ברצלונה העתיקה Ciutat Vella

העיר העתיקה של ברצלונה אשר הוקמה על שרידי ארכיטקטורה הרומית מתחת לרחובות ברצלונה המודרנית.

כל מה שתצטרכו לדעת ברצלונה העתיקה

היסטוריה עשירה של השפעה רומית. העיר, הידועה במקור בשם בארצ’ינו, הוקמה כמושבה רומית במאה ה-1 לפני הספירה. כתוצאה מכך, עדיין ניתן למצוא שרידים של ארכיטקטורה ותשתית רומית הפזורים בחלק הישן של העיר. אחת הדוגמאות הבולטות היא המוזיאון לתולדות העיר ברצלונה (Museu d’Història de Barcelona), הכולל חפירות של העיר הרומית העתיקה מתחת לרחובות ברצלונה המודרנית. מוזיאון זה מספק הצצה מרתקת לעבר הרומי של העיר ומאפשר למבקרים לחקור את חורבותיה השמורים היטב, כולל רחובות, בתים ואפילו מתקן כביסה רומי. זוהי עדות יוצאת דופן להיסטוריה המתמשכת של ברצלונה.

סרטון על אתרי ברצלונה העתיקה

בברצלונה העתיקה תראו כמה מבנים שישאירו אתכם פעורי פה, כמו כנסיית סנטה מריה דל מאר דוגמה מצויינת ללארכיטקטורה גותית קטלונית, כיכר פלאסה דה קטלוניה הכיכר המרכזית, ארמון Palau Güell של האדריכל הנודע אנטוני גאודי, פנינה אדריכלית ואתר מורשת עולמית של אונסק”ו. בנוסף לכך תראו את שכונת אל רוואל גם ה-MACBA (מוזיאון ברצלונה לאמנות עכשווית) נמצא כאן. שדרות לה רמבלס בלב סיוטאט וולה (Ciutat Vella) גדושים בחנויות, בתי קפה, תיאטראות ואמני רחוב. ועוד כל כך הרבה מקומות.

להזמנת סיורים ואטרקציות באזור ברצלונה העתיקה לחצו כאן




ההיסטוריה של ברצלונה העתיקה

סיוטאט וולה (Ciutat Vella), הלב ההיסטורי של ברצלונה, מתגאה בהיסטוריה עשירה ומגוונת המשתרעת על פני אלפיים שנה. ניתן לייחס את מקורותיו להקמת המושבה הרומית ברצ’ינו במאה ה-1 לפני הספירה, תוך השארת שרידי חומות ורחובות רומיים ברובע הגותי. לאורך ימי הביניים, הרובע התרחב כמרכז הפוליטי, הדתי והמסחרי של העיר, עם נקודות ציון אייקוניות כמו קתדרלת ברצלונה שהתגבשו. המאות ה-18 וה-19 הביאו פנינים ארכיטקטוניות נוספות, כמו פאלאו דה לה מוזיקה קטלנה ושוק לה בוקריה ההומה. כשברצלונה הפכה למעצמה תעשייתית, סיוטאט ולה שמרה על משמעותה, למרות תקופות של תהפוכות במהלך מלחמת האזרחים בספרד והדיקטטורה של פרנקו. באמצע המאה ה-20, מאמצי השימור הבטיחו את הקסם ההיסטורי של הרובע. כיום, Ciutat Vella היא תערובת תוססת של השפעות עתיקות ועכשוויות, שבה המבקרים יכולים לשוטט ברחובותיה ההיסטוריים, לחקור מוזיאונים ולחוות את שכבות ההיסטוריה שעיצבו את החלק הכובש הזה של ברצלונה.

ברצלונה העתיקה היום

סיוטאט וולה (Ciutat Vella) עשתה מאמצים משמעותיים לשמר את הארכיטקטורה ההיסטורית ואת נופי הרחוב שלה. רבים מהמבנים מימי הביניים, הרחובות הצרים והמתפתלים והמבנים הגותיים והרומנסקיים נותרו שלמים, ויוצרים אווירה ייחודית שמחזירה את המבקרים אחורה בזמן. היא מרכז תיירות הומה. שמושכת אליה מבקרים מכל רחבי העולם שבאים לחקור את האתרים ההיסטוריים, המוזיאונים והשכונות התוססות שלה. הרובע הפך למגוון מבחינה תרבותית, עם שילוב של תושבים מרקע ולאומים שונים. זה בא לידי ביטוי בסצנה הקולינרית, עם מסעדות בינלאומיות שונות לצד מסעדות קטלאניות מסורתיות.

בנוסף נעשה שילוב של מתקנים מודרניים. תמצאו גלריות לאמנות עכשווית, בוטיקים אופנתיים, ברים ובתי קפה מודרניים המתקיימים יחד עם ציוני דרך בני מאות שנים. נמשכים פרויקטים של חידוש ופיתוח לשיפור התשתיות, המרחבים הציבוריים והנגישות ברובע. מאמצים אלו שואפים לאזן בין שימור ההיסטוריה שלה לבין הצרכים של עיר מודרנית ודינמית.

לסיכום, Ciutat Vella נשאר תערובת שובה לב של ישן וחדש. ההיסטוריה העשירה שלה ניכרת בארכיטקטורה וברחובות שלה, אבל היא גם אימצה את ההווה עם סצנה תרבותית משגשגת ושילוב של תושבים ותיירים. הוא ממשיך להתפתח תוך שהוא נשאר נאמן לשורשיו כלב ליבה של ברצלונה.

סיורים מודרכים ואטרקציות באזור ברצלונה העתיקה

סיור בארמון גואל

האטרקציה כוללת סיור מודרך, הכולל כניסה לארמון. הסיור נמשך שעה ומועבר לקבוצות קטנות של עד 20 משתתפים.

סיור בבברצלונה העתיקה

סיור רגלי מודרך בו תראו באור אחר את אתרי התיירות המרכזיים בעיר כמו הרובע הגותי, שדרות לה רמבלס, שוק לה בוקריה . משך הסיור שלוש שעות.

בישול פאייה וסיור בשוק בוקריה – בואו ללמוד איך לבשל פאייה מסורתית

בקרו בשוק לה בוקריה עם שף מנוסה כדי לקנות מרכיבים, ולטייל בעיר העתיקה. תטעמו כמה טאפאס טעימים, הכינו סנגריה וצפו כשהשף מכין פאייה דה מריסקו שתוכלו ליהנות ממנה.

לינה בבברצלונה העתיקה

בעת בחירת מלון בסיוטאט וולה, ברצלונה, נכנסים בחשבון מספר שיקולים מרכזיים. ראשית, בחירת השכונה המועדפת בתוך הרובע, בין אם זה הקסם ההיסטורי של הרובע הגותי או קסם החוף של ברצלונטה. קביעת תקציב שישפיע על סוגי הלינה השונים, החל מאכסניות מותאמות לתקציב ועד אפשרויות יוקרתיות. בין המלונות המומלצים באזור סיוטאט וולה תוכלו למצוא את מלון H10 Madison 4* Sup מלון  4 כוכבים עם בריכה, מלון Yurbban Passage Hotel & Spa לשהייה מפנקת, מלון Yurbban Trafalgar Hotel ממנו תוכלו לראות נוף פנורמי של ברצלונה ב-360 מעלות ומלון Catalonia Catedral אשר נמצא מטרים ספורים מקתדרלת ברצלונה.

לבסוף, רצוי להזמין מקום מראש, במיוחד בעונות שיא התיירות, כדי להבטיח את הלינה המועדפת ואולי ליהנות מתעריפים טובים יותר מאלה של הרגע האחרון.

תוכלו לקרוא עוד על לינה בבתוך אזור העיר העתיקה של ברצלונה לפי אזורים ממוקדים




המלצות "הכל על" למבקרים בבברצלונה העתיקה

  • מומלץ להגיע לברצלונה העתיקה עם הרבה סבלנות לתיירים, להיסטוריה ובכלל.
  • אם יש לכם אפשרות, כדאי לרענן קצת את הידע ההיסטורי שלכם, לראות את  גבעת מונז’ואיק ולהכיר את סיפור איחוד עם ממלכת אראגון הופך את הביקור לעוצמתי בהרבה. ברצלונה העתיקה מאפשרת לך להרגיש שאתה נוגע בהסטוריה, ממש כמו כמו ברומא או באתונה.
  • מומלץ להזמין כרטיס ברצלונה פאס שיאפשר לכם לראות את האתרים ללא תור ובמחיר מוזל.
  • ההזמנה מראש של אתרי ברצלונה העתיקה מומלצת רק בקיץ – בחורף אין בכך צורך.
  • מומלץ בחום לא להסתפק באתרים המפורסמים, לסיור בסמטאות באזור יש עוצמה משל עצמו.
  • לא מומלץ להתקרב עם רכבים פרטיים ו/או שכורים לאזור זה – אין חניה סמוכה והאזור אסור בכניסה של רכבים לא מורשים (קרא עוד תחת השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד).
  • כיאה לאחד מהאזורים התיירותים ביותר בעיר יש בו כמה מסעדות מומלצות כמו אילנ’ס בורגר בר | Ilan’s Burger Bar, Casa de TapasPura Barasa ו-La locanda.

האתרים המרכזיים של ברצלונה העתיקה

מוזיאון פיקאסו

מוזיאון פיקאסו בברצלונה הוא פנינה תרבותית המאכלסת את אחד האוספים הנרחבים בעולם של יצירות אמנות של האמן הספרדי האייקוני, פבלו פיקאסו. ממוקם בשכונת אל רבאל ההיסטורית, המוזיאון מתגאה בלמעלה מ-4,000 יצירות, המשתרעות על כל הקריירה של פיקאסו, משנותיו הראשונות ועד לתרומות פורצות הדרך שלו לאמנות מודרנית, כולל הפרשנויות הנודעות שלו ל”לאס מנינה” של דייגו ולסקז. שוכן באוסף של ארמונות מימי הביניים, מוסד זה מציע למבקרים הזדמנות ייחודית לחקור את האבולוציה של הסגנון והיצירתיות של פיקאסו בתוך סביבה היסטורית ומשמעותית מבחינה ארכיטקטונית, מה שהופך אותו ליעד שחובה לבקר בו עבור חובבי אמנות ותיירים כאחד.

מוזיאון פיקאסו

מוזיאון פיקאסו , להזמנת כרטיס כניסה בהנחה קוד HAKO5 לחצו כאן

מוזיאון ברצלונה לאמנות עכשווית MACBA (Museu d’Art Contemporani de Barcelona)

מוזיאון ברצלונה לאמנות עכשווית, הוא מוסד תרבותי בולט הממוקם בשכונת אל רבאל בברצלונה. המוזיאון, הידוע בארכיטקטורה העכשווית המרשימה שלו שתוכנן על ידי ריצ’רד מאייר, מכיל אוסף מרשים של אמנות מודרנית ועכשווית מאמצע המאה ה-20 ועד היום. התערוכות המגוונות שלו מציגות יצירות של אמנים קטאלונים ובינלאומיים כאחד, מה שהופך אותו למרכז דינמי לביטוי אמנותי עכשווי. מעבר לגלריות שלה, MACBA מארח תוכניות חינוכיות, סדנאות ואירועי תרבות, התורמים באופן משמעותי לסצנת האמנות התוססת של ברצלונה ומציעים למבקרים חקר מעורר מחשבה של אמנות ותרבות עכשווית.

בתוך המוזיאון לאומנות עכשווית בברצלונה , להזמנת כרטיס כניסה בהנחה קוד HAKO5 לחצו כאן

כנסיית סנטה מריה דל מאר (Santa Maria del Mar)

סנטה מריה דל מאר בברצלונה היא דוגמה מפוארת לארכיטקטורה גותית קטלאנית, המכונה “קתדרלת הים”. ממוקמת ברובע אל בורן, כנסייה זו נבנתה בין המאות ה-13 וה-15 על ידי הקהילה הימית המקומית. הפנים המדהים שלו, המאופיין בעמודים נישאים וקמרונות מצולעים, יוצר תחושה של הוד ושלווה. המבקרים יכולים לחקור את חלונות הוויטראז’ המורכבים שלו ולחוות את המשמעות ההיסטורית והרוחנית של יצירת המופת האדריכלית הזו.

הכניסה של סנטה מריה דל מר 

שוק לה בוקריה (La Boqueria)

שוק לה בוקריה הוא שוק האוכל המפורסם של ברצלונה, הידוע רשמית בשם Mercat de Sant Josep de la Boqueria. ממוקם ליד לה רמבלה, השוק ההומה הזה הוא גן עדן לאוהבי אוכל, המציע קליידוסקופ של צבעים וטעמים. המבקרים יכולים לחקור דוכנים השופעים בתוצרת טרייה, פירות ים, בשרים מבושלים, גבינות, ומגוון של מעדנים בינלאומיים ומקומיים. זהו מקום תוסס לטעום מאכלים קטלאניים אותנטיים, אוכל רחוב ולהתמכר לתגליות קולינריות תוך כדי ספיגה מהאווירה התוססת.

שוק לה בוקריה מבפנים, להזמנת סיור בשוק עם הנחה קוד HAKO5 לחצו כאן

ארמון גואל (Palau Güell)

Palau Güell, שתוכנן על ידי האדריכל הקטלאני האייקוני אנטוני גאודי, הוא יצירת מופת של אדריכלות מודרניסטית ואתר מורשת עולמית של אונסק”ו. אחוזה זו, הממוקמת ברובע אל רבאל, הוזמנה על ידי התעשיין Eusebi Güell והושלמה בסוף המאה ה-19. (קראו עוד על ארמון Palau Güell).




פלאסה דה קטלוניה Plaça de Catalunya

פלאסה דה קטלוניה משמשת כמרכז מרכזי בברצלונה, שם סיוטאט וולה ההיסטורי פוגש את רובע אישמפלה המודרני. הכיכר השוקקת הזו היא קשר תחבורה, עם קווי אוטובוס ומטרו רבים שמתכנסים כאן. זהו גם מקום מפגש למקומיים ולתיירים כאחד, המציע מרחבים ירוקים, מזרקות וספסלים להירגע עליהם. מסביב לכיכר חנויות שונות, מסעדות ואטרקציות תרבותיות, מה שהופך אותה לנקודת מוצא אידיאלית לטיול בשכונות המגוונות של העיר.

כיכר קטלוניה (Plaça de Catalunya)

מוזיאון פרדריק מארס (Museu Frederic Marès)

מוזיאון פרדריק מארס, הממוקם בלב הרובע הגותי של ברצלונה, הוא מוזיאון שובה לב המאכלס את האוסף האקלקטי והענף של הפסל והאספן הספרדי, פרדריק מארס. נוסד בשנת 1946, המוזיאון מציע למבקרים מסע ייחודי בזמן ובאמנות, הכולל מגוון עצום של פסלים, אמנות דקורטיבית, חפצים דתיים וחפצים אישיים שצבר מארס במהלך חייו. הקולקציה משתרעת על פני מאות שנים, מרומנסקית ועד לתקופה המודרנית, וכוללת איקונות דתיות, עבודות עץ מורכבות ומבחר יוצא דופן של פריטי יומיום מתקופות היסטוריות שונות. התפאורה ההיסטורית של המוזיאון, השוכנת במתחם של מבנים מימי הביניים המחוברים זה לזה, מוסיפה לאווירה, והופכת אותו ליעד מרתק עבור המתעניינים במורשת התרבותית המגוונת של קטלוניה ומחוצה לה.

Ciutat Vella הוא רובע תוסס והיסטורי בברצלונה, מלא במגוון רחב של אטרקציות, מאתרים היסטוריים ועד לאמנות עכשווית וחופים יפים. הוא מציע חוויה מגוונת ומעשירה למבקרים.