1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתונה – מה עושים ואיפה ישנים בבירת יוון, 2024 | Athens
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות באתונה
  8. »
  9. האגורה העתיקה באתונה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Ancient Agora of Athens

האגורה העתיקה באתונה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Ancient Agora of Athens

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות באתונה ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם אגורה העתיקה באתונה, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש לאגורה העתיקה באתונה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

האגורה העתיקה באתונה בכמה מילים

האגורה העתיקה באתונה (Ancient Agora of Athens) נחשבת לאחת האטרקציות הפופולריות והמומלצות בעיר אתונה, היא המפורסמת ביותר מבין כל האגורות שביוון, ונחשבת ללב הפועם של אתונה העתיקה. כיום, האגורה, שבעברית משמעותה היא “המקום המרכזי”, היא מקום עמוס ומבוקש עד מאד, שמושך אליו תיירים מכל רחבי העולם, שרוצים להתרשם מהאדריכלות, ההיסטוריה, הארכיאולוגיה והקסם שבה. האגורה נוסדה במאה השישית לפני הספירה, בעידן הקלאסי של יוון העתיקה והיא שוכנת בצפון מערב האקרופוליס, בין השכונות תיסיון ומונסטיראקי. בעברה, היא הייתה המקום הכי מפורסם באתונה, ושקקה חיים ופעילות ושימשה כמרכז העיר, שם היו השוק המרכזי והמקדשים, ושם התכנסו מועצת העיר, אסיפות העם והמפגשים הציבוריים של האריסטוקרטים, פשוטי העם, הפוליטיקאים והסוחרים. בנוסף, גם השופטים נפגשו באגורה, והיוו את מערכת בתי המשפט של אתונה, כלומר, זה המקום בו הדמוקרטיה נוצרה והפילוסופים הגדולים ביותר לימדו ולמדו.

מבט על האגורה העתיקה באתונההאגורה העתיקה באתונה – מהאטרקציות הפופולריות והמומלצות בעיר

האדריכלות באגורה העתיקה באתונה

מבחינה אדירכלית, האגורה הייתה מוקפת במבנים מרשימים ביופים ובגודלם שמפורסמים עד היום כמו האגריוס קולנוס שהיה מקום המפגש של בעלי המלאכה האתונאים ומקדש הפייסטוס והמבנה המפואר ביותר- “הסטואה של אטאלוס”. כיום, באגורה שוכנות ההריסות העתיקות של המקדשים והמבנים, חלקם משוחזרים וחלק אפילו הצליחו להשתמר. בנוסף, במקום יש מוזיאונים שמציגים את ההיסטוריה המרתקת של המקום. למעשה, החפירות הארכיאולוגיות שהחלו באגורה העתיקה בשנות ה30 עדיין לא הסתיימו, והן נמשכות עד היום, דבר שהופך את האגורה לאתר אריכאולוגי מרתק, כי עדיין לא הכל התגלה בו.

עמודי השייש של האגורה העתיקה באתונה יוצרים צללים סימטריים על רצפת המבנהעמודי השייש של האגורה העתיקה באתונה יוצרים צללים סימטריים על רצפת המבנה

מחפשים אטרקציה ייחודית באתונה? אנו ממליצים על סיור עצמאי בעברית בליווי אפליקציה וסרטונים. כך תוכלו לעשות את הסיור בקצב שלכם, עם הדרכה מקצועית בעברית וכל זה במחיר נמוך יותר מאשר סיור עם מדריך בשטח. באפליקציה תוכלו לעקוב באופן מדויק אחר המסלול והתחנות, ובכל תחנה לצפות בהדרכה מקצועית על המקום.

אם אתם רוצים סיור מעמיק עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בנופים, הטעמים והתרבות המרתקת של יוון יש מגוון סיורים בעברית בקישור הזה. מסיורים בעיר עצמה – סיורים קולינריים וסיור להכרת העיר, ועד סיורים היוצאים לריביירה של אתונה ונאפפליו המקסימה.

מה רואים באגורה העתיקה באתונה?

החוויה באגורה העתיקה באתונה תיקח אתכם כמה אלפי שנים אחורה רק מעצם הביקור באתר הארכיאולוגי, המכיל מבנים ומקדשים מלפני כ-2,600 שנים, שהשתמרו במצבים שונים, מהם תוכלו להתרשם וללמוד על האתונאים העתיקים. דוגמה למקדש מפורסם מאד שהצליח להשתמר במצב כמעט מושלם, הוא מקדש הפייסטוס, שנחשב למקדש העתיק ביותר ולמרשים ביותר באתונה וביוון כולה. לעומתו, תוכלו לראות גם מקדשים ששוחזרו, כמו למשל המקדש  “הסטואה של אטאלוס”, שבעברו נחשב ליעד הומה ומרכזי, וכיום משמש כמוזיאון המציג שרידים והריסות שנמצאו באגורה מהתקופה ההלניסטית, ותוכלו למצוא בו תערוכה קבועה ומרשימה ביותר, המציגה פסלים, כלי חרס, זכוכית וברונזה ומטבעות מהאגורה העתיקה, שמייצגים את האמנות האתונאית מהתקופה הקלאסית, ההלניסטית והרומית המאוחרת. לאחר הביקור במוזיאון, מומלץ לבקר בכנסיה של פול הקדוש, נמצאת הכנסיה של פול הקדוש, שנמצאת צמוד למוזיאון, וממנה ניתן להגיע לתולוס (Tholos), שהוא מבנה עגול, בו אנשי הממשלה הבכירים של אתונה העתיקה היו נפגשים.

מקדש הפייסטוס- המקדש העתיק ביותר ביוון שחובה לראותמקדש הפייסטוס- המקדש העתיק ביותר ביוון שחובה לראות

כרטיסים לאגורה העתיקה באתונה

האגורה העתיקה של אתונה היא יעד פופולארי במיוחד בקרב התיירים, ולרוב, ביקור באתונה כולל גם ביקור באגורה העתיקה. אפשרויות רכישת הכרטיסים לאגורה העתיקה מגוונות, ותלויות בעיקר בהעדפות שלכם, בזמן העומד לרשותכם, ובדרך בה תרצו לחוות את האתר. אנו ממליצים לרכוש כרטיס מראש דרך אחת האפשרוית הבאות, על מנת לחסוך זמן בתורים.

כרטיס כניסה בסיסי לאגורה העתיקה באתונה עם דילוג על התור

בעונת הקיץ האגורה העתיקה עמוסה בתיירים, במיוחד בעונת הקיץ, אך גם באופן כללי, ולכן אנו ממליצים מאד לרכוש כרטיסים מראש עם דילוג על התור. כמו כן, נציין כי כרטיס כניסה בסיסי לאגורה העתיקה מקנה כניסה למקדש הפיסטוס ולמוזיאון האגורה העתיקה בסטואה של אטאלוס.

  • להזמנת כרטיסים לדילוג על התור באגורה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים לדילוג על התור באגורה עם אפשרות ביטול – לחצו כאן

כרטיס כניסה הכולל סיור מודרך באגורה העתיקה

ישנן אופציות לכרטיסי כניסה הכוללים סיורים עם מדריך/מדריך שמע, וכן מאפשרים דילוג על התור. כרטיסים אלו מציעים סיורים שונים באורכים שונים, אופציה זו מומלצת במיוחד לחובבי היסטוריה, אדריכלות עתיקה וארכיאולוגיה.

  • להזמנת כרטיסים לסיור מודרך על ידי מדריך מומחה באורך שעה ורבע, עם אופציה לדילוג על התור לחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים לסיור מודרך באגורה העתיקה ובמוזיאון אגורה באורך ארבע שעות, עם דילוג על התור ואפשרות ביטוללחצו כאן
  • להזמנת כרטיסים לאגורה העתיקה, הכוללים סיור באורך שעה וחצי עם מדריך אודיו אישי, עם דילוג על התור ואפשרות ביטוללחצו כאן
  • לאופציות רבות עם סיורים מודרכים באגורה העתיקה, עם דילוג על תורים ואפשרות לביטוללחצו כאן

כרטיסים משולבים – לאילו הרוצים לראות יותר ולחסוך כסף

ישנם כרטיסים או סיורים המשלבים את הביקור באגורה העתיקה ביחד עם אתרים או סיורים נוספים, אופציות אלו מתאימות למי שמעוניין גם כך לבקר בעוד אתרים באתונה, לחסוך כסף וגם למי שמעוניין בסיורים מודרכים באזור. כל הכרטיסים המוצעים כאן מאפשרים דילוג על התורים בכל אחד מהיעדים: 

  • להזמנת כרטיס שמקנה כניסה לאקרופוליס, לאגורה העתיקה, לאגורה הרומית, לספריית אדריאנוס, לאולימפיון, לקרמיקוס ולבית הספר של אריסטו, המאפשר הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) ובנוסף מאפשר ביטול או שינוי מועד הביקורלחצו כאן
  • להזמנת כרטיס כניסה ל7 היעדים האריכאולוגיים המפורסמים ביותר באתונה (ובניהם כמובן האגורה העתיקה), הכולל אפשרות לביטול, ותקף ל5 ימים מרגע הפעלתולחצו כאן
  • להזמנת כרטיס לאטרקציות המובילות באתונה, כמו המוזיאונים הארכיאולוגיים המובילים של העיר, האקרופוליס, אגורה העתיקה, אולימפיון, הפורום הרומי, ספריית אדריאנוס ועוד, המאפשר ביטול וכולל מדריך אודיו שמסביר על כל אחד מהיעדיםלחצו כאן

הזמנת כרטיסים לאגורה העתיקה באתונה- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור באתר האגורה העתיקה באתונה מומלץ למבקרים חובבי היסטוריה וארכיאולוגיה, אך לא רק. האתר הארכיאולוגי הוא יעד פופלארי שמתאים למבקרים באתונה שמעוניינים להכיר את ההיסטוריה של אתונה ויוון.
  • החודשים המומלצים לביקור באגורה הם חודשי האביב, מרץ-אפריל, מזג האוויר נעים ומואר ומאפשר שהות נוחה בחוץ. לעומת זאת, בחודשי הקיץ, היעד (ויעדים נוספים באתונה) עמוסים מאד בתיירים, ומומלץ לקחת את זה בחשבון כשמתכננים את החופשה.
  • מומלץ להשקיע בביקור בין שעתיים עד 3 שעות.
  • האגורה העתיקה של אתונה ממוקמת במרכז העיר כך שקל מאוד לבקר בה כחלק מכל סיור באתונה. אך ראשית, מומלץ לחבר את הביקור באגורה עם ביקור באקרופוליס שקרוב אליה במיוחד. כמו כן, אם נהניתם מממצאי הארכיאולוגיה המרשימים באגורה, תוכלו למצוא עניין גם במוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה שבאתונה, שנמצא כ2 ק”מ מהאגורה.
    נוסיף כי האגורה נמצאת במרחק של רבע שעה הליכה מכיכר סינטגמה, הכיכר המרכזית של יוון, וקרובה במספר דקות הליכה למספר מוזיאונים כמו מוזיאון קנלופולוס להיסטוריה קדומה, מוזיאון האשליות של אתונה, מוזיאון המדע הרקלאידון ועוד. יעד נוסף שניתן לחבר עם הביקור באגורה העתיקה, הוא האגורה הרומית, שנמצאת כ- 5 דקות הליכה מהאגורה העתיקה. היא אמנם נחשבת מרשימה פחות מהאגורה העתיקה, אך אם נהנתם מהביקור באגורה העתיקה מומלץ להגיע גם אליה.
  • מיקומה המרכזי של האגורה העתיקה באתונה מקל על ההגעה אליה. תחנות המטרו הקרובות ביותר לאגורה הן תחנת מונסטיראקי (MONASTIRAKI), שנמצאת במרחק של כדקה הליכה מהאגורה, ותחנת טיסאו (THISEIO) שנמצאת במרחק של כ5 דקות הליכה. אל שתי התחנות ניתן להגיע עם המטרו, ומהן ללכת ברגל לאגורה.
    אופציה נוחה נוספת היא כרטיס לאוטובוס התיירים של אתונה. מומלץ למי שזמנו קצוב בה ואינו מעוניין בהליכה רגלית ובחיפוש אחר תחבורה ציבורית. אוטובוס התיירים עובר בין היעדים החשובים באתונה, כשאחד מהם הוא כמובן גם האגורה העתיקה.
  • משום שהאגורה העתיקה כוללת ברובה ממצאים ארכיאולוגים עתיקים ומקדשים, המקום מיועד בעיקר לחובבי היסטוריה, מורשת ועתיקות. אם ילדיכם מתעניינים בתחום הם יהנו, גם הצעירים וגם הבוגרים.
  • בקרבת האגורה העתיקה באתונה ישנם הוסטלים ובתי מלון רבים ומומלצים. למשל, מלון מומלץ ומפנק, שנמצא כ50 מטר מהיעד הוא Beautiful City Suites. אופציה נוספת לבית מלון היא Metis Urbane Living Spaces, מלון בוטיק יוקרתי ומפנק במיקום מרכזי. אם אתם מחפשים מקום לינה זול יותר, יש גם אופציות לאכסניות, למשל, Bedway Athenes, שנמצאת 2 ק”מ מהיעד, ומומלצת לצעירים או משפחות שמעוניינות לחסוך בעלויות.
  • מחירי כרטיס הכניסה לאתר הארכיאולוגי ולמוזיאון האגורה משתנים באתרי הרכישה השונים, אך נעים סביב 10 יורו. לילדים עד גיל 5 הכניסה היא בחינם.
  • ניתן לקנות כרטיסים שמשלבים כניסה למספר אטרקציות וכך תוכלו להוזיל את העלות של כל כרטיס בנפרד.
  • כדאי להימנע מהגעה לאיזור עם רכב, ומומלץ להשתמש בתחבורה הציבורית (במטרו או באוטובוסים).
  • האתר הארכיאולוגי של האגורה העתיקה נגיש לכיסא גלגלים דרך הכניסה הראשית, בכתובת Adrianou 24. בנוסף, גם באזור מקדש הפאיסטוס, יש גישה לכיסא גלגלים דרך הכניסה בכיכר Thiseion. ההגעה עם כיסא גלגלים מומלצת עם מלווה.
  • מומלץ לרכוש כרטיסים עוקפי תור מראש על מנת לחסוך זמן.
  • בחורף, האגורה נסגרת בשעה מוקדמת יותר ולכן מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם כדי לא להיות בלחץ של זמן ולהנות משעות האור.

שאלות נפוצות על האגורה העתיקה באתונה

אם תרצו להתעמק בשלל הממצאים הארכאולוגיים שבאגורה העתיקה, הביקור יכול להגיע לחצי יום. אם תבחרו להגיע רק כדי לספוג את האווירה ולהתרשם מהמבנים העיקריים, הביקור יארך בין שעתיים לשלוש.

החודשים המומלצים לביקור באגורה העתיקה הם חודשי האביב (מרץ-מאי), הטמפרטורות נעימות וחמימות ומזג האוויר מתאים לשהות בחוץ.

הביקור באגורה העתיקה מומלץ לחובבי היסטוריה וארכיאולוגיה, אך גם אם אתם מעריכים ומכבדים מורשת עתיקה וסקרנים לידע על עולמות היסטוריים ודרכי השימור שלהם, תמצאו את כל מבוקשכם באגורה העתיקה.

סרטון על האגורה העתיקה באתונה

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: האגורה העתיקה באתונה פתוחה כל ימות השבוע בין השעות 08:00-17:00.
  • מחיר כניסה: לאתר הארכיאולוגי ולמוזיאון האגורה העתיקה הוא כ-10 יורו ולילדים עד גיל 5 הכניסה היא בחינם.
  • כתובת: Adrianoy 24, Athina 105 55, Greece
  • האגורה העתיקה באתונה נמצאת במרכז אתונה, כך שקל מאד להגיע אליה עם תחבורה ציבורית, מומלץ לנסוע עם אחד מהאוטובוסים 025, 026, 027, 038, 227, ו-500, או, להשתמש במטרו בקו 1 ולרדת בתחנת “Thissio”.
  • קישור לאתר הרשמי:
    http://odysseus.culture.gr/h/3/eh355.jsp?obj_id=2485#_=_