1. עמוד הבית
  2. »
  3. פורטוגל 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ליסבון, פורטוגל 2024 – המדריך המקיף בעברית | Lisbon
  6. »
  7. ליסבון עם ילדים ובני נוער – מה עושים ואיפה ישנים בחופשה המשפחתית (אביב 2024)

ליסבון עם ילדים ובני נוער – מה עושים ואיפה ישנים בחופשה המשפחתית (אביב 2024)

6 אטרקציות ופעילויות לילדים ובני נוער בליסבון והסביבה

האקווריום של ליסבון

האקווריום של ליסבון

האקווריום של ליסבון (The Lisbon Aquarium) או בשמו השני “האושינריום של ליסבון” (Lisbon Oceanarium) הוא אחת האטרקציות הפופולריות בקרב חובבי בעלי חיים הימיים ובקרב משפחות עם ילדים. האקווריום הוא ביתם של למעלה מ-8000 יצורים ימיים המשתייכים ל-500 מינים שונים, ביניהם גם מינים נדירים.
כדאי לקרוא בהרחבה על האקווריום בעמוד האקווריום של ליסבון – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית

אוטובוס התיירים של ליסבון

אוטובוס תיירים ליסבון

אוטובוס התיירים (Hop-on Hop-off) בליסבון מציע דרך נוחה ומקיפה לגלות את הקסם של עיר הבירה של פורטוגל, ומאפשרת למטיילים לחקור את האתרים ההיסטוריים שלה, השכונות התוססות ונקודות התצפית המדהימות שלה בקצב שלהם. עם מסלולים גמישים ופרשנות אינפורמטיבית, משפחות עם ילדים יכולות לנווט ללא מאמץ בין האטרקציות של ליסבון תוך שהם נהנים מהחופש לרדת ולהתעמק באוצרות התרבות שלה.

אוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון

אוטובוס התיירים האמפיבי

אוטובוס התיירים האמפיבי (Amphibious Bus) בליסבון (Lisbon) הינו אטרקציה מהווה פתרון מושלם למי שמעוניין לחוות את הביקור בבירתה היפה של פורטוגל בצורה חוויתית ומיוחדת. פירוש המושג “אמפיבי” הוא שילוב של יבשתי וימי, ואכן כלי הרכב המיוחד אינו עוד אוטובוס תיירים רגיל, אלא מסוגל לשוט בנהר הטאחו (Rio Tejo או River Tagus) אשר חוצה את ליסבון ונשפך לאוקיינוס האטלנטי שממערב אליה.
כדאי לקרוא בהרחבה על האוטובוס האמפיבי בעמוד אוטובוס התיירים האמפיבי, ליסבון – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית

צפייה בדולפינים בליסבון

דולפינים בים

צפייה בדולפינים בליסבון (Lisbon Dolphin watching) מספקת הרפתקה ימית מלהיבה, המאפשרת למשפחות עם ילדים לחזות בדולפינים בסביבתם הטבעית לאורך קו החוף המדהים של האוקיינוס האטלנטי. עם מדריכים מנוסים ושיטות אקולוגיות מודעות, פעילות זו מציעה הזדמנות ייחודית להתחבר לחיים ימיים תוך השגת תובנות על המערכת האקולוגית הימית המגוונת מול חופי ליסבון.

גן החיות של ליסבון

גן החיות של ליסבון

גן החיות של ליסבון (Lisbon Zoo) בפורטוגל הוא הוותיק מסוגו בחצי האי האיברי הממוקם בלב ליסבון ואחד מהיעדים הפופולאריים בקרב משפחות עם ילדים וחובבי טבע. גן החיות מכיל מגוון של חיות מכל רחבי העולם הכולל למעלה מ-2000 מינים שונים של חיות ועופות. גן החיות ממוקם על פיאצה אומברטו דלגאדו (Piazza Umberto Delgado), זוהי נקודה די מרכזית בעיר לשם תוכלו להגיע בדרכים רבות בהתאם להעדפתכם.
כדאי לקרוא בהרחבה על גן החיות בעמוד גן החיות של ליסבון – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית

מגדל בלם

מגדל בלם

מגדל בלם (Belém Tower) הוא גולת הכותרת של מערך הביצורים שניצב על החוף בשפך של נהר הטחו (Rio Tejo) לאוקיינוס האטלנטי בליסבון. בביקור במגדל בלם האייקוני תזכו להתרשם מארכיטקטורה מרשימה וללמוד על ההיסטוריה והתרבות הפורטוגלית. בביקור במגדל מטפסים במעלה גרם מדרגות מעגלי וצר אל הקומה העליונה, שם יש טרסת גג רחבה שמספקת נוף מרהיב על מפרץ נהר הטחו.
כדאי לקרוא בהרחבה על המגדל בעמוד מגדל בלם, ליסבון – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית

אפשר למצוא פעילויות ואטרקציות נוספות שמתאימות למשפחות שמגיעות לחופשה בליסבון כך שתוכלו לתכנן טיול שמתאים למשפחה שלכם – גם מבחינת גילי הילדים וגם מבחינת תחומי העניין שמדברים אליכם ולילדים שלכם. בקישור הזה תוכלו לראות שלל אפשרויות נוספות מעבר למה שמופיע ברשימה זו.

מלונות ודירות למשפחות בליסבון

בקרב משפחות שמגיעות לחופשה בליסבון יש שני פתרונות לינה פופולאריים – אופציה אחת היא לינה במלונות אשר מתאימים למשפחות והאופציה השנייה היא לינה בדירות.

מלונות פונקציונאליים למשפחות בליסבון

כאשר בוחרים במלון שמתאים למשפחות חשוב לשים לב לשני דברים – שהמקום מאפשר אירוח של ילדים ושהוא גדול מספיק. משפחות רבות מחפשות מלון פונקציונאלי – שמצד אחד יהיה נוח ונעים ללון בו, אך מצד שני יציע את הלינה במחיר סביר יחסית. מלונות שכאלו לרוב לא יציעו מתקנים מפוארים, מספר בריכות או הפעלות לילדים, אבל יענו על הצרכים הבסיסיים של משפחות שמגיעות לחופשה בליסבון. שימו לב שישנם מקומות שלא מאפשרים אירוח עם ילדים כלל או רק עם ילדים מעל גיל מסויים, על מנת להימנע ממקרים כאלו חשוב להכניס את גילאי הילדים באתרי החיפוש השונים. מבחינת החדרים כדאי לשים לב מעבר לגודל החדר גם למספר האורחים שהוא יכול להכיל והאם ניתן להוסיף לחדר מיטה או לא. בין המלונות הפונקציונאליים אשר מתאימים למשפחות בליסבון אפשר למנות את Lux Lisboa Park ,Residentas Arco do Bandeira ,H10 Duque de Loule ,Lisboa Carmo Hotel.

דירות למשפחות בליסבון

האפשרות השנייה היא ללון בדירת נופש שמתאימה למשפחה. אפשרות זו לא פעם כדאית יותר, מאחר ומקבלים מקום מרווח יותר – בעוד שבמלון לא פעם הלינה היא בחדר אחד בדירות לרוב תהיה חלוקה לחדר וסלון או כמה חדרים. יתרון נוסף הוא שניתן להכין אוכל בדירה, וכך להכין ארוחת בוקר או כריכים למהלך היום. בין הדירות שמתאימות למשפחות בליסבון אפשר למנות את Lisbon Art Stay Apartments Baixa ,Look Living, Lisbon Design Apartments ,Grape Harbor Prata Apartments.

מאחר ומשפחות ישראלית לא פעם גדולות יותר מהמשפחה הממוצעת בעולם מציאת מקום מתאים יכולה להיות מאתגרת, ולכן מומלץ מאוד להזמין מקום לינה לפחות כמה שבועות לפני החופשה כדי שיהיה מבחר אפשרויות זמינות רחב יותר מתוכן תוכלו לבחור, המלצה זו מקבלת משנה תוקף כאשר מדובר בחופשה בשיא עונת התיירות. למי שחושש מהתחייבות ניתן לבצע הזמנה מראש בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם, וכך לשמור על גמישות. מאחר והלינה בחופשה משפחתית יכולה להיות עסק יקר כדאי לבדוק האם יש מבצעים והנחות בקישור הזה על אפשרויות לינה רלוונטיות עבורכם.
עוד על לינה בליסבון תוכלו לקרוא בעמוד הזה.

השכרת רכב למשפחות בליסבון

משפחות רבות שמגיעות לחופשה של כמה ימים בליסבון בוחרות לשכור רכב בעבור יום אחד או יותר ולטייל גם במרחבים מסביב לליסבון ולסוע עם הרכב למשל לאזור קשקאיש ולראות נופים ומקומות נוספים בפורטוגל ששונים ממה שרואים בליסבון. חלק מהתיירים בוחרים לשכור רכב כבר בשדה התעופה ליסבון הומברטו דלגאדו אחרי הנחיתה, וחלק בוחרים לשכור רכב אחרי שהיו יום או יותר בליסבון. כך או כך, כאשר מדובר ברכב שמתאים למשפחות מומלץ מאוד להזמין רכב מראש! רכבים אלו מבוקשים מאוד ולכן מבחר האפשרויות שעומדות להשכרה הולכות ומצטמצמות ככל שמחכים עם הזמנת הרכב. הדבר נכון במיוחד כאשר מחפשים רכבים גדולים (7 מקומות ויותר) או ואנים, במקרים אלו מומלץ להזמין אפילו מספר חודשים לפני החופשה כדי להבטיח רכב שמתאים לכם. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין רכב בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם, וכך להיות בראש שקט אבל להשאיר מקום לשינויים. למי מכם שחשוב לו יותר החיסכון במחיר הרכב השכור כדאי להזמין רכב בקישור הזה ולהנות מהנחה ייחודית לגולשי הכל על, או להזמין רכב לואו קוסט בקישור הזה – אך שימו לב שרכבי לואו קוסט לרוב פחות מתאימים למי שמתכנן לסוע קילומטרים רבים ביום או לסוע בדרכים מאתגרות או שאינן סלולות בשל עלויות נלוות אשר מייקרות את המחיר ההשכרה הכולל.

הגעה משדה התעופה לליסבון למשפחות

שדה התעופה ליסבון הומברטו דלגאדו נמצא במרחק 5 ק”מ ממרכז ליסבון וישנן כמה דרכים להגיע ממנו לליסבון. האפשרות המועדפת על משפחות רבות היא להגיע אל ומהשדה עם הסעה – פרטית או משותפת. כאשר מגיעים לחופשה כל המשפחה גם הפער במחיר בין אפשרות זו לאחרות מצטמצם, והוא שווה בעבור הנוחות של האיסוף מהשדה וההורדה בפתח מקום הלינה, במיוחד כשמגיעים עם ילדים קטנים או עם מספר מזוודות. מומלץ לשריין מקום בהסעות מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם ביטול בחינם. אפשרות נוספת היא מוניות, בהן המחיר לא תמיד ידוע מראש, אבל הן נוחות מאוד. במידה ואתם נוחתים בשעות מאוחרות, בהן כבר אין מוניות רבות שמחכות מחוץ לשדה, כדאי מאוד להזמין מונית מראש, למשל באפשרות הזו, כדי להבטיח שיהיה נהג שיחכה לכם ויסיע אתכם למלון או לדירה. ניתן כמובן גם להגיע עם תחבורה ציבורית, שהיא האופציה הזולה ביותר, אך לרוב הכי פחות נוחה – יש צורך להחליף קו או ללכת בתוך העיר עם המזוודות במידה ומקום הלינה לא סמוך לתחנת הרכבת או האוטובוס ויש תלות בלוח זמני הנסיעות הקבוע – דבר שיכול להגביל.
כדאי לדעת ששם השדה באנגלית הוא Humberto Delgado Airport וכי הקיצור שלו (כמו שמופיע על כרטיס הטיסה) הוא LIS‏.
תוכלו לקרוא עוד מידע על השדה בעמוד שדה התעופה ליסבון הומברטו דלגאדו.

משפחות רבות בוחרות לסוע בין השדה וליסבון עם הסעה, ולכן כדאי לשריין מקום מראשמשפחות רבות בוחרות לסוע בין השדה וליסבון עם הסעה ולכן כדאי לשריין מקום מראש




המלצות למשפחות המבקרות בליסבון

  • אופי החופשה תלוי מאוד בתחומי העניין של הילדים ובגילאים שלהם. תוכלו למצוא בליסבון אטרקציות ואתרים שיתאימו למגוון תחומי עניין ולבנות את החופשה לפי מה שמתאים למשפחה שלכם.
  • בשבועות הקרובים ישנה מגמת עלייה בביקוש ללינה למשפחות בליסבון מה שהופך את מציאת מקום הלינה המתאים לכם לבעייתית יותר. לכן, כדאי להזמין שבועיים מראש מקום לינה למי שמגיע לחופשה במהלך האביב, ושלושה שבועות מראש למי שמתכנן להגיע לחופשה בקיץ. אנו ממליצים לעשות את ההזמנה מראש בקישור הזה בו מגוון אפשרויות המציעות ביטול בחינם כך שתוכלו לשמור על גמישות.
  • במקרים רבים הלינה היא אחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה המשפחתית בפורטוגל בכלל ובליסבון בפרט. תוכלו לנסות להוזיל אותה ולחפש הנחות ומבצעים בקישור הזה בעבור מלונות או דירות שרלוונטיים למשפחה שלכם.
  • לא פעם מציאת מסעדה שמתאימה גם לילדים ויש בה מנות שמתאימות גם לילדים בררניים בליסבון יכולה להיות בעייתית. יש כמה רשתות בפורטוגל שכוללות תפריטים ידידותיים לילדים, מרחבי משחק או אטרקציות ייחודיות לילדים שיכולות להיות בחירה בטוחה, למשל Time Out Market Lisboa.
  • אם אתם לנים בדירה, או רוצים להוזיל מעט את ההוצאות על אוכל במהלך היום תוכלו לעצור באחד מהסופרים בליסבון ולהצטייד בפירות, חטיפים או לחם וממרחים. יש כמה רשתות להם סניפים רבים בפורטוגל, למשל Ald או Continente.
  • במידה ואתם מתכננים לצאת מליסבון לטיול עם רכב שכור ברחבי פורטוגל מומלץ מאוד לעשות את ההזמנה לפחות שבועיים-שלושה לפני החופשה. יש ביקוש רב לרכבים מרווחים למשפחות, במיוחד במהלך הקיץ, ולכן כדי להשאיר לכם מבחר אופציות לבחור מתוכן מומלץ לעשות את ההזמנה כמה שיותר מוקדם. תוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם ביטול בחינם וכך להשאיר פתח לשינויים.
  • בחלק מהאטרקציות בליסבון יש כרטיסים מוזלים לילדים או כרטיסים ללא תשלום מתחת לגיל מסויים. כדאי תמיד לברר זאת בכניסה לאטרקציה במידה וקונים כרטיסים בקופות. במידה ורוכשים כרטיסים מראש שימו לב שאתם מסמנים את כמות הכרטיסים הנכונה עבור כל טווח גילים.