1. עמוד הבית
  2. »
  3. פורטוגל 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. סינטרה, פורטוגל 2024 – המדריך המקיף בעברית | Sintra
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בסינטרה
  8. »
  9. ארמון פנה, סינטרה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Park and National Palace of Pena

ארמון פנה, סינטרה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Park and National Palace of Pena

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים בסינטרה במגמת עלייה שתגיע לשיא שלה בקיץ. כאשר מתכננים ביקור באחת מהאטרקציות האהובות ביותר בעיר, כמו ארמון פנה מומלץ להזמין כרטיסים מראש - וכך להבטיח את הכניסה שלכם בזמן המתאים לכם ביותר ולחסוך את ההמתנה בכניסה. להזמנת כרטיסים מראש לארמון פנה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

ארמון פנה בכמה מילים

על ראש גבעותיה המוריקות של העיירה סינטרה בריביירה הפורטוגלית נמצא הארמון הלאומי פנה. הארמון, שמשקף את סגנון האדריכלות הרומנטי של המאה ה-19, צבוע בצבעי אדום, צהוב וכחול וצורתו הייחודית מזכירה טירה מהאגדות ובשל כך מהווה יעד אטרקטיבי המושך תיירים רבים. את הארמון מקיף פארק פנה המרשים, המשתרע על פני 200 דונם וכולל שבילי הליכה, צמחים אקזוטיים, ספסלים מקושטים ונקודות תצפית מהפנטות. בעונת הקיץ זמני ההמתנה לרכישת כרטיסים באתר יכולים להיות ארוכים לכן אנו מאוד ממליצים להזמין כרטיסים מראשלחצו כאן להזמנת כרטיסים לפארק ולארמון בהנחה לגולשי הכל על, קוד קופון HAKO5. בזכות ייחודו של הארמון, תיירים רבים אף מגיעים אליו מליסבון לרוב כחלק מטיול יום באזור (לפרטים והזמנה עם הנחה).

תמונה של ארמון סינטרה על גבעהארמון פנה הצבעוני על גבעותיה של סינטרה

ההיסטוריה של ארמון פנה

ההיסטוריה של הארמון מתחילה במאה ה-12, אז נבנתה על ראש ההר קפלה שהוקדשה למריה הקדושה, שעל פי המסורת הופיעה במקום, ועל כן כונתה ״Our Lady of Pena״. במהלך ימי הביניים הקפלה הורחבה לכדי מנזר. במאה ה-18 הארמון ניזוק קשה מרעידת האדמה הגדולה בליסבון, אך הקפלה שרדה ללא פגע ובעקבות כך מלך פורטוגל, פרדיננד השני החליט לרכוש את המנזר וסביבתו על מנת שישמש מעון קיץ למשפחה המלכותית. הארמון הלאומי של פנה הוא אחד משבעת פלאי פורטוגל, הוכרז כאתר מורשת עולמי של אונסק”ו ומשמש כאנדרטה לאומית לאירועים מלכותיים ע”י נשיא הרפובליקה הפורטוגלית.

מה רואים בפארק והארמון הלאומי של פנה

הארמון הלאומי של פנה מהווה דוגמא ייחודית לארכיטקטורה הרומנטית של המאה ה-19, עם השפעות המשלבות אלמנטים ניאו-גותיקה, ניאו-מורים, ניאו-רנסנס וניאו-מנואליני. בארמון תוכלו לראות את חדר האוכל המלכותי שנשמר כמו שהוא מאז ימי המלוכה, מוכן עם שולחן ערוך, המציג סט צלחות פורצלן וכוסות קריסטל הנושאות את הכתר המלכותי. את האולם הגדול, המכונה גם חדר הביליארד, ששימש כאזור הפנאי החברתי המרכזי בארמון. את הקפלה, לשכת המלך, חדר השינה של המלך, אולם הנשפים, המשרד של המלכה ועוד.

תמונה של ארמון פנהבארמון פנה תתרשמו מארכיטקטורה רומנטית מרשימה

את הארמון מקיף פארק פנה, שטח עצום המונה כ-200 דונם ומבטא את האסתטיקה הרומנטית בשילוב צמחיה אקזוטית. המלך פרדיננד, אשר הפארק עוצב על פי טעמו, היה אספן בוטני, ובעיקר אספן עצים דגול. הפארק מכיל שבילים סודיים, אגמים, בריכות, ביתנים, ספסלי אבן ומיני עצים מכל יבשת, המונים כ-500 זני עצים מכל העולם, והופכים את פארק פנה לארבורטום החשוב ביותר בפורטוגל. חלק מהצמחים האקזוטיים והייחודים שתוכלו למצוא בפארק הם: עץ הגינקו בילובה מסין, עץ קריפטומריה מיפן, עץ סקויה מארה”ב, עצי קמליה אסייתים ועוד.

סרטון על ארמון פנה

כרטיסים לארמון הלאומי והפארק של פנה

ישנם מספר סוגי כרטיסים לארמון ופארק פנה, החל מכרטיסי כניסה לארמון בלבד ועד כרטיסים הכוללים הדרכות והסעות מליסבון. בחלק זה ננסה לעשות לכם סדר לגבי סוגי הכרטיסים השונים. אנו ממליצים להזמין את הכרטיסים מראש (בעיקר בעונת הקיץ והחגים) ולהבטיח את מקומכם באתר בשעה שתקבעו.

כרטיס כניסה לפארק פנה

כרטיס זה מעניק כניסה לפארק פנה בלבד, ולא לחלק הפנימי של הארמון. זוהי אפשרות טובה למי שרוצה ליהנות מהיופי הטבעי ומנקודות התצפית באזור מבלי לסייר בחדרי הארמון. להזמנת כרטיס הכניסה לפארק עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) לחצו כאן.

כרטיס כניסה לפארק וארמון פנה

כרטיס זה מאפשר למבקרים גישה הן לחללי הארמון והן לפארק שמסביב. באמצעות כרטיס זה ניתן לחקור את חדרי הגג, הטרסות ואת הפארק היפה שמקיף את הארמון.

  • להזמנת כרטיס הכניסה לפארק וארמון פנה עם 5% הנחה (קוד HAKO5) לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיס הכניסה לפארק וארמון פנה עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

טיולי יום מליסבון – למי שרוצה הרחבות ולהימנע מנהיגה

יש מספר רב של טיולי יום מליסבון שיקחו אתכם לפארק וארמון פנה ולאתרים נוספים בסינטרה לדוגמה לקווינטה דה ריגלה או למקומות נוספים באזור כמו קאבו דה רוקה (Cabo da Roca) שהיא הנקודה המערבית ביותר ביבשת אירופה ומציעה נוף עוצר נשימה של צוקים וים ולעיירת החוף הציורית קשקאיש. טיולי היום יחסכו לכם את הלוגיסטיקה שבהגעה עצמאית ויספקו לכם הדרכות.

  • למגוון טיולי יום מליסבון לסינטרה עם הנחה בקוד HAKO5 לחצו כאן.
  • למגוון טיולי יום מליסבון לסינטרה עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

כרטיס משולב – סינטרה פאס וליסבון קארד

כרטיס זה מציע כניסה הן לאתרים המרכזיים בסינטרה והן לאתרים המרכזיים בליסבון. הכרטיס מומלץ לתיירים שמטיילים עצמאית בליסבון ובסינטרה ורוצים לגלות מספר אתרים בשתי הערים. כרטיס סינטרה פאס מאפשר גישה לפארק וארמון פנה וכן לטירת המורים. כרטיס ליסבון קארד מאפשר גישה ל38 אתרים בליסבון, אנו ממליצים לקרוא עליו בהרחבה בעמוד המפורט ליסבון קארד.

  • לרכישת כרטיס סינטרה פאס יחד עם ליסבון קארד עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן.

הגעה לפארק וארמון פנה

לתיירים הלנים בסינטרה ההגעה לארמון פנה היא פשוטה ונעשית בתחבורה ציבורית (רכבת או אוטובוס קו 434 או 516). אם אתם מגיעים מליסבון או מתניידים בסינטרה עם רכב שכור (ראו השכרת רכב בליסבון), כדאי לדעת שאין אפשרות להגיע עם הרכב לארמון ויש לחנות בסינטרה עצמה ומשם להגיע לארמון.

הזמנת כרטיסים לארמון פנה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לארמון פנה

  • הביקור בארמון ובפארק פנה מומלץ לכל המבקרים בסינטרה ולחובבי מבנים היסטוריים וארכיטקטוניים מרשימים.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור בארמון פנה עם אתרים נוספים בסינטרה כמו המצודה המורית וקווינטה דה ריגלה (יש גם כרטיסים המשלבים את האתרים ראו כאן וכאן עם הנחה בקוד HAKO5).
  • מומלץ להגיע לארמון ולפארק פנה עם תחבורה ציבורית (אוטובוס קו 434 או 516, מונית או טוק-טוק). למגיעים עם רכב (ראו השכרת רכב בליסבון), כדאי לדעת שאין אפשרות להגיע עם הרכב לארמון ולכן צריך לחנות את הרכב בסינטרה ולהגיע לארמון בתחבורה ציבורית.
  • ישנם תיירים שמגיעים לארמון פנה כחלק מטיול יום מליסבון בשילוב עם אתרים או עיירות נוספות באזור – מומלץ לאלו שלא רוצים להשקיע בסינטרה יותר מיום אחד (לפרטים נוספים והזמנה).
  • הזמן המומלץ לביקור בארמון ובפארק פנה הוא בחודשי האביב והסתיו, כשמזג האוויר נעים. מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות על מנת להימנע מצפיפות במקום.
  • מומלץ להשקיע בביקור בארמון ובפארק פנה בין 2-3 שעות.

שאלות נפוצות על ארמון פנה

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לארמון ופארק פנה - מומלץ להזמין בקישור הזה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) או בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

על מנת להימנע מתורים ארוכים בקופות הכניסה (נפוץ במיוחד בעונת התיירות), אנו ממליצים להזמין כרטיס כניסה מראש ולהבטיח את מקומכם בשעה שתבחרו, לחצו כאן להזמנת כרטיסים לפארק ולארמון בהנחה לגולשי הכל על, קוד קופון HAKO5 או כאן להזמנת כרטיסים לפארק ולארמון עם אפשרות ביטול.

כן, יש מספר כרטיסים המשלבים את ארמון ופארק סינטרה עם אתרים נוספים בסינטרה המומלצים לאלו שגם ככה תכננו לבקר בעוד אתרים. כדאי לדעת שבהרבה מקרים זול יותר לרכוש כרטיס משולב מאשר כרטיסי כניסה בנפרד.

הביקור בארמון ובפארק פנה מומלץ לכל המטיילים באזור סינטרה וחובבי מבנים אדירכליים היסטוריים.

הזמן המומלץ לביקור בארמון ובפארק פנה הוא בחודשי האביב והסתיו, כשמזג האוויר נעים וניתן להינות מהטיול בפארק האקזוטי של פנה.

הזמן המומלץ לביקור בארמון ובפארק פנה הוא ביו 2-3 שעות.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:
    ארמון פנה: 09:30 – 18:30 כרטיס אחרון 17:30 וכניסה אחרונה 18:00
    פארק פנה: 09:00 – 19:00 – כרטיס אחרון וכניסה אחרונה 18:00
  • מחיר כניסה לארמון ולפארק: כרטיס למבוגרים (18 – 64) עולה 14 יורו, כרטיס לילדים (6 – 17) עולה 12.5 יורו, כרטיס לגמלאים מעל גיל 65 עולה 12.5 יורו וכרטיס משפחתי הכולל שני מבוגרים ושני ילדים עולה 49 יורו.
    מחיר כניסה לפארק בלבד: כרטיס למבוגרים (18 – 64) עולה 7.5 יורו, כרטיס לילדים (6 – 17) עולה 6.5 יורו, כרטיס לגמלאים מעל גיל 65 עולה 6.5 יורו וכרטיס שפחתי הכולל שני מבוגרים ושני ילדים עולה 26 יורו.
  • כתובת: Estrada da Pena, 2710-609 Sintra
  • דרך ההגעה המומלצת לפארק ולארמון פנה היא בתחבורה ציבורית. ניתן לעלות על אוטובוס 434/516 מסינטרה ותחנת האוטובוס הקרובה ביותר לארמון היא “Palacio de Pena”.
  • קישור לאתר הרשמי