מעבורת בונציה

כל המידע על מעבורות לונציה

מעבורות בונציה מידע כללי

אומנם יש המכנים בטעות את כל המעבורות בונציה Vaporetti אך למעשה ישנם מספר סוגים של מעבורות הפועלות בונציה, וכל אחת מהן שונה אחת מהשנייה.




Vaporetti - ואפורטי

אלה מעבורות גדולות, איטיות, עגולות עם יותר מקום למזוודות ומושבים מקדימה (המבוקשים יותר) ומאחורה. מעבורת זו פועלת לפי לו״ז ברור ומדוייק (05:00-00:00). ישנם מספר קווים (ישנם קווי יום וישנם קווי לילה). רובן של מעבורות אלו שטות בתעלה הגדולה ו/או סביב האי המרכזי של ונציה. בחלק מהמקרים הואפורטו מאפשר הגעה לונציה באמצעות מעבורת ממספר יעדים במחוז ונטו. אופציה זו היא בעצם המקבילה לאוטובוס.

למידע מורחב על מעבורת הואפורטו בעמוד נפרד – סירות האוטובוס (ואפורטו).

Vaporetti בונציה – האוטובוס של ונציה התיירותית (צילום: Andreas56)

Motoscafo - מוטוסקאפו

– מעבורות מהירות, קטנות עם מושבים מאחור וחיצוניים בלבד. ניתן להקביל אותה לאופציה של מונית. חלקן פועלות בצורה של מונית שירות וחלקן הן מוניות פרטיות של ממש. המוטוסקאפו יוקרתיות יותר (שימו לב שיש כמה סוגים, חלקם מפוארים יותר וחלקם פחות), אישיות ומהירות יותר (גם במהירות הנסיעה וגם בכך שיובילו אתכם לנקודה שלכם במדויק ללא תחנות נוספות).

Traghetto - טראגטו

– הן למעשה סירות המעבירות מנקודה אחת של התעלה לנקודה השניה – ניתן להמשיל אותן לסוג של גשר. לטראגטו אין תחנות עצירה נוספות – הן פשוט שטות מגדה אחת אל השנייה. הן נמצאות בנקודות קבועות המופיעות על מפות התיירות השונות בונציה.

Traghetto בונציה – מעבורת המחברת בין שתי נקודות בגדות שונות ללא תחנות (צילום: Gary Houston)

כמובן שישנן מעבורות רבות גדולות יותר המגיעות גם מערים אחרות באיטליה (ולא רק), מרוחקות יותר, אל נמל ונציה (Venezia Terminal Passeggeri) הנמצא בכניסה לעיר, ברובע סנטה קרוצ׳ה. הגעה מהנמל אל מרכז העיר יכולה להתבצע באמצעות סירות האוטובוס (ואפורטו) או ברגל.

תיירים בגונדולה – זו לא מעבורת, אלא אחת האטרקציות המרכזיות של ונציה (ראו אטרקציות בונציה, צילום מקורי)

סרטון קצר של שיט בגונדולה וניציאנית 
מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

מעבורות בתעלה הגדולה של ונציה צילום ממגדל הפעמון (צילום מקורי)

רכישת כרטיסים לתחבורה ציבורית ACTV בונציה ואוטובסים מנמלי התעופה לעיר




המלצות הכל על למעבורות בונציה

  • ישנה אפשרות לרכוש כרטיס תחבורה ציבורית ACTV בונציה המאפשר שימוש חופשי בכלל התחבורה הציבורית של ACTV בונציה כולל את הואפורטו בונציה עצמה, אל לידו ואיי הלגונה וכמו כן את האוטובוסים במסטרה וביבשה. הכרטיס מומלץ ביותר מפני שהגעה מכל מקום לכל מקום בונציה תלויה בסירות האוטובוס (אלא אם כן זה מרחק שאפשר ללכת ברגל), ואם אתם מגיעים למספר אתרים ביום עדיף לרכוש את הכרטיס מאשר לשלם בנפרד על כל הנסיעות. במחיר זה תוכלו גם לסוע אל איי הלגונה שהם אטרקציה בפני עצמם. למידע על כרטיס תחבורה ציבורית ACTV בונציה.
  • עוד אופציה שלא צוינה בעמוד זה היא סירת התיירים של ונציה במתכונת הופ-און-הופ-אופ- במחיר אחד תקבלו נסיעות בלתי מוגבלות ל24 או 48 שעות. יש לציין שמדובר יותר על אטרקציה מאשר דרך התניידות יעילה בעיר (התדירות שלה היא פעם בשעה), למידע נוסף על סירת התיירים של ונציה ואטרקציות בונציה.
  • שימו לב שאתם עולים על הקו הנכון. לתייר שאינו מורגל בתחבורה ציבורית במעבורות קל מאוד להתבלבל בין הקווים.
  • שימו לב, לנוסעים לונציה עם ילדים – ילדים עד גיל 6 נוסעים בואפורטו ללא תשלום. בנוסף ישנם סוגי כרטיסים רבים (מכרטיס חד פעמי, דרך כרטיסים לכמה שעות וכלה בכרטיס יומי, שבועי וכו’), מומלץ לבחון זאת ולבחור את הכרטיס שהכי יתאים לכם מבחינת המחיר.
  • מומלץ לקחת את לוח זמני הנסיעות של קווי המעבורות ואת מפת המסלולים מדוכני המידע לתיירים (למשל כמו זה בכיכר סן מרקו) או מדוכני ACTVהגדולים.
  • אין צורך להזמין מראש כרטיסים למעבורות השונות. ולמעשה מלבד ה-Motoscafo זה גם בלתי אפשרי. כדי לחסוך תורים בקיץ שמתקיימים בעיקר בתחנות המרכזיות אנו ממליצים להמשיך בהליכה של כמה דקות לנקודת מכירה מרוחקת יותר כך תוכלו להשיג כרטיסים הרבה יותר מהר ולא להפסיק בטיול.
  • חשוב לא להתבלבל עם גונדולה – שהיא למעשה סוג של אטרקציה יקרה. אין לה באמת סיבה מעשית (מבחינה של צורת התניידות יעילה מנקודה א׳ ל-ב׳) מלבד האטרקציה עצמה. ראו שיט על גונדולה בונציה– הדבר דומה במקצת לכרכרה עם סוס בנהריה או גמל בים המלח (אם יש לכם דמיון מאוד מפותח).
  • בתקופה החמה של התיירות בעיר – כלומר בקיץ ובתקופות של פסטיבלים או אירועים אחרים בעיר (בדגש על פסטיבל המסכות של העיר) המעבורות יכולות להיות עמוסות מאוד – קחו זאת בחשבון.
  • מומלץ לשמור על הארנקים מכייסים במעבורות של ונציה.
  • להמלצות כלליות על ונציה.

מפה