכוללים 5% הנחה (באמצעות הקוד HAKO5) לחצו בקישור הזה.

יש אפשרויות רבות לדילוג על התור אשר מתאימות מאוד למי שרוצה לחסוך זמן. אפשרות ראשונה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס אשר כולל סיור מודרך ודילוג על התור בכניסה לארמון שנברון עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) בקישור הזה. אפשרות שניה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס אשר כולל סיור מודרך ודילוג על התור בכניסה לארמון שנברון עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

כן, קיימות אפשרויות לסיורים מודרכים בארמון שנברון. אפשרות המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס לסיור מודרך האורך כ3.5 שעות אשר כולל כניסה לארמון (כולל דילוג על התור) כחלק מסיור בעיר, ביקור ברובע המוזיאונים. כרטיס זה הינו כרטיס עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה וניתן לרכוש אותו בקישור הזה או בקישור הזה הכולל הנחה של 5% בלעדית לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5)

מומלץ לחבר את הביקור בארמון שנברון עם גן החיות של וינה (Vienna Zoo) שנמצא בסמוך לארמון.

בין המלונות המומלצים בוינה וליד ארמון שנברון ניתן למנות את מלון Hilton Vienna Plaza, מלון Hotel Imlauer Wien ומלון הדירות Zoku Vienna.
לקריאה נוספת על מלונות בוינה לחצו כאן.

כן, יש כרטיס המשלב ביקור בארמון שנברון עם אטרקציות נוספות.
לכרטיס וינה פאס המשלב ביקור בארמון שנברון עם אטרקציות נוספות כמו ארמון בלוודר, אוטובוס התיירים של וינה ואפליקציה עם מדריך קולי (ליותר מ110 נקודות עניין בעיר) לחצו כאן או כאן.

סיור הקטקומבות אורך כחצי שעה וביקור במגדל הדרומי בין 20-25 דק, לכן אם תרצו להתסובב בקתדרלה ובמגדל הצפוני מומלץ להשקיע בביקור לפחות שעה וחצי.

מידע שימושי

  • שעות הפתיחה של ארמון:
    1 בינואר- 31 במרץ: 9:30-17:00
    1 באפריל- 30 ביוני: 9:00-17:00
    1 ביולי- 31 באוגוסט: 9:00-17:30
    1 בספטמבר- 31 דצמבר:9:00-17:00
  • מחיר הכניסה משתנה בהתאם למסלולים השונים:
    1.סיור קיסרי – ארמון שנברון : מובגר 22 יורו, ילד (6-18): 15 יורו.
    2. הסיור הגדול – ארמון שנברון: מבוגר: 26 יורו ילד (6-18): 19 יורו.
    3. סיור בטירת פרנץ יוזף מבוגר: 30 יורו ילד (6-18): 21 יורו.
    4. סיור בטירת מריה תרזה: מבוגר: 30 יורו ילד (6-18): 21 יורו.
    5. מוזיאון הילדים של ארמון שנברון מבוגר: 8 יורו ילד (6-18):8 יורו.
  • כתובת: Schönbrunner Schloßstraße 47, 1130 Wien
  • תוכלו להגיע לארמון שנברון במספר דרכים: מחתרת U4- רדו בתחנה שנברון (Schönbrunn)או בחשמלית קווים 10/60- רדו בתחנה (Schloss Schönbrunn) תוכלו להגיע עם אוטובוס 10A ולרדת בתחנה (Schloss Schönbrunn).
  • אתר רשמי: https://www.schoenbrunn.at/en/
  • הכניסה האחרונה לכל האטרקציות היא 45 דקות לפני שעת הסגירה.