1. עמוד הבית
  2. »
  3. צרפת 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. עמק הלואר, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Vallée de la Loire
  6. »
  7. טירת שנונסו, עמק הלואר – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Chenonceau Castle

טירת שנונסו, עמק הלואר – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Chenonceau Castle

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בעמק הלואר ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם טירת שנונסו, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש לטירת שנונסו: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

טירת שנונסו בכמה מילים

טירת שנונסו (Château de Chenonceau) היא אחת משלושת הטירות הפופולריות ביותר של עמק הלואר (Loire Valley) ואחת מהטירות היפות ביותר בצרפת, שכונתה “טירת הנשים”, מכיוון שהייתה שייכת לשתי הנשים החזקות ביותר בצרפת באותה תקופה – דיאן דה פואטייה (Diane de Poitiers) – הפילגש של המלך, וקתרין דה מדיצ’י (Catherine de’ Medici) – אשתו. עוד במאה ה-11, ניצבה לה טירה מבוצרת היטב, מוקפת במימי נהר השר (River Cher), וטחנת המים, שסיפקה הכנסה לאדון הפיאודלי המקומי של שנונסו. במהלך העימות האנגלי-צרפתי במאה ה-14, נשרפה הטירה, ומאה שנה לאחר מכן, ב-1512, קנה תומאס בואי (Thomas Bohier), ראש הלשכה של המלך שארל השמיני, את האחוזה והשקיע בה ממון רב. הוא זה שבעצם החל לבנות את שנונסו שאנו רואים כיום – ארמון הרנסנס המפואר. יותר מאוחר, בשנת 1533, המלך פרנסיס הראשון (Francis I) החרים מבנו של בואי את הטירה היפה בתמורה לתשלום חוב ואחרי זה בנו של פרנסיס – הנרי העניק את הטירה לפילגשו הנערצת דיאן דה פואטייה. במהלך שלושת המאות הבאות, טירת שנונסו החליפה בעלים פעמים רבות, כשבין הבעלים היו נציגי האצולה ותעשיינים עשירים. במשך המאה האחרונה, בעלי הטירה לא התחלפו כלל – היא הגיעה לידיהם האחראיות של טייקוני השוקולד – משפחת מונייר. כיום הם הבעלים של המקום וזרימת התיירים המתמדת מפצה באופן מלא על אחזקתו. כיום, טירת שנונסו היא אחת האטרקציות המרכזיות של צרפת, המושכת מאות אלפי תיירים בצרפת ומחוצה לה.

טירת הנשים- מבין הטירות היפות והפופולאריות ביותר בעמר הלוארטירת הנשים- מבין הטירות היפות והפופולאריות ביותר בעמר הלואר

מה רואים ומה עושים בטירת שנונסו

הטירה, ששוחזרה לחלוטין, פתוחה לקהל הרחב. בכניסה לאחוזה יש לחצות סמטה ארוכה, הגובלת בעצי דולב בני מאות שנים ומובילה לטיילת רחבה. על שטח הטירה, מאחורי הגן הירוק (Jardin Vert), נמצאת מסעדה בשם Orangerie שפתוחה מה-6 במרץ עד ה-21 בנובמבר. בה תוכלו ליהנות ממספר סוגי תפריטים שביניהם ישנו גם תפריט צמחוני ותפריט ילדים. בנוסף למסעדה ישנו גם בית קפה, הפתוח כל השנה בין השעות 15:00-17:00. למי שמעוניין לחסוך על ארוחות, ליד משרדי הכרטיסים ישנו מזנון שפתוח ממרץ עד אמצע נובמבר. על שטח הטירה פועלת חנות מזכרות, בה ניתן לקנות מגוון פריטים קטנים ומעניינים כמו: גלויות, פוסטרים, מחזיקי מפתחות ועוד. במחלקת הספרים תוכלו לרכוש ספרים על הטירה עצמה, ההיסטוריה שלה, הגנים שלה וספרות כללית על עמק הלואר. הטירה עצמה היא דוגמה קלאסית לארכיטקטורה של תקופת הרנסנס הצרפתי. בזמן השיטוט שלכם בטירה תראו את אולם השומרים עם שטיחי קיר מהמאה ה-16, את החדרים של קתרין דה מדיצ’י, דיאן דה פואטייה וגבריאלה ד’אסטרה (Gabrielle d’Estrées) – מאהבתו של המלך הנרי הרביעי, החדר הקדמי וחדר חמשת המלכות. חובבי האמנות ימצאו עניין רב בגלריה שמציגה את ציוריהם של רובנס (Peter Paul Rubens), פרימטיצ’יו (Francesco Primaticcio), ואן לו (Charles-André van Loo), מיגנארד(Pierre Mignard) ונאטייה (Jean-Marc Nattier). הגן של קתרין דה מדיצ’י ממוקם ממזרח לחצר המרובעת והוא מתוכנן ובנוי בסגנון איטלקי. כמו כן, זהו הנוף היפה ביותר שתוכלו לראות מתוך הטירה עצמה. המבוך הוא חלק מהפארק, שנבנה מחדש בהתאם לתוכנית של קתרין דה מדיצ’י וממוקם בשטח הסמוך לארמון. כמו כן, תוכלו לבקר במוזיאון השעווה המציע לאורחיו לחזור לעבר ולהרגיש את הזמנים החל מתקופת הרנסנס ועד מלחמת העולם הראשונה (1518-1918), וכאן תוכלו בעצם לראות את כל הנשים שתרמו תרומה משמעותית לבניית הטירה: דיאנה דה פואטייה, קתרין דה מדיצ’י, מרי סטיוארט ועוד רבות אחרות. בנוסף, תוכלו ליהנות מטיול לילי רומנטי לצלילי המוזיקה של קורלי, בגנים המוארים של דיאנה וקתרין ולהתפעל מהתאורה ברחבי הטירה כולה.

בביקור בטירה תוכלו להינות מהגנים המרהיבים שלהבביקור בטירה תוכלו להינות מהגנים המרהיבים שלה

סרטון על טירת שנונסו

סרטון על טירת שנונסו

כרטיסים לטירת שנונסו

ישנן מספר אפשרויות לרכישת כרטיסים לטירת שנונסו
ניתן לרכוש כרטיס כניסה שכולל בתוכו הדרכה מודפסת או מוקלטת ועולה 15 אירו לאדם. כרטיס זה מומלץ למי שמעדיף לסייר באתר   באופן עצמאי ולחסוך כסף על ידי ביקור באטרקציה אחת בלבד ללא שילוב אטרקציות נוספות ופינוקים נוספים. ניתן לרכוש כרטיס זה כאן

אפשרות נוספת שהיא גם מאוד מרתקת הינה לרכוש כרטיס משולב חד יומי שכולל ביקור ב2 טירות: טירת שאמבור (Chambord) וטירת שנונסו (Chenonceaux). כמו כן, תהנו ממדריך בשפה האנגלית, כניסה לטירות ללא המתנה בתור, טעימות יין בטירת שנונסו, זמן חופשי בעיר בלואה (Blois) וכמובן הסעה בין האתרים באוטובוס מפנק וממוזג שיוצא מהקטקומבות של פריז בכתובת: 1 Av. du Colonel Henri Rol-Tanguy, 75014 Paris. כרטיס זה מתאים בעיקר לאלו שרוצים לשלב את הביקור במספר אתרים, לעקוף את התור בכניסה לטירות, ליהנות מסיפורים מרתקים של המדריך, לא לדאוג לאמצעי תחבורה ליעד ולהתפנק בטעימות יין. כרטיס זה עולה 139 אירו לאדם וניתן לרכוש אותו כאן

הזמנת כרטיסים לטירת שנונסו - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים בטירת שנונסו

  • הביקור בטירת שנונסו מומלץ בעיקר לאוהבי היסטוריה בכל הגילאים. בזמן הנוכחות שלכם על שטח הטירה תוכלו ליהנות מוייב העבר, מהארכיטקטורה המיוחדת של תקופת הרנסנס, גלריות האומנות, היופי של הגנים שמקיפים את הטירה וכמובן מהנופים הנפתחים מתוך הטירה. המקום מתאים מאוד לטיול רומנטי בגלל האווירה השוררת במקום.
  • מומלץ להגיע בשעות הפתיחה מכיוון שבנוסף לצפיפות ולתורים הרגילים שאתם עלולים להיתקל בהם, יש עומס רב בערך בין השעות 11:00-15:00 בגלל הקבוצות המאורגנות שמגיעות לסיור.
  • מומלץ לפנות 3-4 שעות לביקור מקיף והתרשמות מכל החדרים שיש לטירה להציע, מהגנים היפים, המוזיאון, ארוחת הצהריים ושתיית קפה עם קינוח
  • מומלץ לשלב את הביקור בטירת שנונסו עם ביקור בטירות נוספות בעמק הלואר, לדוגמא, טירת שאמבור (Château de Chambord) שתוכננה ע”י ליאונרדו דה-וינצ’י ונמצאת במרחק של כ60 ק”מ, טירת קלו-לוסה (Château du Clos Lucé) שנמצאת במרחק של 12 ק”מ בלבד ובה ליאונרדו דה-וינצ’י העביר את שלושת שנותיו האחרונות וטירת יוסה (Château d’Ussé) שנמצאת במרחק של כ70 ק”מ מטירת שנונסו אבל הביקור בה יהיה מרתק במיוחד לילדים מכיוון שבקומה האחרונה בטירה ישנה קולקציית צעצועים של המאה ה-19!
  • ניתן להגיע לטירת שנונסו ברכבת (TER) שנוסעת לכיוון Saint-Aignan – Noyers מהעיר טור (Tours). נוסעים 6 תחנות ויוצאים בתחנה בשם: Chenonceaux (שנונסו). כמו כן, ניתן להגיע ברכב או להזמין מונית. לעיר טור ניתן להגיע מפריז ברכבת מהירה (T.G.V) – נסיעה שלוקחת כשעה, מתחילה בתחנת ” Montparnasse” ומסתיימת בתחנת Saint-Pierre-des-Corps בעיר טור.
  • במידה ותרצו להתארח באיזור, ישנם מספר מקומות מומלצים  וביניהם: Le Clos de La Rousselière B and B  שנמצא במרחק של 1.5 ק”מ מהטירה, Sans Souci Bed and Breakfast with Restaurant  שכולל גם מסעדה ו- Auberge du Bon Laboureur Chenonceau  – מלון בעל 5 כוכבים שכולל גם בריכה ונמצא במרחק של 850 ק”מ מהטירה בלבד.
  • עלות כרטיס בסיסי הינה 15 אירו לאדם אך מחיר זה עשוי להשתנות תלוי כרטיס שתחליטו לרכוש ותוספת הפינוקים שתרצו לקבל.
  • ניתן ואף מומלץ להגיע עם רכב כי כך מתקבלת ההזדמנות ליהנות מביקור בעוד כמה טירות ומקומות רומנטיים נוספים מבלי להיות תלוי בלו”ז של תחבורה ציבורית. ישנם חניונים גדולים וכמו כן, חניות מוסדרות לאופנועים וקראוונים. ישנם גם 3 מסופי טסלה זמינים ללא תשלום, כולל מסוף טעינה אוניברסלי מסוג 2.

שאלות נפוצות על טירת שנונסו

מומלץ לפנות 3-4 שעות לביקור מקיף והתרשמות מכל החדרים שיש לטירה להציע, מהגנים היפים, המוזיאון, ארוחת הצהריים ושתיית קפה עם קינוח.

מומלץ להגיע בשעות הפתיחה מכיוון שבנוסף לצפיפות ולתורים הרגילים שאתם עלולים להיתקל בהם, יש עומס רב בערך בין השעות 11:00-15:00 בגלל הקבוצות המאורגנות שמגיעות לסיור. כמו כן, כדאי לתכנן את הביקור לעונת הסתיו בשביל להימנע מעומס יתר של תיירים.

הביקור בטירת שנונסו מומלץ בעיקר לחובבי היסטוריה, ארכיטקטורה ואומנות. בעת הביקור שלכם בטירה תוכלו לתת הצצה אל תוך עברה הרחוק של צרפת, להתבונן על הארכיטקטורה המיוחדת שאפיינה את תקופת הרנסנס, להסתובב בגלריות האומנות, וליהנות מהיופי של הגנים המקיפים את הטירה.

מידע שימושי

  • שעות הפתיחה משתנות תלוי בחודשים ותאריכים, ניתן ומומלץ להתעדכן לגבי שעות הפתיחה באתר הרשמי.
  • מחירו של כרטיס כניסה שכולל הדרכה מודפסת הינו 15 אירו לאדם בוגר, 12 אירו לילד בגילאים 7-18, וחינם לילד עד גיל 7, ומחירו של כרטיס שכולל הדרכה מוקלטת הינו 19 אירו לאדם בוגר, 15.5 אירו לילד בגילאים 7-18 וחינם לילד עד גיל 7.
  • 37150 Chenonceaux, France
  • ניתן להגיע לטירת שנונסו ברכבת (TER) שנוסעת לכיוון Saint-Aignan – Noyers מהעיר טור (Tours). נוסעים 6 תחנות ויוצאים בתחנה בשם: Chenonceaux (שנונסו). כמו כן, ניתן להגיע ברכב או להזמין מונית.
  • https://www.chenonceau.com/en/
  • אנשים עם מוגבלות בניידות יכולים להזמין כיסא גלגלים ללא תשלום. ישנה רמפה המאפשרת גישה נוחה לטירה וכמו כן, כל המקומות באתר כמו חנות, מסעדות ושירותים נגישים גם הם לנכים.