אוטובוס התיירים בבודשפט – המדריך המקיף ביותר בעברית | Hop On Hop Off

עדכון אביב 2024

האביב המגיע אל הרחובות בבודשפט משרה אווירה אחרת על העיר, אך איתו מגיע גם מזג אוויר לא צפוי - ויום אחד יכול להיות גשום מאוד ויום אחר שימשי. אוטובוס התיירים הוא דרך נפלאה לראות את המקומות המרכזיים של העיר כך או כך, ועובר ליד המקומות האהובים ביותר בעיר כמו בית הפרלמנט באוטובוס מקורה לימים בהם יש גשם או ממוזג לימים החמים. להזמנת כרטיסים מראש לאוטובוס התיירים בבודשפט: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

אוטובוס התיירים בבודשפט בכמה מילים

בודפשט, בירת הונגריה מפורסמת באוצרות ובנופים ארכיטקטוניים והיסטוריים, ומאחר והיא עיר גדולה, האתרים המרכזיים מרוחקים אחד מהשני וניתן להגיע אליהם רק בתחבורה ציבורית, ולא באופן רגלי. לשם כך, אוטובוס התיירים בבודפשט (Hop On Hop Off) עוצר בכל האתרים התיירותיים בבודפשט, ומאפשר ירידה ועלייה בכל אחת מהתחנות, כולל סיור רגלי מודרך באנגלית באיזור פשט (Pest) ושייט בנהר הדנובה. את הכרטיסים לאוטובוס התיירים מומלץ להזמין מראש כדי לחסוך זמן – אפשר כאן עם 5% הנחה (קוד HAKO5). הסיור באוטובוס התיירים בבודפשט נקרא “המסלול האדום” ונחשב למסלול בסיסי והכרחי בתחילת הטיול בעיר, עם נקודות ציון רבות בהן האוטובוס עוצר, ביניהן היכל השוק הגדול, גבעת הטירה, כיכר אדם קלארק, גשר השלשלאות ועוד שלל מקומות אייקונים בבודפשט אותם תוכלו לראות ולחוות.

אוטובוס התיירים בבודפשטאוטובוס התיירים בבודפשט

מה רואים ומה עושים באוטובוס התיירים בבודפשט

אוטובוס התיירים בבודפשט מציג את ציוני הדרך המפורסמים ביותר של בודפשט, ומאפשר עלייה וירידה מהאוטובוס בכל אחת מהתחנות. במהלך הנסיעה באוטובוס מקבלים אוזניות וניתן להקשיב למדריך שמע, שמוצע ב16 שפות שונות- ביניהן גם עברית.
אוטובוס התיירים של בודפשט עוצר ביעדים הבאים: בזיליקת סטפן הקדוש (הבניין הדתי הגדול ביותר של הונגריה), כיכר הגיבורים (אשר סמוך אליה נמצאים מרחצאות סצ’ני הפופולריים), רחוב יוזף אטילה, בית הכנסת ברחוב דוהאני (אחד מבתי הכנסת הקלאסיים הגדולים באירופה), אסטוריה I, שדרת אנדראשי 3, בית האופרה הממלכתי, כיכר ליסט פרנץ, גרנד הוטל הונגריה, ארמון אננטרה ניו יורק, אסטוריה II, כיכר פרנצ’יק, גלרט באת’, בזאר גן הטירה, קלארק אדם סקוור (רפוניקולר), כיכר באתיאני, גשר מרגרש (אי מרגרט), תחנת הרכבת ניוגאטי (מרכז קניות ווסטאנד), רחוב בתורי-ביקור בפרלמנט, ומסיים שוב בבזיליקת סטפן הקדוש.

התחנה הראשונה בסיור- בזיליקת סטפן הקדושהתחנה הראשונה בסיור – בזיליקת סטפן הקדוש

כרטיסים לאוטובוס התיירים בבודפשט

אפשרויות רכישת הכרטיסים לאוטובוס התיירים בבודפשט מגוונות, ותלויות בעיקר בהעדפות של המבקרים ובאופי הטיול. ישנם 3 כרטיסים עיקריים (אותם תוכלו לבחור במעמד הרכישה) – כרטיס נסיעה התקף ל24 שעות, 48 שעות או 72 שעות. 
כל הכרטיסים כוללים אפשרות לשייט בנהר הדנובה וסיור רגלי באנגלית, באורך שעה, עם מדריך באיזור פשט (Pest). מומלץ להזמין את הכרטיסים מראש דרך האינטרנט, על מנת לחסוך בזמן ובנייר. הכרטיסים מגיעים ישירות למייל ולסלולרי ויש להציגם בכניסה באמצעות הסלולרי. כמו כן, מדידת הזמן מתחילה מרגע העליה לאוטובוס למשך הזמן של הכרטיס הנרכש.

אוטובוס התיירים הוא אופציה מעולה עבור אנשים שרוצים להספיק לראות כמות גדולה של אתרים בזמן קצר. האוטובוס מאפשר עלייה וירידה בכל תחנה מבין התחנות שמציע, ככה שהוא נגיש ומשתלם עבור אלו המעוניינים להכיר ולחוות את בודפשט לעומק.

ניתן לרכוש את הכרטיסים במספר אפשרויות מומלצות:

  • ניתן לרכוש בקישור הזה כרטיס לאוטובוס התיירים בתוספת 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).
  • אופציה נוספת לרכישת כרטיס לאוטובוס התיירים היא בקישור הזה עם ביטול בחינם.

כרטיסים לאוטובוס התיירים האמפיבי – האוטובוס שהופך לסירה

כדאי לדעת שבנוסף לאופציה הרגילה, בבודפשט ישנה חוויה ייחודית של אוטובוס תיירים אמפיבי, אוטובוס שגם נוסע על הכביש בין אתרי העיר וגם נכנס לנהר הדנובה. אלו המעוניינים באפשרות הייחודית יכולים להזמין בקישור הזה כרטיס משולב לאוטובוס הרגיל ולאמפיבי עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) או בקישור הזה כרטיס לאוטובוס האמפיבי בלבד עם ביטול בחינם.

אוטובוס תיירים אמפיבי בבודפשטאוטובוס התיירים האמפיבי בבודפשט (צילום: tiqets)

כרטיסים משולבים לאוטובוס התיירים ולאתרים נוספים בבודפשט

ניתן לקנות כרטיס משולב הכולל כרטיס לאוטובוס התיירים בבודפשט וכניסה למרחצאות סצ’ני. הכרטיס מתאים לאלו שרוצים בנוסף לנסיעה בין אתרי העיר ליהנות גם מהמרחצאות הידועים של העיר. את הכרטיס ניתן לקנות כאן עם הנחה בקוד HAKO5. כדאי לדעת שכרטיס זה כולל גם כניסה והדרכה במוזיאון פאלינקה (Palinka Museum), מוזיאון המוקדש להיסטוריה ולייצור של פאלינקה, משקה הונגרי מסורתי.

הזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים בבודשפט - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים באוטובוס התיירים בבודשפט

  • אוטובוס התיירים בבודפשט מומלץ לתיירים בכל הגילאים (יחידים, זוגות ומשפחות עם ילדים) שמעוניינים להכיר את העיר ואת היעדים החשובים והפופולארים ביותר.
  • אוטובוס התיירים בבודפשט מומלץ ונגיש למשפחות המגיעות עם ילדים.
  • מומלץ לבדוק את התחנות והאתרים מראש, כדי לדעת במה להתמקד במהלך הסיור, וכן מומלץ לערוך את הסיור באוטובוס במהלך היומיים הראשונים של הטיול בעיר על מנת לתכנן מסלול להמשך ולהיחשף לכמה שיותר מקומות בעיר.
  • כרטיס האוטובוס מקנה שוברים והטבות למקומות שונים בבודפשט (מסעדות, מוזיאונים ואטרקציות), וכדי לממש אותם יש להוריד את אפליקציית Guide.Me, לאחר מכן ללחוץ על “Coupons”, ולסיום יש לסרוק את קוד ה-QR שעל כרטיס האוטובוס שניתן בסיור. לפרטים נוספים ניתן לשאול את האחראים על הסיור שנמצאים באוטובוס.

תשובות לשאלות נפוצות על אוטובוס התיירים בבודשפט

ישנן מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לאוטובוס התיירים של בודפשט, אנו ממליצים לקנות את הכרטיסים בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) או בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

כן! בבודפשט ישנה חוויה ייחודית של אוטובוס תיירים אמפיבי, אוטובוס שגם נוסע על הכביש בין אתרי העיר וגם נכנס לנהר הדנובה. לאלו שמעוניינים באפשרות הייחודית, אפשר להזמין בקישור הזה כרטיס משולב לאוטובוס הרגיל ולאמפיבי עם 5% הנחה (קוד: HAKO5) או בקישור הזה כרטיס לאוטובוס האמפיבי בלבד עם אפשרות ביטול בחינם.

משך זמן הסיור תלוי בכרטיס הנרכש ובאופי הטיול שאתם מעוניינים בו.

אלו הרוצים להנות מהנוף הנשקף מהאוטובוס ומההדרכה, מזג האוויר לא ישפיע רבות על סיור באוטובוס התיירים, אך אלו הרוצים לרדת ולהסתובב בתחנות השונות, יש לקחת את מזג האוויר בחשבון, שכמו בכל אירופה יכול להיות גשום לעיתים גם בימי הקיץ.

סרטון על אוטובוס התיירים בבודשפט

מידע שימושי

  • שעות פעילות: אוטובוס התיירים בבודפשט פועל בכל ימות השבוע, בשעות 09:00-17:00 ומגיע לתחנות כל 15-20 דקות.
  • מחירי הכרטיסים: נכון לשנת 2023, אוטובוס התיירים בבודפשט מציע 3 סוגי כרטיסי נסיעה והמחירים משתנים בהתאם: כרטיס נסיעה תקף ל24 שעות: מחיר כרטיס נסיעה זה הוא 33 יורו למבוגר, לסטודנטים עם תעודת סטודנט בתוקף ולילדים (5-15) המחיר הוא 26.4 יורו, ולילדים עד גיל 5 הנסיעה היא בחינם. כרטיס נסיעה תקף ל48 שעות: המחיר למבוגר הוא 38 יורו, לסטודנטים עם תעודת סטודנט בתוקף ולילדים (5-15)- 30.4 יורו, ולילדים עד גיל 5, בחינם. כרטיס נסיעה תקף ל72 שעות: המחיר למבוגר הוא 43 יורו, לסטודנטים עם תעודת סטודנט בתוקף ולילדים (5-15)- 34.4 יורו, ולילדים עד גיל 5-בחינם.
  • כתובת: התחנה הראשונה של האוטובוס היא ב”בזיליקת סטפן הקדוש” (St. Stephen’s Basilica) שנמצאת בBudapest, Szent István tér 1, 1051 וניתן להתחיל את הסיור שם, אך ניתן להתחיל גם בכל תחנה אחרת בה האוטובוס עוצר.
  • קישור לאתר הרשמי.
  • נגישות: יש אפשרות לעלות לאוטובוס עם כיסא גלגלים מתקפל ועם מלווה.