1. עמוד הבית
  2. »
  3. בריטניה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ליברפול, בריטניה 2024 – המדריך המקיף בעברית | Liverpool
  6. »
  7. אתרים אטרקציות ומסלולים בליברפול
  8. »
  9. סיור יומי בליברפול – מה לראות בעיר חוץ מכדורגל – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית

סיור יומי בליברפול – מה לראות בעיר חוץ מכדורגל – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית

העיר ליברפול ידועה בעיקר בזכות קבוצת הכדורגל האייקונית שלה, אך בפועל, ובמיוחד בשנים האחרונות, היא הפכה לעיר אטרקטיבית מאוד עם הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות בה. מרבית האנשים לא מגיעים לליברפול ליותר מיומיים או שלושה, ורובם מחברים את ההגעה אליה יחד עם ביקור בלונדון. הרבה מגיעים אליה כדי לראות משחק, אבל ליברפול היא עיר עשירה ולהוסיף אליה עוד נוסף כדי לסייר ולחוות את העיר הוא בהחלט רעיון מתבקש ונכון. לליברפול יש הרבה מאוד אייקונים המזוהים איתה, כולל להקת הביטלס המפורסמת, נהר המרסי המאפשר שיט מודרך (חוויה מהמומלצות למי שרוצה לחוות את ההיסטוריה והסיפורים של העיר) ואפילו הסיפור שלא סופר בנוגע לטיטאניק. לכן, יש כמה נקודות בעיר שאסור לפספס – ואת כולם נמנה פה ואנו מבטיחים של תהיה אף מילה על כדורגל, בעצם אולי רק קצת.

סקירה קצרה על ליברפול

נקודות לחשוב עליהן לפני שמתחילים את המסלול

  • לפני שאתם מתחילים בדקו את מזג האוויר – החודשים הכי טובים לבקר בליברפול הם כמובן חודשי הקיץ. החורף האנגלי הוא מאוד קשה, ובליברפול ספציפית. על כן לא כיף, בלשון המעטה, לבקר בחורף. עם זאת, אם תגיעו באביב או בסתיו, ותצטיידו בציוד חורפי ומטריה, אתם אמורים להיות בסדר (אנחנו ממליצים מאוד לקרוא עוד בנושא תחת מזג האוויר בליברפול).
  • התייחסו ליום בו אתם מבצעים את הטיול – דבר חשוב שכדאי לשים לב אליו – הרבה מאוד מהמוזיאונים בליברפול סגורים בימי שני ושלישי ולכן, אם אתם עושים טיול ליום אחד, השתדלו שזה יהיה בימי רביעי עד ראשון.
  • לא אוהבים הרבה אנשים, אל תסיירו בעיר ביום של משחק – חשוב לשים לב אם מדובר גם ביום של משחק של קבוצת הכדורגל של ליברפול או אברטון, שכן בימים אלו העיר עמוסה מאוד. אם אתם שונאים עומס, שימו לב ללוח המשחקים של הפרמייר-ליג וליגת האלופות. היות ורובכם תגיעו כדי לראות משחק, כדאי לתכנן את הסיור ביום שלפני או ביום שאחרי המשחק.
  • תכננו מראש את הנקודות המרכזיות לסיור – מרבית האטרקציות של ליברפול נמצאות במרכז העיר, כך שבהחלט אפשר לעשות סיור ביום אחד ברגל, אם מזג האוויר מאפשר זאת. בנוסף, במידה ואתם מטיילים עם ילדים, עם אנשים שעלולים להתקשות ללכת זמן רב ברגל או פשוט לא בכושר, יש הרבה מאוד אוטובוסים תיירותיים שאפשר לקפוץ עליהם ולעשות איתם סיבוב בנקודות מפתח בעיר. הסיור בעיר צריך להתחיל מוקדם מאוד, וחשוב להגיע למרכז העיר אחרי ארוחת הבוקר כי במרכזה אין כל כך מה לאכול. הדבר הכי נכון לעשות הוא לבחור 2-3 מוזיאונים וגלריות עוד לפני שהגעתם, כי לא תספיקו את הכל. ככה תוכלו להנות בנחת ממה שבחרתם ולהימנע מהמירוץ של להספיק-הכל-ביום-אחד. אופציה נוספת היא להאריך את הביקור ביום נוסף כדי לראות ולחוות את כל מה שרציתם. 

סיורים מודרכים ואטרקציות פופלאריות בליברפול

מתחילים את הסיור במוזיאונים שאסור לפספס

המוזיאון שצריך להיות אצל כולם בפנקסים הוא מוזיאון ליברפול. מדובר במוזיאון צבעוני, יפה, גדול, המספר את סיפורה של העיר וגם חינמי. תוכלו לראות נגיעות של הביטלס, דרך היסטורית המרסי ותצוגות מתחלפות כולל “ליברפול נגד אפרטהייד” ועוד. המוזיאון השני שמוגדר כחובה, שנמצא די קרוב אל מוזיאון ליברפול (כ-10 דקות הליכה), הוא מוזיאון הביטלס (ניתן לרכוש כרטיסים דרך הקישור). המוזיאון נמצא ליד רציף אלברט המפורסם, הוא כולל את ההיסטוריה של להקת הפופ המפורסמת והמשפיעה ביותר בהיסטוריה. חובב ביטלס פשוט לא יכול לפספס את החוויה הזו. אגב, אם סיימתם את שני המוזיאונים בצורה יחסית מהירה, שווה לעלות על שייט על נהר המרסי מרציף אלברט וליהנות מחוויה נהדרת בה רואים את קו החוף של העיר מזווית קצת שונה.

מיצג במוזיאון ליברפול

מיצג במוזיאון ליברפול (צילום: Ian Greig, רישיון)

ממשיכים את הסיור בשיטוט לאורך הנהר

השיטוט בחזית המים היא חלק מחווית ליברפול, לבטח אם מדובר ביום שמשי ונעים. תוכלו להתרענן עם שתייה קרה, לשבת במסעדה או בבית קפה ולאכול ארוחת צהריים או ערב. האטרקציה לשעת ערב יכולה בהחלט להיות ב-קווין אבניו (Queen Avenue). מדובר בהליכה של 10 דקות מרציף אלברט, שיביאו אותך לרובע מרשים וקסום, עם הרבה דוכני בוטיק. בדרך תוכלו לעבור בנקודות מפתח כמו הפסל של אלינור ריגבי, מועדון הקאברן של הביטלס (Cavern Club) ועוד. האופציה המועדפת לעיר מבחינת ארוחת הערב היא ביקור במסעדות הסיניות בצ’יינטאון או במסעדות ברחוב דיוק (Duke Street), שהוא האזור המוערך יותר קולינרית בעיר. בכל מקרה, אם הצלחתם לחבר שני מוזיאונים, שייט, הליכה לקווין אבניו ולאכול ארוחת ערב ב-דיוק, אפשר להגיד שמיציתם את כל מה שקשור לליברפול, מעבר לכדורגל.

גדת הנהר בליברפול
גדת הנהר בליברפול (צילום:Stephen McKay, רישיון)

מסיימים את הסיור ומתכננים את ההמשך

    •  כאמור, את כל הסיור אפשר לעשות ברגל, ההליכה בין אטרקציה לאטרקציה היא מאוד קרובה. חשוב להישאר קרוב לנהר המרסי ולרציף אלברט, שמהווים את מרכז העניינים. תוכלו לקחת אוטובוסים ולקצר בכ-חצי את זמן ההתניידות, אך זה תלוי בכם. האופציות של אוטובוסים של תיירים (ניתן לרכוש כרטיסים בקישור) הן רבות ויכולות להתאים לאנשים עם מוגבלויות בהליכה, לאנשים מבוגרים ולמי שאינו בכושר ורוצה להנות מסיבוב בעיר תוך הסברים מעניינים על האתרים המרכזיים בה.
    • מבחינת תוכן, מוזיאון ליברפול ומוזיאון הביטלס הן האופציות המועדפות, אך גם מוזיאון אנפילד (תוכלו לרכוש כרטיס בקישור) בו ניתן ללמוד על קבוצת הכדורגל של ליברפול, לסייר באצטדיון ובחדרי ההלבשה או מוזיאון הטייט  המתאים לחובבי האומנות הן אלטרנטיבות ראויות וקרובות. ליברפול היא לא רק כדורגל וחשוב לזכור את זה.

  • במידה ואתם מטיילים עם ילדים, שווה לבדוק כבר בשלב התכנון האם ימצאו עניין בתוכן של המוזאונים, בנוסף  למשפחות שלא מוגבלות בזמן כדאי לפצל את הסיור ליומיים.