מנזר ז’ירונימוש, ליסבון – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Jerónimos Monastery

עדכון אפריל, 2024

בתקפה הקרובה מספר התיירים בליסבון במגמת עלייה, שתלך ותתגבר ככל שנתקרב אל הקיץ. ולכן כשמתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, כמו מנזר ז’ירונימוש מומלץ להזמין כרטיסים מראש, במיוחד אם מתכננים להגיע בסוף שבוע. הזמנה מראש תאפשר לכם להבטיח את כניסתכם במועד המתאים לכם ביותר ותחסוך לכם המתנה בתור לרכישת הכרטיסים. להזמנת כרטיסים מראש למנזר ז’ירונימוש: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מנזר ז'ירונימוש בכמה מילים

מנזר ז’רונימוש (Mosteuiro Dos Jeronimos) נמצא ברובע בלם (Belém) שבמערב ליסבון, עיר הבירה של פורטוגל. הרובע המפורסם והעתיק, אשר שמו נגזר משמה של העיר “בית לחם” בפורטוגזית, מאכלס אטרקציות היסטוריות נוספות ששווה לבקר בהן כגון מגדל בלם (Belém Tower) ובאופן כללי מומלץ לשוטט בו באופן רגלי כדי להתרשם מהנופים ההיסטוריים שבו.

הארכיטקטורה של המנזר היא תמצית הסגנון המנואלי, על שמו של המלך הפרטוגזי מנואל הראשון מהמאה ה-16. מקורו של המנזר המפואר היה בקפלה קטנה וצנועה לכבוד סנטה מריה (מריה הקדושה, אימו של ישו לפי האמונה הנוצרית) ששימשה את הדייגים המקומיים לתפילות לפני צאתם למסעות הדייג ונבנתה במחצית המאה ה-15. עם הזמן, בשל המיקום המרכזי של הקפלה על שפת נהר הטחו (Tejo), היא הפכה למוקד פופולארי עבור ימאים, מלחים או מגלי ארצות שהקפידו להתפלל בה להצלחת מסעותיהם. היה זה המלך מנואל הראשון שהורה להפוך את הקפלה לכנסייה ומנזר לכבוד הקדוש סנט ג’רום, ויחד עם המנזר, מכלול המבנים נקרא סנטה מריה דה בלן (Santa Maria de Belém), מריה הקדושה מבית לחם. המתכנן היה האדריכל דייגו דה בוטיקה (Diogo de Boitaca) שלימים נודע כאחד מאבות הסגנון האדריכלי המנואלי אשר מתאפיין בביטוי פאר, עושר, שגשוג וכוח.

בשנת 1755 התרחשה רעידת אדמה גדולה שזיעזעה את פורטוגל ושינתה את הטופוגרפיה באזור, אולם מנזר ז’רונימוש נותר עומד ללא פגע. במאה ה-19 נעשו עבודות שיקום ושיפוץ במקום, וכיום המנזר המרשים הוא אטרקציה תיירותית פופולארית ועדות היסטורית לתרבות ולמורשת של פורטוגל. החל משנת 1983 האתר הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו, בעיקר בשל הערך האדריכלי וההסטורי הטמון בו. אין ספק שמדובר במבנה מרשים, מומלץ מאוד לביקור, שמספר סיפור היסטורי שכדאי להכיר על אודות פורטוגל.

מיקום המנזר על שפת הנהר הפך אותו לפופולרי מיקום המנזר על שפת הנהר הפך אותו לפופולרי ליורדי ים – דייגים ומגלי ארצות לאורך ההיסטוריה

מה רואים במנזר ז’ירונימוש

החוויה העיקרית במנזר ז’ירונימוש היא ההתרשמות מהמבנה העתיק והמפואר ומהסגנון האדריכלי האופייני למאה ה-16 בפורטוגל. האתר מחולק לשניים כאשר החלק הראשון הוא כנסיית סנטה מריה שעדיין פעילה בימינו, והחלק השני היה בעבר מגורי הנזירים וכיום הוא מוזיאון. הייחודיות של המקום נובעת מפסלי האבן שמסותתים על קירות המבנה, תוכלו למצוא שם אלמנטים ימיים רבים כגון חבלים, עוגנים, מפלצות ים, אלמוגים, קונכיות, ספינות ועוד. במנזר יש שני שערי כניסה יפים ומרשימים, הראשון הוא השער הדרומי שמתנשא לגובה מרשים של כמה עשרות מטרים ומעוטר בגילופי אבן שמתארים אישים חשובים מההיסטוריה הפורטוגלית. השני הוא השער המערבי ובו תוכלו לראות פסלים שקשורים בנצרות כמו לידת ישו, קדושים ועוד. בפנים תוכלו להתרשם מיופיה של כנסיית סנטה מריה רחבת הידיים, ולאחר מכן להמשיך לחלק של המנזר בו יש כיום מוזיאון.

השער הדרומי המרהיב של המנזרהשער הדרומי המרהיב של המנזר

מבט על מנזר ז’ירונימוש מבפנים

סגנון האדריכלות ההיסטורי ניכר היטב במבט מבפנים כאשר מבקרים במנזר, בכנסייה או במוזיאון הנמצאים בו. עמודי האבן העתיקים תומכים בקירות הגבוהים והמרשימים, והתקרה הנישאת מעל נותנת תחושה של חזרה בזמן מאות רבות אחורה. הגילופים השונים על עמודי האבן מרשימים בהחלט, יחד עם קברים של אנשים חשובים מאוד בהיסטוריה הפורטוגלית (למשל המשורר לואיס דה קאמי (Luís de Camões) ואיש התרבות פרננדו פרנסואה (Fernando Pessoa) אשר נמצאים גם הם במקום.

מנזר ז'ירונימוש במבט מבפנים - סגנון האדריכלות ההיסטורי ניכר מכל פינהמנזר ז’ירונימוש במבט מבפנים – סגנון האדריכלות ההיסטורי ניכר מכל פינה

 

כרטיסים למנזר ז’ירונימוש

יש מגוון אפשרויות לרכישת כרטיסים למנזר ז’ירונימוש. תוכלו לרכוש כרטיסים הכוללים כניסה לאתר בלבד, לצד כרטיסים המשלבים כניסה למגדל בלם הסמוך. בנוסף תוכלו לרכוש כרטיסים לסיור מודרך או את כרטיס ליסבון קארד, שמעניק כניסה למנזר יחד עם כניסה חינמית לאטרקציות רבות נוספות בעיר.

כרטיסי כניסה למנזר ז’ירונימוש

כרטיסים אלו הם כרטיסים בסיסיים המעניקים כניסה למנזר ז’ירונימוש. מדובר באופציה הזולה ביותר לרכישת כרטיסים מבין כלל האופציות המוצעות האחרות, ולכן אפשרות זו מומלצת לרוצים לחסוך בכסף ולהנות מביקור במנזר והתרשמות ממנו מבפנים ומבחוץ. הכרטיסים יישלחו ישירות לסמארטפון שלכם ותוכלו להציגם בכניסה בצורה נוחה.

  • להזמנת כרטיסים למנזר ז’ירונימוש בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים למנזר ז’ירונימוש עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

כרטיסים משולבים: כניסה למנזר ז’ירונימוש ולמגדל בלם, יחד עם אפליקצייה להדרכת שמע על ליסבון

כרטיסים אלו מעניקים את האפשרות לבקר במנזר ז’ירונימוש ובמגדל בלם, ואף מספקים אפליקציה הכוללת הדרכה קולית לסיור רגלי עצמאי בעיר ליסבון. הכרטיסים מתאימים למי שמעוניין לשלב ביקור בשני האתרים ההיסטוריים המרשימים כדי לקבל תמונת מצב כוללת על ההסיטוריה והאדריכלות ברובע בלם בליסבון. חובבי היסטוריה, מבנים מרשימים וסיפורי מורשת תרבותיים עתיקים יהנו מביקור משולב במקומות אלו, יחד עם האפליקציה הכוללת הדרכת שמע באנגלית המספקת הסבר על יותר מ25 נקודות עניין בעיר, וכוללת מפות דיגיטליות ואינטראטקיביות של העיר לניווט נוח באזורים השונים.

  • להזמנת כרטיסים משולבים למנזר ז’ירונימוש, מגדל בלם וגישה לאפליקצייה הכוללת הדרכת שמע ומפות על העיר ליסבון בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן.

ליסבון קארד: ביקור במנזר ז’ירונימוש יחד עם אטרקציות נוספות לבחירה ל24, 48 או 72 שעות

כרטיס ליסבון קארד מספק גישה למנזר ז’ירונימוש יחד עם גישה לעשרות אטרקציות אחרות מרכזיות בליסבון (מוזיאונים, קפלות, גלריות, מנזרים, ארמונות ועוד). הכרטיס מספק בנוסף הנחות לשיט ולסיורים שונים, דילוג על תורים באטרקציות נבחרות, נסיעה חינם בתחבורה הציבורית בעיר ועוד הטבות שונות במחיר משתלם (המחיר תלוי כמובן אם אתם רוכשים את הכרטיס ליום, ליומיים או לשלושה). הכרטיס מתאים לאלו הרוצים להפיק את המירב ממה שיש לעיר ליסבון להציע, לטייל ולחוות כמה שיותר אטרקציות בצורה הכי חסכונית שאפשר, ולנוע באופן חופשי בעיר מבלי לחשוב על המחיר. תוכלו לבקר במנזר ז’ירונימוש ולשלב את הביקור בו יחד עם ביקור במקומות נוספים כגון מגדל בלם, המוזיאון הלאומי לאמנות עתיקה (Museo Nacional de Arte Antigua), מוזיאון האוצר המלכותי (Museu do Tesouro Real) ועוד.

  • להזמנת כרטיס ליסבון קארד בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5)  לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים ליסבון קארד עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

כרטיסים לסיור מודרך פרטי משולב במנזר ז’ירונימוש ומגדל בלם

כרטיסים אלו הינם כרטיסים לסיור פרטי מודרך במנזר ז’ירונימוש ובמגדל בלם, יחד עם דילוג על התור. הכרטיסים כוללים הדרכה מפי מדריך מוסמך לשני האתרים המפורסמים, יחד עם סיור רגלי בניהם ובתוכם במשך זמן של כ-3 שעות. הכרטיסים מתאימים למי שמעוניין להעמיק את ידיעותיו אודות המנזר והמגדל, ולמי שמעוניין לשלם לא מעט בשביל לקבל את ההדרכה המקצועית ביותר באופן פרטי יחד עם מירב ההסברים על המקומות השונים.

  •  להזמנת כרטיסים לסיור מודרך פרטי משולב במנזר ז’ירונימוש ומגדל בלם בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על – לחצו כאן

 סרטון המציג את מנזר ז’ירונימוש ורובע בלם הסובב אותו ממבט על

הזמנת כרטיסים למנזר ז'ירונימוש- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים למנזר ז'ירונימוש

  • הביקור במנזר ז’ירונימוש מומלץ לכל מי שנמצא בליסבון ומעוניין להכיר מקרוב את אחד האתרים האייקונים ביותר במורשת הפורטוגלית וללמוד על ההיסטוריה של האזור.
  • מומלץ לבקר במנזר ז’ירונימוש בשעות הבוקר, סמוך לפתיחה, על מנת להימנע משעות העומס והמתנה ממושכת בתור.
  • מומלץ להשקיע בביקור במנזר ז’ירונימוש בין שעה לשעתיים.
  • ניתן לשלב את מגדל בלם עם ביקור באטרקציות נוספות בליסבון. באזור המגדל יש מספר רב של אתרים, מוזיאונים ונקודות עיניין ששווים ביקור. עבור מי שמעוניין להכיר טוב יותר את רובע בלם מומלץ לקחת סיור מודרך ברובע אשר כולל את המגדל ואתרים מרכזיים נוספים באזור כמ מנזר ז’רונימוש (Mosteiro dos Jerónimos) המפורסם. מעבר לכך יש באזור אנדרטאות מרשימות כמו האנדרטה ללוחמים מעבר לים (Monument to the Overseas Combatants) או אנדרטת התגליות (Padrão dos Descobrimentos), מוזיאונים כמו המוזיאון לאמנות פופולארית (Museu de Arte Popular) או מוזיאון אוסף בררדו (Museu Coleção Berardo) ועוד רבים נוספים.
  • ניתן להגיע בקלות למנזר ז’ירונימוש באמצעות תחבורה ציבורית. משום שהאתר נמצא במרכז העיר אין צורך להגיע עם רכב.
  • הביקור במנזר ז’ירונימוש מתאים למשפחות עם ילדים.
  • מנזר ז’ירונימוש נמצא במקום יחסית מרכזי בליסבון לכן רבים בוחרים ללון באזור ויש שם אופציות רבות. עבור מי שמעוניין בבית מלון מומלץ ללון בWine & Books Lisboa Hotel שכולל מסעדה, חניה פרטית, מרכז כושר, בר, סאונה ועוד, וממוקם במרחק של כ-600 מטר מהמנזר (קישור להזמנה). עבור מי שמעוניין באפשרות מעט זולה יותר מומלץ להתארח באכסנייה Geronimo Guest House Belém, בה יש טרסה וגן, והיא ממוקמת במרחק של כ-200 מטר (קישור להזמנה). מי שמעוניין בחווית אירוח ייחודית יכול להתארח בסירה Veleiro Oceanico de 12 m אשר עוגנת במרינה בנהר הטחו. מקום האירוח מציע חנייה פרטית, מרפסת, שני חדרי שינה, סלון, מטבחון ועוד, ונמצא במיקום של כ-400 מטר מהמנזר (קישור להזמנה).
  • עלות כרטיס כניסה למנזר ז’ירונימוש היא כ-10 יורו למבוגר.
  • כדאי לדעת שהכניסה למנזר ז’ירונימוש היא בחינם בימי ראשון הראשונים של כל חודש.
  • ההגעה למנזר זי’רונימוש נוחה בתחבורה ציבורית ואין צורך ממשי להגיע עם רכב, שכן האתר ממוקם בתוך העיר.

שאלות נפוצות על מנזר ז'ירונימוש

הביקור במנזר ז'ירונימוש מומלץ לכל מי שמטייל בליסבון ומעוניין להכיר מקרוב את אחד האתרים האייקונים ביותר בעיר שמספרים על ההיסטוריה, המורשת והתרבות של האזור.

יש מגוון אפשרויות לרכישת כרטיסים למנזר ז’ירונימוש. תוכלו לרכוש כרטיסים הכוללים כניסה לאתר בלבד, לצד כרטיסים המשלבים כניסה למגדל בלם הסמוך. בנוסף תוכלו לרכוש כרטיסים לסיור מודרך או את כרטיס ליסבון קארד, שמעניק כניסה למנזר יחד עם כניסה חינמית לאטרקציות רבות נוספות בעיר.

לקריאה על אודות כלל אפשרויות רכישת הכרטיסים בהרחבה לחצו כאן

  • להזמנת כרטיסים למנזר ז’ירונימוש בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים למנזר ז’ירונימוש עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

מומלץ לבקר במנזר ז’ירונימוש בשעות הבוקר, סמוך לפתיחה, על מנת להימנע משעות העומס והמתנה ממושכת בתור. החודשים המומלצים לביקור הם חודשי הקיץ (יוני או ספטמבר), מזג האוויר הנעים הופך את ההסתובבות בליסבון למהנה יותר בזמן זה. בחודשים יולי אוגוסט יש לקחת בחשבון אפשרות של עומס במבקרים ובתורים (לקריאה נוספת על מזג האוויר בליסבון לאורך השנה לחצו כאן).

מומלץ להשקיע בביקור במנזר ז’ירונימוש בין שעה לשעתיים.

מומלץ לשלב את הביקור במנזר ז’ירונימוש עם ביקור באטרקציות נוספות בליסבון. באזור המנזר יש מספר רב של אתרים, מוזיאונים ונקודות עיניין ששווים ביקור, למשל מגדל בלם (Belém Tower). על ידי רכישת כרטיס משולב המקנה כניסה לשתי האטרקציות כמו באפשרות הבאה, תוכלו להנות מביקור בשתיהן במחיר משתלם במיוחד. אפשרות נוספת שמספקת דרך יעילה לשלב ביקור במספר אטרקציות היא רכישת ליסבון קארד, כרטיס אטרקטיבי המקנה כניסה חינמית לעשרות אתרים בליסבון, הנחה על אחרים ונסיעה חופשית בתחבורה הציבורית בעיר. מידע נוסף ומקיף על הכרטיס תוכלו לקרוא כאן.

מומלץ להגיע למנזר ז’ירונימוש בתחבורה ציבורית הנוחה שקיימת בליסבון. משום שהאתר נמצא במרכז העיר אין צורך להגיע עם רכב. האפשרות הנוחה ביותר היא להגיע באמצעות החשמלית בקו 15 ולרדת בתחנה Mosteiro Jerónimos.

הביקור במנזר ז’ירונימוש יכול להיות חוויה מרתקת לילדים שמגלים עניין באתרים היסטוריים כגון המנזר. יתכן שילדים שלא מגלים עניין מיוחד באתרים היסטוריים יאבדו עניין במהירות, אך לביקור קצר וממצה ניתן בהחלט לשקול הגעה עם ילדים. אין ספק שבכל גיל ניתן להתרשם מהמבנה המפואר והעתיק ומהסיפור שמאחוריו.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בחורף (אוקטובר-אפריל) 10:00-17:30, ובקיץ (מאי-ספטמבר) 10:00-18:30. המקום סגור בימי שני.
  • עלות כרטיס כניסה למנזר ז’ירונימוש היא 10 יורו.
  • כתובת: Praça do Império 1400-206 Lisboa.
  • דרך ההגעה המומלצת היא בתחבורה ציבורית. יש לנסוע בחשמלית בקו 15E ולרדת בתחנה Mosteiro Jerónimos.
  • מידע שימושי רלוונטי נוסף: הכניסה האחרונה לאתר היא בשעה 17:00. המקום סגור בימי שני, בראשון לינואר, ביום ראשון בחג הפסחא, בראשון במאי, ב-13 ביוני ובחג המולד ב-25 בדצמבר.