רובע החלונות האדומים, אמסטרדם – הכניסה לילדים אסורה | De Wallen

מידע כללי

רובע החלונות האדומים (De Wallen) או כמו שהמקומיים קוראים לו “Walletjes” הוא רובע הפעיל בעיקר בשעות הלילה המציע שירותי ליווי. גודל הרובע עצמו הוא 6,500 מטר מרובע והוא נמצא בלב אמסטרדם בחלקה העתיק יותר, וכך יוצא שחלקים ממנו צמודים לכיכר דאם (De Dam) מצד אחד, לווטרלופליין (Waterlooplein) מצד שני ולניו מרקט (Niuewmarkt).

הולנד היא הראשונה ממדינות המערב שהכשירו את הזנות כענף ומקצוע חוקי. כל הפעילים בתחום מאוגדים באיגוד “החוט האדום” שנוסד בשנת 1984 ומשלמים מיסים כמו כולם. הזנות בהולנד חוקית כבר למעלה מ-100 שנה עוד מימי נפולאיון שפעל להסדרת הזנות באירופה בתקופת שילטונו.ברור שכל הנושא שנוי במחלוקת לרוב האנשים אך בהולנד טוענים שמיסוד הזנות תרם רבות לענף התיירות ואף לקופת המדינה. הענף מפוקח וקיימת אכיפה מבחינה בריאותית ואיסור על העסקת קטינים.

רחוב החלונות האדומים (צילום מקורי)

הידעת? – ברובע יש גם כמה סמטאות המאופיינות בחלונות כחולים אילו חלונות המיועדים לגברים ולטרנסג’נדרים




מה רואים?

ברחבי הרובע תמצאו כ-300 חלונות ראווה. כל בחורה משכירה חלון ראווה ומציגה את עצמה לכיוון הרחוב בעירום כמעט מלא. מלבד סקס, האיזור מלא מועדוני חשפנות, חנויות מזכרות, קופי שופס, פאבים ומסעדות.

הידעת? – השכרת חלון ברובע נעה במחיר של 80-200 אירו

בעבר התקיימו סיורים מאורגנים ברובע, אך כיום נאסר על פעילות מדריכים באזור ולכן רוב הסיורים שעוסקים בנושא נעצרים מחוץ לרובע למעט הסברים וממשיכים לנקודות עניין אחרות. הסיבה לאיסור ההדרכות היא הניסיון של ההולנדיים לשמר את זכויות העובדות במקצוע ולכבד את מעמדן אשר הפך להיות “משעשע” עבור תיירים. קיום סיורים ברובע פוגע גם בפרטיות של הנשים העובדות, אך גם ובעיקר בפרטיות של הלקוחות, שהיו לחלוטין מעדיפים להישאר אנונימיים. הרובע הפך כה פופולרי שלמעשה רוב האנשים שמסתובבים בו במהלך שעות היממה – הם אינם לקוחות, אלא שם רק כדי לצפות בתופעה. החל מזוגות צעירים, חברים וכלה במשפחות עם ילדים.

באיזור עצמו ניתן לטייל גם בשעות הצהריים, חלק מהאטרקציות באיזור מלבד החלונות הם מוזיאון הסקס (Sex Museum), מוזיאון האירוטיקה (Erotisch Museum), מוזיאון החשיש והמריחואנה (Hash Marijuana hemp museum)כנסיית אאוד קרק (Oude Kerk) ומוזיאון הקעקועים (Zuiderzee museum).

חזית כנסיית אאוד קרק (Oude Kerk) – הכנסייה העתיקה באמסטרדם (צילום מקורי) 

חלק מהרובע הוא גם צ’יינה טאון ולכן ניתן למצוא באזור מסעדות אסייתיות ואוכל לא רע בכלל (מסעדת Bird התאילנדית היא אחת המומלצות באזור!). כמו כן תוכלו למצוא מגוון בתי מלון באזור (למידע נוסף על מלונות באמסטרדם). יש לציין שיחסית לרובעי חלונות אדומים אחרים בעולם, רובע החלונות האדומים באמסטרדם נחשב לאחד הבטוחים כי הכל חוקי ומאובטח.

רובע החלונות האדומים – לא רק מטאפורה

לינה ברובע החלונות האדומים באמסטרדם

חלק גדול מן המבקרים הלנים באמסטרדם יבחרו לעשות זאת באזור רובע החלונות האדומים (De Wallen) וזאת בזכות המיקום המרכזי בעיר והחלונות המוארים באדום המציגים אנשי לבושים בצורה פרובוקטיבית. אנו ממליצים על Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב St Christophers Inn at The Winston. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על The Hotel Apartments in the Center of Amsterdam. בתקופת קיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים באמסטרדם להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם.
לקריאה נוספת אנו ממליצים לקרוא את העמוד שלנו על מלונות באזור רובע החלונות האדומים

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • מלבד זנות, הרובע הפך עם השנים למוקד פעילות של סחר בסמים ופשע, לכן מומלץ לטייל ברחובות המרכזיים של הרובע ותמיד לשים לב מה קורה מסביב.
  • יש מבקרים שמוותרים על הסיור הרגלי ברובע ומסתפקים בביקור ברובע באמצעות שיט בתעלות שעובר גם כאן – זה מאפשר לטעום מרחוק יותר את המקום.
  • למי שזוכר את הפעילות של הרובע משנות ה80 או ה90 – או ששמע על כך סיפורים מאחרים – שימו לב הרבה מאוד השתנה קחז את בחשבון
  • חל איסור מוחלט על צילום ברובע החלונות האדומים – אכיפה מוגברת. אפשר לצלם תמונה כללית של האזור אך בשום אופן לא את אחת מהבנות. זוהי אינה המלצה אלא ממש חוק, אחרת תזכו לצרור קללות ו/או זריקת חפצים/נוזלי גוף לכיוונכם.
  • שימו לב: יש מעל 50 מצלמות משטרה ברובע, ישנן חברות אבטחה כמעט לכל בית בושת ולעובדי/ות המין באמסטרדם יש זכויות – מותר להם/ן לסרב ללקוחות, להתלונן על לקוח שמתנהג בצורה לא נאותה או על תייר המבזה אותן/ם. שימו לב,אם מה שאתם צריכים כדי להתנהג כמו שצריך במקום הזה הוא הרתעה – הזי היא קיימת.
  • אם רציתם רק סיור התרשמות מהמקום, מומלץ לא להגיע אחרי השעה 18:00 בערב.
  • בשעות היום יותר נעים להסתובב באזור, בשעות החשכה יכולים להיות שם טיפוסים לא נעימים. הרבה מהנשים שמטיילות בעיר נמנעות מהליכה לבד באזור – למרות כל האבטחה שסיפרנו עליה.
  • מומלץ לסייר ברובע ברגל ולהגיע ברגל או באופניים. אם הגעתם עם רכב ניתן להחנות באחד החניונים בתשלום באיזור כמו Q-Park De Bijenkorf או Q-Park De Kolk.
  • ילדים: בהחלט לא!
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד רחוב  Nieuwezijds Voorburgwal , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • מומלץ להימנע מהגעה עם רכב פרטי לאיזור. מדובר ברובע צפוץ ומרכזי ולכן תתקשו מאוד למצוא חניה, וגם אם תמצאו סביר להניח כי היא תהיה יקרה יותר ביחס לשאר העיר (למידע נוסף על השכרת רכב באמסטרדם).
  • לבעלי כרטיס לאוטובוס התיירים של אמסטרדם – סמוך למקום יש תחנה נגישה ונוחה מאוד לשימוש (למידע נוסף על אוטובוס התיירים של אמסטרדם).
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו להכיר את אמסטרדם: סיור היכרות בעברית במרכז העיר וסיורים מודרכים באמסטרדם בעברית.
  • באזור זה רוב המלונות הם בדרגת שלושה כוכבים או אכסניות והוסטלים. זהו אזור מומלץ ללינה במיוחד עבור צעירים או עבור זוגות המעוניינים להישאר במרכז העיניינים כל היום וכל הלילה. בגלל הביקוש הרב והקרבה לאתרים המרכזיים מחירי המלונות בחלק זה של העיר הם יקרים יחסית למלונות באמסטרדם. בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון לוקסר (Hotel Luxer)מלון לה קוין (Residence Le Coin) ומקום האירוח אולד סיטי אמסטרדם (Old City Amsterdam B&B) (למידע נוסף על מלונות באמסטרדם ומלונות ברובע החלונות האדומים).

המלצות גולשים לרובע החלונות האדומים

  • דניאלה: גם למי שלא מתעניין בבנות – הביקור באזור מעניין היסטורית ותרבותית – במיוחד בהצטרפות לסיורים מודרכים. כל ההתייחסות לזנות כמקצוע  לגטימי והרגולציה שלו, היה קשה לי אבל סקרן אותי
  • אבינועם: הגעתי בגלל העניין, טיילתי עם ביתי הגדולה המקום מסקרן אבל יצאתי בתחושת כבס נוראית – לכן הלכנו משם מהר. מסקרן אבל מבחיל.
  • מושה: בעייני זה היה החלק הכי פחות מעניין בביקור באמסטרדם – לשיקולכם
  • אביעד: הביקור ברובע הוא ביקור חובה – מומלץ לא לפספס
  • אנונימי: עברנו פה במקרה, פשוט כי מדובר בציר מרכזי. הבנות צעירות מאוד, זה היה רק בסביבות השעה 18 בערב, כך שאני יכול רק לנחש איך זה מאוחר יותר בלילה בעייני ביקור במקום הזה יכול להרוס ביקור שלם ושינה לי את התפיסה על אמסטרדם מקצה לקצה.‬

שאלות ותשובות נפוצות על רובע החלונות האדומים | De Wallen

רובע החלונות האדומים באמסטרדם הוא אחד ממוקדי העיניין המפורסמים ביותר בעיר. באזור יש ריכוז גבוה של מקומות המציעים שירותי ליווי. הביקור מתאים בעיקר למבוגרים.

כדאי לבוא לרובע החלונות האדומים בשעות הלילה, אז הפעילות באזור נמצאת בשיאה. אולם גם ביקור בשעות היום יכול להיות מעניין משום שהאזור פופלארי מאוד מגיעים לשם תיירים רבים, כולל משפחות וילדים, שרוצים לצפות בתופעה.

רובע החלונות האדומים מפורסם באווירה האירוטית והמינית של העסקים המצויים בו. ברחובות הרובע יש כ-300 חלונות ראווה בהן עומדות נשים לבושות באופן ארוטי שמציעות את גופן. מלבד שירותי הליווי שמוצעים באזור יש מועדוני חשפנות, פאבים ועוד.

מוקד המשיכה העיקרי ברובע החלונות האדומים הוא חלונות הראווה של נשים המציעות את גופן למטרות מין. מלבד זאת יש באזור קופי שופס, מסעדות, פאבים ומקומות בילוי רבים. בנוסף יש כמה מוזיאונים באזור: מוזיאון הסקס (Sex Museum), מוזיאון האירוטיקה (Erotisch Museum), מוזיאון החשיש והמריחואנה (Hash Marijuana hemp museum) ומוזיאון הקעקועים (Zuiderzee museum). לצד כל אלו ניתן למצוא את הכנסייה העתיקה ביותר באמסטרדם- כנסיית אאוד קרק (Oude Kerk).

אפשר להגיע לאזור רובע החלונות האדומים באמצעות:

  • טראם:
  • קווים 4, 9, 16, 24 עד תחנת דאם
  • אוטובוס:
  • קווים 355, 357, 359, 361, 363 עד תחנת דאם.
  • מטרו:
  • דרך אזור ניו מרקט (Nieuwmarkt) – קווים 51 (כתום), 53 (אדום) או 54 (צהוב) ויורדים בתחנת Nieuwmarkt.

לקריאה נוספת על תחבורה והתניידות נוחה באמסטרדם מומלץ להיכנס לקישור הזה

רובע החלונות האדומים אינו יעד קלאסי למשפחות עם ילדים בשל תכני המיניות שבולטים ברחובותיו.

ברובע החלונות האדומים מתקיימים סיורים רבים מסוגים שונים. יש סיורים רגליים, סיורי אופניים, סיורי שייט בתעלות המים, סיורי פאבים וברים, סיורים המשלבים קופי-שופס ועוד. להזמנת כרטיסים ומידע נוסף ניתן להיכנס לקישור הזה.

בין המלונות המומלצים באזור רובע החלונות האדומים ניתן למנות את מלון Hotel Luxer, מלון Residence Le Coin ומקום האירוח Old City Amsterdam B&B.

לקריאה נוספת על מלונות באזור רובע החלונות האדומים מומלץ להיכנס לקישור הזה.

יש אפשרות לשמירת חפצים באזור רובע החלונות האדומים באמסטרדם. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד רחוב Nieuwezijds Voorburgwal , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן .באתר luggage hero

המרחק בין רובע החלונות האדומים לארמון המלכותי הוא כ300 מ' וניתן לעשות אותו ב5 דקות הליכה.

אפשר להיכנס לרובע בכל יום אך בימי ראשון הברים והמסעדות נסגרים מוקדם יותר משאר השבוע.

הלינה והחניה באזור זה יקרות יותר מאזורים אחרים באמסטרדם.

בין המסעדות המומלצות באזור ניתן למצוא את מסעדת המשלן Restaurant Bougainville המציעה אוכל אירופאי, את מסעדת Martine of Martine's Table המציעת אוכל אירופאי ואת מסעדת המשלן Vermeer המציעה אוכל אירופאי.

מידע שימושי על רובע החלונות האדומים

שעות פתיחה

ראשון עד שבת, בין השעות 22:00 ועד 02:00 לפנות בוקר.

כתובת

De Wallen,
אמסטרדם, הולנד.




הגעה
directions_subway

טראם
קווים 4, 9, 16, 24 עד תחנת דאם, או באוטובוס: קווים 355, 357, 359, 361, 363 עד תחנת דאם.

directions_subway
מטרו

דרך אזור ניו מרקט (Nieuwmarkt) – קווים 51 (כתום), 53 (אדום) או 54 (צהוב) ויורדים בתחנת Nieuwmarkt.
למידע נוסף על תחבורה ציבורית באמסטרדם.

נגישות מלאה לבאים באופניים – למידע על השכרת אופניים ומסלולים באמסטרדם.

[wpgmza id="11" cat="5" marker="1334" zoom="16"]