כיכר סינטגמה, אתונה – מלונות מומלצים ומה אפשר לעשות באזור | Syntagma Square

כיכר סינטגמה בכמה מילים

כיכר סינטגמה היא הכיכר המרכזית של העיר אתונה והיא מציעה שילוב מרתק של היסטוריה, תרבות ומודרניות. לכיכר סינטגמה יש היסטוריה ארוכה ומרתקת, עוד מימי קדם שבה שימשה מקום מפגש לאירועים פוליטיים וחברתיים. במהלך מאות השנים, לכיכר היו שמות שונים והיא עברה כמה טרנספורמציות, משדה ביצתי לגן מלכותי ולאחר מכן למרכז האזרחי השוקק שהוא כיום. היא הייתה עדה לאירועים היסטוריים רבים, כולל מלחמת העצמאות היוונית והתקוממות הסטודנטים נגד הדיקטטורה הצבאית בשנת 1973. כיום, היא נותרה יעד פופולרי עבור מקומיים ותיירים כאחד, ומציעה שילוב תוסס של תרבות, פוליטיקה ובידור.

הכיכר נמצאת במיקום מרכזי באתונה ומספקת גם גישה נוחה לאטרקציות פופולריות אחרות, כגון הגן הלאומי, האקרופוליס ורובע פלאקה. בנוסף למשמעות ההיסטורית שלה, כיכר סינטגמה היא מוקד של תרבות הכולל בתי קפה, מסעדות וחנויות רבות. בין אם תרצו לספוג את האווירה או לחקור את ההיסטוריה העשירה של העיר, כיכר סינטגמה היא יעד חובה לכל מבקר באתונה.

 בתי קפה ,מסעדות וחנויות ברחבת כיכר סינטגמה בתי קפה ,מסעדות וחנויות ברחבת כיכר סינטגמה

מחפשים אטרקציה ייחודית באתונה? אנו ממליצים על סיור עצמאי בעברית בליווי אפליקציה וסרטונים. כך תוכלו לעשות את הסיור בקצב שלכם, עם הדרכה מקצועית בעברית וכל זה במחיר נמוך יותר מאשר סיור עם מדריך בשטח. באפליקציה תוכלו לעקוב באופן מדויק אחר המסלול והתחנות, ובכל תחנה לצפות בהדרכה מקצועית על המקום.

אם אתם רוצים סיור מעמיק עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בנופים, הטעמים והתרבות המרתקת של יוון יש מגוון סיורים בעברית בקישור הזה. מסיורים בעיר עצמה – סיורים קולינריים וסיור להכרת העיר, ועד סיורים היוצאים לריביירה של אתונה ונאפפליו המקסימה.

מה עושים בכיכר סינטגמה

כיכר סינטגמה היא אחד המרכזים התרבותיים של אתונה בה תוכלו למצוא פעילויות הקשורות להיסטוריה של אתונה ובאותה עת לחוות מרכז תרבותי תוסס. אחת הפעילויות האייקוניות ביותר בכיכר היא צפייה בטקס חילופי המשמר מול בניין הפרלמנט היווני. בבניין מפואר זה שוכן הפרלמנט ההלני והוא המקום בו מתקיים טקס חילופי המשמרות שהוא טקס מרגש שלא כדאי לפספס. מומלץ להזמין סיור הליכה של שלוש שעות באתונה בו תוכלו לראות את חילופי המשמר ובנוסף לבקר באטרקציות חשובות באתונה. להזמנת כרטיס לסיור של שלוש שעות עם אפשרות ביטול – לחצו כאן.

לאחר הביקור בבניין הפרלמנט מומלץ לטייל בגן הלאומי – גן יפהפה הממוקם ממש מאחורי בניין הפרלמנט ומציע מפלט שליו מהמולת העיר. מקום היסטורי נוסף סביב הכיכר הוא קרב החייל האלמוני. הקבר ממוקם מול בניין הפרלמנט וזוהי אנדרטה הנועדה לזכרון והנצחת חיילים יווניים שנהרגו בקרבות השונים במהלך ההיסטוריה. למבקרים הרוצים לחוות את הכיכר המפורסמת בשילוב עוד יעדים באתונה מומלץ להזמין כרטיס לאוטובוס התיירים באתונה שנקודת האיסוף שלו יוצאת מהכיכר וכוללת מדריך לאורך כל הסיור. להזמנת כרטיס לאוטובוס התיירים של אתונה עם אפשרות ביטול – לחצו כאן.

מעבר ליעדים ההיסטוריים הנמצאים סביב הכיכר, הכיכר ידועה גם בזכות הקולינריה העשירה והאותנטית שניתן למצוא. מומלץ להזמין סיור אוכל לילי הכולל טעימות אוכל ויין במקומות שונים באזור של הכיכר והיכרות אותנטית עם מאכליים וטברנות מקומיות. להזמנת סיור האוכל עם אפשרות ביטול – לחצו כאן.

ולסיום, כנראה שלא תוכלו לפספס את מזרקת סינגטמה – המזרקה המרכזית של הכיכר והיא נקודה פופלרית להצטלם, לנוח או לשתות קפה. כיכר סינטגמה היא מקום נהדר לחוות את האווירה העתיקה של העיר בשילוב של אנרגיה חדשה של תרבות, קולינריה, מוזיאונים ואף קניות.

טקס חילופי המשמרות בבניין הפרלמנט היווניטקס חילופי המשמרות בבניין הפרלמנט היווני

כיכר סינטגמה מצילום רחפן

לינה באזור כיכר סינטגמה

כיכר סינטגמה ממוקמת באחד האזורים המרכזיים ביותר באתונה ולכן ניתן למצוא אפשרויות רבות ללינה באזור ורוב המקומות נמצאים קרוב אחד לשני.
האזור הפופולרי ביותר ללינה בקרב תיירים המגיעים לכיכר סינטגמה הוא סביב הכיכר עצמה, וזה מיקום נהדר למי שרוצה להיות במרכז, שם תוכלו למצוא יש הרבה מלונות, מסעדות וחנויות באזור. בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למצוא את מלון Electra Metropolis – מלון חמישה כוכבים עם 2 בריכות שחייה, המתאים למי שמחפש לינה ברמה גבוהה, מלון Amalia Hotel Athens – מלון ארבעה כוכבים המציע מרכז כושר ואת מלון Arethusa Hotel – מלון שלושה כוכבים המתאים למי שמחפש לינה פונקציונאלית ומרכזית.

למבקרים המעוניינים לישון בשכונות מוכרות נוספות באזור מומלץ ללון בשכונת פלאקה הצמודה לכיכר, זוהי אחת השכונות הוותיקות ביותר באתונה וזה מקום נהדר לשהות בו למבקרים המעוניינים להיות קרוב לאתרים ההיסטוריים של אתונה, כמו האקרופוליס והאגורה העתיקה. עוד שכונה מומלצת ללינה היא קוקאקי, שכונה זו ממוקמת ממש דרומית לאקרופוליס והיא ידועה בבתי הקפה, הברים והמסעדות הטרנדיים שלה. בין המלונות המומלצים בשכונות אלו ניתן למצוא את מלון ארבעה כוכבים Ergon House, מלון שלושה כוכבים Plaka Hotel ומלון ארבעה כוכבים Heritage Hill Hotel הנמצא בקוקאקי.




המלצות "הכל על" למבקרים בכיכר סינטגמה

  • הביקור בכיכר סינטגמה מומלץ לכל המבקרים המגיעים לאתונה ומעוניינים לחוות את אחת הכיכרות המרכזיות ביותר המשלבת היסטוריה, תרבות, קולינריה ומאפשרת מקום להרגע. מומלץ לבקר בכיכר בכל עונות השנה אך בכדי להמנע מעומסים מומלץ להגיע באביב או בסתיו.
  • מומלץ להשקיע בביקור כמה שעות.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור בכיכר סינטגמה עם ביקור באקרופוליס הנמצא בקרבת מקום ועם סיור בשכונת פלאקה הצמודה לכיכר.
  • הדרך הטובה ביותר להתנייד בכיכר היא בהליכה ברגל מכיוון שהכל נמצא בקרבת מקום. למבקרים הרוצים לבקר ביעדים נוספים באתונה מומלץ להזמין כרטיס לאוטובוס התיירים מכיוון שהוא יוצא מהכיכר.
  • אזור הלינה הפופולארי ביותר בקרב המבקרים בכיכר הוא לינה סביב הכיכר או בשכונה פלאקה.
  • מומלץ לא להגיע עם רכב לאזור הכיכר מכיוון שיש הולכי רגל רבים וצפיפות.
  • יש מגוון של שווקים המתרחשים בכיכר סינטגמה במהלך השנה ובניהם ניתן למצוא את פסטיבל אוכל הרחוב באתונה המתקיים במאי, שוק חג מולד מרהיב ומפורסם, מרתון אתונה (הכיכר היא קו הסיום של המרתון), שוק החקלאיים המתקיים בכל יום שלישי בכיכר ואת שוק הספרים המתקיים בסופי שבוע בכיכר. מומלץ לבדוק אילו שווקים מתקיימים בסמוך לביקורכם ולוודא שהם פתוחים.
  • אנו ממליצים בחום לשמור את הדברים יקרי הערך שלכם במקום בטוח, ולפקוח עין מפני כייסים

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בכיכר סינטגמה מומלץ לכל המבקרים המגיעים לאתונה ומעוניינים לחוות שילוב של היסטוריה, תרבות, קולינריה ומוזיאונים באחד הכיכרות המרכזיים ביותר באתונה ולחוות אווירה יוונית אותנטית.

ניתן לבקר בכיכר לאורך כל השנה מכיוון שבכל עונה יש אווירה מיוחדת בכיכר. למבקרים הרוצים להמנע מעומסים ולהנות ממזג אוויר נעים מומלץ לבקר בחודשי האביב כמו מאי ואפריל.

בביקור בכיכר סינטגמה מומלץ להשקיע מספר שעות אך גם מומלץ לשלב אותו עם יעדים נוספים באזור כמו ביקור באקרופוליס ושכונה פלאקה ולהאריך את הביקור בכמה ימים.