1. עמוד הבית
  2. »
  3. פראג 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. השכרת רכב בצ’כיה (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

השכרת רכב בצ’כיה (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

עדכון מרץ, 2024

אנו נמצאים בתחילתו של האביב בצ’כיה ולכן בתחילת החודש הביקוש לרכבים עוד יהיה נמוך, אבל הוא ילך ויעלה ככל שנתקרב לסיומו של החודש. עדיין ניתן למצוא רכבים ברגע האחרון, אך למי שמגיע בסוף מרץ ולמי שמתכנן להגיע בחודשי האביב והקיץ מומלץ מאוד לבצע הזמנה מראש. המלצה זו חשובה במיוחד במידה ואתם מחפשים רכב גדול או מתכננים לנהוג עם הרכב ליעדים שמצריכים מנוע חזק. לחצו כאן להשכרה מתוך מגוון רכבים עם אפשרות ביטול | לחצו כאן להשכרת רכב עם 10% הנחה בצ’כיה.

פראג, בירת צ’כיה, היא עיר יפהפייה המציעה מגוון רחב של אטרקציות תרבותיות ותיירותיות בתוך העיר. כשמחליטים לצאת ממנה החוצה מנסיע לפילזן ועד נסיעה לאגם ליפנו, למרות שתחבורה ציבורית מפותחת ונוחה יחסית בצ’כיה, השכרת רכב בפראג יכולה להיות אופציה מצוינת למטיילים המעוניינים לחקור את מרחבי צ’כיה. ננסה בעמוד זה לעזור להבין האם להזמין רכב בפראג או לא, ואם כן מהיכן, איך ומה לשים לב לפני ההזמנה.

 

תשובות לשאלות נפוצות

מבחינת המשטרה הרישיון הישראלי תקף כך שמבחינה הזו לא תהיה בעיה. כן חשוב לבדוק מה הדרישה של חברת ההשכרה ממנה תשכרו את הרכב בגלל שחלק מחברות השכרת הרכב לא יאפשרו לכם לשכור רכב אם לא תוציאו רישיון בינ”ל.

ניתן להגיע מפראג לדרזדן בכמה אופנים - רכב שכור, תחבורה ציבורית וגם באמצעות סיורים יומיים מודרכים היוצאים וחוזרים לפראג. אם אתם לא מתכננים לנסוע לטיול עם כמה תחנות (כלומר מעבר ביקור בדרזדן עצמה) והרעיון הוא נסיעה ליום טיול בדרזדן – עדיף לבחור בנסיעה ברכבת או סיור מודרך. השכרת הרכב דורשת זמן רב (לקיחה, החזרה וכו’) לתייר בודד וזוג היא לרוב יקרה יותר מתחבורה ציבורית ולעיתים גם מסיור מודרך.

במידה ובוחרים להגיע עם רכב שכור מפראג לדרזדן כדאי דלעת שהגבול בין מדינות אלו הוא משותף ולכן אין בעיה במעבר עצמו, אולם צריך לציין בפני חברת ההשכרה כי במהלכה תחצו גבול ולברר האם מבחינת מדיניות החברה הדבר כרוך בתשלום נוסף.

בכל מקרה לא משנה באיזה אופציה אתם בוחרים כאשר אתם יוצאים מפראג לדרזדן דאגו שיש לכם את הדרכונים המקוריים ולא צילום שלא יעשו לכם בעיות בביקורת גבולות שלעיתים מתקיימת ברכבת ו/או במעברי הגבול.

הכניסה עם רכב שכור לרובע היהודי של פראג בעייתית - גם פיזית לסוע ברחובות העתיקים וגם מהבחינה שרוב הרכבים לא מורשים להיכנס מה שיכול להוביל לדוחות, לכן ככל הניתן מומלץ להימנע מכך. במידה ואין ברירה אלא להיכנס עם רכב שכור ולחנות ברובע עדיף לחפש מראש חניונים ולסוע ישר אליהם, יש כמה חניונים קטנים ברובע (למשל Garáže Pařížská) וחניונים שנמצאים בסמוך לרובע (למשל החניון של קניון פלאדיום - Parking Palladium).

הפקדון להשכרת הרכב הינו סכום הנגבה על ידי כל חברות השכרת הרכב, והוא משתנה כמובן בין חברה לחברה ותלוי גם בסוג הרכב. מדובר בפיקדון הננעל בכרטיס האשראי וכאשר מחזירים את הרכב הוא משתחרר. חשוב לדעת כי מסגרת האשראי צריכה להיות כזו המאפשרת את גובה הפיקדון. מומלץ לוודא את העניין לפני הזמנת הרכב אחרת חברת ההשכרה פשוט לא תיתן את הרכב. הפיקדון נועד בעיקר כדי לוודא שאת אכן מחזירה את הרכב והוא אינו קשור בנזקים ובגניבות (אותם הביטוח מכסה).

האם צריך רכב בצ'כיה?

התשובה לשאלה זו משתנה בין תייר לתייר, והשאלה המרכזית שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה מהות החופשה אותה אתם מתכננים? אם אתם מתכננים לסייר רק בפראג אל תחשבו על הזמנת רכב! דבר זה אמור גם במידה ואתם נוסעים יום אחד לאתרים קרובים כמו קרלובי וארי, או אפילו לביקור יומי או דו יומי בוינה.

חשבו על העיר העתיקה בפראג או על הרובע היהודי. הרחובות קטנים וצפופים, אין חניה והכבישים הראשיים פקוקים. בנוסף, ישנה תחבורה ציבורית מצוינת בתוך העיר.

לעומת זאת, לנוסעים לסיור ברחבי צ’כיה או לנוסעים למדינות שכנות כמו גרמניה ואוסטריה, השכרת רכב היא מומלצת ואפילו חיונית.

פקק טיפוסי בכניסה לפראג – לא מומלץ לנסוע עם רכב בתוך העיר (צילום מקורי)

חברות מומלצות להשכרת רכב בצ'כיה

Rentalcars - זירת ההזמנה הגדולה ביותר בעברית

מאפשרים הזמנת רכב בצ'כיה עם אפשרות ביטול בחינם ומערכת השוואת מחירים בעברית עם שירות לקוחות באנגלית. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול
AutoEurope - שירות לקוחות מלא בעברית והנחה בלעדית לגולשי הכל על

הנחה בלעדית לגולשי הכל על של 10% ממחיר ההשכרה עם אפשרות ביטול חינם עד 48 שעות לפני מועד לקיחת הרכב ובמחירים תחרותיים ביותר במרבית ההשוואות שביצענו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם הנחה בלעדית
Ofran - שירות לקוחות צמוד בעברית

Ofran מצטיינת בשירות הלקוחות שלה, ונותנת מענה מקצועי ומהיר בעברית לאורך כל שלבי השכרת הרכב - משלב הזמנת הרכב ועד שמחזירים אותו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם שירות בעברית
Economybookings - זירת הזמנת רכבי הלואו קוסט הגדולה בעולם

מגוון אפשרויות רכבים בצ'כיה בדגש על רכבי לואו קוסט. למידע נוסף...

←לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט
Discover Cars - פלטפורמת השוואה בינלאומית להשכרת רכב

מציעים מגוון רחב של ספקים ואת המחירים הנוחים ביותר מבין שאר פלטפורמות ההשוואה בצ'כיה. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה ממגוון גדול של ספקים

טיפים להשגת מחיר זול לרכב שכור בפראג:

  • חפשו מבצעים. יש את המבצע שלנו (ראו פה), אבל יש עוד רבים.
  • חשבו האם רכב לאו-קוסט טוב לכם (מתאים למשל לנסיעות בסביבה הקרובה של פראג ומי שלא צריך לקחת את הרכב מתוך שדה התעופה), עם כן, אין סיבה ללכת על החברות היקרות לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט בפראג
  • מניסיון שלנו אין הצדקה להזמנת רכב בזמן החופשה בעיר עצמה. העמלות שאתם משלמים במלונות גבוהות במיוחד ובעיר כמו פראג, בה שירותי התיירות מפותחים ביותר ומאפשרים השוואת מחירים פשוטה וברורה שאפילו תומכת בשפה העברית  אין הצדקה לא להזמין מראש את הרכב דרך המחשב בבית. שירותי השכרת הרכבים בעולם האינטרנט הפכו להיות תחרותיים במיוחד וכיום הם מאפשרים הזמנות זולות מהבית מול ספקים מקומיים בנוחות ובפשטות. אנו הלקוחות יכולים (וצריכים!) לנצל זאת. אם אתם חוששים מההתחייבות, הזמינה עם אפשרות ביטול: לחצו כאן להזמנה של רכב בפראג עם אפשרות ביטול
  • הזמנה מראש של הרכב לרוב תוזיל עלויות. לרכבים יש מחיר מינימום, לא משתלם לחכות לרגע האחרון. אבל הזמנה של רכבים לפני שהתחילו הזמנות לרוב תוזיל עלויות.
  • על גיר ידני אוטומטי? גיר ידני מוזיל מאוד את המחיר, גם של הרכב וגם של הדלק.
  • מיקום תחנת האיסוף – בפראג ישנם מספר רב של אזורי תחנות איסוף שונים, ולעיתים לאסוף רכב ממרכז העיר יהיה זול יותר מאיסוף ו/או החזרה בשדה התעופה. החזרת הרכב בנקודה אחרת מנקודת האיסוף תעלה לא פעם סכום נוסף.

מפת תחנות השכרת רכב בצ'כיה