1. עמוד הבית
  2. »
  3. רומא 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. חופשה רומנטית ברומא – המדריך המלא לחופשה זוגית נפלאה

חופשה רומנטית ברומא – המדריך המלא לחופשה זוגית נפלאה

כל המידע לזוגות בכל הגילאים המטיילים בעיר

שותף בכיר בכתיבת עמוד זה - ליאור פרג'

מידע כללי

לא משנה בכמה ימים בנו את רומא, כיום ברור שמדובר באחת מפנינות הקסם של אירופה כולה. בירת איטליה נחשבת לאחד היעדים הפופולאריים ביותר בעולם עקב רשימה אינסופית של אטרקציות, ארכיטקטורה מופתית, שלל אפשרויות בילוי וכמובן שגם מטבח הנחשב לאחד המוצלחים בעולם. המאמר הנוכחי מתמקד בהיבט אחד שבולט מאד ברומא, והוא ההתאמה המושלמת שלה לחופשות זוגיות. הנה כל מה שחשוב לדעת על כל המקומות, האתרים, המסעדות והמלונות שיאפשרו לכם להתנהג ברומא כרומנטיקנים.

שימו לב למחפשים חופשה רומנטית ברומא, אנו ממש ממליצים לקרוא את העמוד המקיף שלנו על מלונות ודירות מומלצות לזוגות רומנטיים ברומא




אתרים רומנטיים

אתרים בתוך העיר

רומא היא עיר רומנטית במלוא מובן המילה, מה שבולט כמעט בכל פינה ופינה שלה. ועדיין, גם בעיר הזו ניתן למצוא אתרים שלוקחים את הרומנטיקה מספר צעדים נוספים קדימה. זה מתחיל עם הכיכרות (“פיאצות”), המצריכות ביקור הן ביום והן בלילה. בעיני רבים, הכיכר מהרשימה מכולן היא פיאצה נבונה (Piazza Navona), במרכזה של הכיכר מזרקת ארבע הנהרות וסביבה ארמונות בסגנון הבארוק, אמני רחוב וכן מסעדות ובתי קפה (מומלצים פחות עקב המחירים הגבוהים). פיאצה דל פופולו (Piazza del Popolo), הידועה גם בתור “כיכר העם”, מעוצבת בסגנון ניאו קלאסי ובמרכזה בולט האובליסק המצרי, המגיע לגובה של כ-36 מטר. מהכיכר יוצאים מסלולי הליכה לאזורים החשובים של רומא, כשבלא מעט מועדים מתקיימים בה אירועים וקרנבלים ססגוניים.

מזרקת הנהרות בפיאצה נבונה (צילום מקורי)

אתרים אחרים ברומא מציעים את התפאורה המושלמת ביותר לכל תמונה זוגית, גם אם ברור שהפופולאריות שלהם מבטיחה שלא תהיו בהם לבד, בלשון המעטה. פונטנה די טרווי (Fontana Di Trevi) היא מזרקה מרשימה במיוחד, במרכזה פסל המורכב כשלעצמו ממספר פסלים. מעבר להתרשמות מהאריכטקטורה מרשימה, אל תוותרו על זריקת מטבעות למימי המזרקה, מה שיאפשר לכם להבטיח שני דברים: חזרה לרומא בעתיד (מטבע אחד) או הבעת משאלה (מטבע שני).

הפסל במרכז מזרקת די טרווי (צילום מקורי)הפונטנה די טרווי מיצירות האומנות והאדריכלות היפות של רומא הרנססית (צילום מקורי)

תצפית מטירת סנט אנג'לו לכיוון הותיקן ונהר הטייבר (צילום מקורי)תצפית מטירת סנט אנג’לו לכיוון הותיקן ונהר הטייבר (תמונות מקור)

מזרקה פופולארית אחרת היא מזרקת הספינה, המהווה חלק מכיכר פיאצה אספניה (Scalinata di Piazza di Spagna). אל תוותרו על ישיבה על המדרגות הספרדיות המוכרות הסמוכות לכיכר, מסימני ההיכר של רומא. המלצה אחרת היא לבקר בטירת סנט אנג’לו (Castel Sant’Angelo), בסמוך לה נמצא גשר בעל שם זה וקבר אדריאנוס. מעבר לארכיטקטורה המרשימה ולפסלי המלאכים, אל תוותרו על כוס קפה בבית הקפה הקטן במצודה, ממנו נשקף נוף מרהיב ורומנטי – רבים הם המגיעים לטירה לערב שקיעה רומנטית.

המוני תיירים ביום כל הקדושים על המדרגות הספרדיות  (צילום מקורי)

המעוניינים לקבל קצת שקט ואינטימיות, דרישת חובה בטיול זוגי, יכולים לעשות זאת גם כן. פארק וילה בורגזה (Villa Borghese) מציע עבור המבקרים בו ספסלים ומסלולי הליכה למכביר, אגם מלאכותי בו ניתן להשכיר סירה, פסלים, מזרקות ויצירות אומנות רבות. מומלץ להגיע למרפסת של גבעת פיצ’ו, בחלקו הדרום המערבי של הפארק, המספקת את אחת מנקודות התצפית היפות ביותר על העיר.

האגם בפארק וילה בורגזה - אפשרות מקסימה לבילוי רומנטי

האגם בפארק וילה בורגזה – אפשרות מקסימה לבילוי רומנטי

סרטון מידע על פיאצה נבונה מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

לא ניתן לדבר על רומא הרומטית בלי לדבר על רובע הטרסטוורה – רובע עתיק ופולארי שאין בו נקודת עניין אחת – כל הרובע כולו הוא רובע מקסים יפה ושוקק – ניתן למצוא בו לא מעט מסעדות קטנות והוא אופציה נעימה לטיול זוגי – קחו בחשבון שבקיץ הוא מלא וממש לא אזור שקט לא ביום ולא בשעות החשכה.

סמטאות רובע הטרסטוורה

סמטאות רובע הטרסטוורה

טיולי יום מחוץ לעיר

מגוון האטרקציות האינסופי של רומא מביא לכך שרבים בוחרים לשהות בתחומי העיר עצמה משך כל הביקור, כאשר ניתן למצוא בה מספיק מה לעשות לתקופה של שבועות. ובכל זאת, אם יש לכם זמן או רצון לשנות קצת אווירה, אתם יכולים לצאת מתחומי העיר. במרחק של כשלושים ק”מ מבירת רומא ממוקמת העיירה טיבולי, ובה מספר וילות מרשימות מאד, המציעות בתוכן את כל מה שרומנטי, ירוק ופסטורלי. המוכרת שבהן היא Villa d’Este, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו. המתחם כולל בתוכו אינספור שבילים שבהם צמחים, מפלים, פסלים, מזרקות ועוד, כשחלק מהפריטים הם בדרגת אומנות של ממש: “שדרת מאה המזרקות”, “מזרקת האורגן” או מזרקת הינשוף”. אם יש לכם זמן, אתם יכולים לבקר גם בוילות המרכזיות האחרות בעיירה, וילה אדריאנה (Villa Adriana) ווילה גרגוריאנה (Villa Gregoriana). אל טיבולי והוילות שלה ניתן להגיע באמצעות רכבת או אוטובוס (לפרטים והזמנה), כשאופציה אחרת היא להזמין סיור מאורגן למשך מספר שעות היוצא מרומא עצמה (להזמנה עם אפשרות ביטול).

רכישת כרטיסים לאתרים ברומא וסביבתה המתאימים לחופשה רומנטית

בסביבת רומא נערכים מספר טיולי יום נוספים, כשהאפשרויות המקובלות הן טיול יום לאי פונזה (כולל שייט, עצירות לשחייה בים, זמן חופשה באי וארוחת צהריים) או טיול יום לחוף ספרלונגה. זהו חוף ים רגוע הממוקם דרומית לרומא, מרחק של כשעתיים נסיעה, כאשר הטיול כולל הסעות, סיורים בעתיקות שבאזור החוף וזמן פנוי למנוחה ולרחצה. ניתן לשדרג את הטיול ולהוסיף אליו גם שייט.

אנחנו אוכלים גלידה ליד הפנתאון (כשהיינו קצת יותר צעירים, צילום מקורי שנת 2009)

מסעדות רומנטיות

אין הרבה מטבחים “סקסיים” יותר מאשר המטבח האיטלקי, שיכול להגיע לרומא לרמת אומנות קולינרית של ממש. ברומא רשימה ארוכה של מסעדות איכותיות, המציעות מעבר לאוכל גם עיצוב פנים מיוחד, אווירה ייחודית ושלל אטרקציות ייחודיות (הופעות ג’אז, לדוגמא). כמובן שהמסעדות הרומנטיות יהיו בדרך כלל גם יקרות יותר, אם כי עבור זוגות המעוניינים בערב רומנטי במיוחד לציון יום נישואין, למשל, הן מהוות פתרון אידיאלי.

מספר מסעדות רומנטיות מומלצות במיוחד ברומא הן:

  • Quinzi & Gabrielli – מסעדת דגים ופירות ים יוקרתית, עם מנות מיוחדות, איכותיות וטריות. העיצוב במקום הוא קלאסי והמיקום, בסמוך לפנתיאון, אטרקטיבי במיוחד.
  • Alla Rampa – מסעדה איטלקית גדולה, הסמוכה למדרגות הספרדיות. מציעה תפריט מגוון ועשיר, עם קפה איכותי, תפריט יינות עשיר וריזוטו משובח במיוחד.
  • La Roseta – מסעדה נחשבת מאד, אף היא מתמחה בפירות ים ובדגים. הטעם חד פעמי והנוף ייחודי (המסעדה משקיפה לקולוסיאום), אך המחיר גבוה.
  • La Pergola – מסעדת שף בה ניתן ליהנות מארוחת טעימות איכותית. נמצאת בגבעות המשקיפות על הוותיקן.
  • Volee – מסעדת גורמה איכותית, המציעה את המיטב של המטבח האיטלקי. מרוחקת מעט ממרכז העיר, אך כמעט כל מי שביקר בה טוען שהחוויה שווה את המאמץ.

ריזוטו משובח ואווירה אותנטית – Alla Rampa
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של המסעדה)

מלונות רומנטיים

בחירה של בית מלון הוא משתנה מרכזי במשוואת ההנאה מהחופשה. עקב העובדה שרומא עיר יקרה באופן יחסי, ובהתחשב בכך שמרבית הזוגות המגיעים אליה עושים זאת על מנת לטייל, ולא לנוח, דומה שהמלונות המפוארים יותר שמציעה העיר אינם בהישג ידם של הזוג הישראלי הממוצע. ועדיין, אם רק מחפשים ניתן למצוא הרבה מאד מלונות רומנטיים ברומא, המציעים עיצוב מופתי או קלאסי (למשל, מלון הנמצא בבניין עתיק), תשתיות תיירותיות מלאות, יחס חם וכל מה שדרוש לבילוי הזוגי המפנק (ראה מידע נוסף בעמוד מלונות לחופשה רומנטית ברומא).

לפניכם מספר המלצות על מלונות ברומא שמתאימים לבילוי זוגי (כולם חלק מהרשימה שלנו המאגדת את המלונות המומלצים ברומא):

מלון Gran Melia Rome מרגישים את הרומנטיקה באוויר

אירועים מיוחדים

במספר מועדים לאורך השנה, רומא לובשת חג והופכת את הביקור בה למיוחד אפילו יותר. בעיר נערכים לא מעט אירועים המוניים, פסטיבלים וחגים מקומיים, חלק מהם מציעים את האווירה הרומנטית ביותר לזוגות הנמצאים בעיר. אחד האירועים המרכזיים הוא יום האישה הבינלאומי (GIoranta Internazionae Della Donna), במסגרתו מעניקים הגברים האיטלקיים פרחי שיטה צהובים לבנות הזוג שלהם. זוגות בכלל, ונשים בפרט, יכולים ליהנות מלא מעט פינוקים במסעדות ובאתרים השונים של העיר ביום זה.

ב-14 לפברואר מצוין מדי שנה בכל רחבי אירופה, וגם ברומא, חג האהבה הנוצרי, ה-Valentine’s Day. כל הפעילויות הרומנטיות שהוזכרו מעלה הופכות לרומנטיות יותר ביום הזה, כשאתרי הבילוי (או אפילו מוקדי התיירות) מציעים הצעות שלא ניתן לסרב להן לבני הזוג החוגגים בהם את המאורע. עקב התפוסה הגבוהה של מקומות הבילוי ביום זה, ניתן בהחלט לשקול באופן חיובי הזמנה של מקום מבעוד מועד.

כדורגל והופעות

העובדה שרומא נחשבת לעיר תרבותית מאד, נותנת את אותותיה גם על קטגוריית הבילוי הלילי. העובדה היא שבעיר ניתן למצוא הרבה מאד מופעים ואירועים מיוחדים, כולל של מיטב הלהקות, הזמרים והזמרות שהעולם מכיר. כאשר מגיעים לעיר מומלץ לברר אילו אירועים צפויים בה במועד ההגעה, ולראות אם אחד מהם מדבר אליכם.

חוויה אחרת היא ביקור באצטדיון האולימפיקו (Olimpico), הנחשב לגדול ביותר באיטליה ולאחד הגדולים באירופה. הוא הוקם ב-1937 ומארח מאז משחקי כדורגל של שתי הקבוצות הבולטות של העיר, רומא ולאציו. ביקור במשחק כדורגל ברומא הוא חוויה מרתקת, כאשר יש שמגדירים את האווירה באצטדיון כאחת החמות באירופה. חלק מהאירועים המוזיקליים והמופעים נערכים אף הם באצטדיון. כרטיסים זוגיים הם הבסיס לחלוקת הכרטיסים ולכן יחסית פשוט למצוא שני מקומות צמודים באירועים בעיר.

באתר שלנו תוכלו לראות בעמוד על כדורגל והופעות ברומא את רשימת האירועים והמשחקים הקרובים הצפויים ברומא, ואף לרכוש כרטיסים לכל אחד מהם – אפשר גם להתייעץ עימנו כיוון שלא לכולם יש צורך הבזמנה מראש דרך סוכנים (הזמנה מראש עולה יותר כסף מהזמנה בעיר או הזמנה ישירות מאתרי הקבוצות או מאתרי המועדונים).

אטרקציות זוגיות מהנות

בנוסף לאתרים ה”קבועים” של רומא, העיר מציעה מספר אטרקציות חווייתיות בהן ניתן לקחת חלק בזוג. סיורים קולינריים מאפשרים להיחשף לפן הקולינרי העשיר והאהוב מאד של רומא, כאשר ניתן לבחור סוגים שונים של סיורים: סדנת אוכל איטלקי מלאה, סיור פיצה רגלי, סיור לילי הכולל ארוחת ערב, סיור טעימות יין ואוכל או אפילו סיור ספורטיבי, המשלב טיול אופניים חשמליות עם עצירה במאפיות ובגלידריות אשר העיר ידועה בהם. פרטים נוספים תוכלו לקרוא בעמוד סיורים קולינריים ברומא.

יש דרכים מהנות או אפילו הרפתקניות מאד לראות את רומא וסביבתה. האופציה הראשונה היא לעשות זאת מהאוויר, באמצעות טיסה בכדור פורח בשמי רומא ומחוז לאציו. הטיסה נמשכת כשעה ומשקיפה על האזורים המרהיבים של האזור, ממבט הציפור, כשעם הנחיתה לקרקע מרימים כוסית שמפניה. המעוניינים לחוות את רומא דרך הים (או למעשה – הנהר), יכולים להזמין שייט על גדותיו של נהר הטייבר. אפשר להזמין סוגים שונים של טיולי שייט, כולל שייט לילי הכולל ארוחת ערב או טיולי שייט יומיים לאיים שבמערב איטליה, כפי שהזכרנו מעלה.

טיסה בכדור פורח בשמי רומא מחוז לאציו
(צילום: וויטור)




המלצות לחופשה רומנטית ברומא

  • רומא אינה עיר זולה, בטח עבור זוג הנוסע יחדיו ולמעשה מצריך תשלום כפול על כל אטרקציה או אתר תיירותי. כדי להוזיל את התמונה, או אפילו לקצר את התורים, ניתן בהחלט לשקול בחיוב רכישה של כרטיס רומא סיטי פאס (Rome City Pass), הנחשב לאחד המוצלחים שבכרטיסי התיירים באירופה.
  • אפילו כשמעוניינים לבקר מראש באטרקציות ה”זוגיות” יותר, לא ניתן להוציא מהתמונה את אתרי החובה האחרים של רומא. בביקור אחד לא תספיקו לראות את הכל, ולכן חשוב לתכנן מראש את הביקור ולהגדיר מהם האתרים המדברים אליכם ביותר.
  • זוגות המגיעים לחופשת ירח דבש או לציון יום נישואין, עשויים לקבל הטבות שונות בבתי המלון ובמסעדות. אתם בהחלט יכולים לציין עובדה זאת כשאתם מגיעים למקום בילוי או אירוח.
  • יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בחופשה זוגית שאינם קשורים בהכרח ליעד אליו אתם נוסעים אלא לנסיעה רומנטית של תיירים פחות מנוסים ואנו ממליצים לבדוק. הרבה דברים היום בתכנון החופשה יכולים לפגוע בחוויה שלכם בכל מיני שלבים. למשל נושא של הושבה ביחד בטיסה (הרבה יעדיפו להוסיף את התשלום לחברות שדורשות זאת ולשבת אחד ליד השניה). או נושא של סוג המלון - שכדאי מאוד שבחופשה הרומנטית שלכם תקפידו לוודא שהחדר הוא דאבל רום ולא טווין רום.