סיור בעקבות הביטלס בליברפול – המדריך המקיף ביותר בעברית

מידע כללי על סיור בעקבות הביטלס בליברפול

לעיר ליברפול יש הרבה מאוד סמלים, מאחר ומדובר באחת הערים המרכזיות והבולטות בבריטניה. אחד הסמלים הכי גדולים של העיר הוא כמובן להקת הביטלס המיתולוגית. למי שלא מכיר, הביטלס הם להקה בריטית שפרצה בשנות ה-60 עם מוזיקה שנחשבה דאז כמהפכנית, הם יצרו מוזיקת רוק-פופ שבהמשך התפתחה לכיוונים פסיכדליים. הלהקה התפרקה בשנות ה-70 אך למרות הזמן הקצר שבו הם יצרו יחד, הם הצליחו להביא אל העולם להיטים, להשפיע על מוזיקאים ואמנים בכל התחומים, ולגעת במאות אלפי לבבות ברחבי העולם. 

אין כל ספק שהביטלס היא הלהקה המשפיעה ביותר בהיסטוריה ולכן היא מקבלת הרבה מאוד כבוד באנגליה בכלל ובליברפול בפרט. כאשר אתם מגיעים לליברפול, תוכלו לקחת סיור בעקבות הביטלס וללמוד הכל על הלהקה, שלבטח שמעתם עליה ואותה. יש גם סיורים בעקבות הביטלס בלונדון, אבל אין ספק שבליברפול החוויה היא אחרת. 

מה רואים בסיור בעקבות הביטלס בליברפול

במהלך הביקור, אותו אפשר לעשות עם או בלי מדריך, תעברו בין כמה נקודות חשובות בהיסטוריה של הביטלס, עם סיפורים מרגע הקמת הלהקה ועד התפרקותה הסופית. הסיור מתחיל ברחוב מת’יו, ביתו של המועדון האגדי, קאברן קלאב. תוכלו לראות את תיאטרון האמפייר, שהוא התיאטרון האחרון בו הופיעו הביטלס ובו יש עד היום פסלים של ג’ון לנון, סולן הלהקה. תוכלו לעבור גם בספריה המרכזית ברחוב וויליאם בראון, סט. ג’ורג’ הול ועוד – כל זאת עוד לפני שנכנסתם למוזיאון הביטלס עצמו.

תיאטרון האמפייר ליברפול

תיאטרון האמפייר בליברפול, המקום האחרון בו הופיעו הביטלס (צילום: Rodhullandemu, רישיון)

במהלך סיור בעקבות הביטלס בליברפול, תוכלו ללכת ברחוב ”פני ליין”, אשר מלא ברים ומסעדות בהם ישבו הביטלס בתור צעירים בליברפול, תוכלו גם אתם ליהנות מאותה אווירה מיוחדת שחוו הם בתור נערי ליברפול בשנות ה-50. ב”קפאש קופי קלאב” תגלו את המקום הראשון בו הביטלס הופיעו, ובבית הילדות של ג’ון לנון תוכלו לקבל הצצה על הצעדים הראשונים של אחד הכוכבים הגדולים של המאה שעברה בתחום המוזיקה. חשוב לעבור גם ב”דה ביטלס סטורי” באלברט דוק, שם תוכלו לראות מזכרות של הלהקה ורפליקה של הנקודות המעניינות לאורך השנים בהם הביטלס פעלו.

דה ביטלס סטורי ליברפול

“דה ביטלס סטורי”, תערוכה מרתקת המתארת את סיפורם של הביטלס (צילום:Brunaleinmuller, רישיון)

גם בית הילדות של פול מקרטני שווה עצירה וכך גם הקבר של אלינור ריגבי, שמספר את הסיפור על אחד השירים הכי מפורסמים ועצובים של הלהקה. אל תשכחו לעבור דרך סטרוברי פילד, שהיווה את ההשראה ללהיט משנת 1967. המקום פתח את שעריו בפני מבקרים בשנים האחרונות וניתן כעת להיכנס ולראות את האזכורים לשירים מהקריירה של ג’ון לנון. 

סטרוברי פילד ליברפול

“סטרוברי פילדס”, מקום ההיווה כהשראה לג’ון לנון (צילום:Jooniur, רישיון)

אך הכל מהווה הכנה לקראת האירוע המרכזי – מוזיאון הביטלס. בתוך המוזיאון תוכלו לראות אוסף מרהיב של פריטים שהיו שייכים לחברי הלהקה. הפריטים שייכים לבנו של מנהל הלהקה, רואג בסט. רואג בנה אוסף מרהיב ב-30 השנים האחרונות, בעזרת אביו המנוח, ניל אספינל. במהלך הסיור תוכלו להתרשם מהגיטרות והתופים של חברי הלהקה, וגם לראות קליפים מראיונות מפורסמים ועוד.

בנוסף, תוכלו להתרשם גם מצילומים בלעדיים מהסיור הראשון של הלהקה באמריקה, חפצים שונים כמו מדליות, גזרי עיתון, דיסקים מזהב ופלטינום, מכתבים אישיים, מוניטורים מאולפני ההקלטה האייקוניים ב-”abby road” ועוד הרבה דברים נוספים. בנוסף, תעברו את הדרך שעברה הלהקה מהקמתה ב-1959 ועד התפרקותה ב-1970 וכמובן תוכלו לקנות מרצ’נדייז ביציאתכם. המוזיאון מופלא וחובבי הביטלס יוכלו לבלות בו במשך יום שלם. גם אנשים שלא התחברו ללהקה או לא מכירים את המוזיקה שלה, יוכלו להעביר חצי יום בסיור בעיר ולהתפעל מהלהקה ששינתה את העולם לפני כמה עשרות שנים.

לעשות את הסיור בעקבות הביטלס בליברפול לבד או עם מדריך?

אחת השאלות הגדולות בתכנון הסיור בעקבות להקת הביטלס היא האם לקחת מדריך או לצאת לבד. כמובן שאפשר לעשות את הסיור לבד, ללכת לנקודות הציון המרכזיות ולסיים בביקור במוזיאון שבו לא חסר מידע וסיפורים על להקת הביטלס המופלאה. אופציה זו תהיה לכם זולה וגמישה יותר, אתם תוכלו לבחור את הקצב ואת המסלול.

אך מצד שני, הבחירה ללכת עם מדריך מביאה איתה איכויות שלא תוכלו למצוא עם סמארט-פון ומפה (שככל הנראה נמצאת גם בסמארט-פון שלכם). בסיורים המודרכים תוכלו לשמוע כל מיני אנקדוטות ולשמוע סיפורים ולהעשיר את עצמכם בצורה הרבה יותר מקיפה ונעימה. תוכלו באמת לחוות את הסיור במלואו בלי להרגיש שאתם שם אבל לא לגמרי, אלא רק ליד. לרוב המחירים נעים בין 25 ל-30 פאונד לאדם לסיור של שעתיים וחצי. 

בנוסף, יש אופציות לסיורים פרטיים עם מונית או סיורים קבוצתיים עם אוטובוס hop-on-hop-off שמאוד מותאם ומומלץ למשפחות עם ילדים קטנים ובכלל מי שמעדיף לחסוך מעצמו את ההליכה. הסיורים האלה בנוסף למדריך ולהסברים יספקו לכם דרך הגעה נוחה בין הנקודות המרכזיות בחייהם של להקת הביטלס. 

המלצות הכל על לסיור בעקבות הביטלס בליברפול

  • דבר ראשון והחשוב יותר, אם אתם יוצאים לסיור בעקבות הביטלס, תעשו קצת שיעורי בית לפני. ממש מומלץ להאזין למוזיקה שלהם (למשל לאלבומים help!, abby road והאלבום הלבן), לראות סרטים בכיכובם (למשל yellow submarine שהוא המפורסם מביניהם ונחשב סרט קאלט), ולקרוא על הלהקה בכלל. בין אם בחרתם לצאת לסיור עם מדריך ובין אם לבד, יהיה נחמד לדעת מי האנשים שאתם מסיירים בעקבותיהם.
  • אזור מרסיסייד לא נמצא ממש במרכזה של ליברפול, אלא במרחק של 3 ק”מ ממנו (ומתחנת הרכבת המרכזית של העיר, למגיעים ברכבת ממנצ’סטר או לונדון). אך שברגע שהגעתם לאזור המרכזי של ליברפול, אזור המרסיסייד, תוכלו לעשות הכל ברגל. הנקודות השונות בסיור הן לא מרוחקות אחת מהשניה והמוזיאון גם הוא קרוב מאוד.
  • לבוחרים לסייר לבד, כרטיסי הכניסה מוזיאון עצמו יעלו 15 פאונד למבוגר ו-7.5 פאונד לילד.
  • במוזיאון הביטלס יש מסעדה נחמדה, אך כמובן לא חסרים מקומות לאכול בכל האזור, כך שלא היינו ממליצים לאכול דווקא בה, אבל זו אופציה.