וסקה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Huesca

כמה מילים על וסקה

וסקה (Huesca) היא עיר בספרד, בירת מחוז וסקה בחבל ארגון(Aragon), ושוכנת בצפון מזרח ספרד, באמצע הדרך בין הערים ברצלונה, מדריד (Madrid) ובילבאו. וסקה היא עיר קטנה יחסית, המונה בערך 60 אלף תושבים. וסקה היא לא מפנינות התיירות הגדולות של ספרד, אך למרות זאת לעיר הציורית והמיוחדת הזאת יש הרבה מה להציע למבקר בה. מי שיגיעו לביקור בוסקה יהיו בדרך כלל במהלך טיול מתגלגל בין חבל הבאסקים, לפירינאים ועד לברצלונה. וסקה מהווה נקודת יציאה נוחה לפירנאים של חבל ארגון ולפארק הלאומי שמורת אורדסה. שמורה לאומית זו, יחד עם איגואסטורטס‏ (Aigüestortes), היא מהשמורות החשובות בפירנאים והיא אחת מהחשובות והוותיקות שב-11 השמורות הלאומיות בכל רחבי ספרד. וסקה שוכנת למרגלות רכס ההרים סיירה דה גווארה (Sierra de Guara) ובקרבה יחסית להרי הפירנאים, והעיר מהווה מחנה בסיס נהדר ליציאה לטיולי יום. זהו אזור מומלץ לחובבי פעילויות אקסטרים ולאוהבי הקניונינג שהם טיולים אתגרים בנקיקים הכוללים מעבר במים וטיפוס אתגרי (לחצו כאן לאופציה מומלצת או כאן לאופציה גם לילדים). בנוסף גם חובבי הכדורגל והספורט יהנו מביקור בעיר וצפייה בקבוצת הכדורגל סוסיאדד דפורטיבה וסקה שבעברה שיחקה בליד הראשונה של ספרד (לחצו כאן למידע על לוח משחקים וכרטיסים לליגה הספרדית).

שמורת אורדסה בפירינאים

מפלים בשמורת אורדסה בפירינאים

מבחינת לינה, רוב המבקרים ילונו בין לילה לשלושה לילות בעיר. מגוון פתרונות הלינה אינו רחב מאוד לכן מומלץ להזמין לינה בראש (אפשר לעשות זאת עם אופציה לביטול בחינם כאן). אופציות מומלצות יהיו מלון Abba Huesca, Hotel Sancho Abarca, Hotel Pedro I De Aragon 4 Estrellas SUPERIOR.

ההגעה לעיר בתחבורה ציבורית הכוללת רכבת לרוב תכלול תחנת ביניים בסרגוסה, באוטובוס ניתן להגיע ישירות מברצלונה וגם מבילבאו (אבל הנסיעה ארוכה מאוד). מומלץ מאוד להזמין כרטיסי נסיעה מראש על מנת לבחור מקומות ולהבטיח את מקומכם (אפשר לעשות זאת בקישור הזה). אופציה פופולרית היא להגיע לוסקה תוך כדי טיול מתגלגל בספרד בעזרת רכב שכור. מומלץ לקרוא בהרחבה על אופציות להשכרת רכב בספרד ולהזמין כמה שיותר זמן מראש במיוחד לתקופת הקיץ כאשר הביקוש עולה וכך גם המחירים (לחצו כאן להשכרת רכב עם אופציה לביטול בחינם וכאן להשכרת רכב עם הנחה מיוחדת לגולשי הכל על). אם אתם מעוניינים לשכור רכב בוסקה על מנת לצאת לטיול כוכב תוכלו לקרוא עוד על השכרת רכב בוסקה.

מה עושים בוסקה

וסקה (Huesca) שוכנת ברמה גבוהה החולשת על חלקו הצפוני של המחוז ארגון. סביבתה מורכבת מנוף ים תיכוני הכולל צמחייה מקומית, שדות חלקאיים רבים ורכס הרי הסיירה דה גווארה שהעיר וסקה שוכנת למרגלותיהם. וסקה עצמה היא עיר קטנה עם מרכז היסטורי קטן וצפוף, המורכב בעיקר מסמטאות צרות ומרוצפות, והינה נראית כמו עיירה אירופאית עתיקה קלאסית והיא מועטרת בגגות רעפים כתומים. הבתים בוסקה צבעוניים, והסגנון האדריכלי בה מעורב, כך שחלק מבתי וסקה ההיסטורית שימרו את חזותם העתיקה, בעוד שחלק מהבתים עברו תהליך התחדשות.

גגות הרעפים הכתומים בעיר וסקה, ספרדגגות הרעפים הכתומים בעיר וסקה, ספרד

לצד כיכרות יפות ושלוות, בתי עסק, בתי קפה ומסעדות, יוכל המבקר בוסקה להתרשם מהקומפלקס המרכזי של הקתדרלה הגדולה של העיר ובית העירייה הצמוד, ומהרחבה הגדולה שנפרסת בין שני המבנים. בנוסף לקתדרלה המרכזית, במרכז העיר ההיסטורי של וסקה ישנן כנסיות יפות רבות ואפילו מוזיאון עירוני. את מרכז העיר מקיפים כמה פארקים גדולים המציעים מקום נהדר למנוחה מההסתובבות בעיר.

קתדרלה בעיר וסקה, ספרדקתדרלה בעיר וסקה, ספרד

פסטיבלים בוסקה

וסקה ידועה למדי בשל שני הפסטיבלים הגדולים שמתקיימים בה. הראשון הוא פסטיבל סן לורנזו (San Lorenzo Fiestas) שמתרחש בה בכל שנה בחודש אוגוסט וצובע את העיר בלבן וירוק. בפסטיבל יוצאים אנשי העיר לחגוג את פועלו של הקדוש לרונזו ברחובות ומסיימים את היום בצפייה במלחמת שוורים כמיטב המסורת הספרדית. השני הוא פסטיבל הסרטים של וסקה (huesca film festival) פסטיבל סרטים בינלאומי בו מוקרנים סרטי איכות.

פעילויות אקסרטים בוסקה ובפירינאים

הפעילויות המוצעות למבקרים בוסקה הינן מגוונות ולכן, יכולות להתאים לקהלי יעד שונים. לאוהבי האקסטרים, תוכלו לצנוח מרכס הרים בוסקה במצנח רחיפה בליוויו של מדריך מנוסה, עם אפשרות לתיעוד החוויה בסרטון וידאו (ראו כאן), תוכלו לעשות סנפלינג מפלים (ראו כאן) או לנסות לברוח מחדר בריחה חיצוני (outdoor escape game) המותאם לרחובותיה של וסקה (ראו כאן). למשפחות עם ילדים, תוכלו להנות מקטיף דובדבנים ומהרגשת החיבור לטבע (ראו כאן), או לצאת לסיור מודרך בחוות גידול עצי אגוזי מלך (ראו כאן).

מצנח רחיפה מעל שטחי וסקה שבספרדמצנח רחיפה מעל שטחי וסקה שבספרד

למגוון אטרקציות בעיר וסקה עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן

5 אטרקציות ואתרים מרכזיים בעיר וסקה

הקתדרלה של וסקה

הקתדרלה של וסקה (catedral de Huesca) היא המבנה הדתי הנוצרי החשוב ביותר בעיר. הקתדרלה נבנתה בסוף המאה ה13 בידי המלך חיימה הראשון מארגון, לאחר שבמשך כמעט 200 שנים לאחר הכיבוש הנוצרי של העיר, הפעילות הדתית הנוצרית התרחשה בבניין המסגד. הכנסייה בנויה בסגנון האדריכלי הגותי. המבנה של הקתדרלה הוא קלאסי, ומורכב מחזית מרשימה עם כניסה מפוארת, מבנה אורך בצורת צלב עם אפסיס (חצי עיגול) בסופו, ומגדל פעמונים גבוה המתנשא מעל המבנה הראשי. בכנסייה קפלות שונות בהן יצירות אומנות רבות, כאשר המרשימה בהם היא המזבח שעשוי מאבן אלבסטר.

לפרטים נוספים ניתן לבקר באתר התיירות הרשמי של אזור וסקה כאן

הקתדרלה של וסקה, המבנה הדתי הנוצרי החשוב ביותר בעיר.הקתדרלה של וסקה, המבנה הדתי הנוצרי החשוב ביותר בעיר.

שעות פתיחה:

ימי ראשון וחגים: 9:00-13:00 ו16:30-18:30

שאר השבוע: 9:00-13:30 ו16:30-18:30

מוזיאון וסקה

מוזיאון וסקה ממוקם בעיר ההיסטורית של וסקה בבניין בו בעבר שכנה האוניברסיטה העירונית. המוזיאון הינו ורסטילי מאוד ומוצגים בו ממצאים ארכיאולוגיים החל מהתקופות הפרהיסטוריות, עד לתקופות הויזיגותית, הרומאיות, ימי הביניים והעת החדשה. כמו כן במוזיאון גם פריטי אמנות מימי הביניים, תקופה הרנסנס והעת המודרנית, ואפילו ציורים של גויה המפורסם.

לפרטים נוספים ניתן לבקר באתר מידע תיירותי רשמי של ספרד כאן

שעות פתיחה: שני סגור

שלישי עד שבת 10:00-14:00, 17:00-20:00

מנזר סן פדרו אל ויאחו

מנזר סן פדרו אל ויאחו (Monasterio de San Pedro el Viejo) הוא מנזר בנדיקטני שנבנה במאה ה12 לספירה. המבנה הוא דומגה חשובה לאדריכלות הרומנסקית הספרדית בימי הביניים. במנזר שני חלקים עיקריים – חצר גדולה וכנסייה, וקבורים בו שני מלכים של ממלכת ארגון העתיקה- אלפונסו הראשון ורמירו השני.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר הרשמי של המנזר

מנזר סן פדרו אל ויאחו, מנזר בנדיקטני שנבנה במאה ה12 לספירה.מנזר סן פדרו אל ויאחו, מנזר בנדיקטני שנבנה במאה ה12 לספירה.

שעות פתיחה:

שני עד שבת 10:00-13:30

ראשון בשעות התפילה בלבד

פארק מיגל סרווט

פארק מיגל סרווט (Parque Miguel Servet) הוא הפארק הגדול ביותר בעיר ומשמש כריאה ירוקה חשובה שלו. בפארק מגוון גדול של צמחייה ובנוסף פסלים מודרניים רבים. הפארק הוא פינה מעולה לישיבה ומנוחה, הוא מוצל מאוד ומלא מדשאות רחבות.

לפרטים נוספים בקרו באתר התיירות הרשמי של וסקה

פארק מיגל סרווט, פינה נעימה בעיר. (צילום: MartaHu, רישיון)פארק מיגל סרווט, פינה נעימה בעיר. (צילום: MartaHu, רישיון)

טירת מונטארגון

טירת מונטארגון (Montearagón Castle) ממוקמת כשלושה קילומטרים מוסקה, על גבי גבעה טבעית . הטירה נבנתה בסוף המאה ה11 בידי המלך סנצ’ו רמירז, מטרת בניית הטירה הייתה התיישבות צבאית באזור וסקה כהכנה למצור, שכן אז נשלטה וסקה על ידי השלטון המוסלמי. לאחר הכיבוש הנוצרי של וסקה עברה הטירה לידיהם של נזירים אוגוסטיניים ושימשה כמנזר כמשך מאות שנים. כיום הטירה כבר אינה מנזר ופתוחה לקהל הרחב.

למידע נוסף בקרו באתר המוקדש לסקירת טירותיה של אירופה

טירת מונטארגון, טירה מרשימה ביופייה.טירת מונטארגון, טירה מרשימה ביופייה.

הכניסה לטירה חופשית והיא פתוחה תמיד




לינה בוסקה

בהואסקה (וסקה) ישנם פחות מ-40 מקומות לינה מסוגים שונים – מלונות, דירות ואפשרויות הארחה נוספות. מה שאומר שההיצע קטן, אפשרות הבחירה מצומצמת וכדאי מאוד להזמין מקום לינה מראש ולא לחכות לרגע האחרון (לחצו כאן למקומות לינה מומלצים עם אופציה לביטול בחינם). אפשרות הלינה הנפוצה ביותר הינה דירות (למשל Arbesa Huesca), כך שלמי שאפשרות זו מתאימה יהיה מעט יותר היצע לבחור מתוכו את מקום הלינה המתאים לו.
האזור המרכזי סביבו מרבית התיירים בוחרים ללון הינו מרכז העיר ובמיוחד ליד כנסיית סן פדרו אל וייחו (Monasterio de San Pedro el Viejo).

איפה כדאי לישון בוסקה

ישנם שני אזורים מומלצים ללינה בוסקה. הראשון ברשימה הוא אזור העיר העתיקה הקסומה, בקרבת הקתדרלה של העיר אשר בו קסם מימי הביניים פוגש נוחות מודרנית. מקומות לינה מומלצים באזור זה יהיו Capricho de Vidania ו-Hotel Sancho Abarca.אזור מומלץ נוסף הוא למי שמחפש יציאה נוחה מהעיר כי הוא מגיע לטיול כוכב באזור,ולכן כדאי לישון באזור מוזיאון וסקה שקרוב ליציאה לכביש המהיר. דירת אירוח מומלצת באזור זה היא Ático Guara&Pirineos המציעה גם חניה נוחה בחינם.

קתדרלה בוסקה

הקתדרלה של וסקה

4 מקומות לינה מומלצים בהואסקה (וסקה)

Hotel Pedro I De Aragon – מלון פדרו I דה אראגון (Hotel Pedro I De Aragon) – מלון ארבעה כוכבים בסמוך לפארק העירוני (Parque Miguel Servet). מקום זה מתאים לאירוח של עד 6 אנשים ומומלץ בזכות המיקום המעולה והיחס של אנשי הצוות במלון.
למידע נוסף על המלון

Hotel Posada De La Lunaו-מלון פוסדה דה לה לונא (Hotel Posada De La Luna) – מלון שלושה כוכבים במרכז העיר הואסקה. מקום זה מתאים לאירוח של עד 4 אנשים ומומלץ בזכות ניקיון המלון והמיקום המעולה.
למידע נוסף על המלון

– רורל הוסטל דוס לוקאס (Rural Hostel dos Lucas) – מקום אירוח B&B בצפון העיר. מקום זה מתאים לאירוח של עד 4 אנשים ומומלץ בזכות הניקיון והיחס של אנשי הצוות במקום.
למידע נוסף על המלון

Arbesa Huesca – דירת אברסה הואסקה (Arbesa Huesca) – דירה במרכז העיר הואסקה. מקום זה מתאים לאירוח של עד 4 אנשים ומומלץ בזכות המיקום המרכזי, הניקיון במקום והיחס של אנשי הצוות.
למידע נוסף על המלון

עוד על מלונות בהואסקה (וסקה) תוכלו לקרוא כאן.

השכרת רכב בוסקה

מרבית התיירים שמגיעים לוסקה מגיעים לימים מועטים בלבד. כל עוד אתם מטיילים בעיר עצמה, אין צורך בהשכרת רכב, אפילו להפך – הרכב יגביל ויעיק. ישנה בעיית חניה לא פעם, אזורים תיירותים אליהם לא מורשים להיכנס רכבים פרטיים, מה שהופך את התניידות עם רכב שכור לבעייתית ולא כדאית. מה גם שמומלץ להתנייד בוסקה בתחבורה ציבורית וברגל. יחד עם זאת, מרבית התיירים בוחרים לצאת מהעיר לפחות ליום אחד למרחב סביב וסקה, ובמקרים אלו מומלץ מאוד לשכור רכב ליום או יומיים ולצאת איתו ליעדים מחוץ לעיר, אליהם פעמים רבות ההגעה עם תחבורה ציבורית אינה נוחה ואידיאלית ורכב שכור הוא הפתרון הטוב והנוח ביותר לעשות זאת. מאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.
עוד על השכרת רכב בוסקה תוכלו לקרוא כאן.

איך מגיעים לוסקה?

וסקה נמצאת בין 3 ערים גדולות – ברצלונה, מדריד ובילבאו. לברצלונה ולמדריד יש טיסות ישירות רבות מישראל, בעוד לבילבאו אין טיסות ישירות מישראל. מברצלונה ניתן להגיע לוסקה בעזרת רכב שכור (נסיעה של כ3 שעות). בנוסף ניתן להגיע מברצלונה לוסקה בעזרת אוטובוס ישיר (4 שעות נסיעה, 14 יורו לאדם). ממדריד ניתן להגיע לוסקה בעזרת רכב שכור (נסיעה של כ4 שעות) או בעזרת רכבת לסרגוסה (Zaragosa) (שעה ועשרים, 70 יורו לאדם) וממנה רכבת לוסקה (שעה, 9 יורו לאדם). לנסיעות בין עירוניות, במיוחד בשיא עונת התיירות, מומלץ להזמין כרטיסים מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה, וכך להבטיח השובה יחד גם בשיא עונת התיירות, בנוסף תוכלו לערוך השוואה בין זמני הנסיעה ועלות אפשרויות ההגעה השונות. מבילבאו ניתן להגיע לוסקה בעזרת רכב שכור (3 וחצי שעות) או בעזרת רכבת עם החלפה (6 שעות, 44 יורו לאדם).

מזג האוויר בוסקה

וסקה שוכנת בפנים ספרד, ולכן האקלים בה הוא בין ים תיכוני ליבשתי. הקיצים בה חמים והחורפים מתונים עד קרים. בקיץ הטמפרטורות נעות בין 16 ל31 מעלות, בעוד בחורף הטמפרטורות נעות ביןמעלה אחת ל9 מעלות. וסקה היא אינה גשומה במיוחד, וירידת גשם בקיץ בה היא די נדירה אך עלולה להתרחש – בחודשי הקיץ ישנם 3 ימי גשם בממוצע. העונות הגשומות בוסקה הן דווקא עונות המעבר, עם בין 6 ל7 ימי גשם ממוצעים בחודש. וסקה היא די שמשית, עם לפחות 4 שעות שמש ממוצעות בימי החורף ויותר מ10 שעות שמש ממוצעות בימי הקיץ. בסך הכל האקלים של וסקה דומה לאקלים בישראל, מלבד כך שמעט קר יותר ותיתכן ירידת גשם בקיץ. לכן יש להצטטיד בביגוד חורף איכותי בחורף.

פירוש השם וסקה והחשיבות ההיסטורית של העיר

מקורו של השם וסקה הוא מהמילה הלטינית אוסקה (Osca) שמשמעותה היא נשיקה. מקורותיו של היישוב האנושי בשטחה של וסקה הם עתיקים ופרה רומיים. העיר הראשונה שהוקמה שבשטחה של וסקה היא עיר איברית בשם בולסקן (Bolskan), שהייתה עיר גדולה וחשובה בממלכה השבטית הויזיגותית וסקיטן (Vescitan). העיר הייתה ידועה בתעשיית הכנת והטבעת מטבעות, בשל קרבתה למכרות כסף. העיר האיברית הקדומה נכבשה והנרסה על ידי הרומאיים באמצע המאה השנייה לפני ספירה, ועל חורבותיה בנו הכובשים עיר חדשה וקראו לה אוסקה. העיר הרומית הפכה בהרה לעיר גדולה וחשובה, ומוקד מרכזי לחינוך קלאסי לאצילי השבטים האיבריים. שגשוגה של העיר נקשר לתעשיית המטבעות והמתכת המפותחת, שמקורותיה, כאמור, כבר בתקופת העיר האיברית. הכסף שנכרה ועובד בוסקה זכה לשם ייחודי – ארגנטום אוסנסה, כלומר הכסף האוסכני, כנראה בשל טיבו. בעקבות חוזקה הכלכלי הוכרה העיר כעיר רשמית – מוניציפיום, על ידי האימפריה הרומית. המאה השמינית לספירה נכבשה העיר בידי המוסלמים, אשר כונו גם מורים (Moors), יחד עם רוב ספרד. כיבוש זה מתחיל את הפרק ההיסטורי של העיר המאופיין בשלטון מוסלמי, אשר יימשך למעלה מ400 שנים. העיר המוסלמית נראה בשם וושקה (Washqah), והמצב הפוליטי בה היה רעוע במשך מאות שנים. בשל רצונם של אנשי העיר להתנתק משלטון החליפות להקים ישות פוליטית נפרדת, מרידות, והתנקשויות בשליטים שונים היו מנת חלקה של העיר וושקה, עד שהועברה לשליטתה של ממלכת הטאיפה של סרגוסה בתחילת המאה ה11 לספירה, שהיא ממלכה מוסלמית עצמאית שקמה לאחר התמוטטה של החליפות המוסלמית הספרדית בעקבות הכיבוש מחדש הנוצרי של ספרד – הרקונקיסטה. על ושקה המוסלמית הוטל מצור בידי פדרו הראשון מארגון, שלבסוף כבש אותה מידי השלטון המוסלמי בשנת 1096. העיר שקטה למאות שנים, עד שבמלחמת האזרחים הספרדית (1936-1939) חלו קרבות עיקשים ואכזריים בעיר ובסביבותיה בין הכוחות הלאומנים של פרנקו לבין הכוחות הרפובליקאים. כיום העיר וסקה היא עיר קטנה ושלווה הידועה בעיקר בקרבתה לרכס הסיירה דה גווארה ובפסטיבל סן לורנזו המקומי שנחגג בעיר חודש אוגוסט.

סרטון על הואסקה




המלצות "הכל על" למבקרים בוסקה

  • מומלץ מאוד לשלב את הביקור בוסקה עם ביקור בערים מעניינות נוספות בספרד, כמו ברצלונה וסרגוסה, או לשלב את הביקור בעם טיול ברכס הפירנאים שנמצא בקרבה יחסית לעיר.
  • בכל שנה בין ה9 ל15 באוגוסט נחגג בוסקה פסטיבל סן לורנזו (San Lorenzo Fiestas). הפסטיבל הוא אירוע חגיגי וייחודי המוקדש כולו לקדוש המגן של וסקה – לורנטיוס, מנהיג נוצרי דתי שנרדף ונרצח בשל אמונתו במאה השלישית לספירה בידי שלטונות האימפריה הרומית. הפסטיבל הוא חגיגה צבעונית (בצבעים לבן וירוק) המלווה בתהלוכות וריקודים ובנוסף לחימה בשוורים. מומלץ מאוד לבקר בעיר במהלך קיומו של הפסטיבל. פרטים נוספים על הפסטיבל ניתן לקרוא באתר התיירות הרשמי של וסקה.
  • בוסקה נערך פסטיבל סרטים בינלאומי שנתי באמצע חודש יוני (Huesca Film Festival). בפסטיבל מוקרנים מיטב הלהיטים של קולנוע האיכות של השנה החולפת, ונערכים בו תחרויות סרטים שונות. מירב הסרטים מוקרנים בחלל הפתוח במרכז העיר, ומומלץ מאוד לבקר בעיר במהלך הפסטיבל ולתפוס כמה סרטים. ניתן למצוא פרטים נוספים באתר של הפסטיבל.
  • לוסקה קבוצת כדורגל אשר משחקת בליגה השנייה של ספרד – SD Huesca. מומלץ לנסות ולתפוס משחק כדורגל בעת הביקור בעיר, שכן חלק גדול מהאווירה העירונית מבוססת על האהדה לקבוצת הכדורגל וההגעה למשחקים.
  • מרכז העיר של וסקה צפוף וקטן, ורוב הרחובות בו לא מותאמים לנסיעה ברכבים. לכן מומלץ להשאיר את הרכב השכור בחלקים הפריפריאליים של העיר ולהגיע למרכז העיר בהליכה קצרה או בעזרת אוטובוס.
  • וסקה מרושתת במגוון פארקים. מומלץ מאוד לבקר בהם, ולנוח קצת תוך כדי הביקור באטרקציות השונות של העיר.

שאלות נפוצות על וסקה

הביקור בוסקה מומלץ למטיילים שמחפשים עיר ממנה אפשר לצאת לטייל ברכס הרי הגווארה ולזוגות המחפשים עיר קטנה, ציורית ולא מתויירת מאוד לחופשה רומנטית.

הביקור בוסקה מומלץ בעיקר בעונת הקיץ. אמנם בקיץ מזג האוויר די חם, אך הסיכוי לירידת גשם הוא קטן, ובנוסף בוסקה היא אינה עיר מתוירת במיוחד, גם לא בעונת הקיץ. לאלו שסובלים במיוחד מחום, מומלץ לבקר בחודשים ספטמבר או מרץ, בהם מזג האוויר נוח והסיכוי לירידת גשם עדיין די קטן.

מומלץ להשקיע בביקור בוסקה בין יום אחד ליומיים, כמות זמן מספקת בהחלט לחוות את האטרקציות המרכזיות בעיר.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: