מוזיאון המדע של ברצלונה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Cosmo Caixa

מידע כללי

מוזיאון המדע בברצלונה, או ה”קוסמוקאיישה” (Cosmo Caixa) קרוי על שמו של הבנק המקומי “לה קאיישה” התומך במדע ובמחקר בקטלוניה (ובמוזיאון). נושאי המוזיאון הם רב-תחומיים ומעניינים כמעט כל חובב מדע בכל גיל המגיע לבקר במוזיאון.

מוזיאון המדע של ברצלונה נחשב לאחד ממוזיאוני המדע הטובים באירופה והוא מספק חוויות ביקור מרתקת לכל הגילאים.




מה רואים?

המוזיאון ניצב בתוך בניין חדש הצופה על העיר. על מנת לבקר בתערוכה הקבועה המוצגת במוזיאון יורדים במדרגות במסלול לולייני, לתערוכה הסוקרת את תולדותיו של החומר והמידע האנושי. נושאי המוזיאון כאמור הם רחבים מאוד, ביניהם: מתחם “החומר האינרטי”, העוסק בתופעות פיזיקליות בסיסיות; מתחם “החומר החי”, המסביר בצורה פשוטה את ההליך המסובך של היווצרותם של החיים בעולם; מתחם “החומר התבוני”, העוסק בנושאים המרכיבים את החשיבה והתבונה, כמו נוירון והתהליכים המיוחדים הפועלים בתוך המוח האנושי; ומתחם “החומר המתורבת”, מתחם הכולל עשרה ציוני דרך מרכזיים שהפכו את המין האנושי למה שהוא.

מוזיאון המדע מקפיד על שיתוף הילדים בחוויה והתנסות ושימוש במוצגים (צילום: Year of the dragon)

במוזיאון מוצגים שני מוצגים מעניינים במיוחד: הראשון הוא הקיר הגיאולוגי שמאפשר לצפות בצורות ומבנים גיאולוגים שהתפתחו במשך מאות שנים בהשפעות מים, רוח והליכים וולקניים. אורך הקיר 65 מטר והוא כולל גושי סלע ענקים. מוצג מעניין אחר הוא היער המוצף שהינו העתק מדויק של ג’ונגל טרופי בתוך חממה ענקית המשתרעת על שטח של 1,000 מ”ר, ומכיל בתוכו 52 מיני בעלי חיים ו-80 זני צמחים שהובאו מקצוות כדור הארץ.

כרטיסים לאטרקציות נוספות לילדים ומשפחות בברצלונה

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר במוזיאון המדע

  • מומלץ לחשוב פעמיים לפני שמחליטים לבקר במוזיאון ביום שבו הכניסה חינם, כיוון שאז הצפיפות והדוחק עלולים להרוס את חווית הביקור. אם החלטתם לבקר ביום זה, השתדלו להגיע עם פתיחת המוזיאון – ראה עוד תחת חינם בברצלונה.
  • אתר זה נמצא ברשימת האתרים החינמיים של ברצלונה קארד – למעשה מרבית התיירים שהכרטיס הופך להיות משתלם עבורם הם התיירים המבקרים בו ובמוזיאון השוקולד.
  • המקום הוא אחד מהאתרים המומלצים לביקור עם ילדים בעיר (ראה גם ברצלונה למשפחות) החיסרון היחיד שלו הוא העובדה שהוא טיפה מנותק מהעיר. חשוב לא לצפות ממנו להיות משהו שהוא לא – זה מוזיאון נחמד וטוב לא יותר מזה (הוא לא ברמה למשל של מוזיאון המדע בלונדון)- לצורך העניין המדעטק בחיפה לא הרבה פחות טוב ממנו.
  • מחיר הכניסה הוא נמוך יחסית ויש מגוון הנחות, כמו כן הכניסה לילדים מתחת לגיל 16 היא בחינם.
  • יש לתכנן בין שעתיים – שלוש שעות ביקור במקום.
  • דרך ההגעה המומלצת היא עם מטרו, אך ניתן גם להגיע עם רכב מכיוון ויש חניה חופשית בסמוך למוזיאון (מידע נוסף בעמודים השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד).
  • .אם כבר יצאתם ממרכז העיר הסואנת – מומלץ לשלב את הביקור במוזיאון עם ביקור בפארק גואל שנמצא ממש לא רחוק. כמו כן, המוזיאון נמצא במרחק של 10 דקות הליכה בלבד מטורה בייסגוארד– אחד מאתרי גאודי שגם יכול להתאים לילדים.
  • ילדים: יהנו במיוחד. המוזיאון מייעד עצמו לילדים וממש “מבקש” מהם לגעת במוצגים. (להמלצות נוספות לבילוי עם ילדים).
  • לילדים קטנים, מחזיקי ברצלונה קארד ובימי א’ הראשונים של כל חודש הכניסה למוזיאון בחינם.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers:

  • בשעות האחרונות שלנו בברצלונה הייתי בפארק המדע ליד הטיבידבו. זה מקום מדהים, היינו שם שעתיים ובקושי הוצאתי את הבת 15 משם. מתאים גם לצעירים וגם לבוגרים. כניסה למתחם הכללי עולה 3 יורו ולילדים עד גיל 16 חינם, להפעלות יש תשלום. לצערי לא הספקנו, אם היינו יודעים היינו באים בימים הראשונים. מקום מדהים!

לקריאה נוספת:

מידע שימושי על מוזיאון המדע בברצלונה

שעות פתיחה

ימים ג’-א’ 10:00-20:00 (בימי שני ובחגים המוזיאון סגור)

כתובת

Teodor Roviralta 47

הגעה
directions_subway

חשמלית: FGC מספר U7 לרדת בתחנת .Avinguda Tibidabo יוצאים מהתחנה ופונים שמאלה עד למוזיאון.

directions_bus
אוטובוס

קו 60