פלאקה, אתונה – מלונות מומלצים ומה אפשר לעשות באזור | Plaka

פלאקה בכמה מילים

פלאקה היא שכונה היסטורית הממוקמת בלב אתונה, יוון השוכנת למרגלות האקרופוליס. זוהי אחת השכונות העתיקות והציוריות ביותר באתונה, ורחובותיה הצרים, הארכיטקטורה הניאו-קלאסית ובתי הקפה והטברנות האותנטיות הופכים אותה ליעד אהוב על מבקרים.

ההיסטוריה של פלאקה מתחילה באתונה העתיקה, כשהיא נודעה כ”שכונת האלים”. בתקופה הרומית זה היה אזור מגורים לאליטה של העיר, עם וילות מפוארות ומרחצאות ציבוריים. במהלך התקופה הביזנטית, פלאקה הייתה ביתם של כנסיות ומנזרים רבים, שחלקם עומדים עד היום. לאחר הכיבוש העות’מאני של אתונה במאה ה-15 הפכה פלאקה לשכונה מוסלמית ברובה ובמאה ה-19 עברה פלאקה מהפך, כאשר רבים מבנייניה שופצו בסגנון הניאו-קלאסי.

כיום, פלאקה היא שכונה תוססת המשלבת את ההיסטוריה העשירה שלה עם תרבות עכשווית. מומלץ לשוטט ברחובותיה הצרים, לחקור את חורבותיו העתיקות והמוזיאונים, וליהנות מאוכל ומשקה יווני מסורתי בטברנות ובתי הקפה הרבים שלה.
בין אם אתם חובבי היסטוריה או פשוט מחפשים להתנסות באורח החיים היווני האותנטי, ביקור בפלאקה הוא מומלץ לכל מי שנוסע לאתונה.

בתי קפה וטברנות מוארים ברוך בשעת לילה ברחובות הציוריים של שכונת פלאקהבתי קפה וטברנות מוארים ברוך בשעת לילה ברחובות הציוריים של שכונת פלאקה

מחפשים אטרקציה ייחודית באתונה? אנו ממליצים על סיור עצמאי בעברית בליווי אפליקציה וסרטונים. כך תוכלו לעשות את הסיור בקצב שלכם, עם הדרכה מקצועית בעברית וכל זה במחיר נמוך יותר מאשר סיור עם מדריך בשטח. באפליקציה תוכלו לעקוב באופן מדויק אחר המסלול והתחנות, ובכל תחנה לצפות בהדרכה מקצועית על המקום.

אם אתם רוצים סיור מעמיק עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בנופים, הטעמים והתרבות המרתקת של יוון יש מגוון סיורים בעברית בקישור הזה. מסיורים בעיר עצמה – סיורים קולינריים וסיור להכרת העיר, ועד סיורים היוצאים לריביירה של אתונה ונאפפליו המקסימה.

מה עושים בפלאקה

פלאקה היא שכונה היסטורית מלאה בתרבות יוונית ואוכל משובח, הנה כמה מהדברים המומלצים ביותר לעשות בפלאקה:

האקרופוליס

האקרופוליס הוא אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר באתונה, והוא ממוקם במרחק הליכה קצר מהפלאקה. מומלץ לחקור את ההריסות העתיקות ולהתבונן בנופים המדהימים של העיר מראש הגבעה.
להזמנת כרטיס כניסה לאתר האקרופוליס הכולל דילוג על התור ותוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
בנוסף מומלץ לבקר במוזיאון האקרופוליס בכדי להעמיק בהיסטוריה של האתר ההיסטורי. להזמנת כרטיס כניסה למוזיאון האקרופוליס הכולל דילוג על התור ותוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.

מראה פנורמי של אתונה ובמרכז אתר האקרופוליס המפורסם הניצב בראש גבעהמראה פנורמי של אתונה ובמרכז אתר האקרופוליס המפורסם הניצב בראש גבעה

האגורה העתיקה

הלב של אתונה העתיקה הכלל בעבר את השוק, בתי המשפט והאסיפה הציבורית. מומלץ לחקור את מקדש הפיסטוס, את הסטואה של אטאלוס וחורבות עתיקות אחרות.

האגורה העתיקה באתונההאגורה העתיקה באתונה

שיטוט בסמטאות

פלאקה ידועה ברחובותיה הצרים והמפותלים המלאים בחנויות, בתי קפה וטברנות. מומלץ לצאת לטיול רגוע ולחקור את הארכיטקטורה המקסימה והאווירה היוונית המסורתית של השכונה. להזמנת סיור בפלאקה הכולל ביקור באקרופוליס ובמונומטים שונים – לחצו כאן. למבקרים המעדיפים סיור יותר אינטימי מומלץ להזמין סיור עם מדריך פרטי בפלאקה – להזמנת הסיור לחצו כאן.

סמטאות הפלאקה באתונהכדאי לטייל בין הרחובות היפים בשכונת הפלאקה

מוזיאונים

הפלאקה היא ביתם של מספר מוזיאונים, כולל המוזיאון לאמנות עממית יוונית, המוזיאון לכלי נגינה פופולריים והמוזיאון לאמנות יוונית לילדים. כל אחד מהמוזיאונים הללו מספק הצצה ייחודית לתרבות ולהיסטוריה היוונית.

קניית מזכרות

פלאקה ידועה בחנויות ובשווקים הרבים שלה, שבהם המבקרים יכולים למצוא הכל, החל מתכשיטים וכלי חרס בעבודת יד ועד למאכלים ותבלינים יווניים מסורתיים.

אוכל יווני מסורתי

פלאקה היא ביתם של טברנות ומסעדות יווניות מסורתיות רבות, שבהן המבקרים יכולים ליהנות ממנות קלאסיות כמו מוסקה, סובלקי וספאנקופיטה. ניתן לעשות סיור אוכל לילי הכולל מעבר בטברנות והברים של פלאקה עם מדריך מקומי, להזמנת הסיור עם אפשרות ביטול – לחצו כאן.

הופעות חיות

פלאקה היא ביתם של מספר מקומות המארחים מוזיקה חיה והופעות, כולל תיאטרון המחול דורה סטרטו ומרכז התרבות ההלני קוסמוס.

סרטון על פלאקה

לינה בפלאקה

פלאקה היא שכונה היסטורית הממוקמת בלב אתונה, והיא יעד פופולרי לתיירים בשל רחובותיה הציוריים, הארכיטקטורה המקסימה והקרבה לציוני דרך מרכזיים כמו האקרופוליס והאגורה העתיקה. אחד האזורים המומלצים ביותר לתיירים לשהות בפלאקה הוא ליד האקרופוליס, מכיוון שהוא מספק גישה נוחה לאתר העתיק ולאטרקציות פופולריות אחרות כמו הפרתנון ומוזיאון האקרופוליס. הרחובות סביב האקרופוליס מלאים גם במסעדות, בתי קפה וחנויות, המספקים שפע של אפשרויות לסעודה ולבילוי. בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון Coco-mat Athens BC – מלון חמישה כוכבים הממוקם צמוד למוזיאון האקרופוליס ומתאים למי שמחפש לינה ברמה גבוהה. בנוסף יש את מלון ארבעה כוכבים The Athens Gate Hotel ומלון שלושה כוכבים Acropolis Select.

אזור נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא סביב כיכר סינטגמה, שהיא הכיכר המרכזית באתונה ומרכז תחבורה לאוטובוסים וקווי מטרו. שהייה באזור זה תספק גישה נוחה לחלקים אחרים של העיר וגם למסעדות, חנויות ואטרקציות רבות. בין המלונות המומלצים באיזור כיכר סינטגמה הם מלון Electra Metropolis – מלון חמישה כוכבים הצמוד לכיכר וכולל 2 בריכות שחייה, מלון ארבעה כוכבים Amalia Hotel Athens השוכן צמוד לגנים הלאומיים ומלון שלושה כוכבים Amazon Hotel. למידע נוסף על לינה בפלאקה מומלץ לקרוא בעמוד שלנו על מלונות ודירות בפלאקה




המלצות "הכל על" למבקרים בפלאקה

  • בין החודשים יוני עד אוגוסט יש עומס תיירותי רב באזור פלאקה ולכן מומלץ לבקר בחודשי המעבר כמו ספטמבר או מאי כאשר עדיין חם אך יש פחות תיירים. למבקרים המעוניינים לבקר בתקופה הכי זולה מומלץ לבקר בין אוקטובר לאפריל.
  • כדאי להשקיע בביקור בפלאקה בין יומיים לשלושה בכדי להספיק לבקר באתרים הרבים הנמצאים במקום.
  • מומלץ לשלב את הביקור בשכונת פלאקה עם המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה של אתונה ועם אוטובוס התיירים של אתונה.
  • הדרך הטובה ביותר להתניידות בפלאקה היא בהליכה רגלית מכיוון שהרחובות הם צרים ומלאים בסמטאות שמאפשרות הליכה ממקום למקום. אפשרות פופלרית נוספת היא להשכיר אופניים או להגיע לקו המטרו Monastiraki, שהוא הקרוב ביותר לפלאקה.
  • למשפחות עם ילדים מומלץ לעשות שייט חוויתי באתונה.
  • האזור המומלץ ביותר ללינה הוא סביב האקרופוליס או סביב כיכר סינטגמה.
  • פלאקה ידועה בחיי הרחוב התוססים שלה, ויש כמה פסטיבלים ושווקים שמתקיימים לאורך השנה שמציעים למבקרים הצצה לתרבות ולמסורות המקומיות.
    אחד הפסטיבלים הפופולריים ביותר בפלאקה הוא פסטיבל האפידאורוס באתונה, שמתקיים בחודשי הקיץ בין יוני לאוגוסט. הפסטיבל כולל מגוון של אומנויות הבמה כולל תיאטרון, מחול ומוזיקה, והוא מושך מבקרים מכל רחבי יוון ומחוצה לה.
    פסטיבל פופולרי נוסף בפלאקה הוא פסטיבל אוכל הרחוב של אתונה, שמתקיים בחודש מאי ומציע למבקרים הזדמנות לטעום מגוון של אוכל רחוב מקומי ובינלאומי.
    אם אתם מחפשים חוויה של שווקים, אז שוק הפשפשים מונסטיראקי הוא ביקור חובה. השוק ההומה הזה מתקיים מדי יום ומציע הכל, החל מעתיקות ומזכרות ועד ביגוד ואוכל. השוק הוא מקום מצוין למצוא בו פריטים ייחודיים בעבודת יד, והוא יעד פופולרי הן לתיירים והן למקומיים.
    בנוסף, רובע פלאקה עצמו ידוע בשל החנויות הקטנות והבוטיקים הרבים שלו המוכרים כל דבר, מתכשיטים וכלי חרס ועד בגדים ומוצרי עור. הליכה ברחובות המתפתלים של פלאקה היא דרך מצוינת לגלות אבני חן נסתרות ולתמוך בבעלי מלאכה מקומיים.
  • למבקרים הרוצים להוזיל את עלות הטיול מומלץ לבקר בין החודשים אוקטובר לאפריל כאשר המחירים באזור יורדים ויש פחות עומס מבקרים.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור פלאקה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי אתונה. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד אזור שער אדריאנוס (Arch of Hadrian). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בפלאקה מומלץ לכל המבקרים המתעניינים בהיסטוריה של יוון ורוצים לשהות באחד המקומות האייקונים והאותנטים ביותר של אתונה. הביקור מומלץ לחובבי אוכל, שווקים, תרבות והיסטוריה.

התקופה המומלצת ביותר לביקור בפלאקה היא באביב כאשר מזג האוויר מתחיל להתחמם אך אין עומס של מבקרים. החודשים יוני-אוגוסט פופלרים מאוד ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון.

בביקור בפלאקה מומלץ להשקיע בין יומיים לשלושה מכיוון שיש הרבה מה לראות אך מומלץ גם לשלב את הביקור עם יעדים נוספים באתונה או באיים של יוון.