תחבורה ציבורית בונציה | ACTV

כל המידע על תחבורה ציבורית בונציה

מידע כללי

ונציה עצמה היא לא מאוד גדולה ולכן ההתניידות בה מאוד נוחה, אם זה ברגל או אם זה באמצעות סירות האוטובוס (ואפורטו). ההגעה אל ונציה מתבצעת באופן גורף אל פיאצלה רומא, שם מרוכזים כל מרכזי התחבורה של העיר – תחנת אוטובוסיםתחנת הטראםתחנת הרכבת סנטה לוצ׳יהנמל ונציה ומגרשי החניה של העיר. משם תוכלו להמשיך אל מרכז העיר במספר דרכים – ואפורטוגונדולות, או באמצעות המוטונבי אם ברצונכם להגיע לאחד מהאיים באיזור לגונת ונציה.

בונציה פועלות שתי חברות של סירות / מעבורות לתחבורה ציבורית. הראשית והמומלצת על ידי רוב היא חברת ACTV, וחברה נוספת היא חברת אלילאגונה. כל האופציות המדוברות בעמוד הזה הן של חברת ACTV, אלא אם כן צוין אחרת.

אוטובוסים

האוטובוסים הכתומים של ACTV מגיעים מאיזור מסטרה (Mestre) שביבשה, תוך חציית הלגונה על גשר החירות, ומגיעים עד לפיאצלה רומא. ישנם גם קווים פנימיים הפועלים בלידו (Lido)פלסטרינה (Pellestrina) וקיוג’ה (Chioggia). בלילה פועלים קווי הלילה, קווים מספר N1 ו- N2, במסלול מסטרה-פיאצלה רומא. הכרטיס תקף לכל הקווים למשך 75 דקות, כך שתוכלו לבצע החלפת קווים כל עוד אתם במסגרת הזמן הקצוב. ניתן לרכוש כרטיסייה ל-10 נסיעות.

טראם

בסביבת ונציה יש שני קווי טראם, אך רק אחד מהם חוצה את הלגונה ומגיע לפיאצלה רומא. קו T1 – יוצא מתחנת Favaro שבפרברי מסטרה, כולל 21 תחנות ומגיע עד לפיאצלה רומא. קו T2 – יוצא מתחנת Salamonio שבמרגרה (Marghera), כולל 13 תחנות ומגיע עד לתחנת Mestre Centro – Piazzale Cialdini שבמסטרה, משם אפשר להחליף לקו T1 ולהמשיך ישירות לונציה. הכרטיס תקף לשני הקווים למשך 75 דקות, כך שתוכלו לבצע החלפת קווים כל עוד אתם במסגרת הזמן הקצוב. ניתן לרכוש כרטיסייה ל-10 נסיעות.

המונורייל של ונציה (People Mover)

רכבת קלה ומהירה המקשרת את פיאצלה רומא לטרמינל הנוסעים הימי (Stazione Marittima) והאי טרונקטו (Tronchetto) בקצה המערבי של העיר. אורך הקו הוא פחות מקילומטר והוא כולל שלוש תחנות בלבד. הקו מקצר נסיעה של 20 דקות ל-3 דקות בלבד, ובכך חוסך לנוסעים בו זמן רב. הכרטיס תקף למשך 75 דקות, או 100 דקות משולב עם אמצעי התחבורה האחרים המגיעים לעיר – הטראם והאוטובוס. שימוש במונורייל הנ”ל הוא אחת האופציות המומלצות על ידינו למגיעים לונציה עם רכב – למידע נוסף על השכרת רכב בונציה וכבישים וחניה בונציה.

הקופות האוטמטיות של המונרייל בונציה (צילום מקורי)




המונורייל של ונציה של ונציה בפעולה

מעבורות

בונציה פועלים כמה סוגי מעבורות (לפירוט נוסף – מעבורות בונציה):

סירת אוטובוס – ואפורטו (Vaporetto)

הואפורטו הן מעבורות גדולות בעלות מספר קווים אותם מפעילה ACTV, ממש כמו אוטובוס. זהו למעשה כלי התחבורה העיקרי בעיר. הקווים השונים עוברים לאורך התעלה הגדולה כמו גם מסביב לונציה ומגיעים גם אל האיים בלגונה. על הואפורטו יש מספיק מקום למזוודות ולכן הן אופציה נהדרת למי שמגיעים אל העיר דרך תחנת הרכבת או פיאצלה רומא ומשם יכולים להמשיך ישירות אל בית המלון. הואפורטו נגיש לחלוטין לכיסאות גלגלים (למידע נוסף על – ונציה למוגבלי תנועה) ולעגלות (למידע נוסף על – ונציה עם ילדים). הואפורטו מאכלס בממוצע 230 נוסעים. הכרטיס תקף לכל הקווים למשך 75 דקות, כך שתוכלו לבצע החלפת קווים כל עוד אתם במסגרת הזמן הקצוב.

לקריאה נוספת על סירת האוטובוס – ואפורטו »

Vaporetti  בונציה – האוטובוס של ונציה התיירותית (צילום: Andreas56)

בנוסף לקווים שמפעילה חברת ACTV, פועלות סירות נוספות בתוך ונציה ומונציה לנמל התעופה, של חברת אלילאגונה. החברה מפעילה רק 4 קווים, ליעדים שונים בתוך ונציה, וכל הקווים שלה מצוינים על ידי אותיות (A, B וכ׳ו, ולא על ידי מספרים). צבע הסירות הוא צהוב.

סירה צהובה של אלילאגונה (צילום: Abxbayרישיון)

רכישת כרטיסים לתחבורה ציבורית ACTV בונציה ואוטובסים מנמלי התעופה לעיר

מוניות ימיות – מוטוסקאפו (Motoscafo)

המוטוסקאפו היא למעשה סירת מנוע והיא אופציה מהירה יותר מהואפורטו, אך גם יקרה יותר. המוטוסקאפו משמשות כמוניות, ויקחו אתכם לאן שרק תבקשו. שימו לב כי המוטוסקאפו אינן נגישות לכיסאות גלגלים ולעגלות. המחיר נקבע עפ״י מרחק הנסיעה ולרוב מתומחר טרם תחילת הנסיעה.

מעבורת מוטונבי (Motonave)

המוטונבי היא אונייה בעלת שני סיפונים, המפעילה קווים לאיי הלגונה – בוראנו (Burano), מוראנו (Murano), לידו (Lido), טורצ’לו (Torcello) ועוד. המוטונבי נגיש לחלוטין לכיסאות גלגלים ועגלות, והוא מאכלס בממוצע 600 נוסעים.

מלבד אפשרויות ההתניידות שמציעה חברת ACTV, תוכלו להשתמש גם באמצעי תחבורה בבעלות פרטית – גונדולות או טראגטו.

גונדולות:

השיט בגונדולה הוא ככל הנראה הפנטזיה הכי גדולה של כל חופשה רומנטית בונציה, אך המחיר הגבוה עלול לגרום לכם לחשוב קצת אחרת. המחירים קבועים, והתשלום תופח בהתאם לשירותים המתווספים – זמר סרנדות, נגנים וכו׳. ניתן להשכיר את הגנדולות בכל רחבי העיר לאורך התעלה הגדולה. למידע נוסף על – גונדולה ונציאנית ושיט על גונדולה בונציה.

גונדולה בונציה – חוויה רומנטית תירותית – לא שיטת תחבורה מומלצת (צילום מקורי)

טראגטו (Traghetto):

משמש בעיקר את המקומיים כדי לחצות את התעלה. זאת אופציה מעולה למי שרוצה לחוות את הגונדולות, אבל בפחות (הרבה פחות) כסף. הטראגטו מעביר את הנוסעים מצד אחד של התעלה לצידה השני במקומות בהם אין גשרים, כדי לחסוך את ההליכה עד לגשר הקרוב, לכן לא מדובר בשיט ארוך במיוחד.

Traghetto בונציה – מעבורת המחברת בין שתי נקודות בגדות שונות ללא תחנות (צילום: Gary Houston)




המלצות "הכל על" לתחבורה ציבורית בונציה

  • ישנה אפשרות לרכוש כרטיס תחבורה ציבורית ACTV בונציה המאפשר שימוש חופשי בכלל התחבורה הציבורית של ACTV בונציה כולל את הואפורטו בונציה עצמה, אל לידו ואיי הלגונה וכמו כן את האוטובוסים במסטרה וביבשה. הכרטיס מומלץ ביותר מפני שהגעה מכל מקום לכל מקום בונציה תלויה בסירות האוטובוס (אלא אם כן זה מרחק שאפשר ללכת ברגל), ואם אתם מגיעים למספר אתרים ביום עדיף לרכוש את הכרטיס מאשר לשלם בנפרד על כל הנסיעות. במחיר זה תוכלו גם לסוע אל איי הלגונה שהם אטרקציה בפני עצמם. למידע על כרטיס תחבורה ציבורית ACTV בונציה.
  • כמו כן כדאי לדעת גם על האופציה התיירותית לשיט תעלות בעיר באמצעות- סירת התיירים של ונציה.
  • באופן כללי התחבורה הציבורית בונציה מאוד עשירה ונוחה – זה נובע כמובן מהסיבה שאין בה רכבים פרטיים (ראה השכרת רכב בונציה). חשוב לשים לב שהיא יכולה לבלבל בכיווני הנסיעה ובקווים השונים כך שרצוי לשמור על עירנות גבוהה יחסית בשימוש בה.
  • שימו לב, בכל אמצעי התחבורה שמציעה חברת ACTV יש צורך לתת לכרטיס הנסיעה תוקף,טרם העלייה לנסיעה. אם לא תחתימו את הכרטיס אתם עלולים לקבל קנס. חפשו את המכונות, בכניסה לכל רציף נסיעה. אם עליתם לאמצעי תחבורה ללא החתמת הכרטיס – חפשו את הכרטיסן ויידעו אותו, כך תמנעו מהקנס.
  • ברחבי העיר יש מספר תחנות של סבלים עם עגלות מטען, הם ילוו אתכם למלון (תמורת תשלום כמובן) ויחסכו לכם את הטרחה בלגרור מזוודות ותיקים כבדים. אפשר להתמקח איתם על המחיר, אבל התעריף בין הסבלים השונים אמור להיות אחיד כך שסביר להניח שהם לא ירדו הרבה. תחנות סבלים נמצאות בסמוך לתחנת הרכבת ופיאצלה רומא, ובמרכז העיר סמוך לגשר ריאלטו (Ponte di Rialto) וכיכר סן מרקו (Piazza San Marco).
  • בקיץ התורים לקניית כרטיסים במכונות בנקודות התיירותיות ביותר (למשל ליד כיכר סן מרקו או באזור פיאצלה רומא) יכולים להיות מאוד עמוסים (לפעמים התור מגיע ליותר מחצי שעה). אין אפשרות להזמין כרטיסים מראש ולכן האופציה המומלצת לדעתינו, היא פשוט ללכת קצת ברגל, לטייל בעיר ולהזמין כרטיסים לתחבורה ציבורית בנקודות פחות עמוסות בתיירים. אופציה נוספת היא רכישת הכרטיס שתואר לעיל (כרטיס תחבורה ציבורית ACTV בונציה) הכולל נסיעות ללא הגבלה.
  • לאתר הרשמי של ACTV »

מפה