טורה בייסגוארד, ברצלונה | Torre Bellesguard

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות בברצלונה וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן טורה בייסגוארד, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש לטורה בייסגוארד ניתן להיכנס לקישור הזה בו יש הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).

מידע כללי והיסטוריה

בייסגוארד (Bellesguard), היא אחוזה בסגנון מודרניסטי שעוצבה על ידי האדריכל פורץ הדרך אנטוני גאודי. האחוזה נמצאת בחלק הצפוני ביותר של ברצלונה, בסמוך למוזיאון המדע. האחוזה נבנתה בין השנים 1900-1909, ובבנייתה נעזר גאודי גם בעזרתו של הארכיטקט חואן רוביו, ודומנק סוראניאס אי גראס שביצע את המוזאיקות שמכסות את הקירות.

הידעת?
הבניין שימש בעבר כבית חולים לגניקולוגיה, כך שרבים מתושבי ברצלונה נולדו בו!




מה רואים?

בזמן בו נבנתה האחוזה, האיזור היה איזור כפרי ושקט. היא שוכנת במעלה רכס הרי הקויסרולה, כך שהנוף ממנה אל ברצלונה הוא יפה ביותר. זוהי גם הסיבה לשמה של האחוזה- משמעותו השם Bellesguard בקטלנית הוא “נוף יפה”. האחוזה נקראת לעתים קאסה פיגארס, משום שהיא נבנתה בעבור מריה, אלמנתו של חואמה פיגארס (אין לבלבל עם פיגארס שהיא עיירה בקוסטה בראווה). כיום האיזור הוא פרבר עשיר של ברצלונה, אך למרות שהעיר התרחבה עדיין אליו, עדיין הנופים עוצרי נשימה.

במקום שכנה בעבר טירה עתיקה, וכדי לכבד את היסטוריה זו גאודי עיצב את הטירה בצורה רגילה יותר (בהשוואה לשאר המבנים המטורפים שלו). אך למרות שפה תראו פחות את הקווים הלא לינאריים של גאודי, עדיין ניכר באחוזה הטעם והעיצוב שלו. הגג מרשים ביותר, והאחוזה נחשבת לפנינה נסתרת של גאודי. הבניין מלא מבחוץ ומבפנים בסמלים קטלנים מקומיים וסמלים דתיים.

טורה בייסגוארד – הצצה לבפנים
(צילום: Catalan Art & Architecture Gallery (Josep Bracons), רישיון)

סרטון המציג תמונות מטורה בייסגוארד

אפשרויות כרטיסים לטורה בייסגוארד

  • הכניסה לילדים מתחת לגיל 8 היא חינם, וילדים בגילאים 8-18 מקבלים הנחה, למידע נוסף על ברצלונה עם ילדים.
  • ניתן לרכוש כרטיס כניסה לאתר הכולל מדריך אודיו, בקישור זה.
  • כמו כן ישנה הצעה לסיור מודרך (כלומר עם מדריך אנושי, לא מדריך אודיו) המשלבת את טורה בייסגוארד יחד עם הסגרדה פמיליה, בקישור זה.
  • אתר זה כלול ברשימת האתרים של כרטיס האטרקציות המשולב של ברצלונה - iVenture Card. אם הנכם מתכננים לבקר באתר ובאתרי נוספים ברשימה, מומלץ לבדוק האם הכרטיס הזה כדאי לכם. למידע נוסף ראו כרטיס האטרקציות של ברצלונה.
  • כמו כן, ישנו כרטיס משולב לטורה בייסגוארד יחד עם חווית גאודי וקולוניה גואל– הכרטיס נקרא גאודי פאס ואנו ממליצים להעיף עליו מבט אם ברצונכם לבקר באתרים אלו שכן לדעתנו הכרטיס משתלם יותר מרכישה של כרטיסים לאתרים אלו בנפרד.

האם יש צורך להזמין כרטיסים זמן רב מראש כדי לחסוך את התור? לדעתנו לא. התור בטורה בייסגוארד, בניגוד לתור של הסגרדה פמיליה, הוא לא ארוך בטירוף. אם אתם רוצים ללכת על בטוח, בקיץ אפשר להזמין מראש, אבל בחורף ממש אין בכך צורך.

טורה בייסגוראד, תמונה: Munea Viajes תחת רישיון CC BY-SA 2.0




המלצות "הכל על"

  • אתר זה הוא אחד מהאתרים הפחות מפורסמים של גאודי, לכן הוא מתאים למי שביקר כבר בעיר בעבר וראה את אתרי המאסט, או למי שמעוניין להעמיק באתרי גאודי. למי שמבקר פעם ראשונה למספר ימים קטן, היינו ממליצים להתמקד באתרי המאסט של גאודי כמו הסגרדה פמיליה, ובקאסה באליו או פאלאו גואל אשר קרובים יותר לאתרי התיירות המרכזיים של העיר.
  • האתר פחות מפוצץ בתיירים בהשוואה לאתרים המפורסמים יותר של גאודי, ולכן מתאים למי שרוצה לראות עבודה של גאודי אבל עם פחות המולה תיירותית. בניגוד לאתרים המפורסמים של גאודי, הוא לא ממש במרכז התיירותי אלא בתוך שכונת מגורים, והוא נפתח לציבור רק ב-2013, ולכן הוא קצת פחות מוכר וידוע. כדאי לבקר שם למי שרוצה להתרחק מההמונים.
  • ילדים ובני נוער יוכלו להנות באתר זה (במיוחד שאפשר לשלב עם מוזיאון המדע הסמוך), אם כי יש לקחת בחשבון שהוא לא מאוד ידידותי לעגלות ילדים. למידע נוסף ומורחב על ברצלונה עם ילדים.
  • לתכנון הביקור באתר, ניתן לתזמן כשעה לסיור האודיו עצמו. כמו כן על מנת להגיע לאתר לוקח לפחות חצי שעה מכיכר קטלוניה. למידע נוסף על תחבורה והתמצאות בברצלונה.
  • דרך ההגעה המומלצת היא עם מטרו, אך ניתן גם להגיע עם רכב מכיוון ויש חניה חופשית בסמוך למוזיאון (מידע נוסף בעמודים השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד).
  • אם כבר יצאתם ממרכז העיר הסואנת – מומלץ לשלב את הביקור במוזיאון עם ביקור בפארק גואל שנמצא ממש לא רחוק או מוזיאון המדע שנמצא במרחק של 10 דקות הליכה מהבייסגוארד.
  • זהו לא איזור מבוקש במיוחד ללינה בברצלונה, הוא לא אטרקטיבי שכן הוא מרוחק מהאתרים המרכזיים של העיר. לקריאה נוספת על- מלונות בברצלונה.

רכישת כרטיסים לאתרים נוספים של גאודי בברצלונה

מידע שימושי

שעות פתיחה

ימי שלישי-ראשון בין השעות 10:00-15:00.
סגור בימי שני למעט חגים. כמו כן סגור בתאריכים 1/1, 6/1 25-26/12.

כתובת

Carrer de Bellesguard, 20, 08022 Barcelona, Spain

אתר רשמי
הגעה
directions_bus
אוטובוס
  • קווים 60 ו-196 לרדת בתחנת Ronda de Dalt – Bellesguard שממש קרובה
    לאתר.
  • קו 123 לרדת בתחנת Valeta d’Arquer שגם היא קרובה לאתר.
  • קו 22 מכיכר קטלוניה, וקווים 75 ו- v13, או קו v15 מברצלונטה – בכל אלו לרדת בתחנת Pl. Kennedy – Av. Tibidabo ואז ללכת ברגל כרבע שעה.

directions_bus
אוטובוס

אוטובוסי התיירים של ברצלונה

  • האוטובוס של חברת Bus Turístic בקו הכחול לרדת בתחנת Tibidabo
  • האוטובוס של חברת Barcelona City Tour קו Este לרדת בתחנת Tibidabo
directions_subway
מטרו

קו L7 לרדת בתחנת Av. Tibidabo ומשם ללכת 18 דקות ברגל.