אמבואז, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Amboise

אמבואז בכמה מילים

אמבואז (Amboise) היא עיר בין שני נהרות- הלואר והאמסה (amasee), ועל כך מבוסס שמה. היא נמצאת בעמק הלואר בצרפת, כ-30 קילומטרים מזרחה מטור, בירת העמק. סיפור נודע על אמבואז מתאר כי בתחילת המאה ה16 הוזמן ליאונרדו דה וינצ’י לחיות בעיר ולצייר בה, תמורת קצבה שנתית ובית אחוזה. הוא חי שם במשך כ-3 שנים עד פטירתו ונקבר בכנסייה בעיר. בזמן המהפכה הצרפתית חולל הקבר ונעלם, ואף שישנם סיפורים שונים וקברים בהם לכאורה טמונות עצמותיו, מקום קבורתו אינו ידוע כיום. זמן לא רב לאחר מכן גרה בעיר מרי מלכת סקוטלנד, שהתגוררה בה מגיל 5. היא הגיעה כילדה צעירה להתחנך בעיר והתגוררה בה עד ששבה לאנגליה לאחר שהתאלמנה מבעלה, מלך צרפת, בגיל 19 בלבד. הטירה הנמצאת בעיר, טירת אמבואז, הייתה מקום מרכזי לחתימת הסכמים שונים לאורך ההיסטוריה, ונקודת כיבוש נחשקת באזור.

העיר הצרפתית היפהפייה אמבואז השוכנת לגדת הנהר בעמק הלוארהעיר הצרפתית היפהפייה אמבואז השוכנת לגדת הנהר בעמק הלואר

מה עושים באמבואז

אמבואז היא עיירה יפה באזור עמק הלואר בצרפת, הידועה בטירות המדהימות ובהיסטוריה העשירה שלה. למבקרים בה מוטב להתחיל מסיור עצמאי או מודרך בעיר העתיקה, העיר העתיקה של אמבואז מלאה במבנים היסטוריים ורחובות צרים, מה שהופך אותה למקום מקסים לחקור. מטיילים יכולים ליהנות ממסעדות מקומיות, בתי קפה וחנויות, כמו גם לבקר בשוק המקומי. אנו ממליצים על השתתפות בסיור מודרך ברחבי אמבואז, על אופניים חשמליים, בליווי מדריך מוסמך שיראה לכם את נקודות העניין הידועות של העיר יחד עם הפוגת פיקניק וטעימות יין. להזמנת כרטיסים לסיור בטומן בחובו היבטוריה, תרבות, קולינריה ויין לחצו כאן. 

אחד מרחובותיה היפים של אמבואז, בהם ניצבים מבנים בסגנון צרפתי קלאסי ואחד מהם מכוסה לחלוטין בצמחייה ירוקהאחד מרחובותיה היפים של אמבואז, בהם ניצבים מבנים בסגנון צרפתי קלאסי ואחד מהם מכוסה לחלוטין בצמחייה ירוקה

השלב הבא בביקורכם האמבואז יהיה טירת אמבואז (Château Royal d’Amboise), היא אחד משני אתרים באמבואז שהוכרזו כאתרי מורשת על ידי אונסק”ו. בטירה התחנכה מרי מלכת הסקוטים, נלחמו עליה עם ההגנוטים, ולבסוף נחתם בה ההסכם בינם לבין הקתולים במלחמת הדת בצרפת. הטירה המדהימה הזו הייתה פעם מקום מגוריה של משפחת המלוכה הצרפתית וכיום היא אטרקציה תיירותית פופולרית. המבקרים יכולים לחקור את הטירה והגניה המפותלים, כמו גם ליהנות מנופים מדהימים של נהר הלואר. מכיוון שאתר זה הוא פופולארי מאוד לאורך כל עונות השנה אנו ממליצים על רכישת כרטיס המאפשר דילוג על התור, באמצעותו תיהנו מגישה לאחת מהטירות המדהימות ביותר של צרפת. לחצו כאן לרכישת כרטיס דילוג על התור לטירת אמבואז עם אפשרות ביטול בכדי לחקור את המאה ה-15 ולחוות שפע מלכותי בחדרים שמורים היטב המשקיפים על נהר הלואר.

טירת אמבואז המרשימה בעלת ההיסטוריה המרתקת משתקפת במי נהר הלוארטירת אמבואז המרשימה בעלת ההיסטוריה המרתקת משתקפת במי נהר הלואר

האתר השני באמבואז שהוכרז כאתר מורשת עולמי של אונסק״ו הוא אחוזת קלו לוסה (Clos Lucé)- הבית שהוענק לליאונדרו דה וינצ’י על מנת שיגור באמבואז, ונמצא סמוך ממש לטירה. כיום נחשב המקום לביתו האחרון של ליאונרדו דה וינצ’י, וכעת הוא מוזיאון המוקדש לחייו וליצירתו. ניתן להיכנס לאחוזה, לסייר בה ובפארק סביבה ובמוזיאון שהוקם בה המציג את חייו של ליאונרדו דה וינ’צי. מומלץ להזמין כרטיס מראש על מנת לדלג על התור בכניסה, להזמנה לחץ כאן.

חובבי תרבות והיסטוריה ימי ביינמית אם לא שבעתם מביקור בטירת אמבואז ואחוזת קלו לוסה, אנו ממליצים להמשיך בטירת שנונסו (Chenonceau) הממוקמת במרחק נסיעה קצרה מאמבואז, שאטו דה שנונסו היא אחת הטירות היפות ביותר בעמק הלואר. המבקרים יכולים לחקור את הטירה והגנים שלה, כמו גם ליהנות מטעימות יין ופעילויות אחרות. אנו ממליצים על רכישת כרטיס מראש המציע מדריך שמע קולי במחיר הוגן והמקנה גישה מלאה לטירת שנונסו, לגנים, לגלריית דומס ולגלריית הכרכרות. להזמנת כרטיס לחצו כאן.

חובבי טבע תוכלו לבחור בהליכה לאורך נהר הלואר, נהר הלואר הוא מקום יפה לטיול, עם נופים מדהימים של העיירה והאזור הכפרי שמסביב. בסך הכל, אמבואז היא יעד נפלא לתיירים שרוצים לחוות את ההיסטוריה העשירה והיופי הטבעי של אזור עמק הלואר. למגוון סיורים ואטרקציות נוספות לחצו כאן.

לינה באמבואז

באמבואז ישנן מספר אפשרויות לינה, אף שהלינה בה כלל אינה הכרחית וניתן להגיע אליה כטיול יום מטור או ממקום אחר בעמק הלואר. למי שבוחר לישון בעיר ישנן מספר אפשרויות לינה מצויינות, המרוכזות סביב מרכז העיירה- מלונות כמו Le Pavillon des Lys, מלון קלאסי ויפה במרכז העיירה ברמת אירוח של ארבעה כוכבים. להזמנה לחצו כאן. אופציה נוספת היא מלון Le Clos d’Amboise אשר נמצא באחוזה רחבת ידיים המציעה גנים מטופחים, בריכת חוץ מחוממת וסאונה. להזמנה לחצו כאן. Hôtel Le Blason הוא אמנם מלון ברמת אירוח של שני כוכבים אך הוא מציע חדרים בעלי עיצוב אותנטי אך מודרני בתוך מבנה מהמאה ה15, להזמנה לחצו כאן. לחופשה בסגנון אחר ובתקציב נמוך יותר תוכלו ללון בדירת אירוח כמו La Belle Ferronnière appartement avec environnement paisible שנמצאת במיקום מצוין בקרבת טירת אמבואז, להזמנה לחצו כאן.




המלצות "הכל על" למבקרים באמבואז

  • הביקור באמבואז מומלץ לחובבי היסטוריה, ערים עתיקות, מבצרים ואחוזות, וכמובן לחובבי יינות המטיילים וטועמים ואורך הלואר.
  • באמבואז מומלץ להשקיע בין חצי יום ליום, בהתאמה לנקודות העניין שיש לעיר להציע לכם.
  • את הביקור באמבואז מומלץ לשלב עם טיול בעמק הלואר, ובערים- טור, בלואה ושמפורד.
  • אל העיר נח להגיע ברכבת ובתחבורה ציבורית מכוון שהיא מחוברת לרשת התחבורה הציבורית במדינה וההגעה אליה נוחה. בנוסף כמובן נוח להגיע אליה בעזרת רכב שכור, להשכרת רכב לחצו כאן.
  • למשפחות המגיעות לאמבואז מומלץ לבקר, מלבד בטירה בגודלה המקורי, גם בMini Castle Park, בו ישנן מיניאטורות מרשימות של טירות רבות.
  • מומלץ לישון במרכז העיר, היכן שנמצאות מרבית האטרקציות המרכזיות בעיירה ובקרבה לנהר.
  • באמבואז מתקיים שוק פתוח בכל יום שישי וראשון בשעות הבוקר בלבד. השוק הינו ציורי ביותר, ונמצא ממש על גדת נהר הלואר, ונחשב לאחד השווקים היפים בצרפת.
  • במרכז העיר ישנן שפע של מסעדות המאפשרות אכילה מגוונת לפי המתחשק לכם, ובתי קפה יפהפיים בהם ניתן לשבת.
  • במרכז העיר, סביב רחוב Rue nationale, מרוכזות רוב החנויות בהן ניתן למצוא כל דבר לו תזדקקו בעת הטיול.

תשובות לשאלות נפוצות

בביקור באמבואז מומלץ להשקיע כיום, ולשלבו בתוך טיול בכל עמק הלואר.

הביקור באמבואז מומלץ בחודשי האביב (אפריל- יוני) והסתיו (ספטמבר-אוקטובר), על אף שמזג האויר טוב גם בקיץ, אולם אז העומס התיירותי עלול להיות גדול מאוד.

הביקור באמבואז מומלץ לחובבי היסטוריה וערים יפות בכל הגילאים- ממשפחות עם ילדים קטנים, עבור בזוגות ובמבוגרים.

סרטון על אמבואז