כיכר קטלוניה בברצלונה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Placa Catalunya

כיכר קטלוניה - המדריך המקוצר

כיכר קטלוניה (Placa Catalunya) היא אחת מהכיכרות המרכזיות של ברצלונה. כיכר קטלוניה היא כיכר ענקית בעלת היסטוריה ארוכה ומשמעות לאומית אדירה לעם הקטלוני, והיא משמשת כצומת מרכזית המחברת בין העיר העתיקה (סטיוט וולה) לעיר החדשה של ברצלונה.

בסופו של דבר, אם תרצו או שלא תרצו (סביר שתרצו) תעברו בכיכר קטלוניה, כך שמומלץ לקרוא כמה שורות על הכיכר המדהימה הזו.

כיכר קטלוניה המרכזיתכיכר קטלוניה – אחת מהכיכרות המרכזיות של העיר

כאמור כמעט כל התיירים הישראלים שיעברו בברצלונה יעברו בכיכר קטלוניה – ההגעה לפה היא בדרך כלל ברגל (בדרך אל או מהרובע הגותי, הרמבלס והאישאמפלה שהכיכר נמצאת בניהם) או בשלל דרכים של תחבורה ציבורית, החל מהמטרו (הכיכר היא נקודת מפגש לכמה וכמה קווים), דרך תחנות האוטובוסים, ועד המגיעים משדה התעופה באמצעות אוטובוס האירובוס (Aerobus) היוצא משדה התעופה או מגיע אליו, ועוצר בכיכר (להזמנת כרטיסים לאיירובוס בהנחה לגולשי הכל על, קוד קופון HAKO5).

האירובוס בכיכר קטלוניהתחנות האירובוס בכיכר קטלוניה (להזמנת כרטיסים לאיירובוס עם הנחה לגולשינו)

בכיכר יש שלל פעילויות ואטרקציות, היא פעילה מאוד ושוקקת במהלך שעות היממה במיוחד בעונות התיירות. פה תמצאו מגוון הפעלות, מופעי רחוב ודוכנים והיא מרכז לחובבי הקניות שמתחילים או מסיימים את המסע שלהם באישאמפלה או בקניונים הקרובים בראשם קורט אינגלז הענק הסמוך לכיכר. ממנה אפשר לצאת למספר אפשרויות של סיורים מודרכים בברצלונה וסיורי יום מחוץ לברצלונה. תמצאו פה סיורים חינמיים, סיורים היסטוריים, ימי טיול לכל רחבי קטלוניה מעמק נוריה ועד מונסראט רק תבחרו (למידע נוסף והזמנת סיורים ואטרקציות באזור הכיכר עם אפשרות ביטול). תוכלו למצוא במרחק הליכה גם לא מעט סיורים קולינריים, ארוחות בהדרכה, בתים מארחים וסדנאות בישול קטאלוניות (למידע נוסף והזמנה של סיורים וסדנאות קולינריות באזור הכיכר) באותו הקשר אפשר לומר שהכיכר היא גם מוקד של שירותים חשובים לתייר. תוכלו למצוא פה שירות של החזר מיסים אחרי הקניות שלכם (מול קורט אינגלז תראו את השלט עם אות I), תוכלו למצוא פה דוכנים עם כרטיסים למשחק, אפשרות להזמין הסעות ומוניות.

מזרקה בכיכר קטלוניההמזרקה בכיכר קטלוניה

בגלל המרכזיות של הכיכר היא המוקד החשוב, הפופולארי והמבוקש ביותר ללינה בברצלונה. יש פה שלל אפשרויות לינה מכל הסוגים והמינים – למשל אופציות מומלצות שאפשר לבדוק: Apartamentos Ramblas – Placa Catalunya, Hotel Ginebra וME Barcelona. אבל אילו ממש לא אפשרויות הלינה היחידות ומומלץ להציץ בעמוד המקיף שלנו: מלונות ודירות מומלצים בכיכר קטלוניה. שימו לב כאמור המקום בביקוש גבוה ויקר לכן אנו ממליצים למי שרוצה ללון פה להזמין את הלינה מראש כמה שיותר זמן לפני ההגעה שלכם (מי שחושש מהתחייבות, אפשר למצוא בלינק זה מגוון אופציות מצויינות ללינה בכיכר קטלוניה עם אפשרות ביטול, ולמי שרוצה לחסוך מעט במחיר אפשר למצוא בלינק זה מגוון הנחות ודילים לאופציות לינה אחרות בכיכר).

סיורים באזור כיכר קטלוניה

בעוד שכיכר קטלוניה עצמה אינה משמשת בדרך כלל כמוקד מרכזי של סיורים, תוכלו לצאת ממנה לסיורים שונים המאפשרים להעמיק בתרבות ובהיסטוריה של העיר. סיורי הליכה מודרכים ברובע הגותי ובאדריכלות המודרניסטית (לפרטים והזמנה), כמו גם סיורי אופניים החוקרים את ציוני הדרך של העיר (לפרטים והזמנה), לרוב מתחילים או עוברים דרך כיכר קטלוניה. בנוסף, סיורים באוטובוס התיירים מספקים דרך נוחה לנווט בין המראות האיקוניים של ברצלונה, עם מספר תחנות מרכזיות הממוקמות בכיכר או בסמוך לה (להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של ברצלונה עם 5% הנחה לחצו כאן). אנו ממליצים להזמין סיורים אלו מראש, בעיקר כשמגיעים לברצלונה בקיץ. אפשר לראות את מגוון הסיורים המודרכים כאן עם אפשרות לביטול.




שאלות ותשובות נפוצות על כיכר קטלוניה בברצלונה

זו טעות מקובלת המבלבלת את כיכר קטלוניה עם כיכר אספניה ומזרקות הקסם הנמצאות ליד. בכיכר קטלוניה זה לא “מופע”, אבל בהחלט המזרקות מאוד יפות כשהן פועלות והפריחה בהן מלאה.

תחנת אחסון הכבודה של LUGGAGEHERO הקרובה ביותר לכיכר קטלוניה היא התחנה הזו. שימו לב שההגדרות כרגע הן שמירה לתיק אחד היום, כך שאם תרצו לבצע שמירה ביום אחר או למספר רב יותר של תיקים תוכלו לשנות את זה בצידו הימני העליון של האתר, ליד כפתור ה-next הכתום.

לינה בכיכר קטלוניה

כיכר קטלוניה היא אחת המקומות המבוקשים ביותר ללינה בברצלונה (ראה מלונות בברצלונה) בגלל הנגישות, הקירבה לאתרי הראמבלסהרובע הגותי והעובדה שהיא אחת משתי התחנות אליהן מגיע האוטובוס היוצא משדה התעופה אל העיר (למידע נוסף ראה ברצלונה טיסות והגעה משדה התעופה של ברצלונה לעיר).
החסרונות בבחירת מלון בכיכר קטלוניה מסתכמות בעיקר המחיר.

המלונות המומלצים באזור כיכר קטלוניה הם רבים:
למשל – פלאזה קטלוניה (Catalonia Plaza Cataluña), מלון הבוטיק H10 קטלוניה פלאזה (Boutique Hotel H10 Catalunya Plaza)מלון מדיום מונגאל (Hotel Medium Monegal)מלון קטלוניה פורטל דה ל’אנחל (Catalonia Portal de l’Angel)מלון בי סי אן אקומודיישן (BCNAccommodation) שכולם כבר נסקרו בסקירת המלונות המומלצים שלנו לברצלונה. שווה להזכיר גם את המלונות הבאים עליהם טרם העלינו עמוד סקירה:

  • Bcn AM B&B (המקום שינה את שמו לXocolat Rambla Catalunya) הבד אנד ברקפסט של AM Bcn הוא אחת האופציות המוצלחות ביותר למגורים בברצלונה, לפי דעתנו. הוא קרוב, נגיש, מספק גישה חופשית לאינטרנט ומחזיק במטבח משותף שאפשר להכין בו אוכל – והמחיר משתלם מאוד ביחס לאפשרויות האחרות באזור. הוא מומלץ לתיירים שרוצים פונקציונאליות ופחות אכפת להם משירותים כאלה או אחרים. החסרונות שלו הם העובדה שבעונת התיירות הוא לרוב לא פנוי, כך גם לפני משחקים גדולים של ברצלונה. ראה עוד תחת אכסניות בברצלונה.
  • Olivia Plaza – אוליביה פלאזה הוא מלון 4 כוכבים הממוקם על הכיכר ומציע חדרים מעוצבים, נוף לכיכר ולא פחות חשוב מכך אינטרנט חופשי. מלון זה מבוקש מאוד ולכן אם אתם מעוניינים ללון בו כדאי להתכונן לכך. החסרונות שלו הם בעיקר המחיר והעובדה שארוחת הבוקר יקרה במקצת (המלצתנו – צאו לאכול בחוץ).
  • Hotel Nouvel – מלון 3 כוכבים הנמצא סמוך לכיכר בתוך בניין מהמאה ה-19. המלון הוא פשוט וקצת ישן ולפעמים המחיר לא זול יחסית למלון שלא מעניק שירותים רבים, אך המיקום שלו והפשטות שלו הופכות אותו למלון מבוקש ומלא תמיד.

לעוד מידע על לינה בכיכר קטלוניה כדאי להיכנס לעמוד מלונות מומלצים ליד כיכר קטלוניה.

יונים בכיכר קטלוניהיונים בכיכר קטלוניה

ההיסטוריה של כיכר קטלוניה

כיכר קטלוניה הייתה ראשיתה של היציאה מהחומות של ברצלונה. עד למאה ה-19 היא הייתה אזור שולט לא מיושב בפאתי העיר, ורק במאה ה-19 אישר הממשל המרכזי במדריד את בניית הכיכר אחרי לחץ פנימי של המעמד הבינוני הברצלונאי והלאומנים הקטלוניים. במהלך השנים הייתה הכיכר מקום מפגש לשליטים (ליואיס קומפאניס, המנהיג הדמוקרטי של ברצלונה, שעל שמו נקרא האצטדיון האולימפי, נהג לנאום בכיכר זו) ולהפגנות (לדוגמה, מחאת האוהלים האחרונה פגשה את ברצלונה בכיכר זו) (ראה מידע נוסף תחת ההסטוריה של ברצלונה).

סרטון הדרכה שלנו על כיכר קטלוניה – מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

כיכר קטלוניה היום

היום כיכר קטלוניה היא אזור מפוסל הכולל מזרקה ופסלים יפים במיוחד (המפורסמים שבהם – “הרועה המנגן בחליל” של פסל בשם גארגאלו ו”האלוהות” של ג’וזף קלארה). גודלה של הכיכר, יופיה והעובדה שהיא נקודת מפגש של האזור העתיק של ברצלונה עם העיר החדשה ורובע ההרחבה (האישמפלה), והיותה צומת חשובה של הרחובות פאסז’ דה גארסיה (pasige de garcia), שדרות הראמבלס, והראמבלס דה קטלוניה – כל אלה הופכים אותה להיות נקודת ציון חשובה לאוטובוסים, קווי מטרו וסיורי תיירות רבים (גם אילו היוצאים מהעיר כדוגמת פיגרס וחירונה).

המזרקה בכיכר קטלוניה –  צילום מקורי

**פרסומת**



המלצות וטיפים למבקר בכיכר קטלוניה

  • אפשר למצוא בכיכר יונים לרוב (אם אתם עם ילדים, זה המקום להביא לחם ולהאכיל אותם), מופעי רחוב ותחנות מידע לתיירים (המרכזית לברצלונה ואחת הגדולות לטיול בקטלוניה בכלל תחנה שונה).
  • בכיכר קטלוניה תוכלו גם לעלות על אחד מעשרות האוטובוסים לתיירים המבצעים סיורים בעיר. אם כל זה לא מספיק, תוכלו לשתות קפה בכיכר ולצאת קצת לקניות בבית הכלבו הענק אל קורטה אנגלס ולרחוב הפסאז’ דה גרסיה שיוצא מהכיכר (ראה עוד תחת קניות בברצלונה).
  • אחרי שסיימתם ליהנות מיופיה של הכיכר, לשתות קפה או לקבל קצת מידע תיירותי תוכלו לנסוע ממנה כמעט לכל נקודה בעיר במטרו או באוטובוס, או ללכת ברגל לראמבלס ולאישמפלה.
  • ההגעה לכיכר נוחה מאוד ואפשר להגיע אליה בכל צורת תחבורה שתרצו – מומלץ להתרחק עם רכב פרטי – בגלל היבטים של חניה ותנועה עמוסה (המלצה זו נכונה לכל האתרים במרכז ברצלונה – כפי שמפורט בעמודים על השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד). הסיבה היחידה להגיע עם רכב פרטי לאזור הוא מי שתחנת ההחזרה שלו של הרכב נמצאת באזור הכיכר. לבעלי כרטיס לאוטובוס התיירים של ברצלונה - באתר זה יש תחנה סמוכה ונוחה מאוד לשימוש (למידע נוסף ראה אוטובוס התיירים בברצלונה).
  • באותו הקשר, בכיכר קטלוניה ישנם תחנות אוטובוס של הנייט באס והאוטובוס הציבורי שמגיע לשדה התעפה, כמו גם התחנה של האירובאס המפורסם של העיר שהופכים אותה לנקודה בה רבים מהתיירים מגיעים אל / מ ברצלונה לשדה. מומלץ לקרוא על כך עוד פה: הגעה משדה התעופה של ברצלונה לעיר.
  • המלצה חשובה: סמוך לכיכר ישנם לוקרים שמאפשרים איכסון של מזוודות לתיירים שמעוניינים לשמור על מזוודותיהם (מצויין ביום הטיסה האחרון)  למידע נוסף: https://lockerbarcelona.com/wp
  • בחורף המזרקות בכיכר לרוב אינן פעילות (ראה מידע נוסף תחת חופשת חורף בברצלונה).
  • למי שמעוניין באוכל כשר באזור, במרחק 2 דקות מהכיכר תמצאו את אילנ’ס בורגר בר, בורגר בר כשר. שימו לב גם שהמסעדה מציעה הטבה מיוחדת לגולשי אתר “הכל על” – 5% הנחה על התפריט בישיבה במסעדה (למידע נוסף על מסעדות כשרות בברצלונה, דתיים ושומרי מסורת בברצלונה והמלצות והנחות לנוסעים לברצלונה).
  • ילדים: הביאו אתכם פירורי לחם עבור היונים והילדים בטוח יהנו. תוכלו גם לקנות בלון הליום או צעצוע מאחד הרוכלים בכיכר וסיפקתם להם עיסוק כיפי לשעות הקרובות.

מידע שימושי על כיכר קטלוניה

שעות פתיחה

שטח ציבורי, פתוח כל היום

כתובת

Plaça de Catalunya, 08002 Barcelona, ספרד 




הגעה
directions_subway
מטרו

כל קווי המטרו עוברים בכיכר, אך לא כולם עוצרים בדיוק בה. הקווים הנוחים ביותר להגעה לכיכר הם קו 1 (אדום)  קו 4 (כתום) וקו 2 (סגול)  לרדת בתחנות
Catalunya. ,Passeig de Gràcia, Urquinaona