1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. חופשת חגים בברצלונה – התקופה מושלמת לביקור בעיר

חופשת חגים בברצלונה – התקופה מושלמת לביקור בעיר

ברצלונה  היא בריתה של מחוז קטלוניה ואחת מהערים הפופולאריות עבור תיירים מכל העולם וכמובן שגם עבור התייר הישראלי. זאת בשל שילוב של קבוצת כדורגל מצליחה עם אזור קניות איכותי, מוזיאונים, אוכל מצוין מדרחוב תוסס והרבה מאוד אטרקציות מרתקות, תרבות ססגונית ואתרים מעניינים, בינהם כמובן קתדרלת הסגרדה פמיליה (אליה מומלץ להזמין כרטיסים מראש), מוזיאון הכדורגל ואצטדיון קאמפ נואו ופארק גואל היפיפה. ישראלים רבים בוחרים לצאת לחופשות בעונת הסתיו ובצדק, גם מאחר וחגי תשרי מאפשרים לקבל חופש מהעובדה בקלות יחסית, ניתן לנצל לכך את ימי החגים ובנוסף לכל יש אווירה אחרת, של חופש והתחדשות. תקופת הסתיו מתחילה בערך בחודש ספטמבר ומסתיימת באזור סוף נובמבר, זוהי התקופה בה מזג האוויר בברצלונה הוא נוח ביותר,  דבר רלוונטי חשוב ביותר כאשר מתכננים חופשה. זוהי גם תקופה אידיאלית מבחינת מחירים משתלמים, שיורדים לאחר הקיץ. בעמוד זה ננסה לעשות סדר בכל מה שצריך לדעת לפני שמגיעים לברצלונה בסתיו ובתקופת החגים בפרט. מה קורה בברצלונה בסתיו, אילו משחקי כדורגל מתרחשים בתקופה זו, איפה כדאי לקחת מלון ואילו מלונות מומלצים בברצלונה וכמובן לאיזה מזג אוויר להתכונן.

לה ראמבלס בסתיו

הסתיו הוא עונה נהדרת לחופשה בברצלונה

מזג האוויר בברצלונה בסתיו

מזג האוויר בברצלונה בסתיו הוא נוח יחסית, אין כל ספק שלהגיע לברצלונה, או לכל האזור של מערב אירופה, בחודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר, זה פשוט אידיאלי. על פי השנים האחרונות, אם אתם טסים לברצלונה בחודשי הסתיו, אתם יכולים לארוז בעיקר בגדים שמתאימים למזג אוויר חם, אך עם קצת ז’קטים ועליוניות. כמובן שמומלץ לבדוק מראש מה צפוי להיות מזג האוויר בתאריכי החופשה ולהיערך בהתאם. בנוסף תמיד עדיף לנעול נעליים סגורות בערים אירופיות. 

אם אתם טסים בסוף נובמבר, על סף תחילת החורף, עדיף להביא גם מעיל אחד ליתר ביטחון. הסתיו באירופה בשנים האחרונות הוא חם יותר, במיוחד אם מדובר על ספטמבר, וגם בנובמבר, הטמפרטורות הן יותר גבוהות, לפני שהן מתחילות לצנוח בדצמבר. 

תחזית מזג האוויר בברצלונה בשבוע הקרוב

ברצלונה תחזית מזג האוויר

הידעת? – מתי מתרחש הסתיו

לפי הגישה המטארולוגית (הפשוטה והקבועה יותר) הסתיו מתחיל בראשון בספטמבר, ונמשך עד לסוף נובמבר, לאחר מכן מתחיל באופן רשמי החורף.

לפי הגישה האסטרונומית הסתיו מתחיל בנקודת השיוויון הסתווית – היום בו משך היום ומשך הלילה זהה זה לזה או בשמו הלועזי Equinox שהוא שילוב של המילה שווה והמילה לילה בלטינית. לפי הגישה האסטרונומית הסתיו מתחיל או ב22- בספטמבר או ב-23 בספטמבר, והשנה נקודת השיוויון אמורה להתרחש בתאריך 23.9.2023. מתי החורף מתחיל לפי גישה זו? ביום הקצר ביותר בשנה שגם הוא לא מתרחש בתאריך קבוע והשנה צפוי להתרחש בתאריך 22.12.2023.

מה קורה בברצלונה בסתיו

אטרקציות ומוזיאונים בברצלונה

ברצלונה היא עיר תוססת עם הרבה מאוד אטרקציות ואתרים לחוות בה, במיוחד בסתיו. ראשית, רחוב הרמבלס המוכר הוא האטרקציה המרכזית והוא כולל עשרות חנויות, דוכנים, מסעדות ואמני רחוב משוגעים ומעניינים, אשר פתוחים כל השנה. מצדו האחד של רחוב הרמבלס שוכן הרובע הגותי המעניין, מדובר באחד מהאזורים המרכזיים והתיירותיים ביותר בברצלונה. מצדו השני של הרמבלס נמצא השוק המקומי הססגוני, לה בוקריה, שכולל מוצרים ייחודיים לתרבות הספרדית והקטאלנית. מן הסתם, בשוק אפשר לרכוש מוצרים שאי אפשר להשיג בארץ. אטרקציה פופולרית נוספת היא כמובן קתדרלת סגרדה פמיליה, אשר מהווה סמל ומקור גאווה לעיר ברצלונה, מדובר באחד מאתרי החובה של העיר, אפילו אם אינכם מתכוונים להיכנס לתוך הכנסייה שווה להגיע ולצפות מבחוץ. גם אחרי שיא עונת התיירות בעיר מומלץ להזמין כרטיס מראש לכניסה לסגרדה פמיליה וכך גם להבטיח את מקומכם בשעה וביום המתאימים לכם וגם לדלג על התור לרכישת הכרטיסים. אפשר להזמין מראש בקישור הזה עם הנחה (קופון HAKO5) או בקישור הזה עם באפשרות ביטול בחינם.

התורים שבכניסה לסגרדה פמיליה

גם בסתיו כדאי להזמין לסגרדה פמיליה כרטיסים מראש (למשל כאן)

חובבי האומנות וההיסטוריה ישמחו לגלות שבברצלונה ישנו מבחר של מוזיאונים נהדרים כמו למשל מוזיאון פיקאסו, המוקדש לאמן המפורסם  אשר בילה את רוב חייו בברצלונה, המוזיאון הלאומי לאמנות של קטלוניה, מוזיאון ההיסטוריה של קטלוניה, מוזיאון חואן מירו והמוזיאון לאומנות עכשווית.  לאוהבי הכדורגל ואוהדי קבוצת ברצלונה מומלץ לבקר במוזיאון הכדורגל- איצטדיון קאמפ נואו בו ניתן לראות שלל מוצגים הקשורים בקבוצת הכדורגל ובעולמה. מדובר באטרקציה פופולרית ביותר ולכן כדאי להזמין כרטיסים מראש.

המוזיאון הלאומי לאמנות של קטלוניה

המוזיאון הלאומי לאמנות של קטלוניה – מהמוזיאונים הפופולאריים בעיר

ישראלים רבים המתכננים לטייל בברצלונה בסתיו מתלבטים האם כדאי לשלב בטיול גם ביקור בפירינאים ובקוסטה בראווה. בפירינאים חלק מהמקומות כבר מושלגים ותיירים עלולים להיתקל בכבישים סגורים. בקוסטה בראווה מזג האוויר מתקרר בתקופה זו ועיירות החוף מתרוקנות. לכן חשוב לדעת כי זוהי לא תקופה אידיאלית לביקור ביעדים אלה, במיוחד כשמתקרבים לחודש נובמבר.

עמק אראן פירנאים בסתיו

הפירנאים בסתיו – עונה של נופים משגעים אך מאוד הפכפכה ולכן יש לנהוג במשנה זהירות

למטיילים עם משפחות בתקופת ליל כל הקדושים שווה לבקר בפארק השעשועים פורט אוונטורה המתאים את עצמו לאווירת החג, מדובר בפארק השעשועים הפופולרי ביותר בספרד הנמצא במרחק שעה וחצי מברצלונה. חשוב לדעת כי הפארק משנה את עורו לחלוטין לפי עונות השנה. בקיץ הוא מלא במבקרים, בחורף גם בימים בהם הוא פתוח (בשיא החורף בין אמצע ינואר לאפריל הפארק סגור) יכול להיות מאוד לא נעים לבקר בו (גם גשם וגם רוח).

חגים ואירועים בברצלונה בסתיו 

אם אתם מגיעים לברצלונה בתקופת החגים, תשמחו לדעת כי בין התאריכים ה22- 25 בספטמבר, מתקיים בברצלונה פסטיבל לה מרסה. זהו הפסטיבל העונתי הגדול ביותר בברצלונה, במהלך הפסטיבל מתקיימים אירועים ומופעים ברחבי העיר. ב12 באוקטובר חל היום הלאומי של ספרד, אשר נחגג בספרד כולה, מדובר ביום חופש ציבורי אך חנויות בקטלוניה פתוחות כרגיל. ב31 באוקטובר נחגג בספרד ובמדינות נוצריות רבות ליל כל הקדושים ובבתי עסק רבים נהוג לקשט את המקום בהתאם לרוח החג. שימו לב כי בערב החג עצמו ישנן חנויות, אטרקציות ומוזיאונים שעשויים להיות סגורים. יום לאחר מכן חל בספרד יום כל הקדושים. ביום זה נוהגים הספרדים להניח זרי פרחים על קברי יקיריהם, זהו יום חג לאומי לכן חנויות יהיו סגורות ביום זה, אך אטרקציות, מוזיאונים וחנויות נוחות פתוחות לקהל הרחב.

פסטיבל לה מרסה בברצלונה

מצעד בובות ענק בפסטיבל לה מרסה

כדורגל בסתיו בברצלונה

כשמדברים על אטרקציות בברצלונה אי אפשר להתעלם מאחת האטרקציות שמושכות בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים – קבוצת הכדורגל של העיר. ברצלונה הפכה לאחת הקבוצות האהודות בישראל בזכות תצוגות כדורגל מרהיבות בעשור האחרון. הקבוצה, מצליחה למשוך בכל משחק בית שלה, שזמנית מתרחשים באיצטדיון האולימפי ולא בקאמפ נואו בשל שיפוצים, עשרות אלפי אוהדים שרופים. ניתן לקנות חבילות ספורט עוד מהארץ, או לקנות את הכרטיסים במגרש, אך חשוב להתעדכן מי היריבה ובאיזה מפעל משחקים כדי לדעת כיצד לפעול. לטיפים ומידע נוסף מומלץ להיכנס לעמוד כרטיסים לכדורגל בברצלונה.

בתקופת הסתיו עונת הכדורגל עוד בראשיתה. יש התרגשות גדולה, אך המשחקים הם אינם מכריעים לרוב. בתקופה הזו הקבוצה מתחילה להתחבר והמחירים הם יחסית נמוכים, בהתאם ליריבה. בתקופת הסתיו, כל עוד לא מדובר ביריבה אירופית בכירה או הקבוצות הגדולות של מדריד המחירים יהיו נמוכים יחסית לחופשת כדורגל בעיר.

משחקי כדורגל בתקופת החגים 2023

17 בספטמבר – ברצלונה – בטיס במסגרת הליגה הספרדית

24 בספטמבר – ברצלונה – סלטה ויגו במסגרת הליגה הספרדית

1 באוקטובר – ברצלונה – סביליה במסגרת הליגה הספרדית

כדי לראות את כלל המשחקים המתקיימים בברצלונה בתקופת הסתיו לחצו כאן ללוח המלא והמעודכן של המשחקים והאירועים בברצלונה לשלושת החודשים הקרובים

מלונות בברצלונה לחופשה בסתיו

בברצלונה יש מגוון עצום של אפשרויות לינה – מלונותדירותהוסטלים וכל מה שבניהם. ככה שבין אם אתם מחפשים מקום לינה מפנק או רק מקום לשים בו את הראש בלילה יש שפע של אפשרויות. כשבוחרים מקום לינה בברצלונה חשוב לקחת בחשבון גם את סוג מקום הלינה (מלון או דירה למשל) וגם את המיקום. ככל שמתרחקים יותר מהלב התיירותי של ברצלונה – הרובע הגותי ושדרות הראמבלס, כך עלויות הלינה הופכות זולות יותר לרוב. כמובן שכאן נכנס לתמונה האלמנט של איזה סוג מקום הלינה בו בוחרים. תוכלו למצוא באתר עמודים שלמים שמתמקדים באפשרויות הלינה באזורים השונים, כמו גם ביתרונות ובחסרונות שלהם, ומומלץ מאוד להסתכל בהם לפני שבוחרים ללון באזור זה או אחר. תוכלו לעשות זאת בעמוד מלונות לפי אזורים ואתרים בברצלונה בו מרוכזים כלל העמודים שלנו בנושא זה. מעבר לכך, לסוגי תיירים שונים יש צרכים שונים ממקום הלינה שלהם ולכן ההמלצה על מקומות הלינה משתנה בהתאם למי אתם ולמה אתם מחפשיםאפשרויות לינה המתאימות לזוג יהיו בעייתיים ללינה של משפחות עם כמה ילדים לדוגמה. גם לנושאים אלו הקדשנו עמודים רבים, תוכלו ומומלץ לקרוא עליהם בעמוד מלונות בברצלונה לפי תייר, בהם תמצאו גם עמודים על לינה זולה בברצלונה ומלונות לדתיים ושומרי מסורת בברצלונה.

סמטאות הרובע הגותי

סמטאות הרובע הגותי – האזור הפופולארי אך גם היקר ללינה בעיר

כאן בעמוד תוכלו לראות רשימה מאוד מצומצמת של מלונות המתאימים למשפחות, מלונות המתאימים לזוגות, ומלונות באזור הרובע הגותי וליד כיכר קטלוניה – אלו האזורים הפופולאריים ביותר ללינה בקרב תיירים. מזמיני המלונות לחגי תשרי ישמחו לשמוע שבתקופה זו ייהנו מהוזלת מחירי המלונות החל מסוף הקיץ. מחירי המלונות צפויים לעלות שוב בצורה חדה ב31 באוקטובר, התאריך בו נערך ליל כל הקדושים. אם אתם מתכננים חופשה בתאריך זה או בתאריכים הסמוכים לו, קחו בחשבון שהמלונות עלולים להתמלא והמחירים יעלו ולכן אנו ממליצים לשריין מקום במלונות מבעוד מועד.

מלונות מומלצים ברובע הגותי

הרובע הגותי הוא אחד האזורים הפופולאריים ביותר ללינה בקרב תיירים המגיעים לעיר, מישראל והעולם כולו. ללינה ברובע הגותי יתרונות רבים כמו קרבה לאתרים רבים, מסעדות, בתי קפה וחיי לילה שוקקים. שימו לב שהאזור לא מתאים ללינה למגיעים לעיר עם רכב שכור. לינה ברובע הגותי היא יחסית יקרה אך ישנו מגוון רחב של מלונות, החל ממלונות מפנקים המדורגים ב5 כוכבים ועד מלונות המדורגים בשני כוכבים ואכסניות. למעוניינים בחופשה מפנקת שווה לבדוק את מלון Neri Hotel  המדורג ב4 כוכבים וממוקם בליבה של הרובע הגותי. מלון 4 כוכבים נוסף ברובע הגותי אשר מומלץ במיוחד למחפשי לינה במיקום מרכזי הוא Hotel Colon Barcelona.
למבקרים המחפשים לינה פונקציונלית במחיר נוח ברובע הגותי מומלץ להסתכל על מלון Cuatro Naciones המדורג בשני כוכבים ועל מלון Hotel Cortes המתאים גם הוא למחפשי הלינה הזולה במיקום מרכזי.

קתדרלת יוליה

קתדרלת יוליה הקדושה שברובע הגותי – אזור לינה אידיאלי למחפשי לינה במיקום מרכזי

מלונות מומלצים באזור כיכר קטלוניה

כיכר קטלוניה היא כיכר מרכזית בברצלונה, מדובר באחד המקומות היפים ביותר בעיר. היא נגישה ביותר למקומות מרכזיים בעיר כמו שדרות הרמבלס, הרובע הגותי והאישמפלה, ונוחה להגעה בתחבורה ציבורית משדה התעופה, לכן לא מפתיע שמדובר במקום לינה פופולארי. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שלינה בכיכר קטלוניה עשויה להיות יקרה יותר וגם פחות אידיאלית למעוניינים בסביבת לינה שקטה. בין המקומות המומלצים ללינה בסביבת כיכר קטלוניה ניתן למנות את מלון הדירות Serennia Apartamentos Ramblas – Plaça ממוקם בבניין מהמאה ה19 ונמצא במרחק הליכה מכיכר קטלוניה. מלון ME Barcelona ממוקם גם הוא במרחק הליכה מכיכר קטלוניה ומתאים במיוחד למחפשי החופשה המפנקת. למתכננים לישון בסביבת כיכר קטלוניה מומלץ לקרוא עוד בדף על לינה ליד כיכר קטלוניה.

כיכר קטלוניה

כיכר קטלוניה המרכזית

מלונות מומלצים למשפחות בברצלונה

 משפחות המטיילות בברצלונה יבחרו לרוב ללון במלון דירות או במלונות זולים יחסית. בין דירות האירוח המתאימות למשפחות ניתן למנות את מלון הדירות Suites Avenue הממוקם באישמפלה כ100 מטרים מהקאסה מילה ומתאים למשפחות עד ארבע נפשות. למשפחות גדולות יותר מומלץ לבדוק את מלון הדירות Sensation  Sagrada Familia המתאים למשפחות של עד שמונה נפשות. בנוסף מלון הדירות Aspasios Las Ramblas Apartments מתאים למשפחות של עד שש נפשות וממוקם ליד שדרות הרמבלס.

למשפחות המעדיפות מלונות על דירות, כדאי לבדוק את מלון Gaudi Hotel המדורג ב3 כוכבים ומיועד למשפחות של עד ארבע נפשות וממוקם ברובע הגותי ואת מלון Hotel Turin המדורג גם הוא בשלושה כוכבים ונמצא במיקום מרכזי –בסמוך לשדרות הראמבלס. למשפחות המעוניינות להתפנק שווה לבדוק מלון Grums Hotel & Spa המדורג ב4 כוכבים ומתאים למשפחות של עד ארבע נפשות. למשפחות המתכננות ללון בברצלונה מומלץ לקרוא עוד בדף מלונות למשפחות בברצלונה.

האישמפלהלינה באישמפלה היא אפשרות טובה למשפחות שמחפשות מיקום מרכזי אך גם מחיר נוח יחסית

מלונות מומלצים לזוגות בברצלונה

בברצלונה יש לא מעט מלונות אידיאלים לחופשה רומנטית, בעמוד זה נמליץ על מלונות אחדים מתוך המגוון הרחב של המלונות שיש לעיר להציע, על מנת לקרוא על המלצות נוספות וטיפים לזוגות המחפשים מלון לחופשה רומנטית, שווה להסתכל בעמוד מלונות לחופשה רומנטית בברצלונה.

לזוגות המחפשים חופשה מפנקת במלונות המדורגים בחמישה כוכבים, כדאי להסתכל על מלון Grand Hotel Central, Small Luxury Hotels המציע שירותי  ספא מפנקים בתוספת תשלום ובריכה על גג המלון. מלון מומלץ נוסף הוא Ohla Barcelona וממוקם לא רחוק מכיכר קטלוניה ומלון חמשת הכוכבים W Barcelona המתאים למחפשי חופשה מפנקת על חופי הים התיכון. לזוגות המחפשים מלון בעל דירוג של ארבעה כוכבים שווה לבדוק את מלון Casa Camper Barcelona הממוקם ליד המוזיאון לאומנות עכשווית. מלון H10 Urquinaona Plaza ממוקם לא רחוק מכיכר קטלוניה ומציע בריכת שחייה חיצונית ומלון Hotel Barcelona Catedral  הממוקם בלב הרובע הגותי ובסמוך לקתדרלת יוליה הקדושה.




טיפים והמלצות לחופשת סתיו בברצלונה

  • רוצים להוזיל את עלות הטיסה? נסו לחפש טיסות בתאריכים גמישים וכך למצוא את תאריך הטיסה הכדאי ביותר, או לחילופין לבחור טיסות עם עצירת ביניים. מומלץ לקרוא על דרכים נוספות להוזלת הטיסות בעמוד טיסות זולות: שיטות וצורות להוזיל את מחיר הטיסה.
  • כאשר מחפשים כרטיסי טיסה במחירים נוחים חשוב לזכור – תזמון הוא שם המשחק, אם אתם משפחה מטיילת נמליץ להזמין את הכרטיסים כשלושה חודשים מראש ואף יותר, הזמנת כרטיסי הטיסה זמן רב מראש משמעותית במיוחד אם אינכם גמישים מבחינת תאריכי החופשה. עם זאת, אם מדובר בזוג ניתן לחכות לרגע האחרון עם הזמנת הכרטיסים וכך להרוויח כרטיסים במחירי רצפה אך יש לקחת בחשבון כי באופציה זו כרוך סיכון. אופציה נוספת להשגת כרטיסי טיסה זולים היא לטוס בין ראש השנה לחג סוכות ולא בחגים עצמם, אם הדבר מתאפשר כמובן.
  • מאחר ומדובר בעונה הפכפכה מבחינת מזג אוויר היו ערוכים למספר אפשרויות ובדקו את תחזית מזג האוויר בסמוך לטיסה. באופן כללי בתוקפה זו מזג אוויר נוח ומאפשר לא לבוא עם בגדים ממש חמים אך אפשר להתכונן לגשם.
  • בניגוד לטיסות אשר עולים בהתאם לחגי ישראל, מחירי המלונות בברצלונה בתקופה זו נמוכים וכך גם השכרת הרכב. אפשר לצאת גם ליהנות מסיום עונת התיירות בקוסטה בראווה