מרכז החלל קנדי, אורלנדו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Kennedy Space Center

עדכון אפריל, 2024

בתקופה זו כמות התיירים באורלנדו הולכת ועולה, מגמה אשר תלך ותתחזק ככל שנתקרב אל הקיץ. אם אתם מתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, למשל מרכז החלל קנדי, מאוד מומלץ להזמין כרטיסים מראש. העומס במוזיאון רב, במיוחד כשמגיעים במהלך סוף השבוע, והזמנה מראש תבטיח את כניסתכם במועד המתאים לכם וגם תחסוך לכם את העמידה בתור לרכישת כרטיסים בקופות המוזיאון. להזמנת כרטיסים מראש למרכז החלל קנדי: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מרכז החלל קנדי בכמה מילים

מרכז החלל קנדי (John F. Kennedy Space Center) באורלנדו מופעל על ידי נאס”א, והוא המקום המושלם לחובבי החלל והטכנולוגיה. המרכז נמצא באי מריט במרחק של כשעה נסיעה מהעיר אורלנדו וכולל שיגורים, מחקר ומרכז מבקרים גדול ומרתק שמאפשר להציץ לפעילות ולהיסטוריה של ארגון החלל המפורסם ביותר בעולם. זהו אחד מהאתרים הפופולאריים ביותר לתיירים המבקרים באורלנדו אחרי דיסניוורלד, ולכן כדאי מאוד להזמין כרטיסים מראש, במיוחד כאשר מגיעים בקיץ.

מרכז המבקרים מחולק על פי אזורי “משימה” המסודרים לפי רצף האירועים הכרונולוגי בהם התרחשו מה שמסייע למבקרים ללמוד ולהבין את התצוגות, והמלצתנו היא לתכנן את הביקור לפי אזורים אלו (האזורים הם: גיבורים ואגדות, המרוץ לירח, נאס”א עכשיו ובעתיד, מאחורי השערים ומעבורות החלל). מלבד אזורי המשימה מרכז המבקרים מארגן סיורים שונים למען המבקרים, מתחם משחק אטרקטיבי עבור הילדים, מתחמי מזון, מזכרות ועוד מעל 30 תחנות ופעילויות שונות העומדות לרשות המבקרים הכלולות בכרטיס הכניסה, ומלבדם קיימות עוד מספר תחנות שאינן כלולות ודורשות תוספת תשלום. מרכז החלל הוא אטרקציה מבוקשת מאוד המושכת אליה מבקרים רבים, כמה מיליונים עוברים פה בשנה ולכן אנו ממליצים להזמין את הכרטיסים מראש על מנת להבטיח את מקומכם באתר ועל מנת לחסוך תורים ועיכובים בכניסה (לחצו כאן להזמנת כרטיסים למרכז החלל עם הנחה לגולשי הכל על ולחצו כאן להזמנת כרטיסים למרכז החלל עם אפשרות ביטול). ישנם סוגי כרטיסים רבים – מכרטיסים הכוללים הדרכות ייחודיות עד כרטיסי כניסה בלבד – למי שרוצה לקרוא מעט יותר על הפירוט של הכרטיסים אפשר בעמוד זה תחת החלק של: כרטיסים למרכז החלל.

האייקון של נאסא במרכז החלל קנדי

המתחם שייך לנאס”א ומאפשר הצצה להיסטוריה ולעתיד של הארגון ושל חקר החלל

ההגעה לפארק תהייה על פי רוב בשני אופנים. מרבית התיירים הישראלים יגיעו עם רכב פרטי (הכבישים נוחים, יש חניה בפארק) ולרוב ההגעה תשולב עם טיול בפארקים הנוספים שבאזור. חלק מהתיירים יבחרו לשכור את הרכב באורלנדו, וחלק יבחרו לשכור את הרכב במיאמי – שם מרבית התיירים שמגיעים לאזור זה של ארצות הברית נוחתים. בכל מקרה, כאשר מתכננים לשכור רכב כדאי לבצע את ההזמנה לפחות חודש מראש, במיוחד בקיץ (לחצו כאן להזמנת רכבים באורלונדו עם אפשרות ביטול, ולחצו כאן להזמנת רכבים באורלונדו עם הנחה לגולשי הכל על). אופציה אחרת היא להצטרף לאחת מהנסיעות המאורגנות הרבות היוצאות מאורלנדו למרכז החלל קנדי ויחזירו אותכם אליו בלי צורך להסתבך עם השכרת הרכב או תחבורה ציבורית (לחצו כאן לפרטים נוספים לכרטיסים למרכז החלל עם הסעה מאורלנו בהנחה לגולשי הכל על ולחצו כאן לאופציות נוספות עם אפשרות ביטול).

מאחר ויום במרכז קנדי יכול להיות ארוך מאוד, יש שבוחרים ללון במחוץ לאורלנדו בלילה שלפני או אחרי הביקור, אופציה זו מומלצת בעיקר למי שמגיע עם רכב ורוצה להימנע מנסיעה בסוף היום, מדובר בנסיעה של שעה לעיר או לאזור הפארקים שליד אורלנדו, שם רבים מהמשפחות המגיעות לחופשה באזור בוחרות ללון. בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור מרכז החלל ניתן למנות את Cape Crossing Resort & Marina ואת Hyatt Place Titusville Kennedy Space Center. כדאי לשים לב שהביקוש לאפשרויות הלינה הטובות באזור הוא גבוה ורצוי להזמין בהן מקום מראש (לחצו כאן למגוון אופציות מומלצות ללינה באזור פארק קנדי עם אפשרות ביטול).

 

מה עושים במרכז החלל קנדי?

השטח הכולל העומד ברשות נאס”א באתר הוא כ-570 קמ”ר ובו נמצאים מסלולי שיגור ונחיתה לכלי חלל ומעבורת, מרכז המבקרים, מרכז הרכבת כלי הטיס, מתקני חקירה פעילים ועוד, יש לציין שהשטח הפתוח לציבור הוא במרכז המבקרים ובמסלולי הסיורים הבנויים משטחים פתוחים וסגורים יחד, שכן זהו מרכז פעיל של נאס”א ועל כן יש אזורים שסגורים למבקרים. מרכז מחולק לכמה מתחמים ואטרקציות – גיבורים ואגדות, המרוץ לירח, נאס”א עכשיו ובעתיד, מאחורי השערים ומעבורות החלל. אפשר להעביר בקלות יום שלם במרכז המבקרים ויש בו שלל אטרקציות ופעילויות אטרקטיביות ואינטראקטיביות, אבל יש כמה שלא כדאי לפספס.

גן הרקטות (Rocket Garden) – מתחם בו יש תצוגה של שלל רקטות בו אפשר לראות רקטות חלל שיצאו למשימות לאורך השנים – כולל רקטת טיטאן 2 שסטוארן IB, זוהי הזדמנות נדירה לראות רקטות חלל מקרוב, להבין את הגודל והעוצמה שלהן ולהתרשם מהן. בגן יש גם דגמים זהים למרקורי (הטיסה המאוישת הראשונה של ארה”ב בשנות ה60), ג’מיני (ביסוס המידע עבור תוכנית אפולו) ואפולו (נחיתת האדם הראשון על הירח ב1969) – אולם לא את הרקטות המקוריות שיצאו למשימות אלו. בגן קיימת הדרכה וסיור באופן יום-יומי במטרה להפוך את הביקור ליעיל ומלמד מתוך ניסיונם של אנשי המקצוע במקום

גן הטילים במתחם קנדי

מעבורת החלל אטלנטיס (Space shuttle Atlantis) – מעבורת החלל שהובילה אסטרונאוטים אל החלל וממנו לאורך עשרות שנים ושמה “אטלנטיס”, והיא מוצגת לרווחה בשיפוע כך שתוכלו לראות את תוכנה ממש כאילו הייתם בפנים. בנוסף, העתק מדוייק להפליא של טלסקופ החלל “האבל” שיצא מגבולות כדור הארץ לפני כ30 שנה ועדיין פועל ומספר את סיפורי המאמץ שנעשו לאורך השנים לשמור על תקינותו ותרומתו למדע. לאחר הסיור הלימודי במתחם, המבקרים מוזמנים אף הם להיכנס לכמה רגעים לנעלי האסטרונאוט ולחקור ולהתנסות בעצמם בחוויה של תדרוך, שיגור ושהייה בחלל עם טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית.

מרכז החלל קנדי למבקרים

לא כדאי לפספס את מתחם אטלנטיס

גיבורים ואגדות (Heroes & Legends) – במתחם זה המבקרים ילמדו בהיכל התהילה על גיבורי האומה שיצאו כנגד כוח הכבידה לחקר החלל דרך תצוגות מרתקות, בין המוצגים נמצא אף אילן רמון ז”ל נציג ישראל וטייס החלל הראשון. אזור זה מעוצב בצורה אינטראקטיבית וכולל גם פריטים שונים מהמשימות לאורך השנים.

אילן רמון

אילן רמון – האסטרונאוט הישראלי הראשון שנספה במשימת החלל של מעבורת קולומביה

גייטווי (Gateway) –  אזור בו אפשר ללמוד על מה קורה עכשיו בתוכניות החלל שפועלות, ומה מתוכנן לעתיד בחקר החלל. באזור זה אפשר לראות בוסטרים ומטענים של ספייס אקס (SpaceX) החברה הפרטית של אילון מאסק שביצעה מספר שיגורים מוצלחים שכללו גם נחיתות מוצלחות חזרה בכדור הארץ ואף נסיעה מסחרית ראשונה לחלל, ותוכלו אפילו לחוות טיסה בחלל באמצעות משקפי מציאות מדומה (VR).

מנוע רקטי במרכז החלל קנדי

Gateway – המתחם ללמוד על ההווה והעתיד

זוהי רק טעימה לכמה מהאטרקציות הרבות שיש במרכז החלל, מעבר לכל אלו,  ברחבי מרכז המבקרים תוכלו למצוא אסטרונאוטים שיספרו לכם על החוויה האישית שלהם, וישנם אף ימים בהם יש שיגורים לחלל שניתן לצפות בהם. לטובת מידע שמעודכן בזמן אמת בצורה מסודרת ומונגשת (כולל ימים בהם מתוכננים שיגורים), מומלץ להוריד את האפליקציה הרשמית של מרכז החלל ובה תוכלו למצוא את כל המידע הנחוץ לכם- מיקום ודרכי הגעה וחנייה, מפת המרכז, הוראות בטיחות ועדכונים, שאלות נפוצות ותיאור כללי על המתחם.
במרכז קיימות מספר אטרקציות טכנולוגיות מתקדמות המדמות את חווית האסטרונאוט והחלל, והן אינן כלולות במחיר הכניסה.

כרטיסים למרכז החלל קנדי

למרכז החלל קיימים מספר סוגי כרטיסים, מכרטיסי כניסה רגילים ועד כרטיסים הכוללים סיורים או כרטיסים המשלבים כניסה לאתרים נוספים, חשוב לציין שילדים מתחת גיל 3 זכאים לכניסה בחינם.

כרטיסי כניסה בלבד

את כרטיסי הכניסה ניתן לרכוש בקופות בכניסה למרכז המבקרים אך הם אינם מבטיחים לכם מקום והם כרוכים בזמני המתנה בתורים. כדי להבטיח לכם מקום בתאריך ובשעה שתרצו מומלץ לקנות כרטיסים מראש, במיוחד כשמגיעים בקיץ. כרטיס הכניסה מקנה כניסה למרכז המבקרים ולרוב התערוכות בו, ומומלץ לאלו שמעוניינים לחסוך זמן המתנה יקר בתורים ולהבטיח מקום במרכז ומגיעים עם רכב שכור. כרטיסים הכוללים דילוג על התור בכניסה ניתן לרכוש בקישור הזה עם ביטול בחינם ובקישור הזה עם הנחה (קופון HAKO5).

כרטיס כניסה כולל הסעה מאורלנדו

למי שלא מגיע עם רכב שכור כדאי להזמין כרטיסים הכוללים גם הסעה (למשל באפשרות הזו) או לכל הפחות להזמין הסעה שלא כוללת כרטיסי כניסה (למשל באפשרות הזו) אם כבר לא נותרו מקומות פנויים באפשרות של הסעה כולל כרטיס כניסה. לא ניתן להגיע עם תחבורה ציבורית בקלות מאורלנדו למרכז קנדי, ולכן זה הפתרון האידיאלי למי שלא מתכנן לשכור רכב.

הכניסה למרכז החלל קנדי

הכניסה למרכז החלל קנדי – יש כמה סוגי כרטיסים שונים, כדאי לבחור את הסוג המתאים לכם ביותר לפני הביקור

כרטיס כניסה הכולל חוויות נוספות

כרטיסים אלו מיועדים למבקרים המעוניינים להרחיב את המידע והחוויה המוצעים במרכז המבקרים לבדו, והם כוללים חוויות נוספות שאינן כלולות בכרטיס הכניסה הבסיסי. יש כמה כרטיסים שכאלו, כאשר כרטיס הכולל חוויה של הכשרת אסטרונאוטים אותו ניתן להזמין מראש בקישור הזה (שימו לב שכרטיס זה אינו כולל את כרטיס הכניסה הבסיסי), וכרטיס כניסה בסיסי שכולל גם סיור מודרך באוטובוס במרכז החלל אותו ניתן להזמין בקישור הזה, שכן הוא גדול מאוד

כרטיס המשלב כניסה לאטרקציות נוספות

כרטיס משולב- GO CITY הוא כרטיס המאפשר כניסה מוזלת למרכז המבקרים קנדי יחד עם כניסה מוזלת לאתרים נוספים ברחבי העיר תוך 2-5 ימים מרגע הפעלת הכרטיס. בכרטיס כולל דילוג על תור בכל האתרים יחד עם אפשרות ביטול בחינם במידת הצורך. הכרטיס המשולב מומלץ לאנשים המתכננים כניסה וביקור באטרקציות נוספות ומעוניינים לחסוך בזמן וכסף יקרים. בין היעדים אליהם ניתן להיכנס נמצאים הגלגל הענק באורלנדו (The Wheel at ICON Park), לגולנד (LEGOLAND® Florida Resort) וסיי וורלד (SeaWorld). את הכרטיס אפשר להזמין בקישור הזה עם ביטול חינם

איך מגיעים למרכז החלל קנדי?

ניתן להגיע למרכז החלל קנדי או באמצעות רכב שכור, או באמצעות כרטיס הכולל הסעה מאורלנדו (אפשר לשריין מקום בהסעה בקישור הזה, ולהזמין כרטיס כניסה שכולל גם הסעה באמצעות הקישור הזה). מרבית הישראלים שמגיעים לאורלנדו מגיעים לחופשה של כמה ימים בפארקים השונים באזור, ושוכרים רכב – בין אם באורלנדו או במיאמי אליה יש טיסות ישירות מישראל ולכן ישראלים רבים נוחתים בה כנקודת פתיחה לטיול באזור זה של ארצות הברית. ההגעה עם רכב נוחה מאוד וישנה חנייה גדולה למרכז החלל כך שאין צורך לחשוש לגבי הנושא הזה. קחו בחשבון שהחנייה הינה בעלות נוספת על כרטיס הכניסה. על אף שהמרכז נמצא על אי אין צורך לקחת מעבורת מאחר וישנו גשר המוביל לאי. למי מכם שבוחר לשכור רכב במהלך החופשה באזור אנו ממליצים לעשות את ההזמנה של הרכב לפחות חודש לפני החופשה, ואפילו יותר במידה ואתם מגיעים במהלך הקיץ לתוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם אפשרות ביטול, או במידה ונושא הביטול פחות משמעותי עבורכם לעשות זאת בקישור הזה עם הנחה לגולשי הכל על.

כניסת רכבים למרכז החלל קנדי

כניסת הרכבים למרכז החלל – ההגעה עם רכב נוחה מאוד

מלונות ליד מרכז החלל קנדי

יום במרכז החלל יכול להיות מתיש, ולכן יש חלק מהמבקרים שבוחרים לקחת מקום לינה שקרוב יחסית לאי מריט כדי לחסוך נסיעה של שעה ויותר חזרה למרכז העיר או לאזור הפארקים הסמוך לאורלנדו. כמה ממקומות הלינה המומלצים באזור זה הם Cape Crossing Resort & Marina או Country Inn & Suites by Radisson שנמצאים באי מריט, Courtyard By Marriott Titusville או Hyatt Place Titusville שנמצאים בסמוך לגשר המוביל מריט. כל האפשרויות האלו מתאימות גם למשפחות שמגיעות לאזור ומציעות חדרים גדולים שיכולים להכיל יותר מארבע נפשות. כאשר מגיעים בקיץ כדאי לשריין מקום באחד מהמלונות כמה שבועות לפני הביקור, שכן החדרים במלונות הפופולאריים, ובמיוחד החדרים למשפחות, אוזלים במהירות בעונה זו של השנה, תוכלו להזמין חדרים מראש עם ביטול בחינם בקישור הזה.
כדאי לקרוא עוד על הלינה באורלנדו בעמודים:

הזמנת כרטיסים למרכז החלל קנדי - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • מרכז החלל הוא אתר אהוב ועל כן עמוס מאוד, ההמלצה שלנו היא לתאם את הביקור לשעות הבוקר המוקדמות ולאמצע השבוע כדי להימנע מהעומס.
  • המרכז עמוס וגדוש וכדי להספיק לראות הכל ניתן בקלות להעביר בו יום שלם (כ-6-8 שעות). מומלץ להצטייד בנעלי הליכה נוחות ולבוש מתאים גם לזמנים בהם הסיור מתקיים מחוץ למבנה
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע לפארק תלויה בשאלה האם יש ברשותכם רכב פרטי או לא. למגיעי ברכב פרטי קיימת חניה מרווחת במרכז החלל. ולאלו שמעדיפים להגיע בהסעה מאורגנת, קיימות נקודות איסוף שונות בעיר והסעות (כמו כאן).
  • במטרה להוזיל את עלות הביקור, ההמלצה שלנו היא לבדוק האם כרטיס GO CITY המאפשר כניסה למספר אטרקציות במחיר מופחת מתאים לכם – תוכלו לבחון זאת אל מול האטרקציות אליהן בכוונתכם להגיע ועלות כרטיסי הכניסה אליהן אל מול מחיר הכרטיס בעבור כמות האטרקציות בעבורה תרצו לרכוש אותו.

שאלות ותשובות

מרכז המבקרים גדוש ומרתק, כדי ליהנות ממנו בנחתת ולראות את כל האזורים והאטרקציות השונות כדאי לשריין יום שלם (כ-6-8 שעות).

ישנן שתי דרכי הגעה - באמצעות כרטיס הכולל גם הסעה (אותו אפשר להזמין עם ביטול בחינם בקישור הזה) או עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים או באורלנדו או במיאמי - שם נוחתות הטיסות הישירות מישראל.

ישנן מספר אפשרויות לרכישת כרטיסים למרכז החלל קנדי. אפשרות אחת היא לרכוש כרטיסים בקופות בכניסה למרכז החלל, אפשרות נוספת ומומלצת למי שרוצה לחסוך בעלות הכניסה היא להזמין בקישור הזה ולהנות מהנחה ייחודית של 5% על כרטיס הכניסה, ישנם ימים בהם הכרטיסים אוזלים, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, למי שחושש מהתחייבות כדאי לעשות זאת באמצעות הקישור הזה בו מגוון אפשרויות לכרטיסים עם ביטול בחינם.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: 9:00-17:00. שימו לב הכניסה האחרונה היא בשעה 16:00.
  • Kennedy Space Center Cape Canaveral State Road 405 :כתובת
  • דרכי הגעה: נכון להיום אין תחבורה ציבורית המסייעת להגעה לאתר ועל כן קיימות שתי דרכי הגעה רכב פרטי או הסעה מאורגנת. למעוניינים ברכב פרטי זמן הנסיעה מאורלנדו הוא כשעה ובמקום קיימת חניה גדולה ומרווחת בעלות של 10 דולר לרכב. למי שמעדיף להימנע מנהיגה קיימת אופציה של הסעה מאורגנת מאחת מנקודות האיסוף בעיר, ההסעה בתשלום של 160 דולר בערך, נדרשת הזמנת כרטיסים מראש והיא כוללת הדרכה למשך זמן הנסיעה וכניסה למרכז המבקרים.
  • אתר רשמי: https://www.kennedyspacecenter.com/
  • חלק מן החנויות אינן מקבלות אשראי כלל, וודאו שיש ברשותכם אמצעי תשלום חלופי.