ליסבון קארד – המדריך המקיף בעברית | Lisbon Card

ליסבון קארד בכמה מילים

ליסבון, בירתה של פורטוגל היא עיר אירופאית קלאסית גדולה למדי שיכולה לסחרר את אלו המבקרים בה במגוון האופציות של דברים לעשות ולראות בה. ליסבון היא העיר הגדולה בפורטוגל (הבאה בתור אחריה מבחינת גודל היא פורטו, עיר נוספת מומלצת לביקור), ועל מנת להספיק כמה שיותר ממנה אנו ממליצים לרכוש את ליסבון קארד (Lisbon Card), כרטיס הטבות כולל ומקיף המיועד למי שמעוניין “לחרוש” את ליסבון ולהכיר אותה דרך ביקור באתרים ובאטרקציות האייקוניים שבה. זהו כרטיס חבילה אשר מקנה גישה למספר גדול ומכובד של האטרקציות המובילות ומגוון אתרים ומוקדי עיניין שונים. יש סוגים שונים של כרטיסים בסגנון זה, והעיקר הוא הכניסה למספר אתרים רב, תחבורה ציבורית חופשית והנחות במסעדות וחנויות שונות שמשתתפות בחבילה. תוכלו לדוגמה להנות מגישה חופשית לתחבורה ציבורית, כניסה לאטרקציות מובילות כגון  מנזר ז’ירונימוש (Jerónimos Monastery), המוזיאון הלאומי לאמנות עתיקה (Museo Nacional de Arte Antigua), מוזיאון האוצר המלכותי (Museu do Tesouro Real) ועוד (מידע נוסף על אטרציות בליסבון תוכלו לקרוא בעמוד הבא).

מיקום המנזר על שפת הנהר הפך אותו לפופולרי מנזר ז’ירונימוש – אחד מהאטרקציות המובילות שליסבון קארד מציע

מה כולל ליסבון קארד

ליסבון קארד מאגד יחד את כל האירגונים והתכנונים שצריך לעשות על מנת להגיע לאטרקציות שבחרתם לבקר ביעד הטיול שלכם. החבילה כוללת את הכניסה לאטרקציות ואתרים המרכזיים והפופולארים ביותר בליסבון עם הטבה של דילוג על התור לחלקן. תוכלו למצוא ברשימה מוזאונים לאומיים, כנסיות, פארקים, בניינים היסטוריים, מנזרים ועוד (למידע מפורט על אטרקציות בליסבון לחצו כאן). מלבד זאת בעזרת הכרטיס ניתן לקבל הנחה במגוון מסעדות וחנויות ברחבי העיר. בנוסף, החבילה כוללת את ההגעה והחזרה מהמקום בתחבורה ציבורית חופשית באוטובוסים, במטרו ובחשמליות, ומדריך יסודי שמסביר כיצד להשתמש בכרטיס באופן מיטבי. ניתן לרכוש ליסבון קארד שתקף ל24, 48, או 72 שעות. החבילה מאפשרת לחסוך זמן וכסף, ולבקר בגולות הכותרות של ליסבון.

סרטון על ליסבון קארד

מנזר ז’ירונימוש – אטרקציה מומלצת לרוכשי ליסבון קארד

מנזר ז’ירונימוש הוא אחד מהאתרים ההיסטוריים המרשימים ביותר של ליסבון. כמנזר עתיק ששרד עוד מהמאה ה-15, עת היה מקום משכנם של יורדי ים למניהם שהגיעו כדי להתפלל למריה הקדושה, הוא מהווה מקום מומלץ למבקרים שרוצים להבין את ההיסטוריה של ליסבון ופורטוגל על בוריה. הן מבפנים והן מבחוץ מדובר במבנה אדריכלי מרשים ששווה ביקור במסגרת ליסבון קארד. 

מנזר ז'ירונימוש במבט מבפנים - סגנון האדריכלות ההיסטורי ניכר מכל פינהמנזר ז’ירונימוש במבט מבפנים – מבנה אדריכלי מרשים ומומלץ לביקור במסגרת ליסבון קארד

מגדל בלם – המגדל שלא כדאי לפספס עם ליסבון קארד

מגדל בלם מהווה לאחד מסמליה היפים ביותר של ליסבון. המגדל אשר ניצב על גדת נהר הטיחו יוצר נוף ציורי שנראה כלקוח מהאגדות, ומחייב ביקור בו כדי להבין מקרוב את ההיסטוריה והמורשת המפוארות של ליסבון. מגדל בלם הוכרז כאתר מורשת של אונסק”ו בשל היותו עדות לעבר של ליסבון אשר היתה עיר אסטרטגית מבחינה ימית: המגדל היה חלק ממערך ביצורים שלם והיווה כנקודת הכניסה הימית לבירת פורטוגל. ביקור בו שווה במיוחד בזכות ליסבון קארד, וגם בשל קרבתו למנזר ז’ירונימוש – האטרקציה השכנה שכוללה גם היא בכרטיס.

נוף מרהיב על נהר הטחו מגג מגדל בלםנוף מרהיב על נהר הטחו מגג המגדל

מעלית סנטה ג’וסטה – אטרקציה חינמית מובילה במסגרת ליסבון קארד

מעלית סנטה ג’וסטה (Elevador de Santa Justa) נמצאת במרכז ההיסטורי של ליסבון, נבנתה בתחילת המאה ה-20 על מנת לסייר למקומיים לעבור בין מחוזות בעיר. המעלית המעוצבת בצורה מאונכת מציעה אמצעי תחבורה מצד אחד ואפשרות לראות נופים פנורמיים יפהיפיים מהצד השני. בהחלט אטרקציה מומלצת למימוש במסגרת כרטיס ליסבון קארד. 

מעלית סנטה ג'וסטה - יותר מרק דרך הגעה נוחה אל באירו אלטומעלית סנטה ג’וסטה – לא רק דרך הגעה אלא אפשרות לראות נוף פנורמי מרשים

אפשרויות רכישת כרטיסים לליסבון קארד

רכישת כרטיס ליסבון קארד ל24, 48, או 72 שעות

רכישת כרטיס ליסבון קארד תספק לכם את האפשרות לבחור האם ברצונכם לממש אותו לאורך 24, 28 או 72 שעות בהתאם לאורך ביקורכם המתוכנן בליסבון. המחיר למבוגר ל24 שעות הוא 21 יורו, ל48 שעות הוא 35 יורו, ול72 שעות הוא 44 יורו (כרטיס לילדים מגיל 4 עד 15 ניתן לרכוש במחירים מוזלים). הכרטיס מספק אפשרות כניסה לשפע של אטרקציות עם דילוג על התור בחלקן, בניהן:

  • מנזר ז’ירונימוש (Jerónimos Monastery)
  • מגדל בלם (Belém Tower)
  • המוזיאון הלאומי לאמנות עתיקה (National Ancient Art Museum)
  • מעלית סנטה ג’וסטה (Santa Justa Elevator)
  • הארמון הלאומי מאפרה (Mafra National Palace)
  • הפנתיאון הלאומי (National Pantheon)
  • מוזיאון צ’יאדו – המוזיאון הלאומי לאמנות עכשווית (Chiado Museum – National Museum of Contemporary Art)
  • תחבורה ציבורית בחינם
  • הנחות למסעדות ומרכזי קניות נבחרים

ועוד. אנו ממליצים להשתמש בכרטיס לצורך כניסה ללפחות שתי אטרקציות ביום על מנת שהמחיר ייצא משתלם בעבורכם, וכמובן להשתמש באפשרות התחבורה הציבורית שהוא מציע.

  • לרכישת כרטיס ליסבון קארד עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן
  • לרכישת כרטיס ליסבון קארד עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

רכישת כרטיסים משולבים: ליסבון קארד יחד עם כרטיס למופע פאדו (Fado, מוזיקה פורטוגלית מסורתית)

כרטיס זה הוא כרטיס משולב הכולל גם את ליסבון קארד (על שלל האטרקציות שהוא מציע, כולל גישה חופשית לתחבורה ציבורית) וגם צפיה אקסלוסיבית במופע פאדו: מוזיקה פרטוגלית מסורתית חיה, חווייה תרבותית ממולצת למבקרים בליסבון. הכרטיס מתאים למי שרוצה הן להנות מאטרקציות בולטות בליסבון והן לחוות מופע תרבותי מיוחד בצורה משולבת ומשתלמת מבחינת מחיר.

  • לרכישת כרטיס ליסבון קארד יחד עם כרטיס למופע פאדו עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

רכישת כרטיסים משולבים: ליסבון קארד יחד עם אוטובוס התיירים של ליסבון

כרטיס אטרקטיבי זה מציע הן רכישת כרטיס ליסבון קארד (למשך זמן לבחירתכם – 24, 48 או 72 שעות) והן סיור באוטובוס התיירים של ליסבון (Hop-on Hop-off Bus Lisbon) למשך 24 או 48 שעות לבחירתכם. כרטיס משולב זה נותן גישה ליותר אפשרויות מאשר כרטיס ליסבון קארד הרגיל ומיועד למי שרוצה להעשיר את חווייתו בליסבון ככל האפשר ולהנות מכמה שיותר דברים שיש לה להציע. אם משתמשים במירב האטרקציות, באוטובוס ובתחבורה ציבורית, הכרטיס יוצא בהחלט משתלם וכדאי.

  • לרכישת כרטיס ליסבון קארד יחד עם אוטובוס התיירים של ליסבון עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

רכישת כרטיסים משולבים: ליסבון קארד יחדע עם גישה לאטרקציות בסינטרה (Sintra Pass)

כרטיסים אלו מציעים הן את ליסבון קארד כולל גישה לשלל האטרקציות שהכרטיס מציע, והן את סינטרה פאס (Sintra Pass) – הכולל גישה לאטרקציות נבחרות בעיר סינטרה הסמוכה. מבין האטרקציות שכרטיס סינטרה פאס מציע תוכלו למצוא גישה ודילוג על התור לטירת המורים (Castle of the moors), גישה לפארק וארמון פנה בסינטרה (Pena Palace and Park), ואפליקיציה הכוללת הדרכה קולית מודרכת יחד עם מפות מפורטות לסינטרה (למידע על אטרקציות נוספות בסינטרה לחצו כאן). הכרטיס המשולב מתאים למי שזמנו בידו ומעוניין להרחיב את הביקור בליסבון לעיר נוספת היסטורית ומרתקת, ולבלות ככל האפשר באטרקציות הנבחרות בשתי הערים הללו.

  • לרכישת כרטיס ליסבון קארד יחד עם סינטרה פאס עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן.

רכישת כרטיס ליסבון קארד יחד עם סיור מודרך באטרקציות מובילות בליסבון

כרטיס זה מציע סיור מודרך בליסבון יחד עם כניסה לאתרים נבחרים במסגרת ליסבון קארד. הכרטיס כולל סיור מודרך למשך 8 שעות, דילוג על התור לאטרקציות נבחרות, וליווי והדרכה מפי מדריך מוסמך במסגרת של קבוצה קטנה (עד 12 איש). הסיור כולל נסיעה בחשמליות של ליסבון, למידה על אודות ההיסטוריה של ליסבון, סיור במגדל בלם ומגל ז’ירונימוש כולל כניסה אליהם וסיור מודרך בתוכם. כרטיס זה מתאים למי שמעוניין להעשיר את ידיעותיו ההיסטוריות על אודות ליסבון ואתריה, ולשמוע מידע בצורה חיה ממדריך מוסמך בעל ידע.

  • לרכישת כרטיס ליסבון קארד יחד עם סיור מודרך באטרקציות מובילות בליסבון עם אפשרות ביטול לחצו כאן

הזמנת ליסבון קארד- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לליסבון קארד

  • ליסבון קארד מומלץ למי שמטייל בליסבון ומעוניין להכיר את העיר דרך האתרים והאטרקציות המרכזיים בה. אם אתם מעוניינים להספיק הרבה בליסבון כדאי לשקול לרכוש את הכרטיס, הוא הופך למשתלם ביותר לאחר מימוש ביקור בלפחות 2 אטרקציות ביום. הכרטיס מומלץ בייחוד לאלו אשר מתכננים לשהות בעיר בין יום לשלושה ימים ולהספיק בזמן הזה כמה שיותר במינימום מחיר.
  • הזמן המומלץ לביקור בליסבון ולממש את הכרטיס הוא במרץ-מאי או ספטמבר-אוקטובר, אז מזג האוויר נעים ואין יותר מדי תיירים כמו בתקופות העמוסות ביולי ואוגוסט
  • מתכננים לשהות בליסבון למשך יום, יומיים או שלושה? בהתאם לתכנונים שלכם תוכלו לרכוש את הכרטיס הנבחר ל24, 48 או 72 שעות, כאשר יש הנחה על רכישת הכרטיס ליותר מיום אחד (כלומר כרטיס אחד ל48 שעות משתלם יותר לרכישה מאשר שני כרטיסים נפרדים של 24 שעות).
  • הכרטיס מתאים מאוד למשפחות עם ילדים בשל אפשרויות ההנחה שהוא נותן ועצם זה שהוא חינמי לילדים מתחת לגיל 3.
  • ליסבון קארד כולל שימוש חופשי בתחבורה הציבורית ברחבי העיר וזוהי הדרך המומלצת להתנייד בעיר. לא מומלץ להשכיר רכב בעיר ליסבון, במיוחד אם אתם בוחרים לרכוש את ליסבון קארד.
  • לאלו המעוניינים לחוות את ליסבון באופן מקיף ועמוק יותר ממה שליסבון קארד מציע, אנו מציעים לעיין במגוון אפשרויות רכישת הכרטיסים המשולבים שהצענו בחלק זה של העמוד. בין היתר תוכלו לרכוש כרטיס משולב ליסבון קארד וסינטרה פאס ולהנות מסיור ואטרקציות בשתי הערים, או כרטיס משולב ליסבון קארד ואוטובוס התיירים – למקסימום חוויות וארטקציות בליסבון במחיר משתלם.

שאלות נפוצות על ליסבון קארד

ליסבון קארד מתאים למי שמטייל לליסבון ומעוניין להכיר את האזור דרך האתרים והאטרקציות המרכזיים והאייקונים הרבים שפזורים בעיר ובסביבתה. החבילה מאפשרת לחסוך בזמן וכסף ולהספיק לראות נקודות עיניין רבות שמספרות את סיפורה של ליסבון. הכרטיס מומלץ במיוחד לאלו המתכננים לשהות בעיר בין יום לשלושה ימים ולהספיק בזמן זה כמה שיותר במינימום מחיר.

ליסבון קארד מאגד יחד את כל האירגונים והתכנונים שצריך לעשות על מנת להגיע לאטרקציות שבחרתם לבקר ביעד הטיול שלכם. החבילה כוללת את הכניסה לאטרקציות ואתרים המרכזיים והפופולארים ביותר בליסבון עם הטבה של דילוג על התור לחלקן. תוכלו למצוא ברשימה מוזאונים לאומיים, כנסיות, פארקים, בניינים היסטוריים, מנזרים ועוד (למידע מפורט על אטרקציות בליסבון לחצו כאן). מלבד זאת בעזרת הכרטיס ניתן לקבל הנחה במגוון מסעדות וחנויות ברחבי העיר. בנוסף, החבילה כוללת את ההגעה והחזרה מהמקום בתחבורה ציבורית חופשית באוטובוסים, במטרו ובחשמליות, ומדריך יסודי שמסביר כיצד להשתמש בכרטיס באופן מיטבי. ניתן לרכוש ליסבון קארד שתקף ל24, 48, או 72 שעות. החבילה מאפשרת לחסוך זמן וכסף, ולבקר בגולות הכותרות של ליסבון.

  • לפירוט על אטרקציות הכלולות בליסבון קארד לחצו כאן.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לליסבון קארד. האפשרויות המומלצות על ידינו הן:

  • לרכישת כרטיס ליסבון קארד עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן
  • לרכישת כרטיס ליסבון קארד עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

למידע נוסף על אפשרויות רכישת כרטיסים שונות הכוללות כרטיסים משולבים של ליסבון קארד עם אטרקציות נוספות, סיור מודרך באטרקציות הנבחרות בליסבון יחד עם ליסבון קארד, ועוד, לחצו כאן

אם אתם מתכננים לבקר ביותר מ2-3 אטרקציות בליסבון ולהשתמש בתחבורה הציבורית בה, המחיר של ליסבון קארד בהחלט משתלם. כניסה לכל אטרקציה בנפרד תעלה כמה עשרות יורו, וכשמדובר במשפחה עם ילדים המחירים עולים בשל כמות הכרטיסים. על כן אנו בהחלט ממליצים לרכוש אותו במידה ואתם מתכננים לבקר בכמה אטרקציות במשך יום, יומיים או שלושה.

אם, לעומת זאת, אתם רוצים לבקר באטרקציה אחת בודדה בליסבון או בשתיים בלבד, או אם אתם מתכננים שהייה של רק כמה שעות בליסבון כך שאין לכם הרבה זמן להספיק מספר אטרקציות, היינו ממליצים לחשוב שוב על רכישת הכרטיס או פשוט לא לרכוש אותו ולהכנס לאטרקציה במחיר רגיל.

כן, כרטיס ליסבון קארד מספק אפשרות תחבורה ציבורית חינם, ובכך חוסך רבות ומאפשר הסתובבות באופן חפשי בעיר.

כן, כרטיס זלצבורג קארד מומלץ בהחלט למשפחות עם ילדים. במירב האטרקציות שהכרטיס מציע כניסה אליהן חינם (כדוגמת מנזרים מרשימים) ילדים יהנו מאוד לבקר, וגם בחלק מהמוזיאונים או בנסיעה בחשמלית. בנוסף, הוא מקנה הנחה משמעותית לילדים ברכישתו ועל כן הוא בהחלט מומלץ למשפחות שמגיעות לבקר בליסבון.

יש 3 אפשרויות לתוקף הכרטיס: 24 שעות, 48 שעות, ו-72 שעות. מחירי הכרטיס בהתאם לתוקף משתנים, אך עדיין מדובר על הנחה משמעותית אם תבחרו למשל את האופציה של 72 השעות ותרצו לבקר באטרקציות רבות בעיר.

מידע שימושי

  • מחירי ליסבון קארד למבוגר: 21 יורו ל24 שעות, 35 יורו ל48 שעות, 44 יורו ל72 שעות.
  • מחירי ליסבון קארד לילדים (גילאים 4-15): 13.50 ל24 שעות, 19.50 יורו ל48 שעות, 23 יורו ל72 שעות.
  • ילדים מגיל 3 ומטה יכולים להנות מליסבון קארד בחינם.
  • לאחר ההזמנה תרבלו כרטיס דיגיטלי לסמארטפון שלכם אשר יש להחליפו לכרטיס פיזי באחד ממשרדי Ask Me Lisboa – תוכלו למצוא סניפים של משרדים אלו בשדה התעופה ליסבון, או במקומות הבאים ברחבי העיר: Terreiro Do Paço,  Cais do Sodré, Centro Tejo, Codfish History Center.
  • שימו לב שלא כל האטרקציות נגישות לבעלי מוגבלות תנועה ולעגלות, לכן יש לשקול זאת לפני רכישת הכרטיס ולפני הבחירה לאלו אטרקציות להגיע באמצעותו.
  • אנרדטאות ומוזיאונים רבים סגורים בימי שני, ולכן יש לתכנן את הביקור בהתאם למידע זה (להגיע בימים אחרים, או לא להזמין את הכרטיס אם ביקורכם מוגבל ליום שני).
  • בתאריכים הבאים מונומנטים לאומיים רבים סגורים: 1 לינואר, היום הראשון של חג הפסחא, 1 במאי, 24 ו-25 בדצמבר, ובחגים עירוניים (13 ביוני בליסבון ו29 ביוני בסינטרה)
  • הכרטיס מאפשר כניסה חד פעמית לכל אטרקציה בה תבחרו לבקר.