1. עמוד הבית
  2. »
  3. פראג 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית

פראג 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית

פראג, הנקראת גם היהלום של אירופה, היא עיר שמחברת את אוהבי ההיסטוריה, חובבי האמנות והאדריכלות, יחד עם אלה המתעניינים במסורת ישראל וחובבי התרבות והתיאטרון. פראג (Praha), בירת הרפובליקה הצ’כית, היא העיר הגדולה במדינה והמרכז הכלכלי והתעשייתי בה, כמו כן בפראג מתגוררים כ־1.2 מיליון תושבים. היא נמצאת בלב אזור בוהמיה בין שתי גבעות התוחמות אותה והיא בנויה על גדות נהר הוולטובה (Vltava) החוצה את העיר לשני חלקים ומעליו עוברים הגשרים המפורסמים של פראג בראשם גשר קארל (קראו עוד על הגיאורפיה של פראג).לפראג היסטוריה, תרבות ואמנות עשירה (היסטוריה כל כך עשירה שאפילו העיר החדשה של פראג – מזמן כבר לא כל כך חדשה) מאוד והיא שימשה כמקום מושבם של כמה מדמויות המפתח בהיסטוריה האנושית בכלל והיהודית בפרט.

אנו מאוד ממליצים להציץ בעמוד שלנו חמישה מסלולים בפראג שיעזור לכם לתכנן את הביקור שלכם בעיר. בנוסף אם תרצו להעמיק יותר במה שיש לעיר פראג להציע כדאי לכם להציץ בעמודים שלנו על: >אתרים מרכזיים בפראגאטרקציות בפראג אתריםואזורים מרכזים בעיר.

כל המידע מוגש חינם מטעם צוות הכל על. אנו משתדלים שיהיה עדכני ומקיף ככל הניתן – מצאתם טעות? רוצים לעדכן? להרחיב  – פנו אלינו.

שאלות נפוצות של המתכננים טיול בעיר פראג

פראג מפורסמת בהיסטוריה, האמנות והאדריכלות שלה, לצד החיבור שלה לתרבות ולמסורת היהודית. בנוסף היא מציעה חופשה נעימה במחירים נוחים מאוד עם אפשרות למלנות ודירות מפנקות במחיר נוח לתייר הישראלי. האוכל בפראג זול וטעים, יש בה אפשרויות שופינג מעולות ונוחות לכיס הישראלי. התחבורה הציבורית הכוללת טראם, אוטובוסים ואובר היא יעילה מאוד ומקלה על השהות והבילוי בעיר.

אומנם פראג יקרה יותר מערים אחרות בצ'כיה, אבל אל מול יעדים אחרים היא נוחה מאוד לתייר הישראלי מבחינת מחיר. מרבית התיירים הישראלים מסתדרים בה עם 40-60 אירו ליום לאדם לא כולל הוצאות לינה. כמובן שיש הבדלים בין חופשה עם משפחות בפראג לחופשה רומנטית בעיר מבחינת עלות פר תייר ואנו ממליצים לקרוא את עמודי ההחרחבה לשנו בנושא על מנת להתכונן נכון לחופשה שלכם.

כן.  גם מחוץ לפראג המקומיים יודעים אנגלית לא רע  כאשר בפראג כמעט כל העוסקים בתיירות שולטים באנגלית ברמה טובה.

כן. פראג כוללת בתוכה לא מעט אפשרויות נוחות לתייר שומר כשרות: ממלונות כשרים, דרך מאפיות , מכולות ושירותי קיטרינג כשר. אנו מאוד ממליצים לקרוא את העמודים שלנו העוסקים בנושא: פראג לדתיים ושומרי מסורתמלונות לדתיים בפראג ומלונות ברובע היהודי. על מנת להכיר את האפשרויות שיש לתייר שומר המסורת והכשרות בפראג, ויש הרבה.

העיר פראג פעילה כמעט באופן מלא בימי ראשון, המסעדות יהיו פתוחות כמעט כולן וכך גם החנויות והקניונים השונים. יש לקחת בחשבון שאזורי תיירות משמעותיים כמו טירת פראג, גשר קארל והעיר העתיקה יהיו עמוסים מאוד ביום זה.

המלונות הפופלארים בפראג על ידי גולשי הכל על לאורך השנים הם:

מלונות מפנקים ויוקרתיים מומלצים בפראג

מלונות זולים מומלצים בפראג:

בעיר פראג ישנם כ-2,300 אפשרויות לינה שונות. מאכנסיות זולות ומלונות זולים דרך מלונות אמצע הדרך ברמה של שלושה וארבעה כוכבים ומלונות המיועדים למשפחות ועד למלונות רומנטיים ומפנקים ומלונות יוקרה, שבמקרה של פראג יהיו יחסית ליעדים אחרים באירופה במחירים נוחים מאוד (פראג היא הדמנות נהדרת למצוא מלון ברמה גבוהה במחירים טובים). כדי למצוא לינה מתאימה לכם אנו ממליצים מאוד להסתכל בעמודים כמו: מלונות מומלצים בפראג והמלצות גולשי הכל על למלונות בפראג.

מה רואים ומה עושים בעיר פראג?

התיירים הבאים לערי מציפים את אתרי המרושת וההיסטוריה של העיר שנמצאים ברובם בעיר העתיקה של פראג. כולם כמובן עוברים בגשר קארל מסמלי העיר המרכזים והגשר שכולם עוברים בו, ברובע היהודי שמציצים בו להיסטוריה החשובה של יהודי האזור (עליו הרחבנו בהמשך), מצודת פראג השולטת על הנוף של העיר, ובכיכר העיר העתיקה שהיא המוקד הפעיל ביותר של העיר כבר מאות שנים. יש המטפסים או יורדים ממצודת פראג דרך “דרך המלכים” של פראג ועוברים במאלה סטרנה ומטפסים לתצפית בגבעת פטרין המהדרין יעברו גם באזור וישרהד. אתרים נוספים שביקור בפראג אינו שלם בלעדיהם הם שער אבק השריפה וכיכר ואצלב. בין לבין אפשר לצאת לשיט על הוולטבה, לצאת למסע שופינג בפאשן ארנה או קניון הפאלדיום ובערב אפשר לצפות בתיאטרון משובח ובאופן כללי ליהנות מאחת מהערים העתיקות, היפות והמתויירות ביותר באירופה.

כיכר העיר העתיקה, אי אפשר לבקר בפראג בלי להגיע אליה לפחות פעם אחת

כיכר העיר העתיקה, אי אפשר לבקר בפראג בלי להגיע אליה לפחות פעם אחת

הרובע היהודי של פראג הוא מרחב תיירותי שלם שמושך אליו הרבה מאוד תיירים. הוא כולל בתוכו כמה אתרי מורשת יהודיים מהשורה הראשונה בראשם  בית הכנסת הישן חדש (staronova synagoga) – שבעליית הגג שלו אולי נמצאים שרידי הגולם (לפחות לפי האגדה)  ובית הקברות היהודי בפראג – אחד מבתי הקברות היהודים החשובים ביותר שיש. אלו הם רק שניים ממכלול אתרים מרתקים המספרים את מורשת העם היהודי בעיר ברובע זה.  הרובע היהודי מושך אליו תיירים אחרים גם שמעוניינים לראות את העיצוב והאדריכלות שלו. למעשה הרובע היהודי הוא גם מוקד לחיים היהודיים של פראג עד היום, הוא מארח הילולות לצדיקים הקבורים בבית הקברות באופן קבוע, יש בו מקווה פועל, מסעדות כשרות ואפשרויות לינה המותאמים לתיירים שומרי מסורת – אנו מאוד ממליצים לקרוא את העמודים שלנו העוסקים בנושא: פראג לדתיים ושומרי מסורתמלונות לדתיים בפראג ומלונות ברובע היהודי. נקודה נוספת שחשוב להזכיר לגבי הנקודה היהודית של פראג, היא הסיור היומי הפופולארי היוצא מפראג לכיוון הגטו של טרזין (טריזנשטט), ראו מידע נוסף תחת סיורים יומיים מחוץ לפראג.

למי שמעוניין להרחיב על נושא היהודים ופראג אנו ממליצים לקרוא את עמוד זה: פראג והיהודים.

בית הכנסת הישן-חדש, אחד מבתי הכנסת ברובע היהודי (שלפי האגדה נמצאים בו עד היום השרידים של הגולם מפראג)

בית הכנסת הישן-חדש, אחד מבתי הכנסת ברובע היהודי (שלפי האגדה נמצאים בו עד היום השרידים של הגולם מפראג)

עמודים הנצפים ביותר בפראג בתחום אתרים ואטרקציות:

טיולי יום מחוץ לפראג

פראג שוכנת בלב מדינת צ’כיה באזור המציע המון מבחינת טבע והיסטוריה. מומלץ ביותר לקחת באחד הימים בהם תשהו בעיר סיור מוץ לעיר בו תוכלו לחוות את התרבות ההיסטוריה והנוף הצ’כי באופן קצת שונה. טיולי יום מומלצים ופופולאריים מחוץ לפראג הם סיור לעיר העתיקה היפייפייה צ’סקי קרומולוב השוכנת בדרום צ’כיה (לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים), סיורים לפארק הלאומי בוהמיה וסקסוניה שוויץ (למרות השם הפארק הוא אינו בשוויץ אלא בצפון המדינה בגבול בין פראג וגרמניה) כמו הסיור הזה והזה, סיור למחנה הריכוז טרזינשטאט (לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים) וסיור לקוטנה הורה שכיום מוגרת כאתר מורשת עולמי של ארגון אונסק”ו בעקבות הכנסייה המיוחדת העומדת במרכזה (לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים). כמובן שאלו הם רק חלק קטן ממבחר ענק של סיורים וטיולי יום למקומות מעניינים ונפלאים מחות לעיר פראג ובצ’כיה. לקריאה נוספת נמליץ על העמוד המקיף שלנו על טיולי יום מחוץ לפראג. תוכלו למצוא גם מידע ולהזמין כרטיסים לטיולים עם אפשרות ביטול בקישור הזה.

בעונות התיירות סיורים אלו מבוקשים מאוד, ולכן נמליץ בחום להבטיח את מקומכם מראש

העיירה צ'סקי קרומולוב. לכרטיסים לסיור מודרך לעיירה היפיפייה הזו לחצו כאןהעיירה צ’סקי קרומולוב. לכרטיסים לסיור מודרך לעיירה היפיפייה הזו לחצו כאן

איפה לנים בפראג?

בפראג יש כמעט 2,000 מלונות ואפשרויות לינה שונות (לא יודעים מאיפה להתחיל לחפש? שווה להסתכל בעמוד שלנו על המלצות גולשים ללינה בפראג), כך שכל אחד יכול למצוא ולבחור מהי אפשרות הלינה העדיפה עבורו, גם מבחינת סוג מקום הלינה וגם מבחינת המיקום שלו. אם אתם מעוניינים להיות קרובים למרכז העניינים, תעדיפו לבחור ללון קרוב יותר לעיר העתיקה, כך שתוכלו להיות במרחק הליכה קצרה מהאתרים המרכזיים של העיר (ראו מידע רב תחת מלונות בעיר העתיקה של פראג).

 שומרי מסורת יעדיפו לרוב ללון ספציפית באזור הרובע היהודי (ראו מלונות ברובע היהודי בפראג) מאחר וגם היום יש בו בתי כנסת פעילים, חנויות ומסעדות כשרות (גם מלונות כשרים) ואפלו מקווה, נוסף על כך באזורים אלו יש דירות גדולות יחסית (ראו בהרחבה בעמוד מלונות לדתיים ושומרי מסורת בפראג). למרות שלרוב מחירי הלינה בפראג נוטים להיות נמוכים יותר מאשר ערי הבירה של מערב אירופה – כמו פריז ולונדון כדאי לקחת בחשבון ששני אזורים אלו הם מהאזורים היקרים יותר בעיר, ולכן פחות מתאימים למי שמעוניין למצוא מקום לינה יחסית זול.

בעבור התיירים אשר רוצים ללון באזור יחסית קרוב לאתרים התיירותיים אבל במחירים נמוכים יותר, ההמלצה שלנו היא לבחון לקחת את המלון ברובע מאלה סטרנה (ראו מלונות במאלה סטרנה), באזור זה תוכלו גם להרוויח נגישות טובה יותר מאשר בעיר העתיקה וגם תוכלו לחסוך ולקבל מלונות זולים יותר מאשר בעיר העתיקה או מלונות ברובע המצודה יש אופציות נוספות להוזיל את הלינה בזמן החופשה בעיר פראג ואנו ממליצים לקרוא על כך תחת לינה זולה בפראג.

למשפחות המגיעות לפראג אנו ממליצים לבחון אפשרות ללון בדירה (לפירוט נרחב בנושא ראו דירות מומלצות בפראג) – שכן אפילו באזור העיר העתיקה יש דירות יחסית מרווחות ונוחות, אפשרות נוספת היא לקחת מלון זול יחסית שמתאים למשפחות ומאפשר אירוח עם ילדים והוספת מיטות או עריסות לחדר במידת הצורך, תוכלו לקרוא בהרחבה בנושא בעמוד מלונות מומלצים למשפחות בפראג.

רובע מאלה סטרנה, אזור הלינה המומלץ למי שרוצה ללון קרוב לאתרי התיירות ובמחיר נמוך יותר

רובע מאלה סטרנה, אזור הלינה המומלץ למי שרוצה ללון קרוב לאתרי התיירות ובמחיר נמוך יותר

עמודים הנצפים ביותר בפראג בתחום המלונות:

טיסות לפראג והגעה משדה התעופה לעיר

ישנן חברות רבות אפשר מפעילות טיסות בין תל אביב לפראג – וויזאייר, איזיג’ט, צ’כיה איירליין ואלעל הן רק כמה מהן. משך הטיסה הוא בערך 4 שעות ויש טיסות לאורך כל השבוע. ניתן לבצע חיפוש לטיסות לפראג מתל אביב בקישור הזה או בקישור הזה.

נמל התעופה נמצא במרחק 15 ק”מ מהעיר עצמה, וישנן מספר אפשרויות הגעה – תוכלו לבחור בין תחבורה ציבורית (במידה ונוחתים במהלך היום ושעות הפעילות), מונית או שירותי שאטל והסעות בין נמל התעופה לעיר, תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בעמוד שדה תעופה ואצלב האוול (Vaclav Havel airport) ובעמוד נסיעות לשדה התעופה.

חופשה רומנטית בפראג

פראג היא אחת הערים הרומנטיות ביותר באירופה, גם במהלך היום ובמיוחד בלילה כאשר הבניינים השונים מוארים והעיר מקבלת אופי שונה. למגיעים לחופשה רומנטית בעיר אנו מציעים, בנוסף לאתרי החובה של העיר כמובן, להגיע גם למקומות כמו האי קמפה המקסים אליו ניתן לשוט, ליהנות משיטוט והליכה בגבעת פטרין ואם אתם מגיעים למספר ימים אז גם לצאת מפראג אל עיירת הספא קרלובי וארי. מבחינת הלינה, מאחר והלינה יחסית זולה בפראג כדאי להסתכל גם על מלונות ברמה גבוהה יחסית, בהם תוכלו ליהנות מחופשה רומנטית מפנקת במחירים נוחים. אנו ממליצים מאוד לקרוא את העמוד חופשה רומנטית בפראג בו תוכלו לקבל רעיונות נוספים למה כדאי לעשות כשמגיעים לעיר עם בן או בת הזוג.

 

הזמנת סיורי שייט וכרטיסי הנחות הכוללים שייט בפראג

חופשה בפראג עם ילדים

למרות שפראג מתוייגת כעיר רומנטית יותר מאשר עיר של משפחות, למי מבניכם שמגיע עם ילדים יהיו לא מעט אפשרויות לבילוי משפחתי לבחור מבניהן. מעבר לאתרי העיר העתיקה ורובע המצודה, בפראג יש גם גן חיות ואקווריום בו הילדים יוכלו ליהנות וגם מוזיאונים אשר מתאימים במיוחד לתיירים הקטנים – למשל מוזיאון הצעצועים ומוזיאון הלגו אשר מתאימים במיוחד לביקור משפחתי. המגיעים בזמן החופש הגדול יוכלו לשלב בביקור גם את פארק המים אקווה פאלאס אשר נמצא מחוץ לעיר, אופציה נוספת לבילוי מחוץ לעיר הוא פארק המזחלות בובובה דראחה (Bobová Dráha)לפני שמגיעים לחופשה המשפחתית כדאי לקרוא את העמוד פראג עם ילדים, בו תוכלו להעמיק עוד בנושא.

הכניסה למוזיאון הצעצועים (צילום מקורי)

הכניסה למוזיאון הצעצועים (צילום מקורי)

קניות בפראג

בפראג יש קניונים רבים, גם בעיר עצמה באזורים התיירותיים. אחד ממרכזי הקניות הבולטים אשר נמצא באזור התיירותי הוא קניון פלדיום אשר נמצא ממש ליד שער אבק השריפה ובית העם. בנוסף, יש גם קניונים גדולים במיוחד אשר נמצאים בפרברים של העיר, למשל קניון קרני מוסט וקניון פאשן ארנה שהוא למעשה קניון אאוטלט אשר מציע מבצעים לאורך כל השנה, קניות פטורות ממס ובנוסף לכך הנחה נוספת לגולשי הכל על עליה תוכלו לקרוא כאן.

השכרת רכב בפראג

בעבור מי שרוצה לשלב בטיול שלו גם נסיעות מחוץ לעיר, לאזור המקסים סביב פראג ובצ’כיה בכלל, השכרת רכב היא הכרחית – זאת בניגוד למי שמבלה את כל החופשה בפראג, במקרים אלו אין מה לחשוב על השכרת רכב אשר יהפוך את החופשה למסורבל, מתסכלת ויקרה יותר. בעיר עצמה ובשדה התעופה ישנן תחנות השכרת רכב רבות, בעבור מי שחושב לשכור רכב במהלך החופשה הכנו עמוד אשר מרכז את כל המידע בנושא, מומלץ לקרוא בהרחבה על השכרת רכב בצ’כיה ופראג – מתי היא מומלצת ומתי לא, כיצד ניתן להוזיל את עלות ההשכרה, מה חשוב לדעת לפני ששוכרים רכב ומידע רב נוסף.

האדריכלות של פראג

פראג נחשבה במשך שנים כיהלום של אירופה ותואר זה ניתן לה לא מעט בזכות הארכיטקטורה שלההעיר העתיקה של פראג נחשבת מ1992  כאתר מורשת בין לאומי של אונסקו ובה תפגשו את האדריכולות הפראגית של ימי הבניים (אולי הסמל החשוב ביותר הוא מגדל השעון האסטרונומי). הבנייה הגותית ורומנסקית היא יחודית מאוד לפראג ואפשר לראות אותה במבנים כמו בניין העירייה הישן וכנסיית גברתינו הקדושה טין ואפשר לראות את סגנון פראגי זה גם בחלקים מהמבנים החשובים של העיר כמו כנסיית סנט ויטוס וחלקים מגשר קארל המפורסם. עוד סגנון המזוהה עם פראג הוא סגנון הבניה הבארוקי עם מבנים מפורסמים כמו כנסיית סנט ניקולס והקלמנטינום. ואפשר להוסיף לזה עוד מבנים רבים ופחות מפורסמים במלה סטרנה. מלבד הסגנונות העתיקים יותר בפראג צמחו מהמאה ה-19 מספר סגנונות מטריפים בניות גראנדיוזיות מודרניות – המתגלמות במבנים כמו המוזיאון הלאומי או התיאטרון הלאומי. שווה להזכיר גם את סגנו הארט נובו הייחודי של פראג שמאפיין לא מעט בתים פרטיים, מלונות ואת בניין העירייה (הנוכחי).  ויחד אם סגנונות אילו ישנם גם כמה בתים שנבנו בצורה ייחודית לחלוטין כמו הבית המרקד שקשה לסווג אותו בסגנון אחד מסויים.

למי שמעונין להעמיק בנושא אנו ממליצים לקרוא את העמוד שלנו אל ארכיטקטורה ואדריכלות בפראג.

הבית הרוקד – בפראג תמצאו גם אדריכלות מודרנית לצד עתיקה

תיאטראות בפראג

פראג היא עיר של תרבות, אומנות ותיאטראות. בין השאר פראג הפכה את התיאטרון השחור המפורסם שלה לכדי אמנות, לצד אמנות הכנת המריונטות ותיאטרון הבובות. סצנת התיאטרון בפראג נגישה לתיירים שיהנו מביקור בתיאטראות הגדולים של העיר. מי שמחפש תאטראות קלאסיים יבקר ב התאטרון הלאומי של פראג (רוב התיירים יגיעו אליו פחות כתאטרון ויותר כביקור אדריכלי).  התאטרון השחור הוא אומנות ללא מילים שאהובה על תיירים, תוכלו לראות בלא מעט אופציות בעיר למשל תיאטרון אימג׳ Image Theatreתיאטרון טה פנטזיה Ta Fantastika ו Black Light Theater SRNEC – SRNEC.  למי שמחפש משהו מאוד ייחודי שמשלב את אומנות התאטרון השחור יחד עם אומנות קאלסית יותר שגם היא מילים  הוא האופציה של תיאטרון לטרנה מאגיקה Laterna Magika.

למי שמעוניין לקרוא עוד בנושא התיאטראות בפראג אנו ממליצים לקרוא עמוד זה: תיאטראות בפראג

רכישת כרטיסים למופעי תיאטראות שחורים בפראג

פראג בחורף

פראג היא עיר נהדרת לחופשה חורפית, ובמיוחד כאשר מגיעים בחודש דצמבר – אז העיר מלאה בקישוטים לכבוד חג המולד, שווקים עונתיים ואווירה חגיגית. הטמפרטורות בחורף בפראג נמוכות בהרבה ממה שאנו רגילים לו בישראל, וישנם ימים מושלגים. לכן יש להגיע עם מעילים ונעליים ומתאימות, ולקחת בחשבון שיתכנו שינויים במזג האוויר, כך שחשוב לבדוק אותו לפני הטיסה וגם בכל יום בחופשה עצמה. חשוב לשים לב שככל שקר בחוץ, המקומות הסגורים יהיו מחוממים, ולכן חשוב להתלבש בשיטת הבצל, ולהגיע גם עם שכבות דקות יותר כדי שיהיה לכם נעים גם במקומות הסגורים. מלבד תקופת החגים (בין ה-24.12 ועד ה1.1) מחירים הלינה בעיר יורדים ואפשר למצוא מקומות ברמה גבוהה כמו The Julius Prague או Hotel CUBE Prague במחירים נוחים, ולהתפנק עם מלון ברמה גבוהה יותר ממה שאתם בדרך כלל בוחרים. כדאי מאוד לקרוא בהרחבה על חופשה חורפית בפראג בעמודים הבאים:

פראג בשלג

גגות פראג מושלגים – מראה נפוץ בחורף