שייט על הדנובה בבודפשט – המדריך המקיף ביותר בעברית | Danube cruise

עדכון אביב 2024

שייט הוא דרך נהדרת לחוות את האביב בבודשפט שמביא איתו תיירים רבים. מזג האוויר עוד מעט הפכפך בעונה זו, ואם יוצאים לשייט בשעות הערב כדאי לקחת גם משהו ארוך. בגלל הפופולאריות של שייט בדנובה כדאי להזמין כרטיסים מראש. למרות שעוד לא מדובר על העומס של הקיץ, ובמרבית המקרים אפשר למצוא כרטיסים לשייט גם ברגע האחרון, הכרטיסים הזמינים לשעות הפופולאריות מתחילים להיות מוגבלים בשל הביקוש, במיוחד בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לשייט על הדנובה בבודפשט: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

שייט על הדנובה בבודפשט בכמה מילים

בודפשט (Budapest), בירת הונגריה, שוכנת על נהר הדנובה (Danube), הנהר השני באורכו באירופה. נהר הדנובה הוא נהר רחב מאוד אשר מאפשר שיט לכמה סירות במקביל. מסיבה זו לדנובה הייתה לאורך ההיסטוריה חשיבות גדולה עבור העיר בודפשט, שכן הנהר שימש כדרך להעברת סחורות וחיבר את העיר עם ערים גדולות נוספות באירופה ששוכנות על הדנובה, כמו וינה (Wien) וברטיסלאבה (Bratislava). מאז התפתחות התיירות בבודפשט משמש נהר הדנובה גם לשיט שאינו מסחרי, ורבים מהמבקרים בעיר בוחרים לקחת שיט במהלך שהותם בבודפשט. לא קשה להבין למה, שכן השיט מציע זווית ראיה אחרת, מעניינת ורומנטית, על העיר היפיפייה הזו. שיט בשעות הערב נחשב לרומנטי במיוחד, שכן התאורה המהממת של העיר, שמעוצבת במלאכת מחשבת על ידי מהנדסים ומתכננים עירוניים, הופכת את מראות בניין הפרלמנט וארמונות העיר למחזה בלתי נשכח. ישנם כמה סוגי תוכניות שיט: ארוכות וקצרות, שיט עירוני ושיט שיוצא מגבולות העיר, שיט עם הדרכה וללא, שיט הכולל ארוחת ערב ושאינו, וכו’. שיט בדנובה היא פעילות מגוונת שתתאים לכל אדם שמבקר בעיר, ואנו ממליצים עליה בחום.

שיט על הדנובהשיט על הדנובה

מה רואים בשיט על הדנובה בבודפשט

רבים מהמבקרים בעיר בוחרים לקחת שיט על הדנובה במהלך שהותם בבודפשט, וזוהי דרך פופולרית לחוות את יופייה של העיר וסביבתה מזווית קצת אחרת. השייט מתחיל בדרך כלל ברציף Vigadó tér שממוקם במרכז העיר (בגדה המזרחית) בקרבה לבית הכנסת הגדול של בודפשט. השיט גם מסתיים באותה הנקודה, ולוקח אתכם הלוך וחזור לאורך נהר הדנובה. לאחר התחלה מעט איטית לעיתים, יצא השיט לדרך ותוכלו מיד לצפות בציוני דרך מפורסמים בעיר כמו טירת בודה, בניין הפרלמנט, גשר השלשלאות, האקדמיה ההונגרית למדעים וגשר החירות. ישנן תוכניות שיט בהן יוצאים מגבולות העיר, וזוכים לראות נופים ציוריים של האזור הכפרי ההונגרי בפאתי בודפשט. השייט נמשך בדרך כלל כשעה והוא עשוי לכלול מוזיקה חיה, הדרכות, ארוחת ערב ומשקאות וכו’, לפי סוג השיט בו בחרתם. במהלך הפלגות הערב, תוכלו לראות את תאורת הלילה היפה של המבנים המונומנטליים של העיר, ולכן שיט בדנובה בשעות הערב הוא מומלץ ביותר ונחשב לדרך אידיאלית לראות את יופייה של העיר בודפשט במלוא היקפו. חלק מההפלגות מציעות גם מדריך שמע בשלל שפות המספק הסברים על חלקיה השונים של העיר והמבנים בהם תיתקלו במהלך השיט. הפלגות רבות כוללות גם עצירה באי מרגרט, אי יפהפה ושליו הממוקם באמצע נהר הדנובה בו פארק אופניים ענק מלא מדשאות נהדרות ודוכני קיורטוש. בסוף השיט תגיעו חזרה לרציף, מאושרים ושמחים בזכות החוויה הנהדרת שחוויתם. 

ספינת תיירים בשייט בדנובה עם גשר החירות ברקעספינת תיירים בשייט בדנובה עם גשר החירות ברקע

כרטיסים לשיט על הדנובה בבודפשט

ישנו מגוון רחב של סוגי שיט על נהר הנדובה, כאשר כל תוכנית מציעה שיט באורכים שונים וכוללת פעילויות שונות במהלך השיט. לכן, מומלץ לקרוא בעיון על סוגי השייט השונים ולבחור את הכרטיס שמתאים ביותר לצרכים, לרצונות ולתחומי העניין שלכם:

שיט באורך 90 דקות ואפשרות דילוג על התור

כרטיס זה כולל שיט לאורך נהר הדנובה בתוך תחומי העיר בודפשט, הכולל סיפורים ואנקטודות של קפטן כלי השיט ומקנה זכות לדלג על התור הארוך שנוטה להצטבר לפני הכניסה לשיט, ובכך לקצר באופן ניכר את אורך האטרקציה. רכשו את הכרטיס דרך אתר טיקטס כאן, וקבלו הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על בעזרת הקופון HAKO5. 

שיט באורך 120 דקות עם הדרכה ואפשרות דילוג על התור

כרטיס זה כולל שיט ארוך יותר בנהר הדנובה (120 דקות) הכוללים הדרכה חיה מפורטת על האתרים העירוניים השונים אותם תפגשו, או לחילופין מדריך שמע אלקטרוני בשלל שפות. בנוסף לכך, מוצע משקה אלכוהולי בתחילת ההפלגה. שיט זה מומלץ לאלו שמעוניין בחוויה עשירה, ארוכה ומפורטת יותר, הכוללת לא רק את מראותיה היפים של העיר אלא גם הסברים מפי מדריכים מקומיים על המקומות הכי חשובים בעיר. לרכישת הכרטיס לחצו כאן, וקבלו הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על בעזרת הקופון HAKO5. 

שיט באורך 70 דקות עם משקאות

כרטיס זה כולל שיט מעט קצר יותר לאורך נהר הדנובה בו יוגשו משקאות קלים ואלכוהוליים ללא הגבלה. השיט מומלץ לאלו שרוצים לבלות ולהנות תוך כדי ההפלגה תוך צפייה במנוף העירוני היפיפייה. ניתן לרכוש את הכרטיס דרך אתר טיקטס (לחצו כאן) ולקבל הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על בעזרת הקופון HAKO5. 

שיט הכולל ארוחת ערב והופעת פולקלור חיה

השיט אשר מציע כרטיס זה כולל, בנוסף לשיט לאורך העיר וראיית נקודות הציון הידועות ביותר בבודפשט, ארוחת ערב הונגרית מסורתית של בין 3 ל6 מנות, ובנוסף הופעה חיה בה ריקודים ומוזיקה הונגרית מסורתית. רכשו שיט זה במידה ואתם רוצים לחוות חוויה הונגרית מסורתית ולאכול ממטעמיה הנהדרים של הונגריה. הכרטיס זמין לרכישה דרך אתר טיקטס (כאן). רכשו וקבלו הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על בעזרת הקופון HAKO5. 

שיט הכולל מוזיקת פסנתר חיה

שיט זה מומלץ לאוהבי מוזיקת הפסנתר, שכן הוא כולל, בנוסף לשיט רגיל, הופעה חיה של נגני פסנתר מוכשרים וארוחת ערב מעולה. ניתן להזמין גם ארוחת ערב ומשקאות בתשלום. שיט בשעות הערב, בליווי מוזיקת ג’אז מרגיעה, היא חוויה רומנטית שמומלצת במיוחד לזוגות. ניתן לרכוש את הכרטיס דרך אתר טיקטס (כאן). רכשו וקבלו הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על בעזרת הקופון HAKO5. 

שיט של יום שלם הכולל ביקור בערים וכפרים לאורך נהר הדנובה

שיט זה הינו באורך של 9 שעות, והוא מציע חוויה אחרת לגמרי מההפלגות העירוניות שפורטו קודם. במהלך שיט זה תגיעו לערים וכפרים מהממים וייחודים לאורך “הדנובה הכחולה” כמו העיר אסטרגום (Esztergom) ומערכת הביצור המדהימה ויסגרד (Visegrád). השיט מומלץ לאלו שאוהבים הפלגות, ומעוניינים לחוות את הונגריה הכפרית בדרך קצת אחרת. רכשו את הכרטיס דרך אתר טיקטס כאן, וקבלו הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על בעזרת הקופון HAKO5. 

הזמנת כרטיסים לשייט על הדנובה בבודפשט - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים בשייט על הדנובה בבודפשט

  • שיט על נהר הדנובה בבודפשט מומלץ לכל המבקרים בעיר, ובמיוחד לזוגות המחפשים פעילות רומנטית.
  • מומלץ לקחת שיט בשעות הערב, ולחוות את תאורת הלילה המשגעת של בודפשט, שהיא לא פחות מיצירת אמנות.
  • אורך שיט הוא בין 60 ל120 דקות, מלבד שיט שיוצא מגבולות העיר שיכול להגיע לאורך של יום מלא (עם עצירות).
  • מומלץ לשלב את השיט עם אטרקציות חשובות נוספות בעיר בודפשט, כמו טירת בודה (Buda Castle), בזיליקת סטפן הקדוש (St. Stephen’s Basilica) ובסטיון הדייגים (Fisherman’s Bastion).
  • נוח להגיע לרציף ההפלגות בהליכה רגלית קצרה ממרכז העיר או בתחבורה ציבורית (מטרו, אוטובוס או חשמלית).
  • מומלץ להביא לשיט כדורים נגד בחילה או לימון, שיעזרו לילדים שיקבלו בחילה במהלך ההפלגה. כמו כן, מומלץ לקחת שיט עם פעילות כלשהי במהלכו בכדי למנוע שעמום.
  • בבודפשט אלפי אפשרויות לינה ממגוון סוגים (אכסניות, דירות ומלונות) ובכל רמות המחירים. כמובן שחלק גדול מאפשרויות הלינה מרוכזות במרכז העיר ובגדה המזרחית, בקרבה לרציף ממנו יוצאות רוב ההפלגות.
  • נכון לשנת 2023 שיט בסיסי עולה בערך 10 יורו לאדם.
  • במהלך ההמתנה בתור הצפוף ובמהלך השיט מומלץ לשמור על חפציכם האישיים בקרבה אליכם ובתא סגור.
  • לא מומלץ להגיע לנקודת היציאה להפלגה עם רכב.
  • מומלץ ביותר להגיע מוקדם ליציאה להפלגה ובכך להימנע מתורים ארוכים ומפספוס ההפלגה שלכם.
  • מומלץ להצטייד באמצעים נגד בחילה (כדורים, לימון וכו’) למקרה של מחלת ים.

תשובות לשאלות נפוצות על שייט על הדנובה בבודפשט

אורך השיט הוא בין 60 דקות ל120 דקות, מלבד שיט חוץ עירוני שיכול להיות באורך של יום שלם.

מומלץ לקחת שיט בשעות הערב, בהן העיר מוארת בצורה יפיפייה.

השיט מומלץ לכל המבקרים בבודפשט, ובמיוחד לזוגות המחפשים אטרקציה רומנטית.

ניתן לדלג על התור בעזרת הזמנת כרטיס לשיט המקנה דילוג על התור (רכשו את הכרטיס דרך אתר טיקטס כאן, וקבלו הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על בעזרת הקופון HAKO5.)

מירב כלי השיט נגישים, אך יש לבדוק באופן ספציפי במעמד הזמנת הכרטיס

סרטון על שייט על הדנובה בבודפשט

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: ישנן תכניות שיט משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות.
  • מחיר: נכון לשנת 2023 שיט בסיסי עולה 10.5 יורו לאדם.
  • כתובת: חלק גדול מההפלגות יוצאות מהרציף שליד כיכר Vigadó tér.
  • דרכי הגעה: ניתן להגיע לרציף בעזרת רכבת תחתית (קו M1 תחנת Vörösmarty tér), אוטובוס (קווים 105 ו178 תחנת Hild tér) וחשמלית (קווים 2, 2M ו2B תחנת Vigadó tér).
  • מומלץ לברר בדיוק מהיכן יוצא השייט שלכם, ולהגיע מוקדם (לפחות חצי שעה לפני תחילת השיט) בכדי להימנע מלעמוד בתורים ארוכים.