1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתונה – מה עושים ואיפה ישנים בבירת יוון, 2024 | Athens
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות באתונה
  8. »
  9. מוזיאון האקרופוליס, אתונה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Acropolis museum

מוזיאון האקרופוליס, אתונה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Acropolis museum

עדכון אביב 2024

בעונה זו באתונה כמות התיירים הולכת ועולה, דבר אשר מורגש באתרים והאטרקציות המובילים ביתר שאת. על אף שבעונה זו בדרך כלל אין בעיה של זמינות כרטיסים במוזיאון האקרופוליס בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון האקרופוליס: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מוזיאון האקרופוליס בכמה מילים

מוזיאון האקרופוליס (ביוונית: Μουσείο Ακρόπολης) הוא אתר מרכזי ביוון בכלל ובאתונה בפרט ומהווה את אחד מהמוזיאונים המפורסמים והחשובים בעולם כולו. האקרופוליס הוא כינוי לגבעה או תל בתוך עיר עתיקה שבדרך כלל שיכן את המלך, מקדשים חשובים ומבנים ציבוריים נוספים. האקרופוליס באתונה שנחשב למפורסם והמשמעותי ביותר מתקופת יוון העתיקה, נבנה במאה ה-6 לפנה”ס לערך ועבר לאורך התקופות טלטלות רבות, כאשר חלקים ממנו נהרסו בפיצוץ במאה ה-17. נעשו מאמצים מאז המאה ה-19 לשחזר ולהקים מוזיאון אך אלה לא צלחו עד לשנת 2009, בה הוקם המוזיאון בסמוך לקצה הדרומי-מזרחי של האקרופוליס המשקיף על הגבעה. המוזיאון מספק חוויה חד פעמית לאוצר שלם של עתיקות וממצאים ארכיאולוגים נדירים שמצליחים להאיר את החיים באקרופוליס ובאתונה העתיקה לפני אלפי שנים. מוזיאון האקרופוליס הוא ללא ספק אחד האתרים המפורסמים ביותר ביוון והוא מושך אליו המוני תיירים מדי שנה.

המוזיאון חושף ממצאים ארכיאולוגים נדירים ובכך מושך אליו תיירים רביםהמוזיאון חושף ממצאים ארכיאולוגים נדירים ובכך מושך אליו תיירים רבים

מחפשים אטרקציה ייחודית באתונה? אנו ממליצים על סיור עצמאי בעברית בליווי אפליקציה וסרטונים. כך תוכלו לעשות את הסיור בקצב שלכם, עם הדרכה מקצועית בעברית וכל זה במחיר נמוך יותר מאשר סיור עם מדריך בשטח. באפליקציה תוכלו לעקוב באופן מדויק אחר המסלול והתחנות, ובכל תחנה לצפות בהדרכה מקצועית על המקום.

אם אתם רוצים סיור מעמיק עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בנופים, הטעמים והתרבות המרתקת של יוון יש מגוון סיורים בעברית בקישור הזה. מסיורים בעיר עצמה – סיורים קולינריים וסיור להכרת העיר, ועד סיורים היוצאים לריביירה של אתונה ונאפפליו המקסימה.

מה רואים במוזיאון האקרופוליס

מבנה מוזיאון האקרופוליס ידוע באדריכלות שלו המשלבת אלמנטים שונים של בטון, זכוכית, מתכת ושיש לאורכו. המוזיאון בנוי משלוש קומות וקומת מרתף. קומת המרתף מציגה בית מגורים עתיק שעל שרידיו נבנה המוזיאון וניתן להסתכל על פרטיו דרך רצפת זכוכית. קומת הכניסה נקראת “הגלריה של מדרונות האקרופוליס” וכשמה כן היא מציגה ממצאים ארכיאולוגים שנחפרו ממורדות הר האקרופוליס, פסלי שיש וכלי חרס מהתקופה הנאוליטית עד לתקופה הרומאית, שהיו במקדשים שונים כמו מקדש הנימפות.

הכניסה למוזיאון האקרופוליסהכניסה למוזיאון האקרופוליס

הקומה השנייה מכילה ממצאים מתקופת הקמת האקרופוליס, במאה ה-6 לערך לפני הספירה ומציגה שרידים של מקדש הפרתנון, המקדש העתיק ביותר באזור. הממצאים הם בעיקר פסלים שהיו בתוך המקדש, מבעלי חיים ועד לדמויות וסצנות מהמיתולוגיה היוונית. הקומה השלישית היא האזור המרכזי של המוזיאון ומשמשת גם כקומה נוספת להצגת ממצאים אך גם כתצפית עוצרת נשימה על האקרופוליס המקורי ומקשרת בין הממצאים במוזיאון לביתם המקורי. הממצאים בקומה זו הם בעיקר שחזורים והעתקים, הכוללים תבליטים שהיו מעטרים את מקדש הפרתנון ומתארים סיפורים על העם היווני ואגדות מהמיתולוגיה. בין הפרטים המעניינים בקומה זו הם חמשת הקריאטידות- עמודי שיש מפוסלים בצורה של איזה. קומה זו מכילה גם את המסעדה של המוזיאון המשקיפה אף היא על הנוף המדהים של אתונה והאקרופוליס.

האדריכלות הייחודית של המוזיאון האקרופוליס בכל 3 הקומותהאדריכלות הייחודית של המוזיאון האקרופוליס בכל שלושת הקומות

כרטיסים למוזיאון האקרופוליס

  • להזמנת כרטיס כניסה למוזיאון האקרופוליס הכולל דילוג על התור בתוספת הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד הקופון HAKO5 לחצו כאן.
  • להזמנת סיור מודרך במוזיאון האקרופוליס ובגבעת האקרופוליס המקורית עם 5% הנחה לגולשינו (קוד HAKO5) לחצו כאן. יש לשים לב שכרטיס הכניסה למוזיאון לא כלול בהזמנת כרטיס זה.
  • להזמנת סיור במוזיאון האקרופוליס ובגבעת האקרופוליס המקורית באורך 4 שעות כולל כרטיס כניסה למוזיאון (עם 5% הנחה בקוד HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת סיור מודרך על ידי ארכיאולוג במוזיאון האקרופוליס ובגבעת האקרופוליס המקורית באורך 4 שעות ועם אפשרות ביטול חינםלחצו כאן.

הזמנת כרטיסים למוזיאון האקרופוליס - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • המוזיאון מומלץ מאוד לכל חובבי ההיסטוריה והארכיאולוגיה, אבל גם למבקרים באתונה שרוצים ללמוד על העבר העשיר שלה בימי יוון העתיקה.
  • מומלץ מאוד להגיע למוזיאון כמה שיותר מוקדם כדי להימנע מעומס של מבקרים.
  • הזמן המומלץ להשקיע במקום נע בין 2-4 שעות כדי להספיק להתרשם לעומק ממגוון התצוגות במוזיאון.
  • מומלץ לחבר את הביקור במוזיאון עם ביקור בגבעת האקרופוליס העתיקה והמקורית. למעוניינים באתרים היסטוריים נוספים מומלץ להגיע גם לאתרים כמו הפורום הרומאי והמקדש של זאוס. ישנם כרטיסים המציעים כניסה למספר אתרים וברך כלל הם אופציה זולה יותר למי שמעוניין במגוון אתרים.
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע למוזיאון בתחבורה ציבורית היא באמצעות הרכבת התחתית בקו M2 לתחנה Στ.Ακροπολη (סנט אקרופוליס) הנמצאת כ-200 מטק מהמוזיאון. כמובן שניתן גם לנסוע ברכב שכור או לקחת מונית
  • למעוניינים בביקור באתרים נוספים באתונה מומלץ לרכוש כרטיס המשלב כניסה לכמה אתרים, בדרך כלל זו אופציה זולה יותר מאשר לרכוש כל כרטיס בנפרד.
  • מומלץ לשמור חפצים יקרי ערך קרוב לגוף.

שאלות נפוצות על מוזיאון האקרופוליס

כן, המוזיאון בעל נגישות.

מומלץ להגיע למוזיאון כמה שיותר מוקדם כדי להימנע מעומס.

סרטון על מוזיאון האקרופוליס

מידע שימושי

  • בעונת הקיץ (מה-1 לאפריל ל-31 לאוקטובר) המוזיאון פתוח בימי שני מ9:00-17:00, בימי שלישי-ראשון בשעות 9:00-20:00 ובשישי בשעות 9:00-22:00.
    בעונת החורף (מה1 לנובמבר ל31 למרץ) המוזיאון פתוח בימי שני- חמישי בשעות 9:00-17:00, בימי שישי מ9:00-22:00 ובימי שבת וראשון מ9:00-20:00.
    המוזיאון סגור בתאריכים: 1/1, 1/5, 25+26/12.
  • מחיר כניסה למבוגר בעונת החורף הו 10 יורו ובקיץ 15 יורו. לבני 6-25 ומבוגרים מגל גיל 65 מחיר הכניסה בחורף הוא 5 יורו ובקיץ 10 יורו. לילדים מתחת לגיל 6 הכניסה חינם
  • Dionysiou Areopagitou Street Athens, Greece
  • האתר הרשמי: https://www.theacropolismuseum.gr/en