1. עמוד הבית
  2. »
  3. אמסטרדם 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. השכרת רכב באמסטרדם (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

השכרת רכב באמסטרדם (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

עדכון מרץ, 2024

אנו נמצאים בתחילתו של האביב באמסטרדם ובמהלך החודש תהיה עליה בביקוש לרכבים שכורים. לקראת סוף מרץ כבר יכולים להיות ימים בהם אין רכבים רבים שישארו פנויים בקטגוריות מסויימות. לכן, מצד אחד עדיין ניתן למצוא רכבים ברגע האחרון, אך למי שמגיע בסוף החודש ולמי שמתכנן להגיע בחודשי האביב והקיץ מומלץ מאוד לבצע הזמנה מראש. כמו כן, מומלץ להזמין מראש בכל תקופה זו למי שרוצה להזמין רכב מסוים - כמו משפחות שצריכות רכב גדול או אלו שמתכננים לנהוג עם הרכב ליעדים מאתגרים שיצריכו מנוע חזק. לחצו כאן להשכרה מתוך מגוון רכבים עם אפשרות ביטול | לחצו כאן להשכרת רכב עם 10% הנחה באמסטרדם.

השכרת רכב באמסטרדם, המידע שיחסוך לכם כסף וטעויות: האם כדאי להשכיר רכב באמסטרדם? איך למצוא עבורו את המחיר המשתלם ביותר? וכל המידע החשוב לפני שמתחילים לנסוע ברכב המושכר בבירת הולנד (עדכון אחרון 2019).

האם צריך רכב באמסטרדם?

הולנד בכלל, ואמסטרדם בפרט, הם אחד מיעדי החובה של ישראלים רבים. בין אם המדובר הוא על זוגות או משפחות, צעירים או מבוגרים – ניתן למצוא במדינה הזו אינספור אטרקציות מכל סוג, תרבות אותנטית ומגוון עצום של בילויים. הגם שאת עיקר תשומת הלב מקבלת אמסטרדם, ובצדק גמור, ניתן בהחלט לחשוב על יציאה ממנה מפעם לפעם לטיולי יום, או אפילו על טיול מקיף באזורים אחרים של הולנד.

במצב הדברים הזה, האפשרות של השכרת רכב בהולנד נשקלת פעמים רבות. הנה כל מה שחשוב שתדעו על ההשכרה, התחבורה, חוקי התנועה, מערכות הכבישים וכל המידע האחר שבוודאי יעניין משכירי רכב.

כידוע, באמסטרדם יש את מערכת תחבורה ציבורית הנחשבת לאחת היעילות באירופה (ראה מידע נוסף תחת תחבורה ציבורית באמסטרדם). העיר עצמה נחשבת לקטנה ולקומפקטית (למעשה, יש שחוצים את רובה ברגל, בהליכה שאינה מאומצת מדי), הרחובות שלה צרים ולעיתים חסומים למעבר כלי רכב. בנוסף, תעריפי החנייה באמסטרדם גבוהים באופן יחסי ועולים ככל שמתקרבים למרכז העיר. מכאן, שלצורך ההתניידות בתוך העיר לא נדרש לרוב רכב שכור.

אבל מה כאשר מעוניינים לצאת מאמסטרדם? ובכן, זה כבר סיפור אחר. אם מעוניינים להיחשף למה שמגדירים רבים כ”הולנד האמיתית” – העיירות, הכפרים, הנופים, טחנות הרוח ועוד – הרי שהשכרת רכב היא האופציה הטובה ביותר. ההשכרה מאפשרת לבקר היכן שרוצים לבקר בדיוק, מבלי להתבסס על התחבורה הציבורית שלא בהכרח מגיעה לאזורים האלה. רכב מאפשר גמישות לכל אורך הדרך, כמו גם למצות את האתרים התיירותיים במלואם: אם הגעתם למקום שאתם רוצים להישאר בו למשך מספר שעות, תוכלו לעשות זאת עם רכב שכור. זאת להבדיל אלפי הבדלות מהתרחיש בו מגיעים באמצעות תחבורה ציבורית ומציצים בחשש בשעון בכל מספר דקות, כדי לראות כמה זמן נותר עד לאוטובוס או לרכבת האחרונים לאמסטרדם.

חברות מומלצות להשכרת רכב באמסטרדם

Rentalcars - זירת ההזמנה הגדולה ביותר בעברית

מאפשרים הזמנת רכב באמסטרדם עם אפשרות ביטול בחינם ומערכת השוואת מחירים בעברית עם שירות לקוחות באנגלית. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב באמסטרדם דרך חברת Rentalcars
🚗 נמל התעופה סכיפהול
🚗 תחנת רכבת באמסטרדם
🚗 זואידס באמסטרדם

←לחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול
AutoEurope - שירות לקוחות מלא בעברית והנחה בלעדית לגולשי הכל על

הנחה בלעדית לגולשי הכל על של 10% ממחיר ההשכרה עם אפשרות ביטול חינם עד 48 שעות לפני מועד לקיחת הרכב ובמחירים תחרותיים ביותר במרבית ההשוואות שביצענו. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב באמסטרדם דרך חברת AutoEurope
🚗 נמל התעופה סכיפהול
🚗 התחנה המרכזית באמסטרדם
🚗 רכבת המטרו של אמסטרדם

←לחצו כאן להזמנה עם הנחה בלעדית
Ofran - שירות לקוחות צמוד בעברית

Ofran מצטיינת בשירות הלקוחות שלה, ונותנת מענה מקצועי ומהיר בעברית לאורך כל שלבי השכרת הרכב - משלב הזמנת הרכב ועד שמחזירים אותו. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב באמסטרדם דרך חברת Ofran
🚗 שדה התעופה סכיפהול
🚗 מרכז העיר באמסטרדם

←לחצו כאן להזמנה עם שירות בעברית
Economybookings - זירת הזמנת רכבי הלואו קוסט הגדולה בעולם

מגוון אפשרויות רכבים באמסטרדם בדגש על רכבי לואו קוסט. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב באמסטרדם דרך חברת Economybookings
🚗 שדה התעופה של אמסטרדם
🚗 תחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם
🚗 מרכז העיר אמסטרדם

←לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט
Discover Cars - פלטפורמת השוואה בינלאומית להשכרת רכב

מציעים מגוון רחב של ספקים ואת המחירים הנוחים ביותר מבין שאר פלטפורמות ההשוואה באמסטרדם. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב באמסטרדם דרך חברת Discover Cars
🚗 נמל התעופה סכיפהול
🚗 התחנה המרכזית באמסטרדם
🚗 זואידס

←לחצו כאן להזמנה ממגוון גדול של ספקים




דברים נוספים שכדאי לדעת על השכרת רכב באמסטרדם

דרישות גיל

בדומה ליעדים אחרים בעולם, חברות השכרת רכב באמסטרדם או בהולנד כולה עשויות להעמיד תנאים שונים בתכלית לאלה המעוניינים להשכיר רכב. ברוב המקרים, הדרישה המרכזית היא לגיל מינימלי של 21 ומעלה, כשחלק מהחברות דורשות ניסיון מינימלי על הכביש (פרק זמן של שנה הוא לגיטימי). צריך לקחת בחשבון שככל שהנהג צעיר יותר בגילו, כך עלול מחיר ההשכרה עבורו לעלות, יחד עם מחירי הביטוח.

נקודה חשובה נוספת: נהיגה בהולנד חייבת להיות עם רישיון נהיגה תקף, לתקופה של כחצי שנה לפחות קדימה. החדשות הטובות הן שהרשויות בהולנד דווקא מקבלות את רישיונות הנהיגה הישראליים, כך שמבחינה טכנית אין צורך להנפיק רישיון בינלאומי (זו הוצאה של לא יותר מכמה עשרות שקלים, אבל עדיין). בפועל, רוב הישראלים כן דואגים להצטייד ברישיון בינלאומי, פשוט מכיוון שזוהי דרישת חובה של לא מעט חברות השכרת רכב וביטוח. בתנאים האלה, אנחנו ממליצים לכם כך להנפיק את הרישיון הבינלאומי.

חוקי תנועה חשובים באמסטרדם

בהולנד אכיפה קפדנית של חוקי התנועה, בייחוד בערים. אם אתם עוברים על אחד מחוקי התנועה, ייתכן מאד שתראו שניגש אליכם שוטר באופן כמעט מיידי. גם במקרה בו אתם מחנים את הרכב במקום אסור או מבלי לשלם, סביר שלא יעברו דקות ארוכות מדי עד שתקבלו דו”ח. ואגב, בחלק מהמקרים בהולנד נדרש לשלם את הקנס באופן מיידי.

אלו הם חלק מהחוקים המרכזיים שנדרש להכיר לפני שמכניסים את המפתח לסוויץ’ ומתחילים בנסיעה:

  • מהירות מותרת לנהיגה – לא צפויות לכם הפתעות מהבחינה הזו. המהירות המותרת עומדת על 50 קמ”ש בדרכים עירוניות, 80-100 קמ”ש בדרכים בין עירוניות ומהירות שנעה בין 100 ל-130 קמ”ש בכבישים המהירים. שלטי Trajectcontrole מעידים על הימצאות מערכת לבדיקת מהירות בסמוך, מה שצריך לעלות אצל הנהגים המהירים מחשבות רציניות על ברקס.
  • זכות קדימה – חוקי התנועה בהולנד קצת מבלבלים מבחינת זכות הקדימה. על פיהם, חשמליות ואוטובוסים מקבלים זכות קדימה במקומות בהם מצטלב נתיב הנסיעה שלהם עם רכבים אחרים. אופניים מקבלים אף הם זכות קדימה, כשהם במסלול הייעודי עבורם, זכות קדימה שתקפה גם כאשר האופניים חוצים את הנתיבים בהם נוסעות המכוניות. בצמתים, זכות קדימה ניתנת לרכב המגיע מימין. כמובן שאסור לנהוג בנתיבים המיועדים לתחבורה ציבורית או לכלי רכב מוגדרים.
  • גשרי תעלות – גשרי התעלות הם סממן של כל הולנד, כשנוכחות מאסיבית שלהם היא באמסטרדם. מכיוון שהגשרים נפתחים על מנת לאפשר לסירות גדולות יותר לעבור מתחתיהם, חשוב להקפיד ולהאט בכל פעם שמתקרבים לגשר שכזה.
  • רמזור ירוק – בהולנד, רמזור ירוק עשוי להיות גם לרכב הפונה שמאלה, אך גם לרכב אשר נוסע לקראתו ממול. במצב הזה, נדרש מהנהג להתקדם מעט עד למרכז הכביש, ולפנות שמאלה רק כאשר הרכבים המגיעים ממול עוברים ומפנים לו את הדרך.
  • סמים – עם כל הכבוד לפתיחות של אמסטרדם בפרט והולנד בכלל לסמים קלים, הם חייבים לצאת מחוץ לתמונה במקרה של השכרת רכב. רשויות האכיפה לא מקבלות בהבנה, בלשון המעטה, מצב בו תייר נוהג לאחר שתיית אלכוהול או בהשפעת סמים. הכמות המותרת של אלכוהול בדם הינה 0.5 מ”ג על כל מ”ל דם, אך כיוון שאתם נמצאים בארץ זרה – מומלץ להימנע משילוב שתיית אלכוהול, סמים ונהיגה.
  • ילדים – חוקי התעבורה בהולנד דורשים שילדים שגילם נמוך מ-12 ישבו מאחור, וכמובן שיהיה חגורים בכיסא בטיחות, בוסטר או לחלופין לחגורות הרכב (בהתאם לגילם). חובת החגירה, כמובן, היא גם מלפנים וגם מאחור.
  • תמרורים בהולנד – בהולנד יש כמה תמרורים שהנהג הישראלי יתקשה לזהות. אנחנו ממליצים לכם לעבור על רשימת התמרורים טרם השכרת הרכב (רשימה טובה של תמרורים תמצאו באתר ויקיפדיה, באנגלית).
  • חלק מחברות ההשכרה מספקות במעמד ההשכרה חוברת מידע עם תקנות התנועה הספציפיות בהולנד, כך שמומלץ לברר את הסוגיה הזו. (טיפים נוספים לנהיגה בטוחה בהולנד, באנגלית).

מערכת הכבישים בהולנד

בסך הכול, הולנד נחשבת למדינה נוחה מאד לנהיגה, עם תשתיות מצוינות וכבישים מפותחים. השילוט נוטה להיות ברור (גם אם המלצה ברורה היא לשנן טרם הנסיעה מספר מילים בהולנדית) והנהגים המקומיים בהחלט לא “משוגעים” כמו במקומות רבים אחרים בעולם.

בהולנד יש כבישי אגרה, אם כי מספרם מצומצם באופן יחסי למדינות אחרות באירופה. לא תמיד הכבישים האלה מועילים או מקצרים בצורה משמעותית את משך הנסיעה, ולכן רבים בוחרים שלא להיכנס כלל לכבישי אגרה (ניתן לחשב מראש כל נסיעה לגופה, וזאת באמצעות מפה או GPS). כיאה לעיר עמוסת מקורות מים, בהולנד תוכלו למצוא גם כבישי מעברות, שמאפשרים להעביר את הנהגים מצד לצד. בטיול הממוצע במדינה, עם זאת, לא מגיעים למקומות המצריכים זאת.




דלק

גם בהתחשב במרחקי הנסיעה הקצרים יחסית בהולנד, סביר מאד להניח שמי שמשכיר רכב במדינה יצטרך לתדלק לפחות פעם אחת (מה שגם שהשבת הרכב לחברה המשכירה ללא מיכל דלק מלא היא עילה לקנס כספי, שעלול להיות לא מבוטל). צריך לקחת בחשבון שחלק מתחנות הדלק בהולנד (בעיקר בערים) אינן פועלות 24 שעות ביממה, אלא עד סביבות השעה 20:00 או 21:00 בערב. בדרכים הבין עירוניות גדלה הזמינות של תחנות הדלק, כשאחוז ניכר מהן כן פועל בכל שעות היום והלילה.

חשוב לברר מה סוג הדלק הספציפי הנדרש עבור כל סוג רכב. ברוב המקרים, הרכבים המושכרים בהולנד ישתמשו בבנזין נטול עופרת (הן 95 אוקטן והן 98 אוקטן) או דיזל, כאשר ניתן למצוא גם רכבים המתודלקים באמצעות גז. בדרך כלל, מחירי התדלוק בערים יהיו מעט זולים יותר מאשר מחוצה להן.

חנייה באמסטרדם

בערים התיירותיות של הולנד, ובראשם אמסטרדם, משימת החנייה כאמור אינה פשוטה. מעבר לפן הכלכלי, החנייה ברחובות עצמם עלולה להיות אתגר לא פשוט גם לנהגים המנוסים יותר. ניתן להעדיף חנייה במוסכי החנייה או בחניונים תת קרקעיים. אופציה נפוצה אחרת היא לחנות מחוץ לערים, מה שמקנה לרוב תעריפים נוחים יותר (בחלק מהמקרים החניה היא בחינם), ומשם להגיע למרכזי הערים באמצעות שאטלים מיוחדים או תחבורה ציבורית. אזורי חנייה שכאלה יכילו שלטים עליהם כתוב Transferium, או לחלופין R+P.

חנייה בתשלום מסומנת בהולנד בצבע כחול, כאשר חייבים לחנות באמצעות תו חנייה הנרכש במכונות הפזורות כמעט בכל רחוב. במדרכות המסומנות בגווני צהוב או שחור לבן החנייה אסורה.

ראו גם מלונות עם חניה באמסטרדם.

נהיגה בחורף

אתגר בו נתקלים ישראלים רבים המשכירים רכב בחו”ל הוא התמודדות עם תנאי החורף השונים בתכלית ממה שאנחנו מכירים מהארץ החמה שלנו. החורף ההולנדי נחשב לקר יותר ממקבילו הישראלי, עם טמפרטורות היורדות מתחת לאפס באזורים רבים של הולנד. גשם הוא בכמויות נאות, אם כי השלג נפוץ הרבה פחות.

איך זה משפיע על השכרת הרכב בהולנד? ובכן, דומה שפחות מאשר במדינות אחרות. לראיה, העובדה היא שתקנות התעבורה בהולנד לא מחייבות להשתמש בצמיגי שלג בחודשי החורף. ניתן להצטייד בהם אם רוצים להרגיש בטוחים יותר וליהנות מאחיזה טובה יותר של הכביש, אך אם לא תעשו זאת לא תקבלו דו”ח או קנס. התמונה דומה גם במקרה של שרשראות שלג, שלא מהוות פריט חובה. כאשר נוסעים על גבי קרח או שלג, עם זאת, ברור שהתבססות עליהם משפרת את הבטיחות בעשרות מונים.

מפת תחנות השכרת רכב באמסטרדם