סיור באצטדיון אולד טראפורד – המדריך המקיף ביותר בעברית

map

מידע כללי על אצטדיון אולד טראפורד

אצטדיון אולד טראפורד הינו המגרש האלמותי של קבוצת מנצ’סטר יונייטד האנגלית, ונקרא גם תיאטרון החלומות, ולא בכדי. מדובר באחד ממקדשי הכדורגל הגדולים ביותר בעולם, של אחת הקבוצות העשירות והאהודות ביותר על הגלובוס. מנצ’סטר יונייטד שלטה בכדורגל האנגלי בצורה מרשימה מאוד מתחילת שנות ה-90 ועד תחילת שנות העשרה, היא השיגה כמות עצומה של גביעים ותארים תחת המנהל האגדי שלה, אלכס פרגוסון. בשורות מנצ’סטר יונייטד שיחקו אייקונים כמו דייויד בקהאם וכריסטיאנו רונאלדו, והמועדון הזה הוא הרבה יותר מכדורגל. אולד טראפורד מלא סיפורים מרתקים, נקודות ציון מרגשות והיכולת להתרשם ממנו לא מתרחשת רק במשחקים עצמם.




מה רואים בסיור באצטדיון אולד טראפורד

הסיור באולד טראפורד הוא חוויה מרגשת עבור כל אוהד כדורגל, ועבור אוהדי יונייטד בפרט. היכל הכדורגל המדובר מציע לכם להיכנס למנהרת השחקנים המפורסמת בעולם, לבקר ליד אזור המאמנים בעל הקיר החום, וכמובן לדרוך על הדשא המפורסם בו דרכו כמה מהשחקנים הגדולים ביותר בעולם לאורך ההיסטוריה. אפשר לגלות את ההיסטוריה המופלאה של הקבוצה דרך הריח של הדשא, יציע הסטרטפורד אנד המפורסם, וכמובן, חדרי ההלבשה של השחקנים, בהם הם מקבלים את התדרוך לפני המשחק. תוכלו לעבור גם בחדר הגביעים ולראות את 20 צלחות האליפות של יונייטד, לצד 12 הגביעים המקומיים, ו-3 הגביעים האירופאיים שהקבוצה השיגה בהיסטוריה המוצלחת שלה. הסיור באצטדיון כולל גם מעבר בחדר התקשורת, שם מבוצעות מסיבות העיתונאים של לפני ואחרי משחקים, כך שתוכלו להרגיש מה זה לסקר את יונייטד בפנאטיות המקובלת במקום.

מבט לעבר הסטרטפורד אנד. יציע האוהדים השרוף של הקבוצה (צילום: Stacey MacNaught, רישיון)

לאחר הסיור באצטדיון, תוכלו להגיע למוזיאון המפואר של הקבוצה. המוזיאון של הקבוצה מפאר כמובן את האייקונים הגדולים של המועדון, ובראש ובראשונה, סר אלכס פרגוסון. פרגוסון הסקוטי אימן את מנצ’סטר יונייטד כ-30 שנה והביא איתו את כמות ההישגים הגדולה ביותר עבור המועדון. במוזיאון ישנה אפילו הולוגרמה של פרגוסון, הנואם לפני הנוכחים. עוד כוכבים אשר מקבלים כבוד במוזיאון הם ג’ורג’ בסט, אריק קנטונה, דייויד בקהאם וכריסטיאנו רונאלדו. במרכז המוזיאון תוכלו לראות כמובן את אזור הזיכרון להרוגים של האסון האווירי של מינכן 1958, וכן אזור הוקרה למאמן האגדי של הקבוצה, סר מאט באזבי.

  פסלו של אלכס פרגוסון בכניסה לאולד טראפורד. אחד המאמנים המעוטרים בהיסטוריה (צילום:Watty62, רישיון)

המוזיאון מלא בממרוביליה (אוסף של פריטים הנשמרים כמזכרת בשל ערכם הנוסטלגי) מפוארת של מנצ’סטר יונייטד, כולל כל התלבושות מכל הזמנים, כמו “שארפ” המוכרת, שליוותה את מנצ’סטר יונייטד לאורך כל שנות ה-90, לרבות הגמר המפורסם ביותר בהיסטוריה של הכדורגל העולמי – ה-1:2 של מנצ’סטר יונייטד על באיירן מינכן עמוק בתוספת הזמן, בגמר ליגת האלופות בקאמפ נואו בשנת 1999. בנוסף, תוכלו להתרשם מהגביעים, גזרי עיתונים, משחקים לילדים, תערוכות שונות, דגמים של אולד טראפורד לפני השיפוץ ועוד לא מעט אטרקציות קטנות שעושות את הביקור לכל כך שווה. לבסוף, תוכלו כמובן להצטלם באצטדיון ואף לבקר בחנות האוהדים המאוד מושקעת של המועדון, שמוכרת את כל מוצרי הקבוצה, צעצועים, מוצרי ספורט של אדידס ועוד.

הכניסה המפורסמת לאצטדיון אולד טראפורד,ידועה בשל פסל שלושת שחקני העבר בחזיתה

איך מגיעים לאצטדיון אולד טראפורד

המועדון פועל למען ובשביל האוהדים, בכל הנוגע לגישה למגרש ולמה שהוא יכול להציע. הגישה לאצטדיון היא מאוד נוחה, וההליכה מהרכבת היא קצרה. יש חנייה חינמית באצטדיון למי שבוחר להגיע עם רכב, אך הנושא לא תקף בימים בהם יש משחק. העדיפות היא כמובן להזמין את הכרטיסים כמה שיותר זמן מראש ולעדכן אם יש אנשים שזקוקים לעזרה נגישה.

אולד טראפורד מלא באוהדים, אנו גם ממליצים להגיע לצפות במשחק (צילום:Christopher Czermak, רישיון)




המלצות הכל על למבקרים באצטדיון אולד טראפורד

  • המוזיאון פתוח מ-9:30 עד 16:00 בימים ראשון עד חמישי, ומ-9:30 עד 17:00 בשישי ושבת. עם זאת, הוא סגור בימים בהם יש משחק באצטדיון, כך שכדאי מאוד לקחת זאת בחשבון, כאשר מבקרים בעיר ורוצים לחוות את המוזיאון בזמן משחק.
  • בית הקפה הרשמי של האצטדיון – ה-RED CAFE, פתוח כל יום מ-9:00 עד 16:00, מלבד הימים בהם יש משחק באצטדיון. המחירים של הביקור באצטדיון הם אינם יקרים: 25 פאונד לבוגר ו-18 פאונד לילדים.
  • המועדון מאפשר ביקורים קבוצתיים בעלות מוזלת ואפשר אף לארגן במקום ימי הולדת, סיורי אגדות עם הקרנות של המשחקים הגדולים ביותר, ומפגשים עם כוכבי העבר וההווה של המועדון.
  • תוכלו לראות בעמוד לוח משחקי כדורגל במנצ’סטר את רשימת המשחקים הקרובים בעיר – גם של מנצ’סטר יונייטד וגם של מנצ’סטר סיטי.
  • אם ברצונכם להגיע לצפות במשחק של מנצ’סטר סיטי, תוכלו למצוא את כל הטיפים והדברים שחשוב לדעת לפני שקונים כרטיס למשחק במנצ’סטר כאן
  • כחלק מחווית הכדורגל הכוללת בעיר, אנו ממליצים להגיע לסיור גם באצטדיון האיתיחאד, מגרשה הביתי של היריבה העירונית- מנצ’סטר סיטי.
  • הגעה בקיץ היא המומלצת ביותר, כך שאם תגיעו ביוני או ביולי, תוכלו להיות בטוחים שאין במקום משחק. עם זאת, העדיפות היא להגיע לעיר ליומיים, לבקר באצטדיון ובמוזיאון, לשתות בבית הקפה ולחזור למחרת כדי לראות את הקבוצה משחקת
  •  אם אתם באים בחורף, שימו לב כי חלק מהאטרקציות יהיו מורכבות לביצוע, כמו ירידה לדשא.