מוזיאון חואן מירו, ברצלונה- הנחה בלעדית ומידע מקיף | Fundacio Joan Miro

עדכון אביב 2024

בתקופה זו בברצלונה כמות התיירים הולכת ועולה, דבר אשר מורגש באתרים והאטרקציות המובילים ביתר שאת. על אף שבעונה זו בדרך כלל אין בעיה של זמינות כרטיסים במוזיאון חואן מירו בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון חואן מירו: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם | בקישור הזה עם שירות לקוחות בעברית.

מידע כללי

לא חייבים ללכת למוזיאון על מנת לראות את יצירותיו של מירו. כמו גאודי, יצירותיו ממלאות את רחובות ברצלונה והן ללא ספק מהגורמים ההופכים את רחובות ברצלונה למוזיאון. בין היצירות של של מירו ברחבי ברצלונה אפשר למנות את הפסל “האישה ציפור”, המוצב בפארק מירו נמצא בסמוך לכיכר אספניה, אריחי הקרמיקה המקדמים את פני המגיעים לנמל התעופה של העיר, ואת הריצוף המיוחד בכניסה לשוק לה בוקריה.

מי שרוצה להיחשף לאומן המצוין הזה, צריך לבקר במוזיאון מירו שנמצא במתחם פארק המונטז’ואיק. במוזיאון המרהיב (גם מבחוץ) מוצגות תערוכות קבועות ומתחלפות של האמן, בתחומים רבים כגון: פסלים, קרמיקה וציורים.

הכניסה למוזיאון (צילום: מיכאלי)

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

מי היה חואן מירו (Joan Miró i Ferrà)?

אמן סוראליסטי, פסל ומעצב ספרדי, הנחשב לאחד האמנים המקוריים במאה העשרים. מירו נולד בברצלונה ב-1893, ולמרות שרצה ללמוד אמנות למד בתחילה עסקים לאור דרישת אביו. לאחר מכן למד אמנות באופן פרטי ורק בגיל 27 נסע ללמוד אמנות בפריז. הוא עבד בעיקר בערים פריז, נוי-יורק וברצלונה אליה חזר בשנת 1940, בזמן מלחמת האזרחים, למרות ההתנגדות הפומבית העזה לפראנקו. מירו הושפע ביצירותיו מזרמי אמנות שונים, ביניהם הקוביזם והפוביזם והתנועה הסוריאליסטית.

מירו היה אחד הנציגים הרדיקאליים של התנועה הסוריאליסטית (תנועה הדוגלת באמנות לא ריאלסטית) וצוטט לא פעם כמי שבז לאמנות קונבנציונאלית. יש ניגוד בולט בין דמותו הרצינית של מירו, האנאליטיות, הרצינות ואופי העבודה הקשה שלו, אל מול היצירות שלו. כאשר אנו פוגשים ביצירות צבעוניות ונאיביות-ילדותיות אנו מצפים שיוצרם יראה כבוהמיין ארוך שיער ולא כבורגני בעל חזות של פקיד בכיר בבנק.

למרות חזותו, אותה ניתן לראות בתמונה המצורפת, ציוריו ופסליו מפורסמים בזכות הצבעים החזקים, הצורות הגיאומטריות והדמיון הרב שבהם והם משמשים כדוגמה מוחשית למה הוא סוראליזם מופשט. ציוריו המאוחרים מאופיינים בסגנון מופשט המשולב עם עוגנים טבעיים (דמויות נשים, ירח וכוכבים, בעלי חיים) ברורים אך מעוותים. העיוות של העוגנים הללו – שמקנה להם את נקודת המבט של האומן לצד הבהירות שלהם – יוצר סדר בציורים של מירו, ומביא לכך שיותר קל להבין את כוונותיו מאשר כוונות של יוצרים סוריאליסטים אחרים.

חואן מירו (צילום Carl van Vechten)

כמו כל אמנות סוריאליסטית, מירו מתאר את המציאות אותה הוא רואה בעיניו על ידי סמלים והקצנה שמבטאים את נקודת המבט של האמן על העולם ולא תיאור “אובייקטיבי” שלו (כפי שאנו רגילים מהאמנות הריאליסטית הקלאסית). מירו התבטא לא פעם שציוריו “הם כמו שיר”.

מה רואים במוזיאון חואן מירו?

מוזיאון חואן מירו תוכנן ע”י האדריכל ג’וזף לואיס סֵרְט, ובנייתו הושלמה ב-1975 (עוד בחייו של האמן). הוא מציג מעל 14,000 עבודות (יש לציין כי רובן הם רישומים לא מוגמרים). העבודות ממחישות את מגוון החומרים הרב בהם השתמש מירו, כולל חול וזפת, צבעי מים, רקיעה על נחושת, תחריטים וליטוגרפיות, צבעי גואש, עפרונות צבעוניים, דיו, שמן וצבעי פסטל.

תערוכת הקבע במוזיאון נפתחת בשטיח קיר ענק שנעשה על פי ציור של מירו ובמספר עבודות גדולות משנותיו המאוחרות. בהמשך מוצגים פסלי ברונזה שטוחים המורכבים מאלמנטים של חביות, קופסאות, חלקי ידיים וציפורים. תוכלו לראות כאן בין השאר את פסלה של ה”אישה הצעירה” הצבעוני, שמתכתב עם הפסל “אישה ציפור” שבפארק חואן מירו, את הפסל של “האם, הבן והכוכב” (כהתרסה כלפי השילוש המקודש).החדר הבא מציג בתחילה מבחר מעבודותיו מראשית דרכו של מירו, רובן מושפעות מהזרם הקוביסטי והנאיבי. ציורים אלו כוללים מבחר חוויות קטלוניות פשוטות (תמונות נוף, תמונת המצודה, תמונות אנשים מהרחוב) ורובם עשויים בצבעי שמן, פחם ופסטל. תוכלו לראות כאן גם חלק מציוריו ורישומיו מגיל צעיר. בתמונות הנשים העירומות אפשר להבין כמה היה מוכשר כבר כשהתחיל את דרכו כצייר (לילדים מומלץ להראות כאן את הצב הנחמד והטירה).


דוגמא לתמונות המוצגות במוזיאון
צילום מקורי: marcusrg ,Oh-Barcelona.comSandro Maggi architetto

כאשר תמשיכו בהליכה במוזיאון תגיעו לתקופת ההשפעה הסוריאליסטית ואסכולת פריז על עבודותיו של מירו. אפשר להשוות את הציור “נוף קטלוני” לתמונות הנוף המוקדמות של מירו. הדמויות בציור זה כבר מופשטות ונוף הילדות של קטלוניה, אותו נהג לרשום מירו בצעירותו, הופך להיות מתואר בעזרת מערך דימויים סימבוליים. את התהליך הסוראיליסטי אנו ממשיכים כאשר אנו צופים בקולאז’ים בחומרים מיוחדים, עבודות על מתכת עם גרפיט בשחור לבן ובעבודותיו הבאות במוזיאון.

כאשר אנו עולים לקומה השנייה של המוזיאון, מוצגות העבודות המאוחרות יותר. כאן כבר אפשר לראות יצירה סוריאליסטית מובהקת. מירו משתמש במוטיבים כמו דמויות עליזות וצבעוניות יחד עם קווים וכתמים צבעוניים. אפשר לראות ציורים כמו “אישה החולמת על בריחה”, “אישה וילד בלילה”, “אישה וילד בזריחה”, ו”אישה בקדמת הירח”, וכן תצוגה מרתקת במיוחד של הספרים שאייר עבור סופרים ומשוררים. באזור זה כדאי לא לפספס את הציור של “כוכב הבוקר”.

מלבד ציורים סוריאליסטים תוכלו לראות בקומה זו גם פסלים סוריאליסטים, למשל הפסל “צורה”.

במוזיאון מוצגים גם ציורים של אמנים אחרים שנתרמו למוזיאון לאחר מותו של מירו. במרתף המוזיאון מוצגת תערוכה של אמנים בני זמננו וספריה ציבורית. במרפסת הגג מוצבים פסלים של מירו וניתן (ואף מומלץ!) לבצע ממנה תצפית על העיר.סיורים מודרכים במוזיאון: לפי האתר של המוזיאון סיורים מודרכים מתבצעים במוזיאון בכל יום א’ בשעה 11:30.

הזמנת סיורים ואטרקציות באזור המונז’ואיק

המלצות "הכל על" למבקר במוזיאון חואן מירו




  • הביקור במוזיאון רלוונטי בעיקר למי שמתעניין באמנות בכלל ובאמנות נאיבית בפרט. למי שאין עניין – יכול לוותר על הביקור. מומלץ להקדיש לביקור במוזיאון כשעה וחצי. ניתן לרכוש במחיר נמוך גם מדריך מולטימדיה הכולל הסברים קוליים לצד תמונות המעניקים רובד נוסף לחוויה במוזיאון. אורך ההדרכה הוא כשעתיים, ההדרכה זמינה ב7 שפות ביניהן גם אנגלית ורוסית.
  • ניתן לשלב את הביקור במוזיאון עם ביקור בכיכר אספניה ומזרקות הקסם ומשם להמשיך מעלה אל מונז’ואיק – הר היהודים. אופציה נוספת היא לשלב את הביקור במוזיאון עם ביקור בטירת מונז’ואיק (Castell the Montjuic) ומשם להמשיך ברכבל ולהינות מנופי העיר עד לנמל הישן (Port Vell) שם תיהנו ממתחם בילויים אטרקטיבי.
  • המוזיאון נגיש לחלוטין לבעלי קשיי התניידות, כמו גם עבור כבדי ראייה (משקפיים מיוחדות המגדילות את הציורים וסיורים קוליים) ולכבדי שמיעה (סיורים בשפת הסימנים ומדריך מודפס).
  • ילדים מתחת לגיל 15 נכנסים בחינם. סטודנטים עד גיל 30 ופנסיונרים מעל גיל 65 זכאים להנחה.
  • מוזיאון חואן מירו כלול בכרטיס המוזיאונים של ברצלונה המקנה הנחות על מוזיאונים נבחרים בעיר.
  • המוזיאון גם נכלל בכרטיס ארטיקט הכולל כניסה ל-6 מוזיאוני אומנות בברצלונה ביניהם גם המוזיאון לאומנות עכשווית ומוזיאון חואן מירו.
  • למחזיקים בכרטיס ברצלונה קארד ישנה הנחה למבקרים באתר זה. אם הינכם מתכננים ביקור במקום, מומלץ לבדוק האם הכרטיס משתלם עבורכם (למידע נוסף ראו כרטיס ברצלונה קארד).
  • כניסה בחינם בכל יום ראשון החל מהשעה 15:00 כמו גם בכל יום ראשון הראשון של החודש. יש לקחת בחשבון כי בזמנים האלו המוזיאון מאוד עמוס ולעיתים עדיף לשלם את מחיר הכרטיס בתמורה לחוויה רגועה ונעימה.
  • שימו לב כי במוזיאון מתקיימים אירועים ותערוכות גדולות ולכן לעיתים הוא סגור לציבור לצורך הכנות – מומלץ להתעדכן מראש באתר.
  • כרטיסים מומלץ לרכוש מראש, במיוחד בקיץ בשיא עונת התיירות.
  • ביקור עם ילדים: תלוי. יש ילדים שיהנו מאוד ויתפסו את הדמיון הרב והצבעוניות של חלק מהציורים בצורה טובה יותר מהמבוגרים. ראה עוד תחת ברצלונה עם ילדים.
  • המוזיאון מונגש למוגבלי תנועה ותיירים עם כסא גלגלים.
  • מומלץ להגיע למקום עם תחבורה ציבורית, האוטובוסים הפנימיים של אתרי המונז’ואיק – קווים 5 ו50 מגיעים בקלות אל המוזיאון. סמוך למונז’ואיק ישנו אתר חניה (בחלקו הצפוני) אך אנו עדיין ממליצים להגיע עם המטרו או עם אוטובוס ולהימנע מהכנסת רכב לעיר (למידע נוסף- השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד). לבעלי כרטיס לאוטובוס התיירים של ברצלונה - באתר זה יש תחנה סמוכה ונוחה מאוד לשימוש (למידע נוסף ראה אוטובוס התיירים בברצלונה).
  • מחיר: מחיר רגיל 9 יורו. לסטודנטים וגימלאים 6 יורו (למחזיקי ברצלונה קארד 20% הנחה).
  • הלינה באזור המוזיאון ואזור המונז’ואיק בכלל מומלצת למי שרוצה להתרחק מההמולה מצד אחד אך להיות קרוב למרכז העניינים מאידך. המלונות באזור ממוקמים צפונית לגבעת המונזואיק באזור רחוב פרלל (Avinguda del Paral-lel) ומרבית הלנים באזור הם משפחות או קבוצות או תיירים שרוצים להוזיל במעט את מחיר הלינה (ראה גם מלונות למשפחות בברצלונה ומלונות בברצלונה – לחופשה זולה). המלונות באזור זה מרוחקים מעט מאתרים המרכזיים, אך הם נמצאים במרחק סביר בנסיעה במטרו מהאתרים המרכזיים ובדרך כלל הם פחות יקרים. החסרונות באזור זה הם בעיקר המרחק מאזורי הבילוי הליליים של הראמבלס והרובע הגותי. (למידע נוסף- מלונות בברצלונהמלונות מומלצים בברצלונהמלונות במונז’ואיק ומלונות ליד מוזיאון חואן מירו). מלונות מומלצים לדוגמא: מלון מיראמר ברצלונה (Miramar Barcelona)מלון גרומס ברצלונה (Grums Barcelona) ומלון אזול ברצלונה (Azul Barcelona).

מידע שימושי על מוזיאון חואן מירו

שעות פתיחה

אוקטובר עד יוני: שלישי, רביעי, שישי ושבת 10:00-19:00, חמישי עד 21:30, ראשון וחגים 10:30-14:30. יולי עד ספטמבר: שלישי, רביעי, שישי ושבת 10:00-20:00, חמישי עד 21:30, ראשון וחגים עד 14:30. ימי שני סגור, למעט חגים.

כתובת

פארק המונז’ואיק

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 3 (ירוק) וקו 1 (אדום) – יורדים בתחנת  espana, לאחר מכן עולים באוטובוסים הפנימיים של המונז’ואיק, קווים 50, 55 (אפשר לעלות גם ברגל).