טיולי יום מורונה – המדריך המקיף בעברית | Day trips from Verona

טיולי יום מורונה בכמה מילים

ורונה ממוקמת דרום -מזרחה לאגם גארדה המפורסם, כלומר, באחד מאיזורי הטבע המלבלבים והקסומים ביותר באיטליה. לאיזור זה היסטוריה עשירה ומרשימה עוד מימי השלטון הרומי באיזור, איתה מתחרים הרי הדולומיטים הסמוכים, אגם גרדה והנחלים הרומנטיים ושובי הלב הנמצאים בסביבתה של ורונה. אם לא די בכל אלה – ניתן למצוא יקבים משובחים בכל פינה. אז אם הגעתם לורונה וחשקה נפשכם לטעום קצת ממה שהסביבה שלה מציעה, קחו טיול יום היוצא ממנה אל אחד מעשרות היעדים האפשריים.

מה עושים בטיולי יום מורונה

כאמור, בסביבתה של ורונה שלל אפשרויות לטיולי יום. ניתן לחלק את הטיולים לפרטיים, קבוצתיים, ארוכים יותר או פחות, או לפי תחומי עניין. אם ברצונכם לפגוש עוד יעדים ונקודות ציון היסטוריות, תוכלול לקחת סיור פרטי צפון-מזרחה מורונה, לביקור במבנים המפורסמים של הארכיטקט והוירטואוז אנדראה פלדיו (Andrea Palladio), בניהם ה-Villa Valmarana ai Nani ו-Teatro Olimpico ולבקר בכפר Bassano Del Grappa (למשל כאן).

טיולי יום לונציה

אם תעדיפו ביקור בעיר גדולה ופסטורלית כמו ורונה, התשובה היא לא אחרת מאשר ונציה. תוכלו לבחור בסיור המציע לכם הגעה לונציה דרך רכבת (ובה מושבים מסומנים וליווי לאורך הנסיעה), ביקור בכיכרות המרכזיות בונציה וכן שיט באמצעות סירה אל שלושה מהאיים המקיפים אותה: מורנו, בורנו וטורסלו (למשל כאן).

טיול יום לונציהונציה המדהימה

טיולי יום לאגם גארדה

אם אגמים ואיים עושים לכם חשק, תוכלו לבחון את הסיורים לאגם גרדה. ישנו שפע רב של סיורים מורונה לגארדה, כאלו המציעים בעיקר שייט לסירמיונה (Sirmione) היפהייפיה שעל שפת האגם (למשל כאן), כאלו המציעים שייט באגם אל מספר נקודות עניין ובניהן גם סירמיונה (למשל כאן), או (לסובלים ממחלות ים בנינו) סיור היסטורי יותר, באמצעות רכב, העוצר במספר תחנות היסטוריות סביב אגם גארדה, בניהן Villa Romana ed Antiquarium di Desenzano del Garda, וכולל גם טעימות יין ממספר יקבים מקומיים (למשל כאן).

שייט לסרמיונהסירמיונה המקסימה באגם גארדה

סיורי יין

ישנם סיורים המתמקדים בטעימות יין באופן ספציפי במחוז ולפוליסלה (Valpolicella), בניהם סיור פרטי הכולל טעימות יין ואוכל ומבקר גם בלסינייה (Lessinia) (למשל כאן), סיור פרטי המציע ביקור וטעימות ב-3 יקבים שונים (למשל כאן), או סיור פרטי ייחודי המציע טעימת יינות בולפוליסלה ובאמרון, כמו גם סדנת בישול וטעימות בוילה מיוחדת מימי הרנסנס בקבת ורונה (למשל כאן). ישנם גם סיורי יינות בולפוליסלה המציעים ביקורים קצרים יותר אך מספקים באותה מידה, חלקם מציעים ביקור והכירות עם יקב אחד (למשל כאן), וחלקם מציעים הליכה בכרמים המשפחתיים (למשל כאן).

יקבי יין בולפוליסלהיקבי היין במחוז ולפוליסלה

טיולי יום להרי הדולומיטים

אך אם הכרמים, האיים או האגם אינם פרועים דיים, ישנם מספר סיורים המציעים יציאה לטבע ואף מסלולי הליכה מודרכים. ניתן לבחור בסיור מודרך פרטי בהרי הדולומיטים, הכולל בעיקר נסיעה ברכב ממוזג ועצירה בנקודות נוף עוצרות נשימה, עלייה ברכבל וארוחת צהריים (למשל כאן). כמו כן, ישנם סיורים מודרכים פרטיים בהרי הדולומיטים בהם תלכו כברת דרך משמעותית יותר (למשל כאן). אם תרצו לגוון, תוכלו לצאת לסיור מודרך בפארק הלאומי לסיניה (Lessinia), ובו המוזיאון הארכיאולוגי Museo Geopaleontologico di Camposilvano שהתגלה במקרה. הסיור מציע הליכה בשמורה היפהיפיה וביקור מודרך באתר המרשים (למשל כאן).

הנוף מטיול בדולומיטיםרכסי הדולומיטים המרהיבים

טיולי יום המשלבים טבע ויין

אחרונים חביבים, אלו שלא מצליחים לבחור, מה יותר טוב? אוכל ויין או טבע? ובכן, ישנם סיורים בהם לא תצטרכו לבחור. תוכלו לקחת סיור לסירמיונה הממשיך לופוליסלה (למשל כאן), או לצאת למסלול הליכה בלסיניה הכולל טעימת גבינות כפרית (למשל כאן).

כרטיסים לטיולי היום מורונה

נקודות היציאה לטיולי היום מורונה משתנות, ולעיתים ניתן לתאם איסוף של החברה המארגנת מהמלון בו תהיו. כרטיסים עבור טיולי היום בערים מחוץ לורונה ניתן להזמין באתר זה, כאשר עלות הסיור למבנים של אנדראה פלדיו עומד על 750 דולר לקבוצה (עד -3 משתתפים) בעוד הסיור לונציה ברכבת עומד על 80 דולר לאדם (לפלדיו ניתן להזמין כרטיסים כאן, לונציה ניתן להזמין כרטיסים כאן). כרטיסים עבור טיולי יום באגם גארדה ניתן להזמין באתר זה, ומחירם נע בין 95 דולר לאדם ל-500 דולר עבור קבוצה, כתלות במספר העצירות בסיור ובשירות הניתן (שיט בסירה/ נסיעה ברכב) (שיט לסירמיונה בלבד- כאן/ נסיעה סביב האגם- כאן/ לשייט הכולל מספר נקודות עצירה לחצו כאן).

נוף מהדרכים בדולומיטיםדרך לדולומיטים

את סיורי היין הפרטיים בולפוליסלה ולסנייה או ב-3 היקבים בולפוליסלה ניתן להזמין מראש באתר זה, והמחיר עומד על 513 דולר לקבוצה או 222 דולר למשתתף (למשל כאן). את הסיור הפרטי הכולל טעימות יין וסדנת בישול ניתן להזמין באתר זה ומחירו הוא 800 דולר למשתתף (למשל כאן). את סיורי טעימות היין הקבוצתיים ניתן להזמין גם כן באתר זה במחיר של 95-65 דולר למשתתף (למשל כאן או כאן). את הסיורים באתרי הטבע השונים ניתן גם כן להזמין באתר זה. מחירו של הסיור המוסע בהרי הדולומיטים עומד על כ-1,050 דולר לקבוצה (למשל כאן), בעוד שמחירו של הסיור הרגלי בהרי הדולומיטים עומד על כ-250 דולר לקבוצה (למשל כאן), ומחירו של הסיור לפארק הארכיאולוגיה בלסנייה הוא 140 דולר למשתתף (למשל כאן). גם את הסיורים המשולבים ניתן להזמין באתר Viator, בעלות של 312 דולר למשתתף עבור סיור לסימיונה ולולפוליסלה (למשל כאן) או 137 דולר למשתתף בסיור של לסנייה וטעימת הגבינות (למשל כאן).

- 5% הנחה רק לגולשי הכל עלהזמנת סיורים ואטרקציות בורונה

המלצות "הכל על" למגיעים לטיולי יום מורונה

  • טיולי היום מורונה מותאמים למגוון רב של תחומי עניין. אוהבי הסטוריה, קולינריה, יינות, טבע ושוטטות, כמו גם משפחות, יוכלו למצוא את הסיור שיתאים להם מבין האפשרויות הרבות.
  • מומלץ לבקר בורונה ובאיזורה בעונת הקיץ (יוני – ספטמבר).
  • משפחות המעוניינות לצאת לטיולי היום מורונה עשויות להתקל במספר מגבלות – ובניהן שפת הסיור ומשך הסיור. מובן שסיורי יינות עשויים להיות לא רלוונטים לידלים קטנים, אך גם סיור בונציה עשוי להיות קשה עבור ילדים שאינם דוברים אנגלית. כמו כן, הסיורים מתפרסים על לפחות 5 שעות, מה שידרוש מהילדים קשב רב. לכן, מומלץ עבור משפחות לבחור בסיור שכולל זמן רב בטבע או באגם, כדי לגוון את תחומי העניין ולהתאימם לכל הגילאים.
  • עלות הטיולים מאד משתנה, כאשר הסיור הנמוך ביותר עומד על כ-65 דולר למשתתף והיקר ביותר על כ-800 דולר למשתתף.
  • כדי לצאת לטיולי היום מורונה מבלי לפגוע בכיס, ניתן לבחור בסיור ההינו שמחירו 65 דולר בלבד למשתתף, ומציע הליכה בכרמים ושיח עם המשפחה המנהלת את היקב ( למשל כאן) או בסיור היוצא לונציה באמצעות רכבת בעלות של כ-80 דולר למשתתף ( למשל כאן ).
  • מרבית הסיורים מתקיימים בחוץ תחת השמש. שימו לב בהמלך השייט/ הסיורים להשגיח גם על בריאותכם, כמו גם להשגיח על ילדכם בסביבת מים (שייט באגם) או בשוטטות בדולומיטים בהם ישנן גם חיות בר
  • מרוב עצים לא רואים את היער! מומלץ להתחיל את המיון והבחירה לפי מיקוד בתחומי עניין, ולאחר מכן לבחור מבין מספר האפשרויות המצומם יותר בכל קטגוריה
  • שימו לב! מדריכים רבים ברחבי האינטרנט וברחובות ורונה יציעו לכם “סיור בהדרכה עצמית”, הצעה זו היא למעשה הסעה הלוך חזור לנקודת הסיור, אך מחירה דומה למחירם של סיורים מודרכים, השמרו מפני הצעות כאלו, ישנם ארגונים המציעים שירותי הסעות ברחבי איטליה ולא מוגדרים כסיורים בהם אפשר לבטוח.

שאלות נפוצות על טיולי יום מורונה

מומלץ לבקר בורונה ובאיזור בעונת הקיץ

טיולי היום מורונה מתאימים לאוהבי הסטוריה, קולינריה, טבע, יין, שוטטות ולמשפחות




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: