קאסה באליו בית העצמות בברצלונה- הנחה בלעדית ומידע מקיף | Casa Batllo

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בברצלונה ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם קאסה באליו, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש לקאסה באליו בית העצמות בברצלונה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

בעמוד זה תמצאו את כל המידע החשוב לתייר הישראלי המבקר בקאסה באליו (קאסה באטיו), בית העצמות המופרסם של גאודי בברצלונה: מה הולכים לראות, איך להגיע, קצת היסטוריה, וגם איך לחסוך כסף וזמן בביקור.

מידע כללי

שימו לב, אתר זה מופיע במדריכים השונים ובאתרי המידע השונים בעברית בשתי צורות: קאסה באליו, קאסה באטיו. דעו דמדובר באותו אתר.
הצורה היותר פופלארית להגות את שמו בברצלונה היא קאסה באטיו, כך גם מומלץ להגות את שמו כאשר אתם מבקשים הכוונה להגעה עליו בביקור בעיר.

בניגוד לשאר הבתים אותם בנה גאודי בברצלונה, בניין זה רק שופץ ע”י גאודי עבור איש עסקים בשם ג’וזף באליו (זו הייתה אחת היצירות הראשונות שלו בעיר). גם במקרה הזה התוצאה היא ללא ספק מרשימה ביותר.

קאסה באליו, הבית אותו שיפץ גאודי, נחשב לאחד הבניינים המרתקים הנמצאים בברצלונה ולאחד מאתרי החובה של העיר, לפחות במבט מבחוץ.
גם בקאסה באליו אנו רואים את המוטיבים החוזרים של גאודי, הכוללים צבעים עזים ומרשימים (שימו לב לקירות ולארובות), בנייה המורכבת מתבניות מופשטות רבות ועיטורים בעלי דמיון רב. על הגג ניתן לראות ארובות רבות שכל אחת מהם מעניינת בפני עצמה, שימוש בויטראז’ים וכמובן שימוש בסמלים ניאו-גותיים השואבים השראה מעצמות וגולגלות.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.




יש פרשנים הטוענים שאת ההשראה לבנייה הזו קיבל גאודי מאגדה עממית של חיסול דרקון בידי גיאורגיוס הקדוש (אחד הקדושים הגדולים בנצרות), כאשר העיטורים הירוקים על חזית הבניין מסמלים את הדרקון, המסדרונות הלבנים והמוארכים אמורים להעניק את התחושה של הליכה בתוך שלד של חיה ענקית והעיטור על הגג נראה כמו עמוד שדרה של חיה ענקית. חשוב לציין שזוהי פרשנות בלבד (סלבדור דאלי לדוגמה, חשב שמדובר בבית המנסה לחקות את גלי הים).

“קאסה באליו”, כמו פארק גואל וסגרדה פמיליה, הוכתר על ידי אונסק”ו כאתר מורשת בינלאומי, ולא בכדי.

הקאסה באליו בלילה –  צילום: אריאל זנדברג

פרטים מעניינים במבנה:

1. ארובות המכוסות בצורות מופשטות הנמצאות בגג המבנה.
2. צלב הקרמיקה הנמצא בראש גב הדרקון (הקיר הראשי של הבית) – הצלב נבנה במיורקה, ניזוק והושאר על ידי גאודי כיוון שאהב אותו סדוק כמו שהוא.
3. קיר החזית – החלק המעניין ביותר של המבנה. הקיר כולל צבעים וצורות המיוחדים רק לקאסה באליו – הקיר מופרע לחלוטין אפילו להגדרתו של גאודי.

 הארובות של הקאסה באליו והמיצג הדיגטילי הממחיש את הבניה שלו.

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בברצלונה באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב בספרד? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות בברצלונה? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

שאלות ותשובות נפוצות על קאסה באליו

הביקור בקאסה באליו - בית העצמות בברצלונה הינו מרתק ומומלץ לכולם. הוא לא רק לחובבי האדריכלות, שלהם כמובן לא כדאי לפספס את מבנה מפורסם זה. אפשר כמובן להסתפק במבט מן החוץ, אבל מומלץ למי שיש מספיק זמן בעיר להיכנס פנימה. הביקור נוח מאוד עם ילדים. חשוב לדעת כי ילדים מתחת לגיל 7 נכנסים חינם, כמו כן מתבצע במקום סיור מיוחד עבור ילדים כאשר המדריך מחופש לאנטוניו גאודי ומסביר בתיאטרליות על המבנה.

ההגעה לקאסה באליו מומלצת בכל עונות השנה, אם כי יש לקחת בחשבון שבחודשי הקיץ יש עומס רב באתר ולכן כדאי להזמין כרטיסים מראש על מנת לחסוך עמידה בתורים ארוכים.

בעת הביקור בקאסה באליו תחשפו לארובות המכוסות בצורות מופשטות הנמצאות בגג המבנה, צלב הקרמיקה הנמצא בראש גב הדרקון (הקיר הראשי של הבית), ולקיר כולל צבעים וצורות המיוחדים רק לקאסה באליו. בנוסף במבנה ישנם עיטורים ירוקים הנמצאים על חזית הבניין המסמלים את הדרקון, מסדרונות לבנים ומוארכים האמורים להעניק את התחושה של הליכה בתוך שלד של חיה ענקית ועיטור על הגג הנראה כמו עמוד שדרה של חיה ענקית. כמובן שזה חלק קטן מהמוטיבים המפורסמים של המבנה היחודי.

מומלץ להגיע לקאסה באליו באמצעות מטרו: קו 3 (ירוק) – לרדת בתחנת passeig de garcia.

אפשרות הגעה נוספת:

כמו כן היות ומדובר במיקום מאוד מרכזי מומלץ להימנע מלהגיע עם רכב, במיוחד שהחניה בעייתית והכבישים רובם חד-סיטריים (ראה מידע נוסף תחת השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד).

מומלץ להיכנס לקישור הזה שנותן 10% הנחה בלעדית לגולשי הכל על, או לקישור הזה למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לקאסה באליו, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לקאסה באליו. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של קאסה באליו וניתן לקנות בקופות האתר, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי ובקופות נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.

יש אפשרויות רבות לדילוג על התור אשר מתאימות מאוד למי שרוצה לחסוך זמן. אפשרות ראשונה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס אשר כולל דילוג על התור בכניסה לקאסה באליו עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) בקישור הזה. אפשרות שניה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס אשר כולל דילוג על התור בכניסה לקאסה באליו עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

כן, אפשרות מומלצת על ידינו לסיור מודרך בקאסה באליו היא רכישת כרטיס אשר כולל סיור מודרך פרטי בקאסה באליו יחד עם סיור מודרך בקאסה מילה (בשני המבנים תהנו מדילוג על התור), עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.
אפשרות נוספת מומלצת על ידינו לסיור מודרך בקאסה באליו היא רכישת כרטיס אשר כולל סיור מודרך בקאסה באליו ולה פדררה (La Pedrera) וטעימות שוקולד בבוטיק שוקולד אקסלוסיבי בברצלונה, עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

הקאסה באליו נמצא בקרבה לכל אתרי התיירות המרכזיים בברצלונה כמו גם לרובע הגותי (Barri Gotic)-  ולשדרות הראמבלס (La Rambla), ולאזורי הקניות והבילויים האקסלוסיביים של ברצלונה – הרחובות פסאז’ דה גרסיה (Passeig De Gracia)- ושדרות דיאגונל (Avinguda Diaonal).

יש אפשרות לשמירת חפצים באזור קאסה באליו, כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת אוקינאונה (Urquinaona) , תוכלו לראות את האופציות השונות בקישור הזה.

כן, יש אפשרות לרכוש כרטיס משולב לקאסה באליו, לסגרדה פמיליה ולפארק גואל. כרטיס זה כולל כניסה לשלושת אתרים אלו, ומקנה 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) בקישור הזה או אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.
אפשרות נוספת היא לרכוש כרטיס משולב לקאסה באליו ולרכבל של ברצלונה. כרטיס זה כולל כניסה לקאסה באליו ועלייה לרכבל של ברצלונה, ומקנה 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), בקישור הזה.

אין הבדל משמעותי בביקור בימי ראשון בקאסה באליו, לבין שאר ימי השבוע מלבד העומס בימי ראשון .

שעה אחת עד שעה וחצי אמורה להספיק לביקור בקאסה באליו. אלא אם אתם מתעניינים ממש באדרכילות של גאודי ואז כדאי להשקיע עוד זמן.

המלצות "הכל על" למבקר בקאסה באליו




  • אפשרויות לכרטיסים:
    • כרטיס כניסה לקאסה באליו עם מדריך אודיו – לרכישה
    • כרטיס כניסה לקאסה באליו עם מדריך אודיו לדילוג על התור – לרכישה
    • כרטיס כניסה לקאסה באליו עם דילוג על התור הכולל עליה לגג ומדריך אודיו – לרכישה
    • הופעה לילית בקאסה באליו כולל כניסה לאתר עם דילוג על התור- לפרטים נוספים
    • אנו מאוד ממליצים למי שמתעניין בהמלצות כגון אלו, להציץ גם בעמוד המקיף הבא: המלצות והנחות לנוסעים לברצלונה, חובה לבקר לפני הזמנה!
    • אתר זה כלול ברשימת האתרים של כרטיס האטרקציות המשולב של ברצלונה - iVenture Card. אם הנכם מתכננים לבקר באתר ובאתרי נוספים ברשימה, מומלץ לבדוק האם הכרטיס הזה כדאי לכם. למידע נוסף ראו כרטיס האטרקציות של ברצלונה.
  • מומלץ לשלב את הביקור במבנה לצד סיור ברחוב הקניות פסאז’ דה גרסיה (ראה עוד תחת קניות בברצלונה), כמו גם ביקור במבנה נוסף של גאודי – קאסה מילה (Casa Mila).
  • כדאי לא לפספס את האתר, להגיע ולהתרשם. אם תקציב הטיול שלכם נמוך, לא חייבים להיכנס ולשלם את המחיר הלא זול שדורשת הכניסה – החלק החיצוני של המבנה הוא החלק החשוב.
  • בתקופת הקיץ מומלץ להזמין כרטיסים מראש ולחסוך עמידה בתורים ארוכים – אם מזמינים את הכרטיסים באתר הרשמי אפשר לפעמים גם לחסוך חלק ניכר ממחיר הכרטיס.
  • מחיר: 15 יורו לאדם, 18 יורו כולל הדרכה קולית, 14.5 לסטדנטים, ילדים עד גיל 7 – חינם
  • בואו לראות את הבית גם בתאורת הלילה – דברים שרואים לאור הזרקורים על הבית שונים בתכלית מדברים הנראים לאור השמש.
  • שבו כמה דקות על ספסל מתחת למבנה, והביטו בחזית המבנה. אפשר להביט בו שעות כיוון שאין בו שום אובייקט שחוזר על עצמו וכל מרפסת ועיטור הינם ייחודים.
  • ילדים: אפשרי ביותר, יהנו במיוחד על הגג (בכל זאת, לא בכל יום הולכים בתוך דרקון…).למי שמעוניין, אפשר לספר את סיפורו של גיאורגיוס, קדוש נוצרי שהיה חייל רומאי יליד העיר לוד שנהרג על קידוש אמונותו הנוצרית. במהלך המאה השישית לספירה נפוצה עליו אגדה (במיוחד במערב אירופה) שחיסל דרקון שתקף
  • תושבים תמימים (יש אומרים שהדרקון אינו אלא נחש או תנין ויש המסבירים שהכוונה היא לדרקון אלגורי המסמל את השטן). אגדה נוצרית זו כנראה נלקחה מהאגדה היוונית על אנדרומדה (ההיא מהסלע). עוד נקודה חשובה – ילדים מתחת לגיל 7 נכנסים חינם, כמו כן מתבצע במקום סיור מיוחד עבור ילדים כאשר המדריך מחופש לאנטוניו גאודי ומסביר בתיאטרליות על המבנה. ראה גם ברצלונה עם ילדים.
  • ניתן לסייר במקום עם מדריך אודיו המציין 20 נקודות חשובות במבנה שכנראה שלא תצליחו להבחין בהן בעצמכם. המדריך זמין ב10 שפות ביניהן אנגלית, רוסית וצרפתית.
  • רובו המוחלט של המבנה מותאם ונגיש לכיסאות גלגלים, במידה והכיסא גדול מדי – ניתן להשכיר במקום כיסא מותאם לכל המעליות והחלקים במבנה. כמו כן המבנה מונגש עבור עיוורים.
  • מומלץ מאוד להגיע עם מטרו, מדובר במיקום מאוד מרכזי וחבל להיגרר לפה עם רכב, במיוחד שהחניה בעייתית והכבישים רובם חד-סיטריים (ראה מידע נוסף תחת השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד. לבעלי כרטיס לאוטובוס התיירים של ברצלונה - באתר זה יש תחנה סמוכה ונוחה מאוד לשימוש (למידע נוסף ראה אוטובוס התיירים בברצלונה).
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת אוקינאונה (Urquinaona) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • באזור יש שפע של מסעדות שתוכלו ליהנות בהם מארוחת צהריים לאחר סיור במקום – לדוגמא מסעדות הטאפאס Taller de Tapas או 2254 Barcelona, או לסירוגין, אם אתם כבר מתגעגעים הביתה – חומוס ברצלונה נמצא ממש בקרבת מקום. ראה עוד תחת מסעדות בברצלונה.
  • הקאסה באליו נמצא באחד האזורים המומלצים ביותר ללינה בברצלונה, בעל קרבה לכל אתרי התיירות המרכזיים כמו גם לרובע הגותי ולשדרות הראמבלס, ולאזורי הקניות והבילויים האקסלוסיביים של ברצלונה – הרחובות פסאז’ דה גרסיה ושדרות דיאגונל. הנגישות לתחבורה ציבורית היא גבוהה מאוד ונוחה, החיסרון הגדול בלינה באזור זה הוא מחיר יקר יחסית. מלונות מומלצים לדוגמא: מלון מאסטיק ברצלונה ג’י.אל (Majestic Hotel & Spa Barcelona GL)מלון HCC סנט מוריץ (HCC St. Moritz Hotel) ומלון קוניטיננטל פלאסנטה (Hotel Continental Palacete). ראה גם מלונות בברצלונהמלונות מומלצים בברצלונהמלונות ליד קאסה באליו.
  • מגיעים לברצלונה בקיץ? הזמינו את המלון שלכם כמה שיותר זמן מראש - במיוחד אם אתם מחפשים מלון במרכז. באים בעונות הפחות מתויירות? - אם אתם ספונטניים חכו לרגע האחרון ותמצאו דילים מצויינים למלונות ברגע האחרון בברצלונה - להשוואת מחירי מלונות בברצלונה מתוך מגוון אתרים באתר Hotelscombind. 

המלצות של גולשים על הקאסה באליו:

  • נורית: שימו לב, התור באתר נראה די ארוך, אבל הוא רץ מהר תוך חמש דקות היינו בפנים. העלות הייתה בערך 18 יורו לאדם. ואני חושבת שהאתר שווה כל יורו! מדריך קולי, הכלול במחיר הכניסה, משדרג את הסיור, המסלול בתוך הבית ברור והתפעלנו מכל מה שראינו.
    • ​נורית תודה רבה.
  • שלומי: עדיף להזמין באינטרנט אפילו בנייד כדי לחסוך עד 7 יורו לכרטיס
    • שלומי, תודה רבה.

כרטיסי כניסה, סיורים מודרכים ואטרקציות בקאסה באליו

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers:

  • Casa Batlló – מהבתים שגאודי עיצב, פשוט מחזה מרהיב. תזמינו כרטיסים באינטרנט, זול יותר ויחסוך לכם את התור (אפשר גם מהרגע להרגע, אנחנו עשינו את זה). הסיור מבוסס על פלאפון שמביאים לך בכניסה שיש בו את כל ההסברים לפי מספור החדרים. מושקע ושווה את זה.
  • קאזה באליו- עוד מבנה ייחודי מרשים מיצירותיו של גאודי הממוקם גם הוא בשדרות גראסיה. זהו בית יותר צבעוני ומזכיר בעיצובו קצת את פארק גואל. אני הספקתי לראות אותו מקושט בורדים ביום סנט ג’ורדי אבל גם לכאן לא יצא לי להיכנס פנימה…אם תרצו תוכלו לקנות כרטיסים ולראות את המבנה גם מבפנים בעלות של 25 יורו לאדם. תוכלו להגיע לשם בעזרת מטרו L2 הסגול, L3 הירוק, L4 הצהוב לתחנת Passeig de Gràcia ומשם ללכת ברגל עד מספר 43 בשדרה. לדעתי הכניסות לבתים האלה קצת יקרות אבל תחליטו אתם אם זה שווה בעיניכם

קאסה אמאלייר של פוץ’ הסמוך לקסה באליו (צילום מקורי)

ויטראז’ים ובנייה בצורת עצמות (צילום מקורי: tato grasso)

קריאה נוספת מומלצת:
Casa Batlló

מידע שימושי על קאסה באליו

שעות פתיחה

המבנה פתוח בין השעות 9:00 ל-18:00 בחורף, ועד 20:00 בקיץ (החל מאפריל)

כתובת

passeig de garcia 43

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 3 (ירוק) – לרדת בתחנת passeig de garcia.