מגדל בלם, ליסבון – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Belém Tower

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים בליסבון במגמת עלייה, שתלך ותתגבר ככל שנתקרב אל הקיץ. ולכן כשמתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, כמו מגדל בלם מומלץ להזמין כרטיסים מראש - וכך להבטיח את הכניסה שלכם בזמן המתאים לכם ביותר ולחסוך את ההמתנה בכניסה. להזמנת כרטיסים מראש למגדל בלם: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מגדל בלם בכמה מילים

מגדל בלם (Belém Tower) הוא גולת הכותרת של מערך הביצורים שניצב על החוף בשפך של נהר הטחו (Rio Tejo) לאוקיינוס האטלנטי בליסבון. מערך הביצורים הזה מתפרש מאזור קשקאיש (Cascais) ועד לכנסייה Fort of São Sebastião de Caparica שבגדה הנגדית של הנהר, והוא נבנה במאה ה-16 לכבוד מגלה הארצות הפורטוגזי וַאסְקוּ דָה גַאמָה בתיכנונו של האדריכל פרנסישקו דה ארודה (Francisco de Arruda). במקור המגדל הוקם על אי קטן בסמוך לגדת הנהר, אולם רעידת אדמה גדולה שהתחוללה ב1755 שינתה את פני השטח וכיום המגדל ניצב קרוב יותר לחוף. שמו הרשמי הוא Tower of St. Vincent, על שם הפטרון של ליסבון הקדוש וינסנט. המגדל שימש לאורך ההיסטוריה כנקודת הכניסה הימית לבירת פורטוגל, וכיום הוכרז כאתר מורשת עולמי על-ידי אונסק”ו ומהווה אטרקציה תיירותית וחלק מנוף המורשת של המדינה.

נוף מרהיב על נהר הטחו מגג המגדלנוף מרהיב על נהר הטחו מגג המגדל

מה רואים במגדל בלם

בביקור במגדל בלם האייקוני תזכו להתרשם מארכיטקטורה מרשימה וללמוד על ההיסטוריה והתרבות הפורטוגלית. בביקור במגדל מטפסים במעלה גרם מדרגות מעגלי וצר אל הקומה העליונה, שם יש טרסת גג רחבה שמספקת נוף מרהיב על מפרץ נהר הטחו. המגדל בנוי ומקושט בסגנון המנואליני ועם השפעות מהסגנון המורי, וניתן לראות בארכיטקטורה שיקוף של הסיפור ההיסטורי של האזור. בפנים יש אולם מקורה בעל תקרה עם קשתות ותצוגה של תותחים עתיקים וחמש קומות.

בדרך לקומה העליונה עולים במדרגות מעגליות וצרות בדרך לקומה העליונה עולים במדרגות מעגליות וצרות

סרטון על מגדל בלם

כרטיסים למגדל בלם

באתר גטיורגייד ניתן לרכוש כרטיס כנבאתר גטיורגייד ניתן לרכוש כרטיס כניסה למגדל בלם ב6 יורו שכולל אפשרות לביטול בחינם. אם אתם מעוניינים להתרשם מיופיו של המגדל אבל לא בהכרח רוצים להיכנס פנימה ולטפס למעלה אפשר לצאת לסיור שייט שמספק תצפית מהים אל עבר המגדל האייקוני. עבור מי שמטייל בליסבון ומעוניין לבקר באטרקציות ואתרים רבים ברחבי העיר מומלץ לשקול לרכוש כרטיס “מעבר” ליסבון. זהו כרטיס חבילה שכולל כניסה למגדל בלם, ומלבד זאת גם מספר גדול של אטרקציות ואתרים ברחבי העיר ובאזורים מסוימים מסביב, תחבורה ציבורית חופשית, דילוג על תורים, אפליקציית מדריך אודיו ועוד. עלות כרטיס ליסבון קארד היא 21 יורו.
באתר טיקטס ניתן לרכוש כרטיס כניסה למגדל בלם ב9 יורו. בנוסף יש באתר אופציה לסיור מודרך ברובע בלם שכולל את המגדל ואתרים נוספים בעלות של 24 יורו. האתר טיקטס מקנה הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5.יסה למגדל בלם ב6 יורו שכולל אפשרות לביטול בחינם. אם אתם מעוניינים להתרשם מיופיו של המגדל אבל לא בהכרח רוצים להיכנס פנימה ולטפס למעלה אפשר לצאת לסיור שייט שמספק תצפית מהים אל עבר המגדל האייקוני. עבור מי שמטייל בליסבון ומעוניין לבקר באטרקציות ואתרים רבים ברחבי העיר מומלץ לשקול לרכוש כרטיס “מעבר” ליסבון. זהו כרטיס חבילה שכולל כניסה למגדל בלם, ומלבד זאת גם מספר גדול של אטרקציות ואתרים ברחבי העיר ובאזורים מסוימים מסביב, תחבורה ציבורית חופשית, דילוג על תורים, אפליקציית מדריך אודיו ועוד. עלות כרטיס ליסבון קארד היא 21 יורו.
באתר טיקטס ניתן לרכוש כרטיס כניסה למגדל בלם ב9 יורו. בנוסף יש באתר אופציה לסיור מודרך ברובע בלם שכולל את המגדל ואתרים נוספים בעלות של 24 יורו. האתר טיקטס מקנה הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5.

הזמנת כרטיסים למגדל בלם- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים למגדל בלם

  • הביקור במגדל בלם מומלץ לכל מי שמבקר בליסבון ומעוניין להכיר מקרוב את אחד מהמבנים האייקונים ביותר בהיסטוריה הפורטוגלית.
  • מומלץ לבקר במגדל בלם בבוקר סמוך לשעת הפתיחה על מנת להימנע מהמתנה ממושכת בתור, או בשעות הערב על מנת להינות מהנוף באור השקיעה.
  • זמן הביקור המומלץ במגדל בלם הוא בין 45 דקות לשעה. כדאי לקחת בחשבון שההמתנה בתור בכניסה עשויה להימשך עד חצי שעה.
  • ניתן לשלב את מגדל בלם עם ביקור באטרקציות נוספות בליסבון. באזור מגדל בלן יש מספר רב של אתרים, מוזיאונים ונקודות עיניין ששווים ביקור. עבור מי שמעוניין להכיר טוב יותר את רובע בלם מומלץ לקחת סיור מודרך ברובע אשר כולל את המגדל ואתרים מרכזיים נוספים באזור כמ מנזר ז’רונימוש (Mosteiro dos Jerónimos) המפורסם. מעבר לכך יש באזור אנדרטאות מרשימות כמו האנדרטה ללוחמים מעבר לים (Monument to the Overseas Combatants) או אנדרטת התגליות (Padrão dos Descobrimentos), מוזיאונים כמו המוזיאון לאמנות פופולארית (Museu de Arte Popular) או מוזיאון אוסף בררדו (Museu Coleção Berardo) ועוד רבים נוספים.
  • ניתן להגיע בקלות למגדל בלם באמצעות תחבורה ציבורית. משום שהאתר נמצא במרכז העיר אין צורך להגיע עם רכב. מי שבכל זאת מגיע עם רכב יכול לחנות באחד מהחניונים הציבוריים באזור כמו Estacionamento da Torre de Belém.
  • ביקור במגדל בלם מתאים למשפחות עם ילדים.
  • מגדל בלם נמצא קרוב למרכז ליסבון ורבים בוחרים ללון באזור. ישנם סוגים רבים של מקומות אירוח. עבור מי שמעוניין להתארח בבית מלון מומלץ ללון בפלאסיו דו גוברנאדור (Palacio do Governador) שנמצא במרחק של כ-400 מטר ממגדל בלן ומציע אירוח ברמה גבוהה עם שירותי ספא, בריכה, חנייה פרטית ועוד (קישור להזמנה). מקום מומלץ נוסף הוא המלון והספא אלטיס בלם (Altis Belem Hotel & Spa) שמדורג בחמישה כוכבים ושוכן במיקום ייחודי בקירבה לחוף נהר הטחו ובמרחק של כ-500 מטר ממגדל בלן (קישור להזמנה). עבור מי שמעדיף אפשרות לינה זולה יותר אך איכותית מומלץ ללון בבית ההארחה קוזי בדרומס (Cosy Bedrooms Guest House) שמציע חדרים משותפים, פרטיים ולמשפחות ונמצא במרחק של כ-500 מטר ממגדל בלן (קישור להזמנה).
    הזמנה בבוקינג דרך אחד הקישורים מקנה אפשרות לביטול בחינם.
  • עלות כרטיס הכניסה למגדל בלם נעה בין 6 (באתר גטיורגייד) ל-9 (באתר טיקטס) יורו למבוגר. הכניסה לילדים מתחת לגיל 14 היא בחינם.
  • במידה וברצונכם לבקר בכמה אתרים בליסבון, על מנת להוזיל עלויות כדאי לשקול לרכוש כרטיס מעבר ליסבון אשר כולל את מגדל בלם ואטרקציות ואתרים רבים בעיר עצמה ובסביבתה (פרטים מלאים באתר גטיורגייד).

שאלות נפוצות על מגדל בלם

הביקור במגדל בלם מומלץ לכל מי שמבקר בליסבון ומעוניין להכיר מקרוב את אחד מהאתרים האייקונים ביותר בהיסטוריה של פורטוגל.

הזמן המומלץ לביקור במגדל בלם הוא בשעות הבוקר סמוך לפתיחה על מנת להימנע מעמידה ממושכת בתור, או בשעות הערב על מנת להינות מהנוף בשעת שקיעה.

הזמן המומלץ לביקור במגדל בלם הוא בין 45 דקות לשעה.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בחורף (אוקטובר-אפריל) 10:00-17:30, ובקיץ (מאי-ספטמבר) 10:00-18:30. המקום סגור בימי שני.
  • מחירי הכניסה למגדל בלם הם 6-9 יורו למבוגר והכניסה לילדים מתחת לגיל 14 היא בחינם.
  • כתובת: Torre de Belém, Av. Brasília, 1400-038 Lisboa.
  • דרך ההגעה המומלצת היא בתחבורה ציבורית. יש לנסוע במטרו ולרדת בתחנה Lg. Princesa שנמצאת במרחק של כ-400 מטר מהאתר.
  • מידע שימושי רלוונטי נוסף: הכניסה האחרונה לאתר היא בשעה 17:00. המקום סגור בימי שני, בראשון לינואר, ביום ראשון בחג הפסחא, בראשון במאי, ב-13 ביוני ובחג המולד ב-25 בדצמבר.