1. עמוד הבית
  2. »
  3. צרפת 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. עמק הלואר, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Vallée de la Loire
  6. »
  7. טירת שאמבור, עמק הלואר – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Château de Chambord

טירת שאמבור, עמק הלואר – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Château de Chambord

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בעמק הלואר ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם טירת שאמבור, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש לטירת שאמבור: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

המדריך המקוצר למבקר בטירת שאבור

טירת שאמבור (Chambord) הינה הטירה הגדולה ביותר בעמק הלואר ואחת הגדולות בצרפת כולה. ייעודה המקורי של הטירה היה להיות בית הציד של המלך פרנסואה ה-1 (Francois 1) וייחודה מתבטא בעיצובה על פי סגנון הרנסנס היפייפה אשר היווה השראה לעיצובה של הטירה בסרט היפה והחיה של דיסני. הטירה המפוארת היא אתר מורשת עולמי של אונסק”ו ונחשבת לאחד מהאתרים המרשימים והחשובים ביותר במדינה. הטירה היא מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בצרפת ומושכת אליה מספר רב של מבקרים לאורך כל השנה במגיעים לצפות במבנה הייחודי בגנים היפים ובריהוט המלכותי. בעונת השיא, הטירה יכולה להיות צפופה, וזמני ההמתנה לרכישת כרטיסים באתר יכולים להיות ארוכים לכן אנו מאוד ממליצים להזמין כרטיסים מראש לטירה. לחצו כאן להזמנת כרטיסים לטירה בהנחה לגולשי הכל על, קוד קופון (HAKO 5). אופציה אחרת היא להצטרף למבקרים הרבים המגיעים לטירה מפריז כחלק מיום טיול מאורגן או כזה המתמקד רק בה (לחצו כאן להזמנת יום טיול בטירה עם אפשרות ביטול) או כזה שהביקור בטירה הוא חלק מטיול רחב באזור  הכולל טירות נוספות בעמק הלואר בראשם טירת שנונסו (לדוגמה כאן עם אפשרות ביטול).

מתחם טירת שאמבורד, הטירה הגדולה ביותר בעמק הלואר

אומנם המבקרים בטירה באים כדי להתרשם מהטירה המפורסמת והמפוארת, לטייל בין החדרים והגלריות הרבות של הטירה וליהנות מהגנים העצומים המקיפים את הטירה שהם שם דבר ואז חוזרים לפריז, אבל ישנם תיירים ישראלים רבים שבוחרים באזור הטירה כלינה כמוקד ליציאה לטיולי כוכב באזור עמק הלואר. אזור זה נוח ללינה בגלל היותו צומת דרכים נוחה, ואפשרויות לינה רבות. רוב התיירים שיחפשו את הלינה באזור יתרכזו בעיירה בלואה הגדולה והפופלארית באזור למקום הלינה שלהם(למגוון הצעות מחיר ללינה בעיירה עם אפשרות ביטול) , ובעיירות הסמוכות הנמצאות ברדיוס של עד 10 ק”מ מהטירה כמו: Saint-Claude-de-Diray , Vineuil או Saint-Dyé-sur-Loire.

  • למי שמתלבט האם ללון פה אובאזור אחר בעמק הלואר, או שרוצה להרחיב על נושא אפשרויות הלינה באזור הטירה אנו ממליצים לקרוא את העמוד המקיף שלנו: מלונות מומלצים בעמק הלואר

היות ורוב המגיעים ללון באזור יעשו זאת עם רכב שכור אנו ממליצים לחפש אפשרויות לינה הכוללות חניה כמו : home ferman, Relais de Chambord – Small Luxury Hotels of the World או chez Pauline & Sébastien le Bien-être proche de la forêt. יש לשים לב, כי בעונות התיירות הביקוש מאוד גבוהה והמחירים יחסית יקרים לכן אנו ממליצים על הזמנה מראש של הלינה באזור (לחוששים מהתחייבות לחצו כאן למגוון אופציות מצויינות ללינה עם חניה באזור טירת שאמבור עם אפשרות ביטול, ולמי שרוצה לחסוך אפשר למצוא פה מגוון הנחות ודילים לאופציות נוספות ללינה אזור).

טירת שאמבור המפוארת בעמק הלוארטירת שאמבור המפוארת היא אחד מהאתרים המרשימים והחשובים בצרפת

יש המוותרים על הרכב השכור או סיור מודרך ובוחרים להגיע לטירה בתחבורה ציבורית. זה לא כל כך מסובך כמו שזה נשמע. הדרך המומלצת היא להגיע ברכבת לעיר (Blois) בלואה הסמוכה (מומולץ להזמין כרטיסים מראש – למידע נוסף והזמנה של כרטיסים לרכבת לבלואה ולטירת שאמבורד ). מבלואה יוצא שאטל לטירת שאמבורד כל חצי שעה בעונות התיירות.

ההיסטוריה של טירת שאמבור

בניית הטירה החלה בשנת 1519 לספירה אך במהלך בנייתה נעשו שינויים רבים ועד היום שנויות הדעות לגבי מי עיצב ובנה אותה. יש הסוברים שלאונרדו דה וינצ׳י שהיה ביחסים קרובים עם המלך תרם בעצמו לבנייתה ואליו מיוחסות מדרגות הסליל הכפולות, פלא אדריכלי המעורר השתאות למורכבותו ביחס לאותה תקופה. עיצובה של הטירה לא נחשב כקלאסי לאותם ימים, היא עוצבה ללא הגנות ממשיות ומבנה החדרים העצומים הקשה על חימום המרחב. כל אלה, בשילוב עם מיקומה המבודד גרמו לכך שהשהות בה תהיה מבצע לוגיסטי מורכב בכל פעם שהמלך הגיע לחופשות הצייד שלו ולכן פקד אותה המלך פרנסואז רק למספר שבועות לאורך השנים.

מדרגות הסליל הכפולות- טירת שאמבור, עמק הלואר
מדרגות הסליל הכפולות המיוחסות ללאונרדו דה וינצ׳י

לאחר מות המלך הטירה עברה גילגולים רבים והחזיקו בה מגוון רחב של מלכים, דוכסים ורוזנים אשר כל אחד הוסיף או הרס חלקים ממנה על פי רצונו. לאורך כמאתיים שנה עמדה הטירה נטושה עד שהגיעה לידי ממשלת צרפת ב1930 שהפכה אותה לאתר מורשת לאומי. כיום, לאחר שעברה שיפוץ נרחב נחשבת הטירה כאחד ממוקדי המשיכה המרכזיים של עמק הלואר ומקבלת אליה מבקרים רבים אשר באים לחוות יום מלא בארכיטקטורה מדהימה והיסטוריה עשירה.

מה רואים בטירת שאמבור

המבקרים בטירת שאמבור יוכלו להנות מחזותה המרשימה ומעיצובה של הטירה הנחשב שונה מהסגנון הצרפתי של ימי הביניים אשר היה נפוץ באותה תקופה. הטירה נבנתה בסגנון הרנסאנס הצרפתי ומאופיינת במגוון צריחים ומגדלים אשר עוצבו בהוראת המלך בהשראת נוף הרקיע של העיר קונסטנטינופול, בירת האימפריה הביזנטית.

מגוון צריחים טירת שאמבור, עמק הלוארמגוון מגדלים וצריחים שעוצבו בהשראת העיר קונסטנטינופול – אחד ממאפייני טירת שאמבור

הטירה שעוצבה בעיקר בשביל העין ופחות בשביל הנוחות או היעילות, יפה מבפנים כשם שהיא יפה מבחוץ. הטירה מאופיינת בחדרים גדולים ומפוארים בהם יצירות אמנות וריהוט מהמאות ה-16 וה-17, חלונות וקשתות מרהיבות ובמרכז פלא אדריכלי אמיתי שיש הסוברים שתוכנן בידי לאונרדו דה וינצ׳י עצמו – גרם מדרגות כפול בצורת סליל העולה עד למעלה כשסופו מואר על ידי מגדלור הממוקם בנקודה הגבוהה ביותר בטירה. את הטירה מקיפים גנים מרשימים בהם תוכלו להסתובב ולהנות מיופיים. הגנים היפים כוללים שבילי הליכה, בריכה גדולה ואזורים מיוערים.

גני טירת שאמבורהגנים המרשימים של טירת שאמבור

לאורך השנה תוכלו להנות ממגוון אירועים אשר יש לטירה להציע, החל ממגוון פסטיבלי מוזיקה, עד לתערוכות אומנות ואפילו מופעי רכיבה על סוסים. המבקרים יכולים לראות ולהתרשם מהטירה שטומנת בחובה סיפורים וסודות שהתווספו לאורך השנים עד שהפכו להיסטוריה.

סרטון על טירת שאמבור

כרטיסים לטירת שאמבור

ישנן אפשרויות רבות לכרטיסים לטירת שאמבור, החל מכרטיסי כניסה לטירה זו בלבד, דרך כרטיסי כניסה למספר טירות בעמק הלואר ועד כרטיסים הכוללים הדרכות והסעות.

כרטיס כניסה לטירת שאמבור

כרטיס הכניסה הבסיסי כולל כניסה לטירה בזמן שתבחרו וכן גישה לגני הטירה המדהימים ולתערוכות המתחלפות. אפשרות זאת מתאימה למטיילים המגיעים לטירה עצמאית כחלק מטיול רחב באזור. את כרטיס הכניסה ניתן להזמין כאן עם 5% הנחה לגולשי הכל על באמצעות קוד הקופון HAKO5.

כרטיס משולב לטירת שאמבור ולטירת שנונסו

כרטיס משולב זה מקנה כניסה לשתי הטירות הידועות ביותר בעמק הלואר, טירת שאמבור וטירת שנונסו. כרטיס זה מתאים גם כן למטיילים עצמאים שרוצים לחקור בעצמם את הטירות המרשימות ואת הגנים המרהיבים שלהן. את הכרטיס המשולב ניתן להזמין כאן עם 5% הנחה (קוד HAKO5).

כרטיס משולב לטירת שאמבור, לטירת שנונסו ולטירת בלואה

מבקרים עם רכב המתכננים לבקר בעמק הלואר באופן עצמאי יוכלו לרכוש כרטיס המקנה להם כניסה לשלוש מהטירות המובילות של עמק הלואר – טירת שאמבורד, טירת שנונסו ולטירת בלואה (Royal Château de Blois). הכרטיס מיועד לאנשים המגיעים עצמאית לעמק הלואר ורוצים ליהנות מיום מלא ארכיטקטורה והיסטוריה שיש לעמק להציע. את הכרטיס לשלושת הטירות ניתן להזמין כאן עם 5% הנחה (קוד HAKO5).

סיור טירות וטעימות יין מפריז

בסיור זה, תצאו מפריז באוטובוס ממוזג ותהנו מסיור בשתי הטירות העיקריות בעמק הלואר – טירת שאמבור וטירת שנונסו. בטירת שנונסו תהנו גם ממספר יינות מיקבים מקומיים באזור. הסיור מתאים לתיירים המבקרים בפריז ומעוניינים לצאת ליום טיול בעמק הלואר היפהייפה עם הדרכות והסעות ובלי להסתבך עם השכרת רכב.

  • להבטחת מקומכם בסיור זה עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

סיור טירות מטור, אמבואז ובלואה

אל טירת שאמבור ניתן להגיע גם כחלק מטיול רחב באזור עמק הלואר, סיור כזה יתאים לתיירים שמטיילים באזור ללא רכב שכור ולא רוצים להסתבך עם תחבורה ציבורית. ניתן להגיע לטירה מכל אחת מהערים באזור, לדוגמה מטור (ראו כאן עם אפשרות ביטול חינם), אמבואז (ראו כאן עם אפשרות ביטול חינם) ובלואה (ראו סיור זה באופניים עם אפשרות ביטול חינם). מרבית הסיורים כוללים גם כניסה לטירות או לאתרים נוספים ו/או ארוחות וטעימות יין.

  • להבטחת מקומכם במגוון סיורים עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים לטירת שאמבור - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים בטירת שאמבור

  • הביקור מומלץ לחובבי אדריכלות והיסטוריה, כמו גם למשפחות עם ילדים שיהנו ממופעים ואטרקציות לאורך השנה.
  • האתר פתוח כל השנה אך הזמן המומלץ לביקור הוא בחודשי האביב והקיץ כשמזג האוויר חמים והגנים של הטירה צבעוניים.
  • מומלץ לבקר בטירת שאמבור כשעתיים כחלק מסיור רחב בעמק הלואר.
  • לחובבי טירות וארכיקטורה מומלץ לשלב את הביקור בטירת שאמבור עם הטירות שנונסו (Chenonceau), אמבואז (Château d’Amboise) ובלואה (Royal Château de Blois) הממוקמות גם הן בעמק הלואר.
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע לטירת שאמבור היא באמצעות סיור מודרך כחלק מטיול באזור (לדוגמה סיור זה) אך ניתן להגיע גם באמצעות רכב שכור (ראו השכרת רכב בעמק הלואר) או עם תחבורה ציבורית. למגיעים עם רכב כדאי לדעת שיש ליד הטירה חנייה בתשלום של 6 אירו.
  • משפחות המבקרות בטירה ייהנו ממגון מופעים והפעלות המוצעות בטירה כמו מופע אור קולי ורכיבת סוסים.
  • סביב הטירה ישנם מספר בתי אירוח כמו לדוגמא מלון 4 כוכבים Relais de Chambord המציע חדרים מרווחים ונוף מדהים על הטירה.

שאלות נפוצות על טירת שאמבור

את כרטיס הכניסה הבסיסי לטירה הכולל כניסה לטירה בזמן שתבחרו וגישה לגני הטירה המדהימים ולתערוכות המתחלפות, ניתן להזמין כאן עם 5% הנחה (קוד HAKO5).

אל טירת שאמבור ניתן להגיע באמצעות תחבורה ציבורית, רכב שכור שיתאים לאלו המטיילים בעמק הלואר (ראו השכרת רכב בעמק הלואר) או באמצעות טיול יום היוצא מפריז ומתאים כטיול מחוץ לעיר (ראו סיור מודרך כזה כאן עם אפשרות ביטול) או בטיול יום כחלק מטיול באזור (לדוגמה כאן עם אפשרות ביטול).

מומלץ להשקיע בביקור בטירת שאמבור כשעתיים.

ניתן לבקר בטירה לאורך כל השנה אך הזמן המומלץ הוא בחודשי הקיץ והאביב כשמזג האוויר חמים וגני הטירה צבעוניים.

הביקור מומלץ לחובבי הארכיקטורה וההיסטוריה אך יתאים גם למשפחות עם ילדים שיהנו ממגון מופעים והפעלות המוצעות בטירה כמו מופע אור קולי ורכיבת סוסים.

מידע שימושי

  • שעות הפתיחה משתנות לאורך השנה:
    מהחודשים ינואר ועד מרץ: 9:00 עד 17:00
    מהחודשים מאי ועד ספטמבר: 9:00 עד 18:00
    מהחודשים אוקטובר ועד מרץ: 9:00 עד 17:00
  • מחירי הכניסה (נכון לשנת 2023): כרטיס בודד בהזמנה מראש עולה 16 יורו לאדם.
    למבקרים מתחת לגיל 18 הכניסה חינם.
  • כתובת: Château, 41250 Chambord.
  • הגעה ברכב פרטי דרך הכבישים A10, A85, A71.
    הגעה בתחבורה ציבורית- לוקחים רכבת לתחנה Blois Chambord ומשם ניתן לקחת מונית או שאטלים אל הטירה.
  • לאתר הרשמי.