מרחצאות סצ’ני, בודפשט – המדריך המקיף ביותר בעברית | Széchenyi Thermal Bath

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים בבודשפט במגמת עלייה, שתלך ותתגבר ככל שנתקרב אל הקיץ. ולכן כשמתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, כמו מרחצאות סצ’ני מומלץ להזמין כרטיסים מראש - וכך להבטיח את הכניסה שלכם בזמן המתאים לכם ביותר ולחסוך את ההמתנה בכניסה. להזמנת כרטיסים מראש למרחצאות סצ’ני ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

מרחצאות סצ'ני בכמה מילים

מרחצאות סצ’ני (The Széchenyi Thermal Bath) הם פנינה היסטורית ותרבותית שאסור לפספס במהלך ביקור בבודפשט. האתר המפואר נבנה בשנת 1913 באמצעות ארכיטקטורה יוצאת דופן המשלבת אלמנטים של סגנונות ארט נובו וניאו-בארוק ונקרא על שם הרוזן אישטוון סצ’ני (István Széchenyi). מרחצאות סצ’ני היו לכל אורך ההיסטוריה יעד פופולרי עבור המקומיים והתיירים כאחד, כאשר במאה העשרים האתר שימש את עשירי אירופה ואף ביקרו בו דמויות מפורסות כמו זיגמונד פרויד ופרנץ קפקא. במאה העשרים-שלושים האתר היה מקום פופולרי לאירועים פוליטיים ותרבותיים שבו התאספו אומנים ופוליטיקאים שונים.
הבריכה החיצונית של האתר, שהיא גם אחת מהבריכות הגדולות באירופה, מחוממת באופן טבעי על ידי מעיינות תרמיים עשירים במינרליים, מה שהופך את הטבילה לחוויה מרגיעה ומיוחדת. בנוסף לבריכה החיצונית האתר כולל מספר בריכות מקורות, סאונות וחדרי אדים, כמו גם שירותי עיסוי וטיפול מפנקים.
ביקור במרחצאות סצ’ני הוא הזדמנות מעולה לטבול בהיסטוריה ובמורשת התרבותית העשירה של הונגריה. זהו מקום להירגע ולהתחדש לאחר יום עמוס של סיורים בעיר המדהימה.הבריכה החיצונית של האתר, שהיא גם אחת מהבריכות הגדולות באירופה, מחוממת באופן טבעי על ידי מעיינות תרמיים עשירים במינרליים, מה שהופך את הטבילה לחוויה מרגיעה ומיוחדת. בנוסף לבריכה החיצונית האתר כולל מספר בריכות מקורות, סאונות וחדרי אדים, כמו גם שירותי עיסוי וטיפול מפנקים.
ביקור במרחצאות סצ’ני הוא הזדמנות מעולה לטבול בהיסטוריה ובמורשת התרבותית העשירה של הונגריה. זהו מקום להירגע ולהתחדש לאחר יום עמוס של סיורים בעיר המדהימה.

הבריכה המינרלית החמה החיצונית בחצר היפה של מרחצאות סצ'ני הבריכה המינרלית החמה החיצונית בחצר היפה של מרחצאות סצ’ני

מה עושים במרחצאות סצ’יני

האתר מציע מגוון פעילויות וחוויות להנאת המבקרים, האטרקציה המרכזית באתר היא הבריכה החיצונית, שהיא אחת מהבריכות הגדולות באירופה ומכילה מגוון עשיר של מינרלים הנותנים אפקט של ריפוי ורוגע לגוף. בנוסף לבריכה החיצונית ישנן בריכות מקורות נוספות הממוקמות במתחם, כשכל אחת מהן מציעה טמפרטורה שונה וחוויה שונה. ישנן בריכות המגיעות ל38 מעלות צלזיוס ומעניקות חווית רוגע ושלווה, ישנן בריכות מבעבעות המעניקות תחושת עיסוי ועוד. פרט לבריכות השונות, ישנן אופציות למתקנים טיפוליים הנועדו להגברת תחושת הרוגע כגון סאונה פינית מסורתית, סאונת צמחים המשלבת צמחי מרפא יבשים להגברת ההשפעה, סאונת מלח וחדרי אדים בסגנונות שונים המציעים טמפרטורה ורמת לחות המותאמות להעדפתם של המבקרים. באתר ניתן לקבל שירותי עיסוי וטיפול מפנקים ומגוונים כגון עיסוי הונגרי מסורתי המשלב כלים מסורתיים ומיוחדים, עיסויים ארומתרפיים המתמקדים בריפוי והרפיה תוך שימוש בחוש הריח, ועיסויים באבנים חמות. על מנת לחוות את התרבות ההונגרית המיוחדת, ישנה אפשרות למבקרים להשתתף בטקסי מרחץ מסורתיים כמו ה”מדווה בוגרה” (“Medve Bögre”), טקס בו שותים בירה וטובלים בבריכות הנחשב כבעל השפעה מרגיעה המחדשת את הגוף, וטקס ה”פרידריום (“Frigidarium”), רחצה במים קרים הממריצים את הגוף ומגבירים את זרימת הדם. בנוסף, תוכלו למצוא באתר מסעדות שונות, בתי קפה ואף מגרשי משחקים לילדים.

אדים ערפיליים עולים מהמים של הבריכות המינרליות החמות במרחצאות סצ'ני אדים ערפיליים עולים מהמים של הבריכות המינרליות החמות במרחצאות סצ’ני

כרטיסים למרחצאות סצ’ני

מרחצאות סצ’ני הן דרך מעולה להירגע ולהעשיר את הגוף במינרלים רבים, ישנן מגוון דרכים בהן ניתן לחוות את המרחצאות, בין אם אתם מחפשים יום רגוע ומפנק ובין אם אתם מעוניינים לחוות חוויה פעילה ומעצימה יותר, הכרטיסים יספקו לכם את מבוקשכם. על מנת להקל על בחירתכם ננסה לעשות מעט סדר.

כרטיס כניסה בסיסי למרחצאות סצ’ני עם דילוג על התור

אופציה זו מעולה עבור אלה הרוצים לחוות יום שלם ורגוע במרחצאות בכלל המתקנים שיש לאתר להציע, האתר מאפשר לקנות כרטיס כניסה ליום שלם המאפשר גישה לאתר במהלך כל היום. בהזמנת כרטיס מראש תהנו מדילוג על קופות הכרטיסים בכניסת לאתר ומאפשרות ביטול חינם.

  • להזמנת כרטיס כניסה עם הנחה ייחודית של 5% לגולשי הכל על (קוד HAKO5) לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיס הכניסה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

כדאי לדעת שכרטיס זה כולל גם כניסה, סיור מודרך וטעימות במוזיאון פאלינקה, מוזיאון המוקדש להיסטוריה ולייצור של פאלינקה, משקה הונגרי מסורתי.

כרטיס כניסה הכולל גישה לכלל מתקני הספא, עיסוי לבחירה ובקתה אישית

זוהי אופציה נהדרת לאלו המעוניינים להעמיק את חוויתם באתר ולנצל את מירב השירותים שהוא מציע. כרטיס זה מאפשר גישה לכלל מתקני הספא באתר, עיסוי לבחירתכם מכלל העיסויים המיוחדים המוצעים, ובקתה פרטית לנוחיותכם ושימושכם.

  • לרכישת הכרטיס עם הנחה ייחודית של 5% לגולשינו לחצו כאן.

כרטיס כניסה משולב למרחצאות סצ’ני ולבית הכנסת הגדול

אופציה מעולה לאלו הרוצים לחקור מגוון אטרקציות בבודשפט ומעוניינים לחסוך בכסף, ניתן לרכוש כרטיס המשלב כניסה למרחצאות, למוזיאון פאלינקה וכניסה בליווי סיור מודרך לבית הכנסת הגדול של בודפשט.

  • ניתן להזמין את הכרטיס המשולב עם אפשרות ביטול בחינם בקישור זה.

הגעה למרחצאות סצ’ני

האתר נמצא במיקום יחסית מרכזי סמוך לפארק העירוני ולכן ההגעה אליו פשוטה וניתן להגיע בתחבורה ציבורית, ברכב, לשכור שירותי מוניות ואף לשכור שירותי אופניים או ללכת ברגל.

  • תחבורה ציבורית – הדרך המועדפת, ניתן להיעזר במטרו ולקחת את קו M1 המגיע לתחנת Széchenyi fürdő הסמוכה לאתר, או לנסוע באוטובוס בקו 105 ולרדת בתחנת Széchenyi fürdő/Városliget.
  • רכב – ניתן לרשום בכל אפליקציית ניווט את שם האתר Széchenyi Thermal Bath ולחנות במגוון החניונים באזור (יש לקחת בחשבון שייתכנו דמי חניה בחניונים). עם זאת אנו ממש לא ממליצים על השכרת רכב לצורך ההגעה לאתר (למידע נוסף ראו השכרת רכב בבודפשט).
  • מוניות – לאתר ניתן להגיע עם מגוון המוניות המצויות ברחבי העיר. בנוסף ניתן להשתמש בשירותי הנסיעה של Uber או Bolt.
  • אופניים – במרכז העיר ישנה אפשרות לרכוש שירותי אופניים, איתם אפשר להגיע לאתר ולחנות בכניסה במקום המיועד לכך.




המלצות "הכל על" למבקרים במרחצאות סצ'ני

  • מרחצאות סצ’ני הוא יעד פופולרי לזוגות אשר רוצים להירגע ולחוות את האווירה הרומנטית של הבריכות והאטרקציות המפנקות ולמשפחות שרוצות להגיע בימי הקיץ ולהשתכשך עם הילדים במים קרים.
  • האתר פתוח בכך ימות השנה, אך חלק מהמתקנים בו פתוחים לפי עונות השנה. הבריכות החיצוניות סגורות בחורף (סביב אוקטובר-פברואר) לכן במידה ואתם רוצים להינות גם ממתקנים אלו מומלץ להגיע בקיץ.
  • האתר מציע מגוון רב של חוויות ופעילויות להנאת המבקרים. על מנת לחוות את המרחצאות בצורה עמוקה, אנו ממליצים להקדיש למקום לפחות כחצי יום.
  • בבודפשט יש אתרים רבים המומלצים החל מזוגות ועד למשפחות עם ילדים. במידה ואתם זוג צעיר שרוצה להתפנק מרחצאות גלרט (Gellért Baths) הוא אתר חובה בשבילכם, במידה ואתם רוצים לראות את הצד היהודי של העיר בית הכנסת הגדול (Dohány Street Synagogue) הוא אתר חובה. לאוהבי ההרפתקאות והטיולים ישנם אופציות רבות לטיולי יום בבודפשט כגון טיול יום לאגם בלטון  (Balaton) וטיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה (Szentendre and Danube Bend)
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע למרחצאות סצ’ני היא באמצעות המטרו. התחנה הקרובה ביותר לאתר נקראת Széchenyi Fürdő וקו המטרו המגיע אליה הוא 1 (הקו הצהוב).
  • למשפחות המגיעות לאתר מומלץ לבדוק מספר דברים חשובים :

    • לעיתים האתר סוגר את שעריו למשפחות עם ילדים-מומלץ לוודא זאת מראש
    • ישנם בריכות בהן הטמפרטורה גבוהה מן הרגיל, הקפידו לשים לב לכך
    • מרחצאות סצ’ני הוא אתר פופולרי לכן יש להתכונן לכך בהתאם
    • השהייה באתר לעיתים ארוכה מן הצפוי, כדאי להביא לילדים משחקים למים
  • ישנם מקומות לינה רבים המומלצים על ידי מבקרים בקרבת האתר , בניהם ניתן למנות את Délibáb Apartment ואת Alice Hotel
  • על מנת להוזיל את הביקור באתר אנו ממליצים:
    • קניית כרטיס מראש או כרטיס משולב – עשויה להיות זולה משמעותית מקניית כרטיס באתר.
    • ציוד רחצה – הביאו איתכם את כל ציוד הרחצה שתצטרכו מראש, יש אופציה לרכוש ציוד רחצה באתר אך הוא יקר יותר.
    • אוכל – הביאו איתכם אוכל מהבית, האוכל המוצע באתר והמבחר מצומצם.
  • האתר נמצא יחסית במרכז העיר ורוב החניונים הקרובים לאתר מלאים, לכן לא מומלץ להגיע עם רכב ועדיף לבחור דרך חלופית (מונית או מטרו).
  • באתר ישנם מספר מתקנים הדורשים מקלחת לפני הכניסה, לפני שאתם נכנסים למתקן מסוים וודאו זאת.
  • האתר אוסר על צילום תמונות, אז השאירו את המלצמות בבית
  • האתר מציע שירותי לוקר בתשלום הנעולים במשך השהייה האתר, הרגישו בטוחים להביא איתכם כסף וציוד יקר ערך

תשובות לשאלות נפוצות על מרחצאות סצ'ני

הביקור באתר מומלץ לכל מי שרוצה להירגע אחרי ביקור רב באתרים או להתפנק סתם כך. האתר מותאם לכולם החל מזוגות צעירים ועד למשפחות עם ילדים.

מומלץ לבקר באתר באביב ובסתיו (חודשים מרץ-מאי) כשמזג האוויר נוח ונעים.

ביקור באתר יכול להמשך החל משלוש שעות ועד ליום שלם, תלוי בכמה תרצו להעמיק את החוויה שלכם. אנו ממליצים להשקיע בביקור באתר לפחות כחצי יום על מנת להינות מהמתקנים המוצעים בו. במידה ותרצו להעמיק את החוויה ולחקור את כלל המתקנים באתר, מומלץ להקדיש לביקור יום שלם.

סרטון על מרחצאות סצ’ני

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:
    האתר פתוח בימים א’-ה’ מהשעה 7:00 עד 19:00
    בסופי השבוע האתר פתוח מהשעה 9:00 עד 20:00
    הסאונות פתוחות בימים א’-ה’ מהשעה 9:00 עד 18:00
    ובסופי שבוע 10:00 עד 19:00
    מזרקת השתייה פתוחה בימים שלישי עד שבת בין השעות 11:00-17:00
  • מחיר כניסה: מחיר הכניסה משתנה בהתאם למתקנים אליהם אתם מעוניינים להכנס, והוא נע בין 39$ לכרטיס כניסה ביסיסי ועד ל100$ לכרטיסים הכוללים עיסויים רפואיים ועוד חוויות טיפוליות נוספות.
  • כתובת : Állatkerti krt. 9-11, 1146 Hungary.
  • דרכי הגעה: לאתר ניתן להגיע במגוון דרכים, הוא ממוקדם במרכז העיקר וניתן להגיע אליו עם אוטובוס,קו המטרו M1 (צהוב) לתחנת Széchenyi fürdő, ניתן להגיע ברגל, האתר ממוקם כחצי שעה הליכה ממרכז העיר, בנוס, ניתן להגיע גם ברכב אך יש לקחת בחשבון כי החניה באתר לעיתים מלאה.
  • אתר רשמי: לכניסה לאתר הרשמי לחצו כאן .
  • זמני הפתיחה של המתקנים השונים משתנים מפעם לפעם, מומלץ להיכנס לאתר הרשמי ללפני ההגעה ולהתעדכן בשעות הפתיחה.