טיול מאורגן לתאילנד: 11-18 ימים

מידע כללי

הטיולים המאורגנים לתאילנד נעים בין 11 ימים לטיולים הקצרים לבין 18-20 ימים לטיולים הארוכים יותר. בדרך כלל הטיולים הקצרים יתרכזו בדרום תאילנד באיים המזרחיים ובאיים המערביים, והארוכים יותר יכללו גם את צפון תאילנד.

אם בחרתם באופציה של טיול מאורגן לתאילנד, הגיע הזמן עכשיו לבחור את הטיול שהכי מתאים לכם מבין כל האופציות בחברות הנסיעות השונות. למרות שברוב החברות מסלולי הטיול מציעים דברים דומים בסך הכל, עדיין קיימים הבדלים רבים בין הטיולים השונים.




מה צריך לבדוק לפני שבוחרים טיול מאורגן?

לפני שמחליטים על הטיול הנבחר יש לבדוק את סוכנויות הנסיעות השונות וההצעות לטיולים מאורגנים שהם מציעות לכם. מה אורך הטיול? האם הוא עובר בכל הנקודות המשמעותיות בתאילנד? האם הטיול מתמקד באיים או שהוא מקיף תאילנד כולה, מצפון ועד דרום? האם ישנם מספיק ימים באי מסוים וכמה ימים חופשיים יש במהלך הטיול? מה מידת הקושי של מסלולי ההליכה? כל אלה שאלות שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים את הטיול הרלוונטי.

מלבד המסלול של הטיול, יש לבדוק את הקבוצות הנוסעות בדרך כלל לטיולים הללו – האם טווחי הגילאים דומים לגילאים שלכם או שמא הקהל שטס הוא מבוגר / צעיר יותר? הקבוצה שאיתה תסעו תשפיע בצורה דרסטית על מידת ההנאה שלכם מהטיול, יכולים להתפתח חברויות אמיתיות מהטיולים הללו, וטיולים יכולים לההרס בגלל קבוצה שלא מתאימה לכם.

עכשיו שוידאנו שהמסלול מתאים וגם הקבוצה, יש לבדוק לגבי המדריך בטיול. המדריך יכול להיות האחראי הבלעדי למידת ההנאה שלכם מהטיול ומידת המימוש שתרגישו מהחוויה של טיול בתאילנד. יש לבדוק בין החברות השונות לגבי המדריכים – כמה שנים הם עושים את הטיולים הללו? מה מכשיר אותו לתפקיד? איך הוא בארגון והאם הוא מעביר את החומר לגבי תאילנד באופן מהנה ותמציתי. נסו לחפש באינטרנט חוות דעת על המדריכים השונים.

ההיבט הטכני / כספי

תלוי בתקציב שהקצבתם לעצמכם לטיול, אך חשוב לקחת בחשבון כי בנוסף למחיר של הטיול המאורגן לתאילנד, יש הוצאות נוספות ויש לבדוק יותר לעומק את תוכנית הטיול על מנת לחשב הוצאות עתידיות במהלך הטיול:

טיסות – טיסה ישירה או עם עצירת ביניים והיכן העצירה, מתי נוחתים והאם הטיול בתוך תאילנד נעשה בטיסות פנימיות או באוטובוסים, כל אלה שיקולים שיש לקחת בחשבון.

ימים חופשיים – ימים חופשים בדרך כלל מאופיינים בכך שחברות הטיולים נותנים לכם אופציה לנסוע לסיור כזה או אחר. בהתאם לטיול שתבחרו, האופציה הזאת תהיה בתשלום, וכאשר כל הקבוצה נוסעת להמשך הסיור, לא תרצו להשאר לבד ורוב הסיכויים שתרצו להצטרף לסיור שיוצא, ולכן חשוב לבדוק האם הסיורים הללו בתשלום או בחינם וכמה ימים חופשיים כאלה יש במהלך הטיול. בידקו גם לגבי האתרים שאליהם תסעו, האם הכניסה לאתר כלולה במחיר או בנפרד?

שני היבטים נוספים של הטיול שמומלץ לבדוק הוא ארוחות ובתי מלון – כמה ארוחות ניתנות ביום ומה המחיר המוצע לכם, איפה הארוחות- מסעדות או מלונות? האם האוכל כשר? (במידה וזה רלוונטי עבורכם). גם בתי מלון חשוב לבדוק כאשר בוחנים את הטיולים המאורגנים השונים – האם המלון נמצא בתוך העיר ותוכלו לצאת בערב ואם לא – האם ישנה פעילות מתכוננת לערב מטעם הטיול? אם אתם מעדיפים עצמאות מסוימת בערבים, חשוב לוודא שהמלון קרוב למקומות מרכזיים, ואם אתם מעדיפים להיות עם הקבוצה בדקו האם יש פעילויות שכאלה, אחרת לא יהיה לכם מה לעשות במהלך הלילות.

מפה